Integer, veilig en vertrouwd; ontwapenend en helend.

Ik dacht dat het een soort bottenkraak therapie was. Niets is minder waar. Het is eerder een handoplegging waar engelenenergie uitstroomt. Janneke is volledig met haar aandacht bij jou en stelt de juiste vragen. Het is dus geen Reiki, maar veel intenser in al haar zachtheid. Na een aantal keren voelde was ik enorm opgelucht en voelde ik mij 10 ton lichter. Een aanrader voor iedereen die aan zichzelf wil werken. Op dit moment zelfs geweldig fijn voor mijn dementerende moeder met Jappenkampsyndroom...

Jezelf terug vinden door het opruimen van bepaalde emotie's/blokkades.

Mijn ervaring is: dat door de behandeling met de handen en tegelijk praten (als je dat wilt) er een ontlading ontstaat in je lijf, het ruimt voor mij de emotie's/blokkade's (oud of nieuw) op. Het is en kan intensief zijn, maar door het positieve resultaat kan ik alleen maar zeggen dat het voor mij een opruiming is van emotie's, waardoor ik me sterker, zelfverzekerder voel en beter mijn grenzen kan bewaken. Het mooie ervan vind ik, dat je na de behandeling voelt dat er een opruiming heeft plaats gevonden, waardoor je lichaam ontspannender aanvoelt. Ik zou zeggen: ga er dwars doorheen om je eigen ik te vinden en je eigen leven te leven, met de nodige emoties, maar geloof me het ruimt op......

Een vernieuwende ervaring

Gaat goed te werk. Netjes en legt uit wat er gebeurd en wat je kunt verwachten.

prettig contact, ter zake kundig

Wist mij goed te vertellen wat ze ging doen. Was tijdens de behandeling prettig. Leuke gesprekken. Behandeling hielp goed.

Heel fijn, prettig, ontspannen en vertrouwd

Heel fijn, prettig, ontspannen en vertrouwd

Heerlijk rustgevend en dus ontspannend en ik ervaar dat ik baat heb van de behandeling

Na twee behandelingen ervaar ik acute verbetering in aanhoudende lage rugklachten, verminderde fitheid en algemeen welzijn. Wonderlijk hoe Janneke vanuit een totaal levensidee benoemt waar “de schoen wringt” en wat ik onbewust wel weet en nu bewust beleef. Ik kan iedereen de behandeling aanraden!

No nonsense, eerlijk en kennis

Eigenlijk zou ik een 10 willen geven, maar niets is volmaakt in deze wereld, dus daarom een 9.5. Janneke's manier van behandelen past bij mij: eerlijk, nuchter en 'gewoon'. Het is zoals het is, het mag er zijn en vandaar uit kijken we verder. Janneke geeft en ik mag ontvangen. Janneke's kennis van het lichaam, hoe het in elkaar zit en samenhangt en haar ervaring vanuit de fysio geven vertrouwen. Ik mag zijn wie ik ben, en zij is wie zij is. Mooi is dat.

Eens per maand echt tijd voor mezelf, om even weer terug te komen bij mezelf en mijn gevoel.

Een aantal jaar geleden kwam ik met Janneke in contact via mijn werk. Ik werkte op dat moment bij dementerende ouderen, Janneke behandelde ook een aantal van deze mensen. Ik kwam met haar in gesprek over mijn hoofdpijnklachten waarvan ik altijd dacht dat deze vanuit mijn nek en schouders kwamen. Eerst was ik wat sceptisch, maar tot dus ver had niks mij nog geholpen. Veel bij de huisarts en fysiotherapie geweest, zonder resultaat. Baat het niet schaadt het niet was mijn motto. Samen met Janneke ben ik er achter gekomen waar mijn klachten vandaag kwamen. Sindsdien zijn mijn hoofdpijnklachten met 90% afgenomen. Nog steeds kom ik graag bij Janneke. Ik ben snel gespannen en zit veel in mijn hoofd. Als ik bij Janneke ben geweest voelt het alsof ik weer even gereset ben en met beide benen op de grond sta.

resett moment

Het is fijn om een behandeling van Janneke te krijgen, je denkt dat je geen klachten hebt als je gaat, maar tijdens de behandeling blijkt toch dat er in mijn lijf van alles aan de hand is. Janneke heeft magische handen, die mijn lijf weer kunnen resetten en ik me een ander mens voel Ik ga graag om de 4/5 weken naar haar toe, je gaat liggen op de bank, gewoon met kleren aan en Janneke legt 1 hand onder je en andere bovenop je en dan mag je lijf hard aan het werk. behandeling duurt een uur, maar ik merk dat het dan niet stopt in mijn lijf Janneke is een super gezellige persoon met een luisterend oor en magische handen...….

Fijne therapeut met een fantastisch resultaat

Al jaren heb ik last van een pijnlijke plek tussen mijn schouders. Ik ben bij fysiotherapeuten geweest, chiropractors en zelfs bij een osteopaat. iedereen heeft me geholpen maar niemand kon me er goed vanaf helpen. Na 2 behandelingen kon ik al zeggend at ik pijnvrij ben. Pijnvrij na zeker 12 jaar altijd pijn te hebben gevoeld bij drukte, stress of inspanning. Zeker de moeite waard!

Weldadig voor lichaam én geest

Janneke neemt je mee in een weldadige ervaring waarin zowel je lichaam als je geest tot rust komt en blokkades worden weggenomen. Of het nu om een acuut probleem gaat of een sluimerend ongemak, ze geeft een zelfde hoeveelheid aandacht en energie aan jou. Je komt helemaal tot rust en voelt dat je eigen energie weer vrij uit kan stromen. Heerlijk! Een absolute aanrader.

Cranio van Janneke is een verrijking in mijn leven.

Om te starten, moet ik ruim vijf jaar terug. Via mijn werk kwam ik in contact met Janneke. Ik had chronische kaakholte problemen, en veel last van spanningen ( deels onbewust) in mijn lichaam. Later kwamen er maag en rugklachten bij. Bij Janneke lig ik op een zachte bank in een rustige ruimte. Door zachte aanrakingen wordt er contact gelegd met de pijngebieden, en spanningen in dieper gelegen gebieden. Een warme vloedgolf stijgt me letterlijk naar mijn hoofd. Janneke creëert ruimte en rust in mijn lichaam. Ik voel en zie het nog steeds alsof er een prop papier glad gestreken wordt. Door de sessies komt er op emotioneel en gevoelsvlak veel naar boven wat mijn lichamelijke klachten verklaarbaar maken, dat het deels met mijn verleden te maken heeft. Het is een proces waar ik in zit, Het lichaam is een holistisch geheel en veel lichamelijke klachten staan in verband met elkaar. Door de sessies ben ik bewuster geworden wat er in mijn lichaam gebeurd, en hoe hiermee om te gaan. Hierdoor meer energie krijg en het in balans kan houden, mijn grenzen kan bewaken. Janneke is een vakvrouw op haar gebied. Ze heeft alle tijd, luisterd goed. Eigenlijk weet Janneke zonder veel te vragen de vinger al vrij snel op de zere plek te leggen. Ze voelt goed aan. Het proces is voor mij moeilijk, en zij geeft mij de ruimte wat ik wel of niet vertel of los wil laten. ( mijn lichaam verteld tijdens de sessie genoeg). Het heeft tijd nodig. Ik ben in al die jaren door Janneke bewuster geworden, wie ik ben en wat ik nodig heb. Ik ben Janneke dankbaar voor de tools die zij mij gegeven heeft. Het brengt mij veel goeds, absoluut een verrijking in mijn leven!!!

Prettig

Ik was eigenlijk naar Janneke gegaan zonder enige verwachting om van mijn klachten af te komen. Deze klachten had ik al jaren en niemand kon mij duidelijk maken wat ik eigenlijk mankeerde. Allerlei scans in het CWZ leverde niets op en bij de 1e behandeling merkte ik al dat er iets in mijn lichaam veranderde. Nu na 5 behandelingen ben ik voor 95% van mijn pijn af. Ik ben weer een tevreden mens door Janneke en daar ben ik haar dankbaar voor!

Doortastend en zeer vertrouwd

Janneke is.doortastend en legt haar handen op de juiste plek . Ik kan heel druk zijn maar door haar wordt ik altijd rustiger en voel ik me prettiger als ik de deur weer uit ga

Over Janneke Borghans Praktijk voor Craniosacraal Therapie

Craniosacraal therapie is een andere aanpak van lichamelijke en psychische klachten, zoals hoofdpijn, rugpijn, migraine, maar ook dementie, burn out en spanningsklachten. Met Cranio is de oorzaak van veel klachten te achterhalen: deze kan fysiek zijn, maar ook psychisch. Tijdens de therapiesessies worden de klachten onderzocht en behandeld, waardoor deze in veel gevallen verdwijnen. Elk lichaam heeft een zelf genezend vermogen. Dit kan door diverse oorzaken verstoord zijn. In de Cranio wordt dit zelf genezend vermogen aangesproken.