Bijna perfect (99,999%)
Op 10-01-20 schreef ik een review over de aankoop van een jubileum Volvo 240 uit 1987. Ik berijd al bijna 40 jaar grote Volvo's (vóór mijn pensionering alleen maar nieuwe). Deze 240 kocht ik uit nostalgie; ik heb voor dagelijks gebruik nog een mooie S80. Hennes heeft de aflevering keurig verzorgd en enkele aandachtspunten die een vriend (een echte "Volvo-fiel" met alle technische verstand van dit merk) nog vaststelde, werden tot volle tevredenheid gerepareerd, zonder discussie. Niettemin bleek, na enkele maanden, er een lek te zitten in het spruitstuk. Voor de grap te rade gegaan bij een officiële Volvodealer : zou daar rond de 600 euro kosten. Daarna naar Hennes, reactie Joost: "Ja, klopt, zit idd gaatje in. Kan gelast worden, dan kun je er weer lang mee vooruit, maar je kan ook kiezen voor een geheel nieuw spruitstuk. In beide gevallen kosten voor onze rekening". Ik koos voor een nieuw spruitstuk. De auto mocht ik meteen daar laten en ik kreeg een prima S80 mee als leenauto. Ook niet moeilijk doen toen bleek dat de uitlevering van het onderdeel wat langer duurde en ik dus 2-3 weken twee S80's voor de deur had staan en zélfs niet gevraagd hoeveel km ik verreden had en of ik de benzine wel aangevuld had (wél gedaan uiteraard). Een écht Nijmeegs bedrijf en dat zit wel goed want ik ben zelf een geboren en getogen Nimwegenaer. Een ding baart mij zorgen en ik weet niet goed wat ik daar mee moet: onder de voorruit rechts zit een opgekalefaterd roestplekje dat wel netjes met lak behandeld is, zij het wat gebobbeld, maar het lekt daar onder het rubber en dat merkte ik voor het eerst afgelopen maand aan de binnenkant ruit en mat. Terwijl Joost me verzekerd had dat dat plekkie geen problemen zou opleveren. Een spuiterij vertelde me dat adequate reparatie 500 euro ging kosten en dat er dat een nieuw stukje in gezet zou worden, een nieuw rubber en dat dan het euvel verholpen zou zijn. Nou ja Joost, je ziet me tzt wel weer voor vervanging van de S80 zodra dat aan de orde is.