Top ChiRunning Coach

Na een 15 jaar durende zoektocht om weer te kunnen hardlopen en zonder blessures, is ChiRunning een van de 3 belangrijkste ontdekkingen die ik gedaan heb! Willem Mucher heeft mij opnieuw leren hardlopen op een natuurlijke manier. Het proces van bewustwording, oefeningen en uitdagingen was niet altijd makkelijk. De beloning uiteindelijk super gaaf, om nu iedere dag "vrij" te kunnen rennen.:-)

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Meerdere
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Internet

Fijne kennismaking, die uitnodigt om me erin te verdiepen

Als liefhebber van tai chi en wandelen ontdekte ik de korte Chi Walking-cursus van Willem Mücher. Zijn videofilmpjes op het internet spraken me aan en ik schreef me in voor een workshop Chi Walking. De technieken werden goed uitgelegd en zijn houdingcorrecties leverden herkenbare tips op, die ik nu in de praktijk tracht toe te passen. Hij is didactisch heel sterk en gebruikt filmpjes, voorbeelden en vergelijkingen om zijn uitleg te verduidelijken. Het is wel veel nieuwe informatie voor een workshop. In feite begint het daarna pas. Je moet de technieken inoefenen en daarbij is eigenlijk nog correctie nodig. Mocht je een oefenreeks Chi Walking of Chi Running in Antwerpen plannen, Willem, dan wil ik daar graag aan deelnemen!

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? de periode (coronatijd)
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? een goede kennismaking, die moet uitgediept worden met oefenen
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? via het internet (Facebook?)

Joggen is na deze sessie nooit meer hetzelfde.

Ondanks het gure regenweer in de voormiddag (en gelukkig meer zon in de namiddag) was het een zeer interessante sessie met Willem. Chi Running vraag een ander loopgedrag dan je gewoon bent, en uiteraard lukt het niet om dat allemaal op één dag correct toe te passen. Sommige routines zijn zo ingesleten dat het tijd vraagt om dat te veranderen. Maar die tijd wil je zeker geven nadat je ontdekt dat lopen veel efficiënter kan, met minder belasting voor je lichaam en een groter loopplezier. Het feit dat ik in de namiddag de enige deelnemer was, zorgde ervoor dat het een persoonlijke coaching werd waarbij Willem geduldig een aantal facetten van Chi Running verder uitlegde en toonde: uitlijning, pasfrequentie, de 'dantian', armbeweging,... Daar let ik nu steeds op als ik aan het lopen ben, ik geef mezelf de tijd, en geloof erin dat ik binnenkort beter kan lopen. Ik heb mezelf zelfs een paar 'barefoot' schoenen besteld. Ook daar heeft Willem me volledig van overtuigd. Benieuwd hoe dit alles me zal bevallen.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Ik heb één sessie gevolgd, een paar dagen geleden, dus het is te vroeg om nu al het uiteindelijke resultaat te meten, maar mijn ochtendrun de dag na de sessie heb ik wel gelet op een aantal zaken en ik voelde toen al een verbetering van mijn loopprestatie.
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via Chi Running Amsterdam

Grensverleggend

Voor mij was en is hardlopen een manier om te ontspannen, aan mijn conditie te werken, fysieke inspanning te leveren midden in de natuur, met of zonder renmaatjes. Bij Willem Mucher heb ik een andere manier geleerd om gedurende het hardlopen te focussen op een betere houding waardoor er minder belasting op mijn gewrichten is. Door artrose kan ik nu minder lange afstanden afleggen, echter door de chirunning methode blijf ik hardlopen op een tempo en manier die bij mij past en goed is voor mijn lijf en leden zonder dat klachten vermeerderd zijn. Willem brengt de chirunninglessen op een prettige en vriendelijke manier over met humor. Dankjewel Willem

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Er was geen twijfel
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Ik pas nog steeds bepaalde technieken toe tijdens mijn hardloopmomenten.
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? JUSTGOO hardlooptrainingen

Enthousiaste hardloopcoach met oog voor detail

Ik ken Willem als coach van Chirunning. Iedereen rent op zijn of haar eigen manier. Bij hardlopen doe je zonder dat je er heel bewust van bent een aantal dingen vanzelf al goed maar doe je ook sommige dingen minder goed. Soms aangeboren en soms naar verloop van tijd zo ontstaan. Soms krijg je er klachten/blessures van en soms heb je nergens last van. Ieder lichaam is immers anders. Willem is iemand die op een leuke manier aan de slag gaat om je hardlooptechniek te verbeteren. Waar Willem zich in mijn ogen in onderscheid is dat hij heel veel kennis heeft over het hardlopen en dat hij dat op een eenvoudige manier kan overbrengen. Dit op verschillende manieren door filmpjes te maken van het hardlopen maar ook door het zelf voor te doen. Vaak lig je dan ook weer in een deuk als hij je nadoet met hardlopen. Wel krijg je hierdoor meer inzicht in je eigen hardlooptechniek en kun je er samen aan werken.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Is Chirunning wel wat voor mij?
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Je krijgt een veel beter zelfbeeld hoe je hardloopt
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via Chirunning website

Een prachtige start!

Chi running (of welke variant dan ook) biedt je een mooie basis voor een lange hardloopcarriere, waar plezier en (bijna) blessure vrij lopen voorop staan. Mijn clinic bij Willem Mücher is onmiddels aardig wat jaartjes geleden, maar het heeft - bij mij -juist deze basis gelegd.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen. Nou ja, het was wel een eindje weg voor ons. Dus hadden we er een gezellig weekend van gemaakt.
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Zoals mijn eerste tekst: een prachtig startpunt
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Internet - google

Chi run workshop heeft mijn loopstijl verbeterd

Ik loop al meer dan 35 jaar hard waarvan de laatste 10 jaar intensiever, waarbij ik me vooral richt op het rennen van ultra trails. Ik heb de cursus Chi running gevolgd om te werken aan mijn loop stijl waarmee ik hoop te bereiken dat ik nog heel lang kan en mag hardlopen. Gedurende ultra heb ik altijd wel een moment waar ik in een dip kom. In zo'n geval ga ik me concentreren op mijn loop houding, chipjes tussen de vingers, arm bewegingen etc. Ik heb de workshop als erg fijn ervaren vooral de terugkoppeling via video beelden van mezelf.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? gekozen via Chirunning.nl
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? ik loop nog steeds met veel plezier. Binnenkort mijn eerste 103KM
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? via Chirunning.nl

Erg vakkundige, empatisch en rustig.

Heel fijn mens om mee te trainen

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Veel minder blessureleed, betere gezondheid!
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via Chirunning en Sportrusten

Les Lesuren waren zeer goed benut en ieder les verbeterde mijn looptechniek.

De lessen waren zeer boeiend: ieder les kregen we andere oefeningen om de looptechnieken te verbeteren. De oefeningen ware zo dat we elke les verbeteringen brachten op onze looptechnieken.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? ik kende chi-running niet
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? uitstekend
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? internet

RUNchanging

Ik wilde op een andere manier leren lopen omdat ik last had van mijn scheenbeen. Een blessure die steeds terugkwam. Ik was klaar voor een andere methode van lopen. Willem had ik al eens eerder ontmoet bij een netwerkevent en hij kwam op mij over als een echte vakman. Mede doordat hij natuurlijk zelf veel loopt, de gedreven manier waarop hij spreekt en omdat hij van die teenschoenen aanhad. Via Facebook zag ik z'n aanbod voor ChiRunning en heb me in 3 avonden laten uitleggen hoe dit werkt. Wow! Ik vond het intens omdat het totaal anders is dan gewoon gaan hardlopen. Alles wat je doet tijdens het hardlopen telt mee, de beweging van je armen, het neerzetten van je voeten, hoe je enkels bewegen, je middenrif en uiteraard de innerlijke kracht van je Chi. Heel bijzonder en lessen die me nu na 5 jaar nog steeds bij zijn gebleven en waar ik elke keer bij het lopen weer oproep. Oh ja, die blessure waar ik het over had. Nooit meer gehad.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Of je me de materie wel zou kunnen uitleggen.
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Dat ik na 5 jaar nog steeds loop volgens de methode van ChiRunning.
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Facebook

Zeer kundig, enthousiast én ervaren

Willem legt stap voor stap uit en zorgt er voor dat je niet alles tegelijk aanpakt. Dat is een goede methode om de techniek eigen te maken. Zijn geduld en enthousiasme zijn heel prettig om je de techniek eigen te maken.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Dat het misschien lang zou duren voordat er resultaat komt.
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Heel fijn dat iedere sessie een succes(je) oplevert
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Facebook

Totale focus op het doel (de finish)!

Een trainer die met inzet van eigen techniek 500 km in een wedstrijd kan hardlopen - hoeveel meer bewijs heb je nodig?

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? De marathon van Valencia uitgelopen!
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Mondelinge reclame

Haal op een prettige manier meer uit jezelf door chi running.

Ik vind Willem een zeer gepassioneerde chi running beoefenaar en leraar. Van zijn lessen zijn mij vooral het mindful lopen en de verschillende verbeteringen in mijn loop stijl bijgebleven. Tot op heden doe ik er nog steeds mijn voordeel mee.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen twijfels, was benieuwd wat er nog te leren en verbeteren was.
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Ik was verrast wat er zoal nog te verbeteren was, ondanks mijn ervaring.
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via informatie bij atletiekvereniging.

Het heeft mij geleerd om op een ontspannen manier te leren lopen

In een klein groepje heb ik bij Willem een ChiRunning cursus en later ook herhaal-lessen gevolgd. Door de ontspannen en blessurevrije manier van lopen heb ik nu jaren later nog steeds veel plezier aan het hardlopen. Ook heb ik fijne herinneringen aan de manier waarop Willem coaching geeft. Dit doe je met heel veel enthousiasme en passie!

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Ik had geen twijfels
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Dat ik nog steeds met veel plezier hardloop.
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via mijn hardloopvereniging

Meer lichaamsbewustzijn!

Willem combineert zijn levenservaring met zijn expertise in chirunning. Ik heb een dag met hem gewerkt en het was een mooie ervaring. Vooral een ervaring in meer lichaamsbewustzijn. Ik ben dan ook een beginner :-)! Ik heb een pak oefeningen gekregen waar ik zelf mee aan de slag kan gaan. Dank je wel!

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? meer lichaamsbewustzijn
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? via chirunning.nl

Ik loop veel bewuster over onze mooie aarde

Door de coaching van Willem ben ik heel anders gaan (hard)lopen. Veel bewuster van mijn beweging en wat dit met mijn lichaam doet. Gestart met een inspanningstest en ChiRunning workshop, met daarbij een hardloopschema dat mij nog steeds helpt mijn sportdoelen te behalen. Zeer aan te bevelen.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen, altijd open voor iets nieuws
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Veel bewuster gaan (hard)lopen
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Flyer bij Gedeelde Weelde

Gepassioneerde ChiRunning trainer

Ik heb Willem leren kennen als een gepassioneerde ChiRunning trainer. Ik heb diverse herhaal trainingen bij hem gevolgd (de ChiRunning basis training had ik elders gehad). Met behulp van technische hulpmiddelen (bijvoorbeeld video opnames) wordt je ChiRunning techniek geperfectioneerd. Door telkens één aspect uit te lichten en daaraan te werken wordt je ook niet overspoeld met teveel informatie en kun je het goed overzien. Naast de ChiRunning herhaal trainingen kwam ik Willem later als trainer weer tegen toen ik naar een andere hardloopclub verhuisde. De trainingen van Willem zijn veelzijdig en hij let goed op je hardloop techniek. Je krijgt zinvolle tips om je techniek te verbeteren. Daarnaast zijn de warming-up en cooling-down oefeningen van Willem altijd anders (leuker) dan bij de andere trainers. Helaas is hij geen trainer meer bij onze club, maar ik heb altijd met veel plezier van zijn trainingen en coaching genoten.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Een betere ChiRunning hardloop techniek
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via een bevriende hardloper

Gemotiveerde trainer die met goed onderbouwde argumenten zorgt voor blessurevrij hardlopen

Sinds 2013 leerde ik Willem kennen als trainer van JustGoo. Hij zorgde wekelijkse voor duurlopen, (ademhalings)oefeningen en wist iedereen te enthousiasmeren/motiveren. Enkele jaren later een Chirunningcursus bij Willem gevolgd. Goede uitleg. Gebruik nog steeds bepaalde ademhalingstechnieken tijdens het hardlopen en de Chirunningwijze om met de minste energie bergop te lopen.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Jarenlang blessurevrij harldopen
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via JustGoo

Top. een heerlijke nieuwe wereld is voor mij opengegaan.

Van Willem veel geleerd op het gebied van blessurevrij rennen.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Meer conditie en blessurevrij
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via renclub Just Goo

Willem Mucher, inspiratie en kwaliteit!

Willem is een brok inspiratie en combineert dat met doorleefde kennis van zaken. Ik heb bij Willem prive-lessen ChiRunning en een cursus trilrunning gevolgd. Hij weet waar hij het over heeft en levert exact de juiste tips aan om je verder te helpen. Dit doet hij met veel passie en waarbij hij zijn enorme kennis en ervaring ten dienste zet.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? niet
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? betere techniek
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via hardloopclub

Bewustwording van loophouding.

Bij de door Willem in praktijk gebrachte technieken wordt je veel meer bewust van een efficiënte loophouding gericht op de voorwaartse beweging. Gebruikte technieken breng ik nog steeds met veel plezier in praktijk.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Betere loophouding
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Internet

Willem is een betrokken, creatieve en enthousiaste trainer

Ik heb een cursus chi-running gevolgd bij Willem waarbij ik veel elementen van chi-running in mijn persoonlijke renstijl heb kunnen integreren. Sommige essentiële onderdelen heb ik ondanks eindeloze variaties in oefeningen niet onder de knie gekregen terwijl alle anderen dat wel vroeger of later oppakten. Dit was voor mij uiteindelijk een reden om het chi-runnen niet te continueren maar ben dankbaar voor de aspecten waar ik nog steeds veel aan heb in mijn rennen wat ik nog steeds met veel plezier doe

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? ik had geen twijfels
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? zie eerder
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via Justgoo werd de cursus Chi-running een tijd aangeboden

Willem heeft dezelfde genen als ik, hij blijft zoeken naar vrijheid in denken en doen.

Willem heeft dezelfde genen als ik, hij blijft zoeken naar vrijheid in denken en doen en leert je dat; ik werd me daarvan bewust na vele jaren met hem om te gaan. Hij bewees me dat ik op mijn tachtigste verder dan 40km hard kon lopen. Autopech in 2013 deed me de helft van mijn ChiRunning Workshop I missen; Willem Mücher gaf me de mogelijkheid om die ochtend in te halen. Die eerste lessen in Duitsland, waren geen pianolessen, die gaf hij daar aan kinderen. Daarna volgden de Zondagse lessen in de Limburgse heuvels waar hij kleine groepjes de basisbegrippen van ChiRunning in het veld en op de heuvels aanscherpte. Zijn ultra-lopen zie ik als zijn zoeken naar de vrijheid in keuzen, het zoeken naar totaal geluk. Met hem op de achtergrond ben k zover dat ik kan zeggen dat ik de looptechniek bekers; ik zou de jongeren, met al hun power, niet bij kunnen houden zonder die techniek.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen, twijfel past niet bij mij.
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Bewustzijn van mijn kunnen.
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? Via de website van ChiRunning.

Absolute aanrader !

Willem weet op een fijne en rustige wijze zijn kennis en kunde over te brengen. Thuis in diverse methodes die vooral te maken hebben met technisch goed lopen en duurlopen. Daarnaast levert hij zelf duurprestaties waar je als "eenvoudige duurloper" alleen maar diep respect voor kan hebben.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? Geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? Technisch betere loper
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? www

leuke ervaring.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik bij willem een chi-running training heb gevolgd. Wat ik me nog kan herinneren was dat het een prettige dag was waarin ik veel heb opgestoken van de les van willem. De chi-running les werd duidelijk uitgelegd met een goede opbouw. Mijn ervaring is wel dat er nog de nodige vervolglessen nodig zijn om de techniek meester te worden. Dus ik kan u willem van harte aanbevelen als coach chi-running.

• Welke twijfels had je voordat je uiteindelijk voor mij koos? geen
  • Wat is je uiteindelijke resultaat na één of meerdere sessies met mij? een les gehad , is echter niet voldoende .
  • Hoe heb je mij gevonden/hoe ben je bij mij terechtgekomen? via internet

Over willemmucher.com

Willem Mücher houdt zich bezig met bewegen en de mentale kant die erachter zit. Sport wordt gebruikt als metafoor om tot nogtoe onbewuste processen bij jezelf bewust te maken. Deze processen kunnen vervolgens zowel in je beroepsmatige, persoonlijke en sportleven worden toegepast. Hoofd, hart en lichaam krijgen alle drie evenveel aandacht. Wetenschap en "aanvoelen" krijgen ook gelijkmatige aandacht. Wetenschap kan nu eenmaal niet alles verklaren, maar wolligheid kan dat ook niet. Als je maar bewuster leert om in je eigen lichaam te zijn en te bewegen. Er wordt geput uit de methodes volgens ChiRunning.nl en ChiWalking, Mind5training.com, Energy Control Methode, Buteyko en Oxygen Advantage. Willem Mücher is 30 jaar lang bovendien piano- en muziekleraar geweest en past deze processen ook toe met behulp van muziek. In zijn vrije tijd is hij ultraloper, met als langst gelopen afstand 500km in feb 2020 in de Belgische ardennen. De coaching kun je krijgen in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Italiaans.