slecht

Men maakt een halfjaar geleden, op basis van door mij opgegeven jaarverbruik een offerte. Ik accepteer dat. Een halfjaar later komt men met een verhoging van het maandelijkse voorschotbedrag met 100%. Op basis van een verkeerde berekening probeert men klanten te lokken.

Open contact, snelle reactie op vragen, vriendelijk en vertrouwd.

Prima service en goedkoop

Ben in mei 2022, midden in de crisis, overgestapt naar gezinsenergie. De oude leverancier bood veel te hoog. Bij gezinsenergie uiteindelijk slechts €10,00 per maand meer betaald als voor die tijd. HULDE

Goede communicatie, duidelijk en gaan ervoor!

Nadat Anode energie failliet was gegaan, heeft gezinsenergie er alles aangedaan om de klant zo goed mogelijk hiervan op de hoogte te houden, via e-mails maar ook telefonisch goed te woord gestaan. Verder zijn ze nu ook goed bezig dat je per kwartier je verbruik kan gaan zien, en inmiddels kun je het gemakkelijk via de app inzien. Top!

Onzorgvuldig.

De jaarnota stemt niet overeen met mijn doorgegeven gegevens en de zogenaamde graaddagen(verbruik per maand). De jaarnota komt hierdoor veel hoger uit. Gezinsenergie is hierover niet in alle redelijk aanspreekbaar; men doet mijn argumenten op allerhande wijze af. Daarnaast gebruikt men allerhande redenen die niet direct ter zake doende zijn.

Na tegenvallende overstap toch positieve ontwikkeling

De overstap leek te mooi om waar te zijn. Een concurrerend tarief maar dat was snel over door faillissement Anode. In de eerste maanden gaf dat veel gedoe. Slechte reviews en veel tamtam via social media. Gelukkig werd de communicatie beter ingeregeld en kregen klanten duidelijke informatie over de ontwikkelingen op de energiemarkt. Ook het portal werkt mee om te sturen op verbruik. De maandelijkse berichten over tarieven en trends geven de nodige houvast. Kortom, het totale beeld van Gezinsenergie is in positieve zin veranderd.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Prima om anderen te steunen

Hartelijk dank voor uw positieve review! Daar doen we het voor!

Een bedrijf die zijn klanten zo goedkoop mogelijk aan stroom en gas helpt.

Al jaren ben ik een zeer tevreden klant omdat gezinsenergie er alles voor doet dat de klant zo goedkoop mogelijk van stroom en gas voorzien word. En met een regelmatige e.mail zijn klanten keurig van informatie voorziet. Dat is ook de rede dat ik al 8 klanten heb weten te overtuigen om ook de overstap naar gezinsenergie te maken.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Heel mooi.

Hartelijk dank voor uw positieve reactie!

Niet eerlijk

Wees eerlijk met je vergelijkingstarieven, die van jullie concurrentie (op jullie website) zijn op dit moment van ruim 2 maanden geleden. Opnieuw niet eerlijk.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? N.v.t.

Prima Ervaring

Ik kan mij totaal niet vinden in de negatieve reacties van sommigen. Toegegeven, het was vorige jaar, toen Anode failliet ging erg warrig en onduidelijk. Ik meende een overeenkomst te hebben met Gezinsenergie maar het bleek Anode te zijn. Voor de medewerkers van Gezinsenergie een hele klus om dat uit te leggen. Hebben ze goed gedaan al werd het er voor mij niet helderder op. Toch hebben zij bij een andere leverancier, (dat was wel Helder) een goede deal voor hun klanten weten te maken. Een jaarcontract tegen redelijke tarieven in die tijd. We zijn altijd via mail of telefoon op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Daarvan acte. Dat jaarcontract loopt eind januari 2023 af en ik ben er van overtuigt dat ze tegen die tijd weer met een goed voorstel zullen komen. Wat mij betreft ben ik positief over Gezinsenergie

Meest klantonvriendelijk bedrijf ooit!

Verhogen maandbedrag naar eigen inzicht. Aanpassing naar inschatting klant is niet mogelijk. Als klant loop je daardoor honderden/duizenden euro's risico als de energieleverancier bijvoorbeeld begin van de winter weer failliet gaat. Klantenservice kan alleen standaard antwoorden leveren en is totaal niet voor rede vatbaar.

Het is jammer dat dit dan tot zo n review leidt. We hebben heel netjes uitgelegd dat de marktprijzen in augustus enorm omhoog zijn gegaan, en dat we daarom ook de voorschotten moesten aanpassen. Wij communiceren alles duidelijk per mail, soms zelfs wat teveel! Daarnaast hebben we ook uitgelegd dat een leverancier moet inkopen op basis van het standaard jaarverbruik dat bij de netbeheerder bekend is. Dat is een methode die door de ACM goedgekeurd is. U kunt het natuurlijk jammer vinden dat onze policy is dat wij niet zomaar voorschotten omlaag zetten op verzoeken van de klant, maar dat maakt ons nog geen slechte organisatie. Als je niet van pizza houdt, is de plaatselijke pizzeria niet plotseling een slecht restaurant toch?

Gezinsenergie / Van Helder

Zoals uit veel reacties op te maken valt, geen zaken mee doen. Vette pech na het faillissement van Anode zonder enige inspraak aan deze foute club toegewezen te zijn. Mocht je er nog zitten (?), maken dat je wegkomt!

We begrijpen dat u teleurgesteld bent in de hoge markttarieven van vorig jaar, maar zoals in heel veel mails uitgelegd, en onderbouwd met inkoopprijzen, piekten de energietarieven eind december 2021. Vanaf februari 2022 heeft u de kans gehad om een heel gunstig contract te kiezen voor een jaar. Voor de klanten die variabel zijn gebleven hebben we maand in maand uit bijzonder scherpe tarieven gerealiseerd.

Heel eenvoudig, snel en de goedkoopste!

Eén telefoontje en een medewerker die rustig de vraag aanhoorde en daarna deskundig antwoord gaf. Ik kreeg van het begin van het gesprek de indruk als klant gehoord te worden. Een voor mij passende aanbieding was binnen een enkele minuut gemaakt. Deze is voor mijn persoonlijke situatie precies wat ik zocht en ook nog eens de goedkoopste. Daar hoefde ik niet langer over na te denken. Heel fijn dat jullie me zo snel hebben geholpen. Dat kom je niet vaak tegen.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Een goed doel met een christelijk geluid.

Hartelijk dank voor uw positieve reactie, daar doen we het voor!

Slechte communicatie

Helaas bij hen ondergebracht nadat mijn energieleverancier failliet ging. De mails die ze sturen zijn erg verwarrend. Telefonisch niet bereikbaar en ze gaan niet in op mails die je stuurt

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Windowdressing

De grootste belachelijk bedrijf

Mijn energie leverancier was bankroet gegaan, gezinsenergie heeft overgenomen, naar 3 maanden ben ik over gestapt, voor deze 3 maanden moest ik 1300.- neer tellen zonder dat ik iets terug kreeg. Normaal betaalde ik 1300.- per jaar, dus reken maar uit! Dus deze prijzen zijn belachelijk!!! Ik hoop dat ze zelf bankroet gaan!!!

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Doe prijzen omlaag denk aan mensen en niet de goede doelen

Oplichterij van de bovenste plank!

Ik dacht een contract met Gezinsenergie te hebben maar dan gaat Anode failliet en blijk ik daar onder te vallen. Ik betaalde €200 per maand aan voorschot en bij de eindafrekening blijkt dat ik €765 teveel heb betaald, het bedrag is bij de curator op de lijst gezet, daar kan ik dus naar fluiten. Mijn contract is overgezet naar van Helder en vervolgens wordt het maanbedrag opgehoogd naar €540, ik heb een mail gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ging, ik kreeg uiteindelijk een vaag antwoord dat ik mijn tarief online kon aanpassen (wat niet het geval was). Ik heb per 1 maart een nieuwe energieleverancier en heb nu de eindafrekening ontvangen. Voor 3 maanden enegie en gas moet ik €2100 afrekenen wat neerkomt op een maandbedrag van € 700!!!!!!! Compleet gestoord! De review score op de website laat een 7.6 zien, nou het mag duidelijk zijn dat al de 1e grote leugen is.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Welke idealen? Het vullen van je zakken!!!

We begrijpen dat u geschrokken bent van de hoge prijzen. Wij hebben meerdere keren onderbouwd hoe de prijzen tot stand zijn gekomen. We snappen de emotie, maar het is niet terecht dat u zich afreageert. In elke andere situatie na het faillissement had u te maken gehad met vergelijkbare of veel hogere tarieven. En dat u besluit om exact na een winterse periode weg te gaan, is uw keuze. Het is een logisch gevolg dat u dan een hele hoge eindnota krijgt, want de levering is precies over een winterse periode gegaan. In de winter verbruikt u 6x zoveel gas in de zomer, terwijl het voorschot een gemiddelde is. Dus uw verontwaardiging daarover is begrijpelijk maar niet terecht als u dat op u in laat werken.

Nooit geen zaken mee doen

Waardeloos behandeld. Wacht nog op geld. Zijn niet eerlijk in email en op hun website over de gang van zaken, die spelen en gespeeld hebben.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Help je klanten en ex klanten die geld tegoed hebben

Van Helder in Woerden/ Gezinsenergie in Papendrecht

Het bedrijf Van Helder in Woerden heeft Gezinsenergie in Papendrecht overgenomen. Onverwachts werden wij met torenhoge rekeningen van deze club geconfronteerd. Op mail/ correspondentie wordt niet gereageerd. Zeer slecht

Ronduit schandalig, pure oplichterij en onfatsoenlijke klantbenadering

Mijn eerdere review werd niet geplaatst, omdat deze negatief was. Binnen 7 werkdagen zou contact worden opgenomen. Uiteraard niet gebeurd. Nooit antwoord gehad op mijn mails, telefonisch niet te bereiken. Op de website staat nog steeds dat Gezinsenergie 15.000 klanten heeft. Ik dacht dat ik inderdaad klant was bij Gezinsenergie, maar toen Anode failliet ging, bleek ik daar klant te zijn en Gezinsenergie liet iedereen lekker in de kou staan. Gezinsenergie heeft dus helemaal geen klanten. Op de website staat ook dat Gezinsenergie eigen energie heeft, is dus helemaal niet waar. Het enige wat Gezinsenergie doe is trouwe 'klanten' bestoken met aanmaningen, dreigementen. GE stop nu met alle leugens en oplichterij. Kijk eens in de spiegel en durf eens in gesprek te gaan met uw 'klanten'.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Doe ik liever zelf, dan weet ik tenminste dat het goed terecht komt.

Wat een piep bedrijf

Ik bem overgezet van Anode, omdat het bedrijf failliet ging. Een curator heeft mij overgezet naar gezinsenergie. Goh wat baal ik ervan dat ze dat hebben gedaan. Inhoudelijk klopt er niks van,, de klantenservice doet beloftes die ze niet nakomen. Termijnbedrag automatisch op maximaal gezet en vervolgens liegen over mijn verbruik. Gigantische bedragen vragen, ik ga jurische stappen ondernemen.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Geloof er niks van

Zijn echte dieven.

2 jaar contract in september 2021 aangegaan, voor €110 per maand. Anode gaat failliet, kan gebeuren risico van Ondernemen zei een woordvoerder van Anode. Dan verplicht naar Gezinsenergie. Dan vanaf 13-12 2021 tot 31-01 -2020 totaal €1070 moeten betalen. DIEVEN. PS.De prijzen in januari waren geen €1,94 voor gas maar €0.87 . Zwart Huizen.

Gezinsenergie dat zijn cowboys

Voor 1 maand gas en elektra ipv Euro 220 Euro 980 moeten betalen??? zie ook: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/klanten-van-failliete-energiebedrijven-krijgen-niet-de-beste-deal-bij-nieuwe-leverancier/

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? dat betaald de klant dit he

Onvoorstelbaar slecht

Aanvankelijk goede contacten. Na faillissement van de partij waar zij inkopen veranderde dit. Vanuit het faillissement van Anode hebben zij over de rug van vele particulieren een grove winstmarge willen pakken. De tarieven waren echt buiten de orde. Zelfs niet op grond van de toen flink stijgende energieprijzen. Ze hebben geprobeerd bij de achterban om aan geld te komen via advertenties om de getroffen particulieren door de kou heen te helpen. Toen dit blijkbaar te weinig opbracht hebben ze besloten alles te verhalen op de klant. Voor zes weken heb ik ruim 1700 euro moeten betalen. Onvoorstelbaar

We zijn bijzonder teleurgesteld dat zo'n prominent iemand uit onze achterban (uw review is anoniem maar vanwege uw bekendheid zal iedereen snel weten wie u bent) deze review durft te schrijven die volledig gebaseerd is op onwaarheid en roddel! U beschuldigt ervan dat wij dmv advertenties geld wilden inzamelen en toen dat tegenviel wij dit verwerkt hebben in de prijzen? Dit is pure laster en nergens op gebaseerd dan hooguit uw onderbuikgevoel. Hoe kan zo'n bekend en gerespecteerd persoon uit onze achterban zo iets dergelijks schrijven wat een enorme impact heeft op ons en onze medewerkers! Dat u veel geld moest betalen in korte tijd komt omdat u direct na de winter bent overgestapt! U verbruikt in 4 maanden tijd 70% van uw jaarverbruik voor gas. Net als bij ieder ander bedrijf zorgt dat voor een hoge eindnota.

Oplichters die in monopoliemaand na faillissement woekerprijzen rekenen

Maandbedrag eerst EUR 222 / maand. Bij Gezinsenergie (omdat we 1 maand verplicht moesten afnemen - ACM bedankt) EUR 1,070 / maand. Na 30 dagen gelijk weggegaan natuurlijk. Zegt voldoende denk ik. Gezinsenergie gaat binnenkort ook failliet.

Een klantenservice die geen service verleent

Een maatschappij met hoogdravende beloftes die ze niet nakomen: Eerlijk?De maatschappij weigert juiste meterstanden door te geven aan de partij die Anode overneemt. De klanten’service’ heeft alleen maar mensen in dienst die twee zinnen kennen: ‘ik maak een notitie’ en ‘ik rond het gesprek nu af’. Ze kunnen geen wijzigingen doorgeven en je niet doorverbinden met iemand die dat wel kan. Die zijn op geen enkele dag aanwezig. Een aantal telefonistes zijn ronduit onbeschoft terwijl de klant toch echt zwaar gedupeerd is door deze organisatie. Transparant? Er wordt pas veel te laat gecommuniceerd over tarieven ed.Je krijgt geen of een algemene reactie terug op vragen via e-mail of telefoon. Die ‘notities’ die gemaakt worden wordt dus niets mee gedaan. En eerlijke meningen, daar moet 7 dagen over nagedacht worden voordat ze deze plaatsen. Waardoor er dus zeker geen eerlijk beeld ontstaat. Negatieve reviews worden niet geplaatst, om met hun eigen woorden te zeggen; hoe mooi is dat!?

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Lachwekkend onder het mom van goede werken de gewone gezinnen in NL duperen

Niet communiceren

Na constateren dat ik geen internet meer heb, een mail gestuurd met de omschrijving van het probleem. Daar kreeg ik een mailtje voor terug dat mij duidelijk maakte dat de mevrouw die de mail las het probleem niet snapte. Geen probleem, kan iedereen gebeuren. Ik zit nu vanaf 23 maart 20.00 uur zonder internet.

• Gezinsenergie steunt Stichting Stéphanos en vindt duurzaamheid heel belangrijk, wat vindt u van onze idealen? Mooi initiatief