diefstal

Ik betaalde bij anode €101 per maand. Na faillissement zonder te mogen kiezen 30 dagen bij gezinsenergie ondergebracht. De rekening was €417 voor 1 maand. Dat is meer dan 300% verhoging. ook na eindafrekening van vandaag bleek dat ik maar €9,34 terugkreeg. Dit is gewoon diefstal. Nu betaal ik bij vattenfal maar €165 per maand met €300 bol.com cadeau.

Oplichters

Oplichters, rijk worden over de rug van anderen, En dat noemt zich ook nog christelijk. Walgelijk.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? U bedoelt toch uw eigen spaarpot

Gezinsenergie: echt té triest voor woorden

Als ik eerdere reviews lees, ben ik bang dat ik in herhaling ga vallen. Na faillisement van Anode gingen wij van € 137,- per maand naar € 400,- per maand (via Van Helder). Volgens de eindafrekening van Anode zouden we nog zo'n € 300,- terug krijgen. Maar ja, als je failliet bent zijn de centen meestal op... Uiteraard zijn wij geen klant gebleven bij Gezinsenergie. Wel ontvingen we nog even de eindafrekening over een periode van 23 dagen: € 627,- We hebben geprobeerd om bij Gezinsenergie opheldering te krijgen over deze situatie. Na meerdere keren mailen komt er dan eindelijk toch een reactie, ik citeer: "Veder vind ik dat we als bedrijf meer dan onze best hebben gedaan voor onze klanten. Bij geen andere leverancier zouden de klanten de voordelen hebben gehad die ze bij ons hadden en hebben". Einde citaat. We gaan nu eens zien of de ACM ons verder kan helpen. Het mag duidelijk zijn; wil je van je geld af? Wordt dan klant bij Gezinsenergie, want: samen besparen we... o nee, samen raken we nog meer geld kwijt!

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Heel mooi, vergeet vooral de steun voor je eigen klanten niet.

Oplichters

Voor 6 weken gas en elektra moeten we 3100!!!!! euro betalen, we waren hiervan 2 weken op vakantie dus niks verbruikt. Terwijl we voorheen bij Anode 485 per maand betaalden en bij de afrekening meer dan 800 euro terug kregen. We betalen dus meer dan 8x zoveel. Zo snel mogelijk opgezegd maar hele dure rekening die we niet konden voorkomen, echt belachelijk.

Er wordt een smerig spelletje gespeeld

Blijf ver weg van Gezinsenergie met al hun producten. Ze zijn een tussenpersoon die je bij de duurste marktpartij onderbengen (van Helder) na het faillissement van Anode. Van Helder stond er ook nog eens financieel niet goed voor (negatief eigen vermogen). Nou dat hebben ze met de toptarieven die je een maand lang verplicht bent te betalen meteen weer rechtgetrokken. Wat een oplichters! Gezinsenergie had met iedere andere aanbieder in zee kunnen gaan voor een fors lagere prijs. Niemand rekende op die datum een hogere prijs (na te kijken op internet). Dat de ACM dit heeft goedgekeurd, is eigenlijk nog veel kwalijker. Toezichthouder noemt men dit dan.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Probeer eerst maar eens je klanten te behouden.

Oplichters!

We waren net overgestapt naar Gezinsenergie en binnen een maand kregen we een bericht dat ze failliet waren. De maandlasten gingen van € 220,- naar € 650,-. Ik sluit met volledig aan met voorgaande berichten: reageren niet of nauwelijks op mijn mail. Zeggen er ook niets aan te kunnen doen. Gezinsenergie moet ervan geweten hebben op het moment dat we ons contract afsloten dat ze er financieel niet goed voorstond. En dan alleen maar meer klanten werven. Echt te gek voor woorden. Hier moet gezamenlijk iets mee gedaan worden. Weet iemand of er al een rechtszaak tegen hen wordt aangespannen? Svp allemaal klacht melden bij ACM consuwijzer ook bij het juridisch loket van hun en bij Radar. Aanpakken die Gezinsenergie!

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? N.v.t.

Misbruik machtspositie

PAS OP: Na faillissement Anode verplicht ondergebracht voor 30 dagen (zo gaat dat kennelijk) bij Gezinsenergie. Wij konden dit zelf niet kiezen maar blijkbaar werkt dit zo. Gezinsenergie vroeg tussen 13 dec 2021 en 13 januari 2022 in die periode maar liefst 74 ct per KwH piektarief en 57 ct per KwH daltarief (tarieven incl btw en heffingen). De eerste 6 dagen was dit bedrijf totaal telefonisch onbereikbaar: in gesprekstoon en mails werden niet beantwoord. Ik heb inmiddels een officiële melding ingediend bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Deze partij hanteert géén marktconforme tarieven en voldoet ook niet aan de eis van de ACM omtrent bereikbaarheid / klantenservice voor energiebedrijven. Ik voel mij opgelicht.

Geldwolven

In en in triest om over de rug van de gewone inwoner die na faillissement van de oude leverancier, geen eigen keuze heeft in energiemaatschappij je investeringen terug te verdienen. En nu maar hopen dat we de eindjes weer rond kunnen breien. Kotsmisselijk wordt ik er van.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Steun je eigen klanten maar eens.

Witte boorden criminelen

Op e-mail reageren ze afwijkend doen net of hun neus bloedt Voor 24 dagen stroom afgenomen door je strot gedrukt omdat anode failliet ging nu afrekening gekregen over 24 dagen verbruik totaal €170,02 Mijn advies niet met deze lui in zee gaan!!!!!!

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Belachelijk

Oplichters

Gezinsenergie is slechts het contact... De echte boeven zijn dus van Helder energie. Die stonden voor de overname van de klanten van Anode er financieel slecht voor. Onbegrijpelijk dat een Curator zich al inlaat met zo'n bedrijf. Door nu de klanten van Anode (ruim 14000) over te nemen en 30 dagen een blanco check te kunnen factureren hebben zij zich financieel verrijkt over de ruggen van de slachtoffers van Anode. Met grote afstand de meest hoge tarieven neerleggen. Heb er 18 dagen gezeten en een rekening gehad van 700 euro... Stelletje boeven!

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? steunen alleen zichzelf

Zeer slecht.

Van een maand tarief van €212 naar €780 per maand met een eerder 'voorschotje'van €505 en nog een afrekening van de failliete maatschappij Anode van €512. De afrekening was aangeraden terug te boeken en daar kwam dus nog even €43 bovenop. Snapt u het nog? Slecht bereikbaar nauwelijks reactie, bellen niet terug. Je wordt gewoon aan alle kanten opgelicht. Te triest voor woorden Zeker absoluut nooit met ze in zee gaan. En dan nog een zogenaamd christelijke achtergrond. Volgens mij staat er in de Bijbel dat je de boel niet oplichten mag, geen woekerberdragen mag rekenen over de rug van je klanten

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Weinig van te merken. Samen betalen we meer

zeer slecht

nadat wij een torenhoge factuur in december kregen die ook nog eens 3 dagen erna afgeschreven werd, heb ik gebeld, gemaild, gebeld, gemaild enz. enz. om een duidelijke toelichting over de gehanteerde prijzen, maar nooit gekregen, nu in februari nog steeds niet, zo ga je niet met je klanten om,

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? ze kunnen beter eerst op hun eigen klanten letten en daar fatsoenlijk mee omgaan.

Zeer slechte communicatie

Ondanks herhaalde verzoeken hebben wij nog steeds geen inzicht in de torenhoge rekeningen over december 2021 en januari 2022. Ook werden wij niet klantvriendelijk en beleefd te woord gestaan. Wij hebben een melding gemaakt bij de ACM. Als meer klanten dat doen volgt er misschien een onderzoek naar Gezinsenergie. Wellicht hebben ze dat nodig om de service te verbeteren... Hier is de link naar de ACM site: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Onzin. Gewoon energie leveren tegen goedkoop tarief en goed communiceren met klanten.

Scammers

Enorme bedragen werden er gerekend. In mijn geval was het voor 19 dagen bijna een gelijkgesteld aan het halfjaarlijkse bedrag en dan praat ik niet over een voorschot. Ongeveer een verachtvoudiging. Betaal je bedrag onder protest en onder voorbehoud. Informeer autoriteit consument en markt (acm) en/ of radar bijvoorbeeld.

VRESELIJKE OPLICHTING

KIJK UIT !!!! oplichting ze plukken je helemaal leeg , je word ziek van de achterlijke rekeningen die ze sturen , als je geld tegoed heb krijg je niks terug ,

Dit is niet de energieleverancier van mijn keuze

Het nieuws meldde dat Anode als energie leverancier failliet ging op 1 dec. Op 1 dec mij aangemeld bij Vattenfall. Helaas is dan het register/ACM regel bevroren en kwam ik 'automatisch' bij Gezinsenergie terecht. Het register stond toen weer op vrij en kon Vattenfall mij als klant overnemen. Gezinsenergie heeft mij inderdaad 1 dag gas en licht geleverd. 5 kub gas en 7 kWh stroom. Sinds half december krijg ik nu van 2 energieleveranciers energie voorschot nota's, waarvan gezinsenergie woekernota's stuurt en incasseert. Heb aangegeven de boete voor vroegtijdig vertrek te willen betalen (2 × 50 euri max) en het netjes af te handelen. Ze weigeren en gooien hoorn erop. Heb inmiddels al mijn geld teruggeboekt en de automatische incasso per SEPA gestopt. Ze claimen nog steeds te leveren terwijl dit aantoonbaar incorrect is . Riekt naar OPLICHTING. Rekeningen sturen, terwijl niet geleverd wordt.

zeer slecht.

Ik zal het nooit aanbevelen aan anderen. allemaal eigen regeltjes, boetebedrag als je overstap niet direct afwerken. slecht bereikbaar in één woord slecht

De prijzen zijn hoger dan bij andere aanbieders

Vorig jaar juni betaalden wij € 166,- per maand. De prijzen liepen op ( dat is verklaarbaar). In december werd ons maandbedrag € 450,- in januari zelfs € 670,-. De overstap gemaakt naar Vattenfall. Daar betalen we nu € 441,-

wat een klote bedrijf

omdat Anode failliet was ,werd ik overgenomen door deze oplichters, maar moet je iemand hebben zijn ze nooit thuis inmiddels 7weken verder en een nieuwe leverancier verder heb ik enkel medelijden met de telefonisten, en voor wat voor klote bedrijf ze werken want verder dan berichten doorgeven naar administratie kom ik niet, zit al weken te wachten dat mij iemand daar te woord staat van administratie..

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? gebakken lucht

VERSCHRIKKELIJK!

Ronduit diep triest! Ze zijn alleen nog maar uit om zo veel mogelijk binnen te halen. Trouwe klanten zonder duidelijke communicatie, ineens torenhoge rekeningen sturen. En als je er vervolgens via de normale weg op reageer om een betalingsschikking te bespreken. Geven ze geen enkele reactie!! Maar wel betalingsherinneringen blijven sturen. Let er wel op, alles wat je aan hen betaal ben je kwijt. Ook de eindafrekening waar we nog van terug moeten krijgen, is het maar de vraag of we het ooit nog krijgen.... Over de rug van de klanten proberen hun eigen haggie nog te redden!!

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Het enige goede

Communicatie is slecht

Noodgedwongen bij deze prutsers terecht gekomen na faillissement Anode Energie. Eerst gebeld en de belofte gekregen dat ik teruggebeld zou worden. Medewerker kon simpel weg geen antwoord geven op hoe het voorschot berekend was. Na 1e incasso 2e geblokkeerd ik heb immers niets getekend en ze communiceren denk ik via God..... Want ik krijg niks via de normale kanalen binnen. Nu dreigen met aanmaningen, blij dat ik met een week daar weg ben. Stumpers

slecht

De slogan SAMEN BESPAREN WE MEER kunnen ze het beste meteen verwijderen. Het bedrijf werkt niet eerlijk. Zonder onze toestemming zijn we ondergebracht bij een andere energieleverancier. Van het toch al veel te hoge maandelijkse voorschotbedrag heb ik in augustus 2020 € 595,00 terug ontvangen. Hun ingeschatte meterstanden zijn vele malen hoger dan ons verbruik. Die houden ze aan en niet wat wij doorgeven. Het voorschot werd niet omlaag gebracht en in 2021 kreeg ik niets terug. Het "normale" maandbedrag à € 225,00 was 28 december verhoogd tot €437,35. Op 18 januari, slechts 21 (!! )dagen, werd € 658,21 geïncasseerd. En nu gaan ze nota bene op 7 februari wéér incasseren, en op 24 februari opnieuw. Hoe lang duren de maanden bij die mensen? Ons contract loopt helaas tot juni 2022. Wie kan ons een tip geven hoe we dit kunnen stoppen?

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Eerlijk duurt het langst

Niet best

Dramatische tarieven die alleen gebaseerd zijn op een wintermaand. Veel verwarrende mails. Snel weer weg

Oplichting

Contractbreuk, variabel contract (verplicht) afnemen met woekertarieven. Klantenservice die géén afspraken nakomt. Over de rug van de reformatorische gezindte misbruik maken. Jullie moeten je diep schamen.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? De wijze waarop jullie organisatie opereert staat haaks op de bijbel

Vuiler oplichters

Dramatisch ze proberen met een vroom verhaal energie aan te smeren dat slaat nergens op want energie is gewoon energie. Niks reformatorisch aan. De eigenaar zal wel geen oud ger gem zijn...

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Vrome onzin

Over Gezinsenergie

Begonnen als energiecollectief, kopen wij dankzij onze 18.000 deelnemers sinds januari 2019 zelf gas en stroom in. Wij bieden u een eerlijk, transparant en structureel scherp tarief zonder 'kleine lettertjes'. Wij zetten vol in op duurzaamheid, leveren op diverse plekken al 100% duurzame stroom aan onze deelnemers en helpen deelnemers bij het plaatsen van zonnepanelen op kerken, scholen en bedrijven. Hoe mooi is dat! Kom er ook bij: samen besparen we meer!