Onbeschoft en onbetrouwbaar

Adviesgesprek ging goed door John Geerlings maar die is uiteraard al vertrokken. Het plaatsen ging ook goed m.u.,v de schade in het washok doordat er te lange schroeven zijn gebruikt.....maar zodra de centjes zijn geincasseerd laten ze je vallen als een baksteen. Het adres i Barendrecht was ineens exit, de buurman kwam naar buiten toen ik daar persoonlijk even langs ben gegaan en waarschuwde voor deze club. Na wat speurwerk zijn ze naar Ridderkerk vertrokken in de Florijnstraat waar weer een andere naam op t pand staat en 3 auto's van Zonnekeus staan geparkeerd. Na wat appjes met Hamid de directeur, met wat foto's kwam hij ineens tot leven en het toneelspel ging verder....al met al...Enphase gecontacteerd en monitoring direct bij deze club laten verwijderen en onder gebracht bij een bonafide installateur. Enphase is op de hoogte van hun reilen en zeilen zoals ook garantiefonds en Soluxtec zelf. Let er mee op ze kopen spullen in bij Vlaardingen onder weer een andere naam qua BV....alles werkt maar deze club en andere bv's die in holding komen zijn .......echt fout bezig. Jammes dat er zoveel cowboys actief zijn in deze markt.

• Kwaliteit N.v.t.
  • Vakmanschap/Deskundigheid N.v.t.

Onbetrouwbaar

Het sale gesprek verliep goed. Veel uitleg, professioneel advies, fraaie offerte. De plaatsing verliep minder soepel. Erg gehaast, voor bekabeling steeds de gemakkelijkste weg willen kiezen: door regenpijp, dwars over balkon. Panelen op bijkeuken liggen scheef, een van de panelen heeft diepe krassen. Schade aan de keldermuur bij boren. Geen uitleg over systeem. Telefonisch is het bedrijf niet bereikbaar. Bellen zelf wel voor vragen over betaling. Afspraak gemaakt voor herstel werkzaamheden, niet op komen dagen. Inmiddels geen vertrouwen meer in bedrijf. Failliet?

Ronduit slecht!

Eerste kennismaking en vervolgens alles afgesproken en datum geprikt ging goed en gaf veel vertrouwen. Tijdens de daadwerkelijke installatie en daarna is het een drama. Sterker, ik krijg geen contact meer.

• Nazorg en Garantie

Begin was goed vervolg zeer zeer slecht en teleurstellend.

De eerste kennismaking, plaatsing, etc. was goed. Maar nu we een probleem met de omvormer hebben geeft Zonnekeus niet thuis. Als sinds 17 april jl. probeer ik in contact te komen op alle mogelijke manieren. Per telefoon, per mail, via website. De enige die ik heb kunnen spreken is een medewerker van de administratie. Maar verder geen enkele reactie. Is Zonnekeus failliet??

• Kwaliteit N.v.t.
  • Vakmanschap/Deskundigheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.

Slechte Communicatie

De schouw verliep snel en voorspoedig. Na het tekenen van de offerte ben ik gebeld dat de micro-omvormers niet meer leverbaar waren maar dat er vervangende, kwalitatief even goed, el te leveren waren. De week erop ben ik weer gebeld met de mededeling dat ook deze micro-omvormers niet meer leverbaar waren. Nu kreeg ik het alternatief aangeboden dat de paralel geschakelde micro-omvormers vervangen zouden worden door 1 serieel geschakelde omvormer, maar dan wel met 6 aansluitingen. (Voor elke 2 panelen, 1 aansluiting. Dan krijg je hetzelfde effect als 6 micro-omvormers voor 12 panelen.) Bij de dag van installeren bleek dit helemaal niet te kunnen volgens de monteur. Ik was verkeerd voorgelicht door de verkoper en ik zou dus opgescheept zitten met een systeem wat ik helemaal niet wil. Gelukkig werden er ter plekke nog 6 "hele goede micro-omvormers" ergens gevonden en deze zijn nu ook geplaatst. Nu wilde ik alleen nog een schriftelijke bevestiging/certificaat van datgene wat precies is geplaatst met de daarbij behorende garanties. Er zijn nogal wat wisselingen geweest ten opzichten van de originele offerte en ik wil documenten kunnen kunnen overhandigen bij eventuele verkoop van het huis, of als er zich onverhoopt een probleem voordoet met de panelen. Evenals mijn voorganger krijg ik geen contact met Zonnekeus. Ik heb diverse telefoonnummers en zelfs privé telefoonnummers, maar er wordt niet gereageerd. Verder heb ik in een eerder stadium een zeer goede kennis aanbevolen met Zonnekeus zaken te doen. Er is een schouwdatum en tijd afgesproken. Er is niemand komen opdagen en u raad het al; er is geen contact te maken met het bedrijf. Ik maak mij zorgen of het wel goed gaat met het bedrijf. Wat als er iets stuk gaat. Bestaat het bedrijf dan nog wel.....

Slechte service

Na plaatsen van zonnepanelen, waar ik overigens geen problemen mee heb, bleken er fouten te zijn gemaakt in mijn meterkast,zeer onveilige situatie zelfs. Ik heb geprobeerd contact op te nemen op verschillende manieren, momenten en dagen/ tijdstippen. Geen reactie , niks! Na plaatsen van een slechte twview werd ik gebeld en afspraak was snel gemaakt. Ik dacht een goed gesprek te hebben gehad, excuses gehad en een goede oplossing. Mijn electricien zou alles goed en veilig maken. Dit ook bevestigd middels email . Ook heb ik de aanvraag van stedin terug getrokken omdat de drie fase aansluiting voor mij niet nodig was en ik ook deze kosten terug wil zodra stedin dit betaald heeft ( aan hen) nu moet er dus betaald worden aan mijn electricien en aan mij en he raad het al.... geen! Contact..wederom.. ook de rekening is niet betaald , ook hij krijgt geen reactie.

• Nazorg en Garantie

Goed en duidelijk advies, korte wachttijd en nette installatie

Kort geleden zijn, door Zonnekeus, onze 15 zonnepanelen, geïnstalleerd op het schuine dak en op de dakkapel, geplaatst door Knipping, waar al anker punten waren aangebracht. Collin van Zonnekeus heeft ons enkele weken geleden bezocht en een offerte gemaakt. Hij kwam heel kundig over en kon op al onze vragen antwoord geven. Ook daarna reageerde hij direct op email, dat was erg prettig. Installatie vond 3 weken later plaats. Heel snel dus! Drie installateurs kwamen de zonnepanelen plaatsen. Ze waren vriendelijk en kundig. 1 monteur is 's avonds nog terug gekomen om de laatste 3 panelen aan te sluiten. Ze hebben erg netjes gewerkt. Ook nu, als ik Zonnekeus bel, word ik altijd keurig terug gebeld. Dus in 1 dag alles geinst

• Nazorg en Garantie

Snel, netjes en klantgericht.

Vanaf de eerste kennismaking tot en met de oplevering een gedegen indruk achter gelaten. Goede informatie, meedenken met de wensen van de klant, en zorgvuldige uitvoering. Kortom een bedrijf waar je gerust mee in zee kan gaan.

• Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.

Snelle professionele service.

Zeer goede snelle service en duidelijke informatie vooraf. Alles vanaf contact tot oplevering binnen 2 weken geregeld. Zeer harde werkers bij installatie. Voor ze begonnen hebben ze alles nogmaals doorgenomen om te zorgen dat alles duidelijk was. 12 panelen werden in 1 dag geinstalleerd. Bovendien werd mijn stoppenkast vervangen en uitgebreid. Deze was aan vervanging toe. Nog de originele zoals bij oplevering huis in 1969. Ik kan Zonnekeus zeker aanbevelen

Top bedrijf

Prima service, goede uitleg en advies tijdens schouwing. Snelle en overzichtelijke offerte. Erg vriendelijke en kundige monteurs. Harde werkers! Helpen je bij vragen en diverse to do stappen na installatie. Mooie panelen !

Geweldige installatie

Mijn ervaring bij Zonnekeus is zeer positief. Dit vanaf het verkoop/advies tot aan de installatie en oplevering. Bij de verkoop ben ik op een goede manier geadviseerd en is er goed uitgelegd wat voor mijn situatie het beste was. De verkoper was rustig en geheel niet pusherig. De instalerende partij bestond naar mijn mening uit deskundig personeel die wisten wat ze deden. Ze kwamen netjes op tijd, ik werd netjes van te voren gebeld hoe laat ze zouden aankomen, ze gebruikten een lift zoals de verkoper uitgelegd had en gedroegen zich zeer netjes. Binnen deden ze netjes hun schoenen uit of droegen ze overschoentjes (die ze ook in het zwembad gebruiken:)). Het installatiewerk ziet er top uit. Dus laat maar komen die zon.

redelijk tot goed

Installatie in de meterkast ging perfect, het plaatsen van de panelen ging redelijk tot goed. In 1e instantie lagen de panelen naar noord ipv naar zuid op de schuur maar dit was snel verholpen. Er werd gewerkt met een ladder ipv stelling of electrische lift plus in de avond werd er doorgewerkt met hoofdlampjes hetgeen ik persoonlijk onverstandig vind aan de andere kant is het zo: de klus wordt afgemaakt dat is ook te respecteren. Een dag later werd er wifi verbinding gemaakt door een andere monteur i.o.m de 1e elektricien die alles exact wist. De panelen werken en nu is het wachten op beter weer en zon. Over nazorg en garantie kan ik niets vertellen dat lijkt mij een overbodige vraag net na plaatsing.

• Afspraken nakomen
  • Nazorg en Garantie N.v.t.

Goede kwaliteit en uitstekende service

Zonnekeus heeft 11 panelen neergelegd, waaronder 5 op 2 dakkapellen. Zij gebruikten hiervoor een systeem zonder balast, waardoor alleen het gewicht van de zonnepanelen + wat bevestigingsmateriaal impact heeft. Ik was ook bij Zonnekeus terecht gekomen omdat zij al één van de weinigen dit aanbieden. Uitleg tijdens adviesgesprek was goed, alle wensen die ik had werden meegenomen en de levering was snel ingepland (< 4 weken). Op de dag zelf was het niet op tijd af (reistijd was ook best hoog vanwege mijn locatie), maar dit werd een dag later (op een zaterdag!) alsnog in orde gemaakt. Netjes gewerkt, overdracht was duidelijk en niet gehaast, en het werkt allemaal naar tevredenheid. Erg vriendelijke monteurs en zeer harde werkers. Zonnekeus is niet de goedkoopste, maar ze leveren goede spullen en werken zeer netjes en zorgvuldig. De communicatie was ook goed geregeld. Zeker een aanrader!

• Nazorg en Garantie

Keurig werk en zeer goed overleg

Goed voorbereid en keurige montage

• Nazorg en Garantie

deskundig, zeer klantvriendelijk en snel geleverd

Prima ervaring, zie totale score.

Een goed resultaat!

De dag begon met pech, file, een lekke band, ziekte in het team en uiteindelijk starten met 1 leerling-monteur, terwijl er 3 gepland stonden. Rond 14.00 uur lagen de zonnepanelen op het dak. Lunch tijd voor de leerling-monteur terwijl z'n collega Erwin er tussenuit moest om de auto te voorzien van de gerepareerde band. In de loop van de dag het werk vervolgd door beide monteurs, de meterkast als laatste omgebouwd vanaf 16.30 Helaas is daarbij de waterleiding geraakt tijdens het boren in beton, noodreparatie verricht door de plaatselijke loodgieter rond 19.30 uur. Herstel van de waterleiding verliep de dag erna vlot en viel mee, werkzaamheden 70 min. Wij zijn dik tevreden met het eindresultaat. Zorgelijk vind ik wel het werken onder tijdsdruk dat foutgevoelig is, een strakke planning kan geen tegenslag hebben, daarbij een leerling begeleiden is teveel! Een mens is geen machine, uitval door ziekte/oververmoeidheid is te verwachten! Jammer als personeel daardoor niet meer voor het vak kiezen en anders gaan, een goed monteur is heel waardevol! De pech met de waterleiding kwam ook hard aan, sneu voor de leerling monteur die het betrof, terwijl hij zo z'n uiterste best deed! Ondanks onze ervaring wat de tegenslag betreft, zijn wij onder de indruk van de zorgvuldigheid en serieuze aanpak vanaf de informatie tot en met het opleveren en gebruik gereed maken van het zonne-installatie systeem. Vanaf het eerste contact op de beurs in Vijfhuizen is het vertrouwen ontstaan in Zonnekeus als degelijk installatiebedrijf dat hoogwaardige zonnepanelen levert waar zij garant voor kunnen staan! Heel veel succes toegewenst!

Vakkundig en vriendelijk

Snel en goed geregeld. Aanrader voor kwalitatieve zonnepanelen

Uitstekende instalatie

Zeer tevreden met installatie door Zonnekeus. Vriendelijke ervaren monteurs met kennis van zaken. Goede uitleg van de werking van de installatie Schone oplevering na de werkzaamheden. Zeer aan te raden. Henk

• Nazorg en Garantie

Geweldige ervaring zoals het hoort te gaan

Van vrijblijvende offerte tot de installateurs alleen maar lof. Dit is hoe je hoopt dat het gaat

• Nazorg en Garantie

Zeer tevreden, professioneel van offerte tot installatie.

Vanaf aanvraag offerte t/m installatie en in werking stellen zeer tevreden. Goed contact. Komen afspraken na. Komen aan huis voordat de offerte gemaakt kan worden. Na opdracht met 5 weken de panelen gemonteerd. Vriendelijke monteurs. Werken hard door. Goeie uitleg voor aanvang. Werken netjes, ruimen alles op. In één dag 12 panelen geïnstalleerd en in werking gesteld. Zeer zeker het aanbevelen waard.

• Nazorg en Garantie

Uitstekend resultaat echt een aanrader

erg prettig

8 zonnepanelen in een dag geplaatst. Erg vriendelijke monteurs die weten wat ze doen. Wij raden dit bedrijf zeker aan!

• Nazorg en Garantie

Heel proffesioneel en netjes gewerkt. Top!

Ruim binnen 1 dag 13 panelen geplaatst. Zeer tevreden.

• Nazorg en Garantie

Snel service geheel volgens afspraak.

Na telefonisch contact gehad te hebben is van bezoek op locatie tot monteren en werkend op leveren alles volgens afspraak geheel werkend op geleverd en monitoren via mobiel. Alles netjes aangelegd , geen afval , er wordt gestofzuigd na afloop. Uitleg is duidelijk , helpen met instellingen mocht het niet duidelijk zijn. Wat dat betreft is Zonnekeus een aanrader. I.v.m. lastig plannen datum is medewerking door planning Zonnekeus een verademing.

• Nazorg en Garantie

Efficiënt, strak georganiseerd, snel en vriendelijk.

Heel goed bedrijf, snelle en deskundige service.

Over Zonnekeus B.V.

Elke Zonnekeus installatie wordt met kwaliteit opgeleverd. Zonnekeus biedt 10 jaar installatie garantie. Kiest u voor Zonnekeus dan kiest u voor een persoonlijke aanpak en voor een betrouwbare zonne-installatie systeem. Ons doel is het leveren van goede zonne-installatie aangepast op wens en voor elk soort situatie. Dit houdt in dat we gericht voor iedere klant adviezen uitbrengen waar wij 100% achter staan.

Over Techniek Nederland