Korte maar goede introductie t.a.v. deze deelmarkt en de verschillen

Met ENS hebben we enkele ervaringen met zaken in deze en omliggende regio's, maar we zijn niet actief in de high tech sector. De presentaties en voorbeelden zijn veelal vanuit deze sector, maar bieden mij desondanks toch inzicht in de manier en cultuur van zakendoen in deze landen. Professioneel opgezet, inhoudelijk presentaties en genoeg ruimte voor discussie met inzichten vanuit meerdere invalshoeken. Ook prettig dat er vanuit de aanwezige instanties veelvuldig (en laagdrempelig) de hand gereikt voor ondersteuning. Dank voor de organsiatie!

• Dienstverlening

Prima presentatie goed georganiseerd en goede locatie.

nvt

Interessant

Prettig om direct in contact te kunnen komen met lokale partijen. Het cijferbombardement van de consultants was lastig te volgen en zou beter kunnen bestaan uit een serie case studies mogelijk aangevuld met wat algemeen cijfermateriaal

• Dienstverlening

Leuk netwerkevent dat inspiratie geeft

Heerlijk om dieper op Frankrijk te focussen en ook in de breedte veel te horen (automotive, sport etc.)

• Dienstverlening

Mooi overzicht van relevante info rond tax voor business in China

Tijdens de ontbijtsessie met presentaties rond business in de VS en China kwamen ter zake kundige presentatoren aan het woord en kreeg ik verder input op mijn vragen op het punt van Tax en vestiging voor China. Mogelijk geven de beschikbare slides voldoende informatie, anders kan ik van de koppeling met het bedrijf gebruik maken.

• Dienstverlening

Fijn om weer eens mede ondernemers te ontmoeten en bij te praten over zakendoen in een veranderende wereld.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Kennissessies in Brabant

Super alles top geregeld.!

Goede bijeenkomst.

Compliment voor de professionele aanpak. Ik kwam er vooral vanuit onze China ontwikkelingen die kregen wat minder aandacht door de tijdsdruk. Eventueel in de toekomst iets strakker plannen hierdoor zijn de presentaties gelijkwaardig. Groeten Jeroen

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Marktinformatie en ondersteuning bij markttoegang, Ondernemersreizen, Kennissessies in Brabant

Met zorg en inspanning goed verzorgde kennismaking.

Fijn om met gelijkgestemde ondernemers te kunnen ontbijten, de mensen van de BOM te spreken en om te leren over in Amerika ondernemen. De organisatie van de BOM en de toewijding van de mensen die de BOM representeren vind ik: de BOM! (Sorry voor deze flauwe woordspeling - maar door Maureen tijdens de sessie hierdoor getriggerd).

• Proces N.v.t.
  • Dienstverlening

Positieve eerste indruk van de BOM, professioneel georganiseerde sessie.

Het eerste deel was wat minder relevant voor me vanwege de ruime buitenlandse ervaring. Tweede deel (verzekeren) wel, praktische tips en handvaten met heldere uitleg. Veel van opgestoken en gaat ons behoeden voor fouten.

Praktische informatie over de zaken die ik had verwacht

Praktische informatie over de zaken die ik had verwacht

• Dienstverlening

Mooie gelegenheid voor netwerken met Nederlandse bedrijven die zich op de US markt oriënteren of ree

Goede mogelijkheid om wat beter de valkuilen en mogelijkheden te leren kennen. Vanwege de complexiteit logisch om slechts een aantal elementen van het geheel te behandelen gezien de beperkte tijd

• Dienstverlening

Goede theorie, interessante inzichten, praktijkgedeelte niet realiseerbaar

Ik heb met plezier en veel interesse de theorie en de daarbij ontstane discussies samen met de andere bedrijven gevolgd. Het gemêleerde gezelschap vond ik juist interessant om verschillende inzichten te vergaren en werkt voor mij als energizer om bij mijn eigen bedrijf door te pakken. De pogingen om de theorie met daadwerkelijke klantgesprekken om te zetten in het voorgestelde korte tijdbestek beschouw ik niet als realistisch en paste niet bij ons bedrijf

• Dienstverlening

Proactieve ondersteuning in verbeterprocessen voor marktbenadering en marktgroei.

De mensen bij de BOM zijn in staat zich goed te verdiepen in klantwensen en hun behoeften voor de markt. Wat de ondersteuning sterk maakt is dat men goed op de hoogte is van veranderende marktsituaties en middels algemene training en/of maatwerk meer uit de markt te halen. Voor een stabiel groeiend bedrijf als Hycult met > 25 jaar internationale ervaring voelen wij ons nog steeds uitgedaagd en geprikkeld om meer uit onze business te halen. Misschien doet de BOM zich te kort door alleen te profileren op start-ups naar scale-ups. Onze ervaring is dat de BOM ook uitstekend in staat is om ervaren scale-ups ook naar een volgend hoger level te brengen.

• Dienstverlening

Pragmatische & actiegerichte ondersteuning mbt internationalisering

De BOM staat met goed raad & netwerk ter zijde om samen de ambities waar te kunnen maken. Telkens snelle responstijden en er worden uitstekende hulpmiddelen aangereikt om te versnellen!

Leuke opzet en leerzaam

Goede leraren en leuke diverse groep. Nieuwe inzichten gekregen in aanpak nieuwe markten. Betrokken coaches.

• Dienstverlening

Op zoek naar nieuwe business is de BOM uiterst behulpzaam

Ik ervaar veel ondersteuning, marktkennis, ervaring en professionaliteit in mijn prettige contacten met de BOM.

• Dienstverlening

Mooi initiatief, maar de BDM zou veel beter kunnen

Wat wij (AVUTEC, https://avutec.com/) nog missen, is dat we gezamenlijk gaan optrekken. Goed en prima kennismakend gesprek gehad, maar wat gaan we nou gezamenlijk doen om dergelijke zeer innovatieve AI ontwikkelingen in Brabant beter op de kaart te zetten. Kortom, wij missen nog het gezamenlijke en gedeelde Business Development (Mgt.) aspect in de contacten, die tot dusverre zijn gelegd. Is niet bedoeld als negatieve kritiek, maar wij zien pas echte synergie ontstaan wanneer we de mouwen opstropen en op zijn minst beginnen te netwerken, onder AI vakgenoten, hier in Brabant. Aanbevelen? Ja, vermits de BDM, op zijn minst het onderling gaan netwerken, dan ook daadwerkelijk van de grond gaat komen.

• Dienstverlening

snel, to-the-point, actief en reele info

Fijn te ervaren dat via de BOM de lessons to be learned bedrijfsspecifiek en concreet waren die de volgende dag in ons bedrijf toegepast kunnen worden

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Corona International Rebuild Program

zeer informatief, praktisch en mooi even netwerken

fijn om zo geinformeerd te worden en meteen mensen te leren kennen waar je nog meer van kunt leren.

Goede bijeenkomst, leerzaam

Goede bijeenkomst, leerzaam

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.

Mooie goeie presentatie en onderwerp wat me heel erg aansprak.

Voor mij was dit de eerste keer dat ik bij een van deze sessies aanwezig was. Ik vond het onderwerp zeer goed gekozen en de presentatie was professioneel. Goeie interactie tussen de spreker en de deelnemers. De setting en de grootte van de meeting was perfect. Ik vond alleen de akoestiek wat minder. Ik kon niet iedereen goed verstaan in het voorstel rondje. Helaas had ik mijn volgende afspraak iets te kort na deze gepland anders was ik zeker nog even gebleven om anderen te spreken.

Soepel en pragmatisch

Ondanks de vele beperkingen heeft de BOM toch zaken in beweging kunnen brengen, daarbij was de ondersteuning lokaal (China) essentieel. Voor ondernemingen die geen lokale vestiging in China hebben is dit wellicht de enige weg om in Corona-tijd voortgang te boeken.

• Dienstverlening

Top! Goed om aan te scherpen

De Hands On benadering van de BOM past goed bij ons. Door de professionele werkwijze ondersteunt te BOM ons bij de verdere Internationalisering.

Goed en waardevol advies

Ik ben goed geholpen met mijn vragen over een Chinese samenwerking.

Goirlese Weg 15

5026PB Tilburg

Over BOM International Trade

Ondernemerschap is de aanjager voor verandering. Van duurzame voeding, een gezonde toekomst, klimaatneutrale energie tot de ontwikkeling van kansrijke sleuteltechnologieën. De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) zorgt dat start-ups die daaraan bijdragen een vliegende start maken en kunnen doorgroeien tot scale-ups, dat ondernemingen in Brabant altijd over de juiste faciliteiten beschikken en dat bedrijven met internationaliseringsambities deze kunnen waarmaken.