Ik was aangesloten bij anode. Na faillissement is deze overgegaan naar Gezinsenergie. Dit was niet mijn keuze. Dit werd voor mij gekozen. Mijn maandbedrag werd 4x zo hoog en de eindafrekening was meer dan 1400 euro voor 1,5 maand gas. Meterstanden zijn niet gecommuniceerd, evenals de tariefsverhoging.
Ook een erg hoge afrekenen ontvangen, we zij er inmiddels weg
Ik sluit me aan bij alle slechte beoordelingen, ik kan daar niets positiefs aan toevoegen. Alles is waar wat er geschreven wordt. Kortom gedwongen en zwaar opgelicht.
Lichten jullie die arme stakkers in Malawi ook zo op als jullie klanten? Inteelt NGO zeker? Diep triest hoe dit bedrijf mij en andere klanten bij de poot heeft met hun zogenaamde opzegtermijn (lees; niet ondertekend wurgcontract). Van 145 euro per maand naar 200 euro per week. Er waren vast andere mogelijkheden geweest om zieltjes voor je te winnen, in plaats van op deze manier snel zoveel mogelijk duiten in je zakje te proppen. Dit riekt naar pure weloverwogen oplichting binnen de mazen van de wet. Groeten daar en geniet van je welverdiende wintersportvakantie.
Vanuit Anode automatisch ondergebracht bij Gezinsenergie. Van 110 euro bij Anode naar 267 euro bij Gezinsenergie. Op 1 februari met gierende banden overgestapt. Op 1 maart een eindafrekening gekregen van Gezinsenergie van let op.... 542 euro. Voor 1,5 maand stroom en gas voor 1100 euro!!!! Dit bedrijf is eigendom van een oplichter en ik stel voor om gezamelijk juridische stappen te nemen tegen deze hond!!!
Waar moet ik beginnen, dit bedrijf heeft mij op zoveel manieren negatief verrast. Ik ben zelf ook ondernemer en als ik zo met mijn klanten om zou gaan dan zou ik mij diep schamen. Hun administratie is werkelijk 1 grote chaos. Je krijgt telkens geautomatiseerde e-mails, maar op de inhoud wordt niet gereageerd of je krijgt een antwoord wat totaal niet ingaat op de vraagstelling. Na mijn vele mails kan ik wel concluderen dat hier sprake is van een zeer onprofessionele klantenservice. Ik heb geen enkele maal het gevoel kunnen bespeuren dat er aandacht was voor de klant. Vanuit het faillissement van Anode hebben zij over de rug van vele particulieren een grove winstmarge willen pakken, dit in samenwerking met VanHelder. De tarieven waren echt buiten proportie en zijn gewoonweg niet te verantwoorden. Zelfs niet op grond van de toen flink stijgende energieprijzen in de gehele markt. Uiteindelijk heb ik besloten om te betalen om dit dossier maar snel achter mij te laten. Alle communicatie is namelijk zonde van de tijd geweest en leverde toch geen bevredigend resultaat op. Ondanks mijn betaling krijg ik nog steeds aanmaningen, wat al aangeeft dat hun administratie totaal niet op orde is. Hopelijk worden de vergunningen van dit soort malafide energiebedrijven binnenkort ingetrokken door de ACM, want dat zou een hoop leed besparen.
Petrus: en wie bent u? Aankloppende: directie Gezinsenergie Petrus: Waarom zou ik u toelaten? Aankloppende: Ik ben een trouw gelovige die als echt rentmeester de wereld heb verder geholpen. Petrus: Echt??? Bent u niet de man die velen in de problemen hebt gebracht door woekerprijzen te vragen aan mensen die aan u zijn toevertrouwd? Aankloppende: …ik ben een ware gelovige Petrus: U hebt het ware woord verloochend! Voor u is hier geen plek!! En hij werd verwezen naar de ingang van de hellepoort!! Wat een gerechtigheid!!
Zeer slechte klantenservice. Op maandag krijg ik een vaste prijs aangeboden. Daarna 4x gebeld, steeds afgepoeierd en aan het lijntje gehouden puntje bij paaltje komen ze hun afspraken niet na en doen ze of hun neus bloedt doirdat de prijzen kmhoog zijn gefaan. Ik ben overgestapt. Dit nooit meer.
De eindafrekening van deze maand €95 voor 10 dagen inclusief het voorschot bedrag van €118. Nagenoeg geen gas verbruikt en dan deze eindafrekening te presenteren. Ronduit belachelijk. Kijk uit voor deze onderneming!
Insturen van meterstanden niet bevestigd!!!! Opzeggen niet bevestigd. Eindstanden niet bevestigd!!!! Geen reacties op mail!. Tarieven VER boven de gemiddelde tarieven van andere leveranciers. Na anderhalve maand nog mijn eindnota niet ontvangen. en 76 euro moeten betalen. ik heb nog geen 6 euro verbruik gehad ( nagerekend met hun tarieven) tel daar netwerkkosten, aansluitkosten bij op zou ik ruim gerekend 25 euro kwijt zijn. ONGELOFELIJK dat ze niet reageren op mijn mails en geen bevestigingen sturen. NOOIT KLANT worden
Ik betaalde bij anode €101 per maand. Na faillissement zonder te mogen kiezen 30 dagen bij gezinsenergie ondergebracht. De rekening was €417 voor 1 maand. Dat is meer dan 300% verhoging. ook na eindafrekening van vandaag bleek dat ik maar €9,34 terugkreeg. Dit is gewoon diefstal. Nu betaal ik bij vattenfal maar €165 per maand met €300 bol.com cadeau.
Oplichters, rijk worden over de rug van anderen, En dat noemt zich ook nog christelijk. Walgelijk.
Als ik eerdere reviews lees, ben ik bang dat ik in herhaling ga vallen. Na faillisement van Anode gingen wij van € 137,- per maand naar € 400,- per maand (via Van Helder). Volgens de eindafrekening van Anode zouden we nog zo'n € 300,- terug krijgen. Maar ja, als je failliet bent zijn de centen meestal op... Uiteraard zijn wij geen klant gebleven bij Gezinsenergie. Wel ontvingen we nog even de eindafrekening over een periode van 23 dagen: € 627,- We hebben geprobeerd om bij Gezinsenergie opheldering te krijgen over deze situatie. Na meerdere keren mailen komt er dan eindelijk toch een reactie, ik citeer: "Veder vind ik dat we als bedrijf meer dan onze best hebben gedaan voor onze klanten. Bij geen andere leverancier zouden de klanten de voordelen hebben gehad die ze bij ons hadden en hebben". Einde citaat. We gaan nu eens zien of de ACM ons verder kan helpen. Het mag duidelijk zijn; wil je van je geld af? Wordt dan klant bij Gezinsenergie, want: samen besparen we... o nee, samen raken we nog meer geld kwijt!
Voor 6 weken gas en elektra moeten we 3100!!!!! euro betalen, we waren hiervan 2 weken op vakantie dus niks verbruikt. Terwijl we voorheen bij Anode 485 per maand betaalden en bij de afrekening meer dan 800 euro terug kregen. We betalen dus meer dan 8x zoveel. Zo snel mogelijk opgezegd maar hele dure rekening die we niet konden voorkomen, echt belachelijk.
Blijf ver weg van Gezinsenergie met al hun producten. Ze zijn een tussenpersoon die je bij de duurste marktpartij onderbengen (van Helder) na het faillissement van Anode. Van Helder stond er ook nog eens financieel niet goed voor (negatief eigen vermogen). Nou dat hebben ze met de toptarieven die je een maand lang verplicht bent te betalen meteen weer rechtgetrokken. Wat een oplichters! Gezinsenergie had met iedere andere aanbieder in zee kunnen gaan voor een fors lagere prijs. Niemand rekende op die datum een hogere prijs (na te kijken op internet). Dat de ACM dit heeft goedgekeurd, is eigenlijk nog veel kwalijker. Toezichthouder noemt men dit dan.
We waren net overgestapt naar Gezinsenergie en binnen een maand kregen we een bericht dat ze failliet waren. De maandlasten gingen van € 220,- naar € 650,-. Ik sluit met volledig aan met voorgaande berichten: reageren niet of nauwelijks op mijn mail. Zeggen er ook niets aan te kunnen doen. Gezinsenergie moet ervan geweten hebben op het moment dat we ons contract afsloten dat ze er financieel niet goed voorstond. En dan alleen maar meer klanten werven. Echt te gek voor woorden. Hier moet gezamenlijk iets mee gedaan worden. Weet iemand of er al een rechtszaak tegen hen wordt aangespannen? Svp allemaal klacht melden bij ACM consuwijzer ook bij het juridisch loket van hun en bij Radar. Aanpakken die Gezinsenergie!
PAS OP: Na faillissement Anode verplicht ondergebracht voor 30 dagen (zo gaat dat kennelijk) bij Gezinsenergie. Wij konden dit zelf niet kiezen maar blijkbaar werkt dit zo. Gezinsenergie vroeg tussen 13 dec 2021 en 13 januari 2022 in die periode maar liefst 74 ct per KwH piektarief en 57 ct per KwH daltarief (tarieven incl btw en heffingen). De eerste 6 dagen was dit bedrijf totaal telefonisch onbereikbaar: in gesprekstoon en mails werden niet beantwoord. Ik heb inmiddels een officiële melding ingediend bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Deze partij hanteert géén marktconforme tarieven en voldoet ook niet aan de eis van de ACM omtrent bereikbaarheid / klantenservice voor energiebedrijven. Ik voel mij opgelicht.
In en in triest om over de rug van de gewone inwoner die na faillissement van de oude leverancier, geen eigen keuze heeft in energiemaatschappij je investeringen terug te verdienen. En nu maar hopen dat we de eindjes weer rond kunnen breien. Kotsmisselijk wordt ik er van.
Op e-mail reageren ze afwijkend doen net of hun neus bloedt Voor 24 dagen stroom afgenomen door je strot gedrukt omdat anode failliet ging nu afrekening gekregen over 24 dagen verbruik totaal €170,02 Mijn advies niet met deze lui in zee gaan!!!!!!
Gezinsenergie is slechts het contact... De echte boeven zijn dus van Helder energie. Die stonden voor de overname van de klanten van Anode er financieel slecht voor. Onbegrijpelijk dat een Curator zich al inlaat met zo'n bedrijf. Door nu de klanten van Anode (ruim 14000) over te nemen en 30 dagen een blanco check te kunnen factureren hebben zij zich financieel verrijkt over de ruggen van de slachtoffers van Anode. Met grote afstand de meest hoge tarieven neerleggen. Heb er 18 dagen gezeten en een rekening gehad van 700 euro... Stelletje boeven!
Van een maand tarief van €212 naar €780 per maand met een eerder 'voorschotje'van €505 en nog een afrekening van de failliete maatschappij Anode van €512. De afrekening was aangeraden terug te boeken en daar kwam dus nog even €43 bovenop. Snapt u het nog? Slecht bereikbaar nauwelijks reactie, bellen niet terug. Je wordt gewoon aan alle kanten opgelicht. Te triest voor woorden Zeker absoluut nooit met ze in zee gaan. En dan nog een zogenaamd christelijke achtergrond. Volgens mij staat er in de Bijbel dat je de boel niet oplichten mag, geen woekerberdragen mag rekenen over de rug van je klanten
nadat wij een torenhoge factuur in december kregen die ook nog eens 3 dagen erna afgeschreven werd, heb ik gebeld, gemaild, gebeld, gemaild enz. enz. om een duidelijke toelichting over de gehanteerde prijzen, maar nooit gekregen, nu in februari nog steeds niet, zo ga je niet met je klanten om,
Ondanks herhaalde verzoeken hebben wij nog steeds geen inzicht in de torenhoge rekeningen over december 2021 en januari 2022. Ook werden wij niet klantvriendelijk en beleefd te woord gestaan. Wij hebben een melding gemaakt bij de ACM. Als meer klanten dat doen volgt er misschien een onderzoek naar Gezinsenergie. Wellicht hebben ze dat nodig om de service te verbeteren... Hier is de link naar de ACM site: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Enorme bedragen werden er gerekend. In mijn geval was het voor 19 dagen bijna een gelijkgesteld aan het halfjaarlijkse bedrag en dan praat ik niet over een voorschot. Ongeveer een verachtvoudiging. Betaal je bedrag onder protest en onder voorbehoud. Informeer autoriteit consument en markt (acm) en/ of radar bijvoorbeeld.
KIJK UIT !!!! oplichting ze plukken je helemaal leeg , je word ziek van de achterlijke rekeningen die ze sturen , als je geld tegoed heb krijg je niks terug ,
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.