Gied

Vriendelijk personeel en juiste weergave van de uit te voeren werkzaamheden. Alleen jammer dat onze kilometerstand niet kunnen zien. Ook het werkplaats personeel heeft het niet “uitgelezen!” Wat voorheen wel gedaan werd zoals wij te horen kregen.

• Faciliteiten wachtruimte

zeer correct en vriendelijk.

De garage komt keurig afspraak na en auto is gewassen afgeleverd. Top.

• Faciliteiten wachtruimte N.v.t.

Veel onduidelijkheid bij de garage

Ik had via internet (begin van de middag) een afspraak gemaakt om mijn auto te laten onderzoeken/repareren. Nadat ik de afspraak had gemaakt kreeg ik een mail dat de garage mijn afspraak nog zou bevestigen. Omdat ik de volgende ochtend nog steeds geen bevestiging had ontvangen heb ik zelf maar gebeld om het te bevestigen. De afspraak die ik had gemaakt was om 08.00 uur de auto af te leveren. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg keurig een elektrische leenfiets mee. Toen ik om 15.00 uur nog niks had vernomen van de garage heb ik zelf maar gebeld om te vragen of mijn auto al was gerepareerd. Het bleek dat er nog helemaal niet naar mijn auto was gekeken en zelfs nog niet was ingepland. Toen aangegeven dat ik het raar vond dat ik mijn auto dan om 08.00 uur kon brengen..... Degene aan de telefoon zou overleggen met degene die de planning doet en mij daarna terugbellen. Toen ik na een uur nog niets gehoord had heb ik zelf maar weer gebeld. Pas daarna werd er actie ondernomen en is er naar mijn auto gekeken. Toen de garage belde om aan te geven wat er mis was bleek dat dit niet meteen gemaakt kon worden. Dat kon pas op z'n vroegst de week er na. Dit vond ik vreemd, want bij andere garages ben ik gewend dat ze meteen de onderdelen bestellen en het op z'n laatst de dag er na repareren. Uiteindelijk besloten om de reparatie toch bij hun uit te laten voeren. In verband met vakantie was dit een aantal weken daarna. De reparatie is volgens mij wel gewoon goed uitgevoerd. Al met al een verwarrende ervaring met veel onduidelijkheid (qua communicatie) vanuit de garage. Voor mij in ieder geval niet voor herhaling vatbaar.

• Deskundigheid N.v.t.
  • Locatie N.v.t.
  • Faciliteiten wachtruimte N.v.t.

Doen goed wat ze offreren!

Trekhaak laten plaatsen. Alles netjes volgens afspraak incl. vervangende auto. Bij ophalen kreeg ik de bon en bijbehorende (montage) papieren en de auto was gewassen. TOP!

• Faciliteiten wachtruimte

Opvolging zaken die opgelost moeten worden gaat slecht

Het oplossen van de problemen van een auto die we gekocht hebben duurt veel en veel te lang en er is weinig en tot geen initiatief vanuit Renses. We horen niets en moeten er steeds zelf achteraan.

• Faciliteiten wachtruimte N.v.t.

Goed werk, maar wel erg prijzig

Voor een service beurt , paar onderdelen, zoals remblokken, remschijven, een airco condensor en een paar e-storingen is de auto 4 uur in de werkplaats geweest. De rekening: ruim 1600 euro. Nu weet ik wel dat op de factuur standaardprijzen van onderdelen "gemonteerd" in rekening worden gebracht, maar voor 4 werkplaatsuren vind ik 1600 euro niet in verhouding als ik de prijs van de kale onderdelen van de rekening af haal. Overigens vind ik 30 euro voor vervangende auto alleen om naar huis te rijden ook wat buitensporig. Was bij vorige garage inclusief...

Klantvriendelijk

• Faciliteiten wachtruimte

Goed geholpen kom zeker terug

N

• Faciliteiten wachtruimte

Vakkundig geholpen in de receptie vriendelijk geholpen, en de monteurs hebben de problem verholpen

Vakkundig en vriendelijk geholpen

• Faciliteiten wachtruimte

Ik ben altijd goed geholpen

Alerte professionele aanpak

Telefonisch en aan de balie werd ik op professionele wijze geholpen door vakkundig personeel.

Oké geholpen

(APK)Afspraak online gemaakt, van tevoren netjes telefonisch contact gehad met een medewerker om de afspraak te bevestigen. Op de dag zelf kon de medewerker vanmorgen werkplaats de afspraak niet terugvinden in het systeem en moest de afspraak opnieuw aangemaakt worden. Eind van de dag heb ik zelf gebeld een half uur voordat de garage sloot om te vragen of ik de auto op kon halen. Hier werd me verteld dat ze niet aan de auto toe waren gekomen en dat ze deze op de planning hadden gezet voor de volgende dag. Ik had een mooie elektrische fiets , maar met halve accu meegekregen waarmee ik net aan de volgende dag de garage heb weten te bereiken. Alternatief vervoer is niet aangeboden en heb mijn planning om moeten gooien zodat ik uitloop van de garage met de fiets ipv auto heb kunnen doen. Bij het ophalen van de auto heb ik lang (5-10 minuten) moeten wachten terwijl de baliemedewerker de administratie aan het bijwerken was, dit komt niet klantvriendelijk over als je hier pal tegenover staat. Auto prima gekeurd en hersteld waar nodig!

Prima, snel klaar. lekkere koffie

Prima, snel klaar. lekkere koffie

Prima geregeld

Werd keurig gebeld toen er iets niet klopte met de trekhaak volgende dag alweer klaar prima gedaan

• Faciliteiten wachtruimte

Ik ben uitstekend geholpen, en de inruilpremie van mijn auto was prima. Maar de prijs van een Electrische auto is nog veel te hoog. Ik heb mijn Opel Corsa aan de laadpaal gekoppeld maar de laadchip werd niet geaccepteerd. Daarom laad ik hem nu thuis even op. Ik weet niet hoe lang het duurt voor hij geactiveerd is ?. Maar het rijd fantastisch in de Opel Corsa- Élégance.

Vriendelijk en snelle service

Goede service vriendelijk en proactief. Er werd goed mee gedacht om juiste keuzes te maken bij bandenwissel en tpms sensoren.

• Faciliteiten wachtruimte

Professioneel en persoonlijk. Snel en adequaat

Zie boven

• Locatie N.v.t.
  • Faciliteiten wachtruimte

Kon snel terecht voor een apk en grote beurt. Communicatie was onwijs goed ! Auto is bij het afleveren gewassen en stof gezogen, keurig!!

• Faciliteiten wachtruimte

Klanten bij de werkplaats?

Bij binnenkomst zie je een open huiskamer sfeer. Geeft je een glimlach op het gezicht. De man achter de balie laat je rustig staan wachten. Dan blijkt dat hij nog geen koffie heeft gehad, althans zijn humeur was niet best. Een vraag hoe carplay werkt, wordt afgedaan met daarvoor moet je een monteur hebben. Verder niets. Bij een onderhoudsbeurt blijkt dat de afleverbeurt niet volledig of helemaal niet is gedaan. Op vragen daarover komt een mail waarbij de werkplaatscollega's in de cc zijn gezet, het verzoek krijgen om het de volgende keer beter te doen, maar zonder een serieus antwoord op een gebrek dat nog bestaat. Om 16:45 krijg je een belletje dat de auto nog een dag langer moet blijven. Als je dan aangeeft dat ze jouw partner moeten hebben (die al onderweg is), ontvang je geen belletje meer en je mag een extra dag de huurauto betalen ondanks dat ook dit wederom te maken heeft met de niet volledige of ontbrekende afleverbeurt. Als je verzoekt om de rekening te corrigeren, wordt het verrekend met de volgende beurt. Na deze ervaring weet ik niet of ik dat nog wil. Dan ook nog de bandenspanning die niet goed is, de onderhoudsmelding die nog in de app staat........... Complimenten overigens voor de monteurs die netjes transparant hun werk doen. En netjes de klant doorgeven wat mankeert. De entourage, de vraag naar feedback, de professionele verkoop, lijken te duiden op modern management. Maar de werkplaats lijkt daar achter bij te blijven en zeker de medewerkers die een cursus klantvriendelijkheid mogen volgen en/of meer capaciteit moeten krijgen. Het zal ook niet makkelijk zijn om een werkplaatsmedewerker (waarschijnlijk nog met het vet aan de handen van een jaren monteurwerk) te veranderen in een host. Oh en nu zie ik onderaan dat bij deze review je goedkeuring geeft voor "IP adres en eventueel overige informatie". Hoezo waarom het IP adres? Waarom verzamelt Renses dat? Even VPN aangezet...

• Deskundigheid N.v.t.

Chaotisch

Slechte communocatie onderling leid tot chaos naar klant toe. Benzine keuring op factuur zetten terwijl je een Diesel rijd... enz

Prima vakgarage

Weer de banden gewisseld; van winter- naar de zomerbanden. Wat mij nu opviel was dat er nu een uur aan arbeidsloon werd gerekend; dit was altijd een half uur. Of de monteur werkte (te) langzaam; of het is een verkapte prijsverhoging. We gaan het zien.

• Faciliteiten wachtruimte

Geen enkele reden tot klagen

Mijn naam is overigens absoluut niet Hilderik Venema, maar mijn ouders hebben mij simpelweg de roepnaam Harry gegeven.

Prima en snel geholpen

Afneembare trekhaak het slot werkt niet. Onder garantie zonder gezeur wordt het opgelost .

• Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Faciliteiten wachtruimte

Komen al jaren bij Renses, zegt genoeg.

Fijn geholpen!

Aan te bevelen