Zeer teleurstellend

Na het 1e examen met 1 fout teveel niet te hebben gehaald, werd er geen moeite meer in het traject gezet vanuit Jongepier. Uit gesprekken met eigenaar werd snel duidelijk dat hij zich niet graag inzet voor zijn leerlingen maar zich meer druk maakt om zijn slagingspercentage en deze ten koste van zijn studenten hoog probeert te houden. Alle respect verloren.

Beste heer of mevrouw, Bedankt voor je beoordeling. Jammer dat dit je ervaring blijkt te zijn. Echter door anoniem en je onechte e-mailadres te reageren kan ik helaas niet met je in gesprek. Wat ik oprecht jammer, goed of slecht hoor ik graag, tijdens de opleiding zeg ik ook altijd al er iets is kom bij mij maar nu weet ik niet wie je bent. Mocht je toch nog in gesprek willen dan verneem ik graag van je, ons telefoonnummer nummer is bekend. Daarnaast had je niet 1 veel teveel fout maar 19 fouten van de 60 vragen. Siem Jongepier

Vakkundig en enthousiast

Nadat ik vorig jaar bedacht heb me te laten omscholen tot rijinstructeur kwam ik via de rijschool waar ik in november ben gaan werken terecht bij Jongepier. 22 november starten ik met een hele toffe en enthousiaste groep de SuperSpoedOpleiding. De eerste dag dacht ik “WOW”… dit is heftig… maar onze docent voor 1a was Ton en zijn enthousiasme voor het vak werkte aanstekelijk en zo gingen we als groep lekker aan de slag. Na het 1a examen gingen we volgas verder met 2a en 2b en kregen we les van een echte vakidioot “ons Hein”. Alle examens waren keurig op tijd gepland en snel na de lessen. Daarna was het oefenen geblazen voor de rijproef (1b) en daar kreeg ik les van Peter. Peter haalde in de rijproef ook echt het beste in me naar boven door niet voor te kauwen hoe iets moet maar laat je de antwoorden zelf zelf ontdekken of opzoeken. Voor mij heel leerzaam en daardoor was ook dit examen een succes. De terugkomdagen voor de stage en het 3a examen heb ik zelf bewust geen gebruik van gemaakt omdat ik intern een collega had die me hierbij begeleide, maar wel top dat ze dit aanbieden voor degene die deze begeleiding niet hebben. Door het enthousiasme van het Jongepier team en mijn collega’s die me hielpen en begeleiden in de stage en daarbuiten kon ik precies 3 maanden na de start van mijn opleiding het 3a examen doen(24 februari) en was ik rijinstructeur… WoW… wat een reis, kort maar krachtig, maar zo’n tof vak! Inmiddels door het meedenken van de backoffice bij Jongepier al 1a en de rijproef voor instructeur C gedaan en voor beide geslaagd en begonnen aan mijn stage. Ik geef “de reis” tot nu toe een 9,5… maar zoals geleerd in de opleiding moet je altijd een puntje van kritiek geven en voor mij zou dat het herzien zijn van de lesstof op opmaak en spelling… maar ik weet ook dat daar hard aan gewerkt word dus heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Team Jongepier staat altijd voor je klaar!

Tijdens de 1e les werd de 1e lockdown aangekondigd. Door de zoomstudio konden de lessen gewoon doorgaan, echt super! Jongepier heeft een leuke manier van lesgeven en biedt meer dan voldoende oefenmateriaal aan. Daarnaast staat Team Jongepier altijd voor je klaar en denkt met je mee!

Een ongeregeld slecht opleidingscentrum

Mijn ervaring met jongepier is slecht. Waarom ik het slecht vind is omdat het ongeregeld is en het personeel wat voor hun in dienst is slecht is in hun vak. De docenten zijn. Over het algemeen ongeduldig en vaak niet goed ingelicht wie ze les geven wel groep en je merkt dat er een werkdruk is bij jongepier. Er is tijdens het les weinig ruimte om vragen te stellen of iet goed uitgelegd te krijgen. Dit heb ik ervaren bij meerdere docenten van jongepier. Ook het praktijk gedeelte was slecht geregeld. Dit was niet alleen voor mij zo maar voor meer mensen van meerdere groepen die daar hun opleiding volgden. Toen ik begon met de opleiding kreeg ik les van meneer Hein die was een aardig man die veel wist en goed met zijn studenten omging. Maar veder viel mij op dat het een zooitje was met de fouten in de boeken en in het lesmateriaal.. ook de geplande praktijk lessen waren niet altijd goed geregeld de locaties waar je heen zou moet komen is ook maar waar het hun goed uit komt. Eigenaar zelf komt bij mij en velen andere studenten over als een productie bedrijf die alleen lespakketten wilt verkopen en je daarna aan je lot overlaat en als er iets niet goed gaat of je vragen hebt word je raar aangekeken en vallen ze direct in aanval/ verdediging... De 3 terugkomdagen bij je praktijk is ook naar mijn mening overbodig in het pakket. Kosten voor deze 3dagen zijn 250 euro als ik mij niet vergis. Maar hier ga je geen gebruik van maken en heb ik van meerdere gehoord die niet terug gaan omdat het niet nodig is maar wat vreemd is dat dit wel in je pakket zit en je hier voor betaald ook als je er geen gebruik van wilt maken. Na al je theorie examens ga je op stage na je stage hoor je dan die 3 terug kom dage te doen... Maar alles krijg je al op je stage dus dit is niet nodig om naar hun locatie te gaan en daar nog aan gaat werken.... Oprecht ik heb mijn best gedaan om zelfstandig door deze opleiding te komen maar jongepier heeft het mij niet makkelijker op gemaakt.

Beste heer of mevrouw, Bedankt voor je beoordeling. Jammer dat dit je ervaring blijkt te zijn. Echter door anoniem en je onechte e-mailadres te reageren kan ik helaas niet met je in gesprek. Wat ik oprecht jammer, goed of slecht hoor ik en tijdens de opleiding zeg ik ook altijd al er iets is kom bij mij maar nu weet ik niet wie je bent. Mocht je toch nog in gesprek willen dan verneem ik graag van je, ons telefoonnummer nummer is bekend. Siem Jongepier

Vakkundig en professioneel

Mijn ervaring met dit opleidingsinstituut is erg goed. Ik heb van Marianne theorie en praktijkles gekregen ter voorbereiding op het laatste examen 3A. Marianne is zeer vakkundig, professioneel en geeft uitstekend les. Ook de collega's op kantoor zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Ik ben zeer tevreden en raad iedereen aan om bij Jongepier te gaan studeren.

Top service!

Top geregeld! paar jaar geleden mijn instructie B gehaald. Ik had vragen over een vervolg cursus en ben super geholpen!

Niet zo enthousiast als anderen hier....

Na van te voren diverse opleiders vergeleken te hebben, koos ik voor Jongepier. Ik deed mijn WRM-B opleiding in een lastige periode waarbij door Coronamaatregelen lessen afgezegd en examens uitgesteld werden. Jongepier heeft toen Zoom-rooms ingericht, dat was een prima oplossing al was het zeker in het begin nog wat behelpen. Jongepier is mij tegengevallen door het gebrek aan communicatie, ik ben inmiddels geslaagd maar heb al maanden niks van ze gehoord. Examens etc is rommelig geregeld, en ook dan is de communicatie slecht of word je examen een dag van te voren ineens gecanceld door een foutje en kun je daar zelf achteraan. De (online) lesstof en de video's vond ik oud en oubollig, en kwalitatief onder de maat voor de prijs die ervoor betaald moet worden. Kopietjes en filmpjes van een bedroevend slechte kwaliteit, zowel qua beeld en geluid als format. Ook de oefenexamens zijn ondermaats en bij vragen, met name bij 1a, kreeg ik zelden goede antwoorden. Dit kwam omdat de docente gewoon niet capabel was om les te geven in 1a. Zij is inmiddels weg. 2a/2b daarentegen werden gegeven door een energieke, leuke en kundige docente, die helaas voor Jongepier en alle leerlingen, ook weg is inmiddels. 1B heb ik van dezelfde docente gekregen, en van een jonge en erg goede collega van haar. Geen hulp of uitleg omtrent stage en voor examen 3a moet je blijkbaar zelf actie ondernemen, daar zou een email met wat info ook geholpen hebben en een hoop tijd bespaard hebben. Gelukkig heb ik een erg goede stageplek en -begeleider gehad en heeft dezelfde gedreven docente van 2a/b mij klaar helpen stomen voor de praktijkbeoordeling. De docenten zijn de draaiende kracht bij elke opleider en Jongepier lijkt dat niet te willen inzien. Van klasgenoten die niet meteen geslaagd waren hoor ik dat zij ook erg slechte ervaringen hebben dus mijn vervolgopleidingen doe ik wel elders. Geen aanbeveling van mij dus.

Beste Serge, Een aantal keren heb ik je gebeld, een sms gestuurd maar helaas geen contact gekregen. Ik had graag met je erover gesproken om te kijken naar verbetering of een oplossing. Tijdens corona hebben wij zoveel mogelijk ons best gedaan de cursisten te helpen met de doorgang van hun opleiding. Zo hebben wij twee Zoomstudio’s gebouwd etc. Echter door de snelheid van beslissen etc gaat er wel eens iets niet goed. De zaken die jij aangeeft zijn inmiddels al vernieuwd. Wat betreft fase 3: van de genoemde favoriete docent heb je een mail gehad waarom je geen contact hebt opgenomen zoals met haar afgesproken zo dat je lessen gepland konden worden na het behalen van fase 2. Tevens heb je van deze docent nog les gehad voor fase 3. De laatste les op 30 augustus om 17.00 uur. Verder zijn inderdaad de frontoffice en de docente de draaiende kracht achter Jongepier dat is al ruim 40 jaar zo. Als wij dat niet inzien zouden wij geen 40 jaar bestaan. Echter kunnen er inzicht verschillen zijn, als dat zo is dan scheiden de wegen maar dat komt voor in elk bedrijf. Ik wens je veel plezier en een mooie toekomst als rijinstructeur en succes met je vervolgopleidingen bij onze collega’s. Met vriendelijke groet, Siem Jongepier Ps. Je mag me natuurlijk altijd nog bellen om een gesprek aan te gaan.

Een fijn, duidelijk bedrijf!

Ik heb over het algemeen een fijne communicatie gehad met het personeel van de administratie en Simon Jongepier zelf betreft de inschrijving en informatie over de opleiding. De leerstof was voor mij gestructureerd, interessant en ik heb hier veel van geleerd. Goed ondersteund in hetgeen waar ik moeite mee had. Om kort samen te vatten zou ik deze opleiding zeker aan iedereen aanraden die enigszins interesse heeft in dit mooie vak.

Goede opleiding!

Na een negatieve ervaring met een opleider in Almere Buiten uiteindelijk gekozen voorJongepier. Heeft een goede naam hoog te houden. Webinar gevolgd voor instructeur B via zoommeeting op de Zaterdag morgen. Alles wordt goed uitgelegd en vakbekwame docenten. Mooie en goede boeken en mooie lesauto's voor 1B en deel 3 (nieuwe BMW 1 serie) ga voor kwaliteit is mijn advies. Was voor 1 onderdeel gezakt en kreeg bijles op mijn verzoek alles snel gehaald en echt een aanrader met dit bedrijf ga ik vaker zaken doen!

Fijne, leuke, persoonlijke en deskundige opleider

Via deze organisatie heb ik in één keer mijn opleiding tot rijinstructeur gehaald. Dit had me zeker niet gelukt zonder de fijne en persoonlijke begeleiding van deskundige docenten. Ondanks de gekke Corona tijd heeft de organisatie alles uit de kast getrokken om ervoor te zorgen dat ik geen vertraging met de opleiding zou oplopen. De online lessen waren goed opgezet en zeker een mooi alternatief. De docenten nemen alle tijd voor je en helpen je waar nodig. Ik wil vooral Natasha bedanken. Dankzij haar begeleiding en extra les ging ik helemaal voorbereid mijn praktijk examen in. Kortom, en het zal je niet verbazen ;), raad ik het zeker aan om je opleiding via Rijinstructeur by Jongepier te volgen.

Vriendelijk en behulpzaam

Ik vind dat de klassikale lessen goed word gegeven. Krijg veel handvaten van de leraren.

Zeer vakbekwaam en klantvriendelijkheid

Super tevreden. Zeer goed opleidingsinstituut!

Prima rijopleiding/school

Prima rijopleiding, extra begeleiding bij het vinden van een stageplek gehad. Systematisch zeer goed, kleine tip extra communicatie naar student toe.

Bevlogen team met veel ervaring en flexibiliteit

In juni 2020 gestart met de reguliere opleiding tot rijinstructeur B. Vanaf de eerste dag al het gevoel dat je in een warm bad stapt. Het team van docenten en medewerkers is enorm deskundig en betrokken. Ook bij de “nieuwkomers” (docenten die gedurende mijn opleiding het team kwamen versterken) is onmiddellijk de ervaring en betrokkenheid te merken. Ik kan niet anders dan Instructeur by Jongepier aanbevelen aan iedereen die overweegt om rijinstructeur te worden of om bijscholingen te volgen. De enorme flexibiliteit tijdens de beperkingen door de Corona pandemie is een goed voorbeeld van de betrokkenheid en de wil om voor iedereen zijn/haar opleiding tot een goed einde te brengen. Inmiddels ben ik geslaagd voor de opleiding en ik zal met veel plezier mijn bijscholingen hier gaan volgen.

Geweldige docent!

Vandaag de hele dag les gehad (examentraining) van Natascha. Geweldig veel geleerd, zij legt alles heel erg geduldig, duidelijk en ook met gevoel voor humor uit. Super veel dank Natascha!

Toppers in spee makers

fanatische opleiding en juiste begeleiding gehad tijdens mijn opleiding vakkundig personeel mooie locatie goed verzorgd en nu ook via zoom les te volgen!

Opleidingen met kwaliteit

Een zeer goed opleidingsinstituut voor ieder die een rijinstructeursopleiding wil volgen. Enthousiast team,met veel vakkennis. Laagdrempelig op al vlakken,een prettig contact van planning tot instructeur. Denk je aan een opleiding tot instructeur of wil je je laten bijscholen,denk dan aan Jongepier.

Taaie kost verpakt in een luchtig humorvol jasje

Goed georganiseerde cursus, de fysieke post was ruim op tijd. Ook de link voor de aanmelding werkte in éěn keer. Hein, de cursusleider hield iedereen in de gaten op een leuke manier. Genoeg gelachen met de online deelnemers én met de cursusleider. De stof werd door Hein zeer profesdioneel gebracht. Pico Bello!

Is prima voor mekaar

Is ff wennen om via de computer lessen te volgen , maar Heinz zorgt wel dat je bij de les blijft Ga zo door , dikke pluim .

Gemak dient de mens

Inmiddels 3 cursussen via deze manier gevolgd. Cursussen zijn goed te volgen. Breakoutroom toepassing is heel erg goed. Groot voordeel is dat er niet onnodig gereisd hoeft te worden.

Duidelijke leuke gezellige bijscholing

Goede Webinar voor mijn wrm bijscholing, dank je Hein voor je goede begeleiding. Simon bedankt voor het regelen. Voor iedereen die rijinstructeur wil worden is jongepier een echte aanrader. 1 woord uitstekend ga zo door.

erg vriendelijk en zeer correct opleidingsinstituut

al mijn ervaringen zijn erg plezierig. Vanaf het eerste contact met de inschrijving tot op de locatie zelf tijdens de fysieke lessen. De gehele sfeer op de studie locatie is erg gezellig en familiair te noemen, met niet te vergeten de fantastisch verzorgde lunch in de kantine. Deze week voor het eerst, helaas door de omstandigheden omtrent corona, online lessen gevolgd welke zeer goed en professioneel verzorgd zijn. Ik ben zeer tevreden over dit opleidingsinstituut en raad deze zeer zeker aan!

Geweldige training gevolgd

Hein Schenkelaar geeft op zijn eigen wijze de training. Dit is fijn, heel leerzaam, en vooral opbouwend. Ga zo door!!!

RVV op instructeursniveau ipv CBR niveau

Uiteraard vaker de bijscholing RVV bijgewoond, maar deze was tot op heden de beste. Het was deze keer geen CBR niveau, maar op vakman niveau. Top gedaan Hein. Ook de online meeting was zeer professioneel en scheelt veel reistijd en daardoor minstens zo goed als klassikaal.