Oplichting met examengelden

In november 2018 heb ik afspraken gemaakt met Wesley en Kevin over het factureren van IBKI examengelden voor mijn instructeursopleiding aan mijn toenmalig werkgever. Er is door Motorskills voor in totaal EUR 1360 aan examengelden gefactureerd die ik ook rechtstreeks aan IBKI heb betaald omdat er bij IBKI op dat moment geen mogelijkheid was om dit rechtstreeks via Motorskills te doen. Bijbehorende afspraak was dat Motorskills de door mijn werkgever voldane examengelden dan aan mij zou terugbetalen. Voor het vorderen van deze terugbetaling heb ik inmiddels helaas een advocaat moet inschakelen omdat de gemaakte afspraken niet worden nagekomen ook hier weer onder verwijzing naar algemene voorwaarden waar zoals uit andere reacties blijkt wel meer mee wordt geschermd. Motorskills meldt daarbij dat tegoeden niet opeisbaar zijn maar worden omgezet naar rechten op opleidings- dan wel stage uren. iets waar ik uiteraard niets aan heb omdat ik mijn opleiding inmiddels elders heb afgerond.

Fantastische rijschool!

Jarenlang heb ik er van gedroomd te kunnen motorrijden, en jarenlang heeft mijn lengte mij weerhouden om het te gaan doen. In mei vorig jaar dan toch begonnen met motorlessen. Ik heb toen bij een andere rijschool gelest, die mij keer op keer vertelden dat ik faalangst zou hebben etc. Na een aantal maanden daar te blijven hangen op 1 bijzondere verrichting, de overstap gemaakt naar Motorskills. Tot aan de dag van vandaag geen enkele spijt van gehad. Sterker nog, ik had dit veel eerder moeten doen. Motorskills is een rijschool die weet waar ze mee bezig zijn. Wesley is erg vakkundig en weet met de nodige humor, maar ook met een kritische kijk het motorrijden aan te leren. Door de heldere uitleg en de zeer prettige lessen van Wesley (en Kevin) ben ik dan toch in 1x geslaagd voor zowel mijn AVB als AVD. Ik raad deze rijschool zeker aan, doet zijn naam zeker eer aan!

Als traditie gaan wij ieder jaar met z’n tweeën op vriendinnenweekend waarbij we voor elkaar een activiteit organiseren; iets wat we nog nooit hebben gedaan. Deze keer werd motorrijden bedacht: spannend maar super vet. Het ochtendprogramma werd helemaal op onze wensen aangepast, waardoor we zelfs tegelijkertijd op de motor zaten onder begeleiding van 2 instructeurs! Met veel enthousiasme hebben Wesley en Karin ons meegenomen in de wereld van het motorrijden. De manier waarop les werd gegeven voelde voor ons professioneel en veilig. In plaats van op een parkeerterrein slalommen mochten we écht deelnemen aan het verkeer! Het was voor ons beide een fantastische rit en ervaring. Wij raden Motorskills zeker aan!

Niet verder zoeken.... gewoon hier lessen...

Omdat de auto en de nieuwe caravan opgeteld bijna 4.000 KG wegen, was het halen van het BE rijbewijs een feit. Eerst een proefles van Wesly om te bepalen wat het beste plan van aanpak was. Gewoon rustig op het gemak met de combinatie op pad. Toch wel gaaf om je even 'king of the road' te voelen. Daarna lessen gehad van Kevin om vervolgens af te rijden. Door mijn eigen fout (verkeerde spiegel gebruikt...) toch nog maar een keer examen doen. Voorafgaand aan het examen nog even 1,5 uur met Kevin de laatste kneepjes doorgenomen en de verrichtingen nog geoefend. En dan merk je dat Kevin gewoon een vakman is met een tof gevoel voor humor, corrigerend (sinds wanneer heeft een fietser van rechts voorrang? Dat schijnt al jaren zo te zijn.... ;) maar altijd vriendelijk en de rust zelve. Met het roze papiertje op zak, kan ik Motorskills ECHT aanraden. Vakmannen van de bovenste plank en succes gegarandeerd!

Instructeurs staan meer te appen dan les te geven

Paar keer les gehad van Kevin, die duidelijk meer bezig was met Karin versieren en z’n telefoon, dan met lesgeven aan drie leerlingen tegelijk. Dit bij Wesley aangegeven, waarbij het gelijk duidelijk werd dat kritiek niet welkom is, enorm gebrekkige communicatie op zo’n beetje de meest klantonvriendelijke toon die ik ooit heb meegemaakt, aanmaningen van rekeningen die contant zijn voldaan, bij herhaaldelijk toch weer bij Kevin te worden ingepland alles gecanceld, en wederom incorrecte facturen, wapperen met algemene voorwaarden en dreigen met deurwaarders.

Meneer Witte heeft over het telefoongebruik van de instructeur volledig gelijk. We betreuren dit voorval. Hier is intern over gecommuniceerd en er zijn maatregelen genomen om toekomstige voorvallen te voorkomen. Elk bedrijf maakt administratieve fouten, maar door als volwassenen te blijven communiceren komen we er samen aan uit. Elk professioneel bedrijf heeft algemene voorwaarden. Zowel de rijschool als de klant gaan een overeenkomst aan voor een bepaalde periode. Hierin staan duidelijk rechten en plichten beschreven van beide partijen. Met deurwaarders is nooit gedreigd, immers zover is het nog lang niet. Wij houden de deur open voor alle vormen van communicatie met dhr Witte. Dat dhr Witte en Motorskills geen match vormen is evident. Het blijft mensenwerk en het kan niet altijd boteren. We bevelen graag een goede alternatieve rijschool aan. Dhr Witte heeft hier nog geen gebruik van gemaakt. Wij wachten rustig af en wensen dhr Witte een bijzonder positieve invulling en afronding van zijn opleiding toe waar hij ook besluit te gaan lessen.

super gemotiveerde en deskundige instructeurs

Heb met veel plezier mijn A instructie bij motorskills gedaan en gehaald. Met veel geduld en de nodige humor hebben Wesley en Kevin mij klaar gestoomd voor mijn examen.

perfect, zeker aan te bevelen

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Heb niets dan goede woorden voor de twee mannen van motorskills! \r\nMet een dosis humor, een aangenaam kritische blik en prettige manier van communiceren hebben ze me in no time klaar gestoomd voor AVB en AVD (beiden in 1x geslaagd).\r\nIk kijk met veel plezier terug op mijn motorrijlessen!\r\n\r\n

voldoende, een redelijke ervaring

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Goede instructeurs die duidelijk uit kunnen leggen en daar de tijd voor nemen.

perfect, zeker aan te bevelen

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Heb een super leuke tijd gehad met beide heren. Altijd in voor een grapje of een lolletje. Maar ook een goede opleiding gekregen voor mijn A instructie. Weten precies waar ze mee bezig zijn. Echt een aanrader dus. Toppie
  • Ervaring met opleiding: Opleiding tot rijinstructeur (A, BE, C, CE)

goede service, goed behandeld

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Super goede rijschool. Had binnen 3 maanden mijn rijbewijs.

voldoende, een redelijke ervaring

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf SUper! klantvriendelijk, leerzaam en jonge gasten

goede service, goed behandeld

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf hele goede lessen met goed lesmateriaal. Volledige pakken zijn echt een handige extra die ze leveren buiten goede kwaliteit lessen om.

goede service, goed behandeld

• Ervaring met opleiding: Aanhangwagenrijbewijs (BE)

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Motorrijbewijs A1

goede service, goed behandeld

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Top Service, snel reactie op zowel mail en Whatsapp. Zeker een aanrader!

goede service, goed behandeld

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Erg kundige en gezellige instructeurs. Zorgen dat je comfortabel en met zelfvertrouwen op pad gaat.

goede service, goed behandeld

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Rustige, vriendelijke omgang en kundige lesgeving

perfect, zeker aan te bevelen

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Erg goede instructeurs. Direct en duidelijk, je weet gelijk wat je aan ze hebt, hoeveel lessen je nodig hebt. En uiteraard in één keer geslaagd.

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Niet autismevriendelijk
  • Ervaring met opleiding: Bromfietsrijbewijs (AM2)

perfect, zeker aan te bevelen

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Top rijschool zou ik iedereen aanbevelen!!!

perfect, zeker aan te bevelen

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Zeer vakkundig en regelmatig een dosis humor. Gewoon ontspannen les ervaren
  • Ervaring met opleiding: Aanhangwagenrijbewijs (BE)