Meer dan verwacht

Toen ik zonnepanelen kocht moest mijn fiscale status tijdelijk veranderen vanwege de BTW-teruggave. Dit is netjes door hen geregeld, maar ze zijn ook zeer zorgvuldig in het weer "terugzetten" van mijn oude fiscale status. Heel tevreden.

• Sterke punten Deskundigheid
  • Verbeterpunten of tips geen

slordig qua privacy en slecht qua voortgang

Na indiening van mijn aanvraag in mei 2020 kreeg ik eerst de brieven van de belastingdienst, een paar dagen daarna pas de mail van NBA dat ik brieven van de belastingdienst kon verwachten. Toen ik naar 'Mijn Dossier' ging via de link die NBA me toestuurde kwam ik rechtstreeks in het dossier van iemand anders! Compleet met alle privacygevoelige gegevens. Uiteraard heb ik dit meteen gemeld bij NBA, waarna ik wel gebeld werd met excuses. Verder hoorde ik weinig tot niets van NBA, maar de belastingdienst stortte in augustus de btw terug op mijn rekening. Een maand láter meldde NBA dat de Belastingdienst mijn teruggave had goedgekeurd. Daarmee leek de zaak afgehandeld. Krijg ik deze week ineens drie mails van NBA: bedankt voor uw registratie en de aanvraag teruggave BTW is opgestart. Ben benieuwd... Toevoeging 1 dag later: Naar aanleiding van deze review werd ik binnen 24 uur gebeld door NBA met excuses. Tijdens dit gesprek kwamen we tot een plausibele verklaring hoe het kon gebeuren dat ik deze laatste serie mails kreeg; een tekortkoming in de software die regelt wanneer en welke mails automatisch worden gestuurd. NBA zegde toe hiernaar te laten kijken. Hiermee beschouw ik de zaak wat mij betreft als afgedaan.

• Klantenservice
  • Sterke punten snel telefonisch contact opgenomen om te excuseren voor érg slordige fout
  • Verbeterpunten of tips secuurder werken!

Erg onprofessioneel en slechte communicatie

De standaard btw teruggaaf zal, gezien de vele positieve reviews, meestal goed gaan. In ons geval is het wat meer maatwerk en gaat het ook om het doen van aangiftes over de opbrengst van de panelen. Wij hebben al enige maanden erg slechte ervaringen met deze firma hetgeen inmiddels erg frustrerend is geworden. Afspraken die niet worden nagekomen, geen of onvolledige communicatie via mail die vaak meer vragen oproept dan antwoorden geeft, standaard teksten in mails die niet van toepassing zijn op ons, bijna onmogelijk om medewerkers te spreken te krijgen die van de inhoud weten, aangiftes die gedaan worden zonder dat wij ervan op de hoogte zijn of snappen hoe die tot stand komen. Overall een zeer onprettige firma om mee van doen te hebben.

• Sterke punten -
  • Verbeterpunten of tips -

wel goed geholpen

Ben goed en deskundig geholpen

• Sterke punten 8

teruggave vlot geregeld!

Binnen drie maanden na plaatsing had ik de teruggave op mijn rekening, vlot geregeld!

UItstekende begeleiding

UItstekende begeleiding

• Sterke punten Begeleiding
  • Verbeterpunten of tips Geen

Alles perfect voor mij geregeld

Ik hoefde nergens achteraan, alles top geregeld en snel, dank hiervoor

• Sterke punten Snel en behulpzaam

Perfect geregeld

Veel en duidelijke communicatie. Resultaat zonder zorgen.

• Sterke punten Communicatie, deskundigheid

Adequaat

Moest even wennen , omdat ik ervan uitging, die suggestie was gewekt door de zonnecelleverancier, dat een vinkje zetten het enige was dat gedaan moest worden. Echter het was een verkooppraatje. Het op verschillende momenten weer formulieren of vragen beantwoorden ws s dus een beetje jammer, ik begrijp het wel en het wsss onverwacht dat het geld zo vlot op mijn rekening gestort werd. Misschien een gezonde argwaan, maar meestal als je bij de belastingdienst (lees overheid) in de linker hand iets krijgt dan halen ze het later weer met rechterhand weer terug. Ik ben dus wel benieuwd hoe dit zal gaan?

• Sterke punten Snelheid
  • Verbeterpunten of tips Aanbieders op hun hart drukken dat ze het goede verhaal vertellen

Goed en deskundig

Geen klachten en is aan te bevelen

• Sterke punten klantgericht

Prima!

Prima service, goed geregeld.

• Sterke punten Duidelijkheid en prima afgehandeld
  • Verbeterpunten of tips Geen

Ik vond het helemaal geweldig dat ik hier niets aan hoefde te doen!!

• Communicatie N.v.t.

Simpel en snel

• Verbeterpunten of tips N.v.t.

Zeer goed en snel geregeld

Alles is uit handen genomen zeer aan te bevelen. Zeer snel en goed geregeld

• Verbeterpunten of tips N.v.t.

Perfecte service, snel en met duidelijke snelle communicatie alles uit handen genomen.

prima verzorgd

heldere dienstverlening

• Sterke punten snelheid, deskundigheid
  • Verbeterpunten of tips geen

Via een bedrijf is mijn aanvraag ingediend. Ik werd regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang en 3 maanden later stond mijn teruggave op mijn rekening. Ideaal.

• Deskundigheid N.v.t.

Keurig En vlot afgehandeld

Alles is duidelijk en correct afgehandeld, goede uitleg zodat ik er zelf eigenlijk geen werk van heb gehad. Dikke 10 wat mij betreft.

• Klantenservice
  • Sterke punten Duidelijke uitleg.
  • Verbeterpunten of tips N.v.t.

geweldig en zorgvuldig geregeld, ben helemaal ontzorgt.

Alles liep vlot en ben goed op de hoogte gehouden, doordat ik zelf een beetje laat was met het rekening nummer doorgeven heeft het ietsje langer geduurt.

Snel en correct

Altijd een snelle en deskundige reactie op de vragen. Alles is correct afgehandeld.

• Sterke punten communicatie

Erg goed

Ik ben erg tevreden over het verloop

• Sterke punten Zeer vriendelijke monteurs
  • Verbeterpunten of tips Na afloop even een belletje of alles naar wens was....

Alles heel goed en snel geregeld. :-)

super gegaan

Leverancier heeft aangemeld en voor de rest niets te doen

• Communicatie N.v.t.

Prima service.

NBA heeft de btw-teruggave van de aangeschafte zonnepanelen volledig uit onze handen genomen en heeft de teruggave sneller plaatsgevonden dan de 'standaard' doorlooptijd.

• Verbeterpunten of tips N.v.t.

Zorgeloos mijn geld ontvangen.

Bij aanschaf van de zonnepanelen aangevinkt dat ik de BTW teruggave uit handen wilde geven. Eigenlijk is alles daarna zo goed als vanzelf gegaan. Bij de vragen die ik toch nog stelde werd er snel en kundig geantwoord. Heb dat als erg prettig ervaren. Dank!!

• Sterke punten Informatievorrziening

Over Nationale Belasting Adviseurs

De Nationale Belasting Adviseurs is gespecialiseerd in het verzorgen van de btw-teruggave voor mensen die zonnepanelen hebben aangeschaft. Ons team bestaat uit een groep specialisten met kennis van zowel fiscale vraagstukken als zonne-energie. In de afgelopen vier jaar hebben we dit voor duizenden particulieren succesvol afgerond.