fijne kleine groep waar ruimte was voor vragen.

De groepsgrootte was prima, er was ruimte voor een ieders raakvlak uit te diepen. ochtend goede opbouw en uitleg middag inhoud was goed maar mogelijk te weinig voor de duur van de ingeruimde tijd ? De ruimte was goed maar werd te veel gekoeld. Het aanpassen ervan is niet gelukt.

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk
  • Heb je suggesties voor andere trainingen? laat het ons weten neen

prima dag geweest

De basis training heeft zeker een toegevoegde waarde, het is voor ons verhelderend geweest en we weten waar we op moeten letten.

• Heb je suggesties voor andere trainingen? laat het ons weten N.v.t.

Teveel gericht op grote aannemers

Als kleine aannemer heb je te maken met kleine vergunningsplichtige werken (dakopbouwen, dakkapellen, aanbouwen). Er werd geen informatie hierover gegeven zonder dat je er naar vroeg. Het is ons nog steeds niet duidelijk in hoeveel gevallen wij hiermee te maken gaan krijgen en in hoeverre wij dus te maken gaan krijgen met een kwaliteitsborger. De hele training was gericht op grote woningbouw projecten, wat absoluut jammer was. Ik zou een aparte training doen voor kleine aannemers die af en toe hiermee te maken gaan krijgen. Ook is er nog geen duidelijkheid over wat er gaat wijzigen qua vergunningsplichtige werken.

• Contact met Academy N.v.t.

Zeer zinvolle cursusdag

De cursus was zeer uitgebreid en goed inhoudelijk. Alle facetten welke te maken hebben met de Wkb kwamen aan bod.

leerzame dag

leerzame dag, heeft voldoende handvaten gegeven om als bedrijf mee verder te gaan.

• Heb je suggesties voor andere trainingen? laat het ons weten N.v.t.

Een goed en duidelijk beeld gekregen

Veel te informatie gekregen, maar erg duidelijk!

• Heb je suggesties voor andere trainingen? laat het ons weten N.v.t.

de benodigde informatie gekregen waar ik op zoek was

De wet is nog niet van kracht waardoor alleen proefprojecten zijn gedraaid, hierdoor blijven sommige vragen onbeantwoord. de presentatie zou digitaal opgestuurd worden echter deze hebben we nog niet mogen ontvangen.

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk
  • Heb je suggesties voor andere trainingen? laat het ons weten meer praktijk voorbeelden

Beste Andre, Wij hebben de stukken via de mail verstuurd naar de groep. Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding hiervan kan je ons per mail bereiken op: [email protected] Met vriendelijke groet, Bouwend Nederland Academy

Ik zou graag nog meer willen weten

een goede cursus

een duidelijke cursus, wat ons straks te verwachten staat

Prima cursus

Goede cursus gegeven door een prettige vrouw die duidelijk praatte zonder te hakkelen en met veel verstand van de materie.

taaie stof

taaie stof, zeker voor een Landschapsarchitect uit de GWW Deze link is niet behandeld, maar ook niet de juiste doelgroep tussen allemaal kleine aannemers. Voor collega van onze aanlegtak een stuk nuttiger

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk

Prima training, geeft goed inzicht in de inhoud van de WKB

Cursus geeft een prima inkijk in de komende wijziging ten gevolge van de Wet Kwaliteitsborging. Goede uitleg, duidelijk PowerPoint en ruimte voor alle vragen. Cursus werd via teams gegeven dit heb ik totaal niet als een obstakel ervaren.

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk

Informatieve cursus met praktische informatie

Informatieve cursus die goed de essentie en basis van de WKB uitlegt met in het begin theorie gevolgd door voorbeelden uit de praktijk

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk

het is duidelijk wat de wkb inhoud

Wat ik jammer vind, is dat bij de aanbieding van de cursus niet bekend is welke bedrijven hiermee te maken krijgen ook bij navraag wordt niet duidelijk. Mijn order- portefeuille bestaat uit vergunningsvrije bouwwerken. Dus voor mij geld de wkb niet. Hoewel de cursus interessant was vind ik jammer van het geld en de tijd. Groet Eric.

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk

prima maar training dan ook wel erg basis.

Cursus indeling en locatie/verzorging prima. Maar training is nog erg basis, betere naam is introductie WKB. Na de cursus ben je goed op de hoogte hoe de wet in elkaar zit. Publiek en privaatrecht erg duidelijk geworden. Het privaat recht werd voor mij duidelijk genoeg en hoe dat straks in de praktijk toe passen vind ik denk mijn weg wel. Met het publiekrecht is dat toch wel anders. Dat heeft volgens mij een aantal redenen. -informatie was niet echt toegesneden op de deelnemers die aanwezig waren. -complexiteit van de materie en en het mij nog vaak onduidelijk wanneer je precies de externe borging moet toepassen. Dit komt vooral door type aannemers die aanwezig waren. ik ben een prima aannemer en heb bijna nooit problemen met klanten over de kwaliteit, ook niet na 5 of 10 jaar. Begrijp dat ik over 1/2/3 jaar de WKB moet toepassen maar wil zeker niet beste jongetje van de klas zijn, wat betekend dat ik alleen het minimale wil doen om aan de wetgeving te voldoen. In de praktijk zal de WKB bij mij geen wezenlijke kwaliteitsverbetering geven, dus wordt het alleen maar ervaren als een administratieve last. En ik denk dat ik 1 van de velen ben, was namelijk niet de enige op de cursus die er zo over dacht. Ik denk dat een vervolg cursus over het publiekrecht zeker raadzaam is voor mij en velen. Ik zou echter alleen daar aan willen deelnemen wanneer er een cursus is die toegesneden is op de kleinere aannemer, die een praktische invulling zoekt. Waardoor de administratieve last beheersbaar blijft en ook de kosten van de externe borger. Groet Martin

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk

goede introductie op wat komen gaat

opbouw was duidelijk, presentatie was prima en inhoudelijk goed.

Goede basistraining

Het was een leerzame interactieve training. Hoewel wij als leverancier niet bij gevolgklasse 1 betrokken zijn, (wat nu de hoofdmoot van de training was, was het toch leerzaam, om te kijken waar we als bedrijf zijnde in de toekomst rekening mee dienen te houden.

• Tijdsbestek (start-/eindtijd, duur)
  • Meerwaarde in de dagelijkse praktijk N.v.t.

Goede basiskennis opgedaan

Goede basis opgedaan van de WKB. De theorie als basis was verhelderend, in de middag het programma met de twee borgers gaf diepgang over de praktijk (die voor mij het belangrijkste was). Alom dus goed geregeld.

Veel nuttige informatie

Veel informatie met goede uitleg waar we mee aan de slag kunnen

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk

Op een effectieve wijze proberen gevoel te krijgen bij de nieuwe wet kwaliteitsborging

Ik heb meerdere handvaten gekregen om de nieuwe wet kwaliteitsborging te implementeren in mijn bedrijf. Het blijft een beetje vaag maar het is natuurlijk ook allemaal nieuw en in 1 dag is het moeilijk om het gelijk helemaal tastbaar te maken. Maar ik heb zeker veel aan de cursus gehad en heb denk ik een goed beeld bij de wet.

leerzaam

Er is veel duidelijk geworden, wat er op ons afkomt en waar we straks aan moeten voldoen

• Contact met Academy N.v.t.
  • Meerwaarde in de dagelijkse praktijk

duidelijke voorlichting van de wet kwaliteitsborging

Zeker van toegevoegde waarde was de kwaliteitsborger die gedurende de ochtend al vragen mee kon beantwoorden maar in de middag zijn deel van de presentatie op zich nam en ook een goede link naar de praktijk kon leggen.

• Meerwaarde in de dagelijkse praktijk

Voor onze werkzaamheden (renovatie) was de training toch te vaag. Het is mij nog steeds onvoldoende

Klacht en verbazing: Er werd totaal geen rekening gehouden met maatregelen rondom Corona. Er werd geen QR-code gescand, er werd niet gevraagd of er personen aanwezig waren die misschien Corona-gerelateerde klachten hadden. Tijdens de training was het onmogelijk om voldoende afstand te houden. Er moest zelfs even in groepjes gewerkt worden.... In het restaurant waren tafels gereserveerd. QR-code werd niet gescand, omdat, volgens de manager van het restaurant, dit door Bouwend Nederland had moeten gebeuren (conform overeenkomst tussen vd Valk en Bouwend Nederland). Cursusleiders zeiden hiervan niet op de hoogte te zijn. Tijdens de lunch was er geen ruimte om afstand te houden. We zaten letterlijk knie aan knie, schouder aan schouder.

Leerzaam

Een goede uiteenzetting van de aankomende wijzigingen met betrekking tot WKB.

Positief

Ik heb nu een beter idee wat de nieuwe wet kwaliteitsborging inhoud.

Bouwhuis Zilverstraat 69

2718RP Zoetermeer

Over Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen: Basistraining

Na het volgen van deze training heb je kennis van de relevante wetswijzigingen en de achtergronden daarvan. Heb je inzicht in de gevolgen van de Wkb voor jou bedrijfsvoering van de initiatieffase tot en met oplevering. Ken je de principes van interne Kwaliteitsborging. Weet je wat een kwaliteitsborger van jou vraagt en waarom. Kun je een bewuste keuze maken voor welke volgende stappen je moet zetten als bedrijf.

Over Bouwend Nederland - Academy

Bouwend Nederland Academy verzorgt diverse trainingen specifiek gericht op de bouw- en infrasector. Deze trainingen worden verzorgd op verschillende locaties in alle regio’s. Daarnaast kunnen ze op verzoek geheel op maat samengesteld worden én bij jou op locatie plaatsvinden. Zo zorg je ervoor dat jouw bedrijf altijd op de hoogte is van de meest recente ontwikkelingen en onderwerpen binnen de branche.