Ik heb er een goede opleiding gehad in de verschillende onderdelen.
De proeven opzich zeker nuttig om als beginnende bestuurder eens meegemaakt te hebben. Toch zou ik graag even enkele puntjes willen vermelden die mij dwars zitten, maar waar de rijschool zelf waarschijnlijk niets aan kan doen. We hebben 108 euro moeten betalen om deel te nemen aan een verplichte opleiding van 4 uur. Van deze 4 uur kregen we een goed half uur a drie kwartier uitleg over het verkeer m. Dan gingen we naar de proeven toe en hebben ons moeten verdelen in groepjes. Aangezien we met 17 personen waren hebben we zeker 2,5 uur moeten wachten in het totaal op het terrein omdat er andere groepjes de proeven waren aan het uitvoeren. Al bij al heb ikzelf dus een goede drie kwartier in een voertuig gezeten waarvan nog eens 2/3 van de tijd op de achterbank omdat de andere van mijn groepje dan aan het stuur zaten (voor 108 euro). Ik begrijp dat men dit in groep wil organiseren om te zien hoe andere beginnende chauffeurs de testen oplossen maar deze manier lijkt mij van de pot gerukt en vooral weet ik niet of deze de verkeersveiligheid echt gaat verbeteren. Ik heb mensen gezien die niet konden slalommen tussen kegeltjes, zelfs niet zonder de alcoholbril. Ik heb bij mensen in de auto gezeten die niet vlot konden schakelen. Ik heb bij mensen in de auto gezeten die de auto compleet lieten wegslippen,… maar deze mensen rijden dus ook op de openbare weg. Ik vind dat ik het n beetje frappant aangezien we alle 17 dus terug moeten komen om de verkeersveiligheid te verbeteren terwijl er duidelijk enkele probleemgevallen de weg op mogen. Ik wil zeker niet zeggen dat ik een top chauffeur ben die nooit een fout maakt in het verkeer maar ik ben er zeker van dat ik verantwoordelijker rij dan enkele van de andere bestuurders aanwezig. Nogmaals ik denk dat de rijschool zelf hier weinig aan kan veranderen, al zouden ze in kunnen gaan tegen dit verplichte terugkommoment en zeggen dat dit de verkeersveiligheid niet ten goede komt.