'Vaarwel angst' zei iedereen nadat ze bij Belhamel zijn geweest.

Tijdens mijn eerste les zijn mijn angsten besproken en kreeg ik een duidelijke uitleg over de auto waar ik in mocht rijden. Jan luisterde aandachtig, na iedere les bespraken we wat mijn verbeterpunten zijn. Tijdens het rijden, laat Jan een persoon zijn eigen ding doen, mits het niet te heftig, zo kan je erachter komen hoe jouw plan uitpakt. Jan gaat echt achter datgeen waarmee je zit, dus de snelweg oprijden bij mij... doormiddel van te doen leer je uiteindelijk. Op de snelweg ben ik bang, voornamelijk in de bochten en op de bruggen. Jan vraagt eventueel wat jijzelf zou willen doen en blijft ten alle tijden rustig tijdens het rijden. Uiteraard verwacht je dit wel van een rij-instructeur, toch is het fijn als diegene echt zo rustig is en blijft, dit gaf mij een goed gevoel. Jan is niet alleen eerlijk over hoe veel lessen je nodig hebt, het gaat hem niet alleen om het geld, maar om je echt te helpen. Jan is een ervaren rij-instructeur die inspeelt op jouw angsten ( op een positieve manier natuurlijk), bij Belhamel kan je eigenlijk een psycholoog op wielen boeken:) Ja, de prijzen zijn wat hoger, maar dat is echt niet voor niets. Kijk en leer! Vorige week heb ik zelfs alleen gereden op de snelweg en dit had ik nooit eerder durven te dromen. Nogmaals dank voor alles!

Weer met vertrouwen op de snelweg en door tunnels

Alhoewel ik al 20 jaar mijn rijbewijs had, kreeg ik na een angstige rij-ervaring last van hevige rij-angst. Ik ben desondanks wel blijven rijden, maar snelwegen en tunnels vermeed ik en zo kwam ik na een paar maanden bij Jan terecht. Meteen de eerste les reed ik weer op de snelweg en door tunnels. Na de tweede les durfde ik langzamerhand ook weer alleen in mijn eigen auto de snelweg op. Jan heeft me in 5 lessen geholpen het vertrouwen weer terug te krijgen door samen met hem - in een voor mij veilige situatie - weer te wennen en vooral ook te ervaren dat ik ook met spanning prima kan rijden.

Super vriendelijke rijinstructeur met veel ervaring.

Mijn eerste rijles bij een andere instructeur viel tegen, omdat ik volgens hem te veel vragen stelde. Bij Jan Hamelink was dit compleet het tegenovergestelde, hij vind het niet erg om verkeerssituaties of andere vragen vaker uit te leggen. Ik heb heel veel plezier gehad met z'n autorijlessen en kan het iedereen aanbevelen.

Super fijne instructeur/rijschool!

Mijn man heeft 11 jaar geleden bij Jan zijn rijbewijs gehaald en zo ben ik ook bij Jan terecht gekomen. Een hele fijne instructeur, met veel geduld die mij stap voor stap alles geleerd heeft en nu geslaagd voor mijn rijbewijs! Mede door zijn geduld en feedback merkte ik dat ik steeds zelfverzekerder achter het stuur stapte. Ik ben dankbaar dat ik voor deze rijschool heb gekozen. Dankjewel Jan, voor de leerzame en ook gezellige rijlessen!

Fantastische instructeur!

Na meerdere rijscholen gehad te hebben waar ik niet mijn draai kon vinden, ben ik bij Jan uitgekomen. Het was echt een wereld van verschil! Ik heb helaas vele negatieve ervaringen mee gemaakt met andere rijscholen waardoor ik autorijden echt verschrikkelijk vond. Na een paar lessen met Jan begon ik het rijden echt leuk te vinden! Jan had alle tijd voor me en zag meteen waar mijn valkuilen lagen, hierdoor heb ik in een korte tijd mijn rijbewijs alsnog weten te behalen. (waar ze bij andere rijscholen aangaven dat dit nog lang niet mogelijk was) Jan past de lessen precies op jou tempo aan waardoor je met een vertrouwd gevoel de weg op durft te gaan.

Echt een aanrader!

Na enkele keren te zijn gezakt bij een anderen rijschool ben ik bij Bel-Hamel de eerste keer geslaagd! Waar andere niet de puntjes op de I konden zetten, kon hij dat wel. Echt een aanrader!

Een goede en betrouwbare rijschool.

Na 6 jaar niet meer gereden te hebben, heb ik dankzij Belhamel, de nodige ervaring en zelfverzekerdheid opgebouwd om de weg weer op te gaan.

TOP

75 jaar geworden……. Dat betekent voor mij naast een geneeskundige verklaring, ook een oogonderzoek en daarop volgend een rijtest bij het CBR om mijn rijbewijs te kunnen verlengen. Voor deze test is een lesauto verplicht en de puntjes op de “I” moeten worden gezet als het gaat om het opheffen van ingeslepen foutjes en vooral gericht op “het zien” in het verkeer: Aandacht, waarnemen, keuzes maken e.d.. Rijschool BEL-HAMEL van Jan Hamelinck leek mij na googelen daarvoor een uitstekende keus. EN DAT IS VANDAAG BEWEZEN !!! Mede dankzij de aanwijzingen, opmerkingen, ingrepen en positieve instelling van Jan tijdens mijn rijlessen is a.h.w. de basis opnieuw gelegd voor mijn deelname in het verkeer in het algemeen en vooral mijn oplettendheid m.b.t. de factor “het zien”. BEDANKT JAN ! Groet, H. (Hoeksche Waard)

Vertrouwen !!

Heeft mij naar 7 jaar niet te hebben gereden ,weer het vertrouwen gegeven om mijn zelfstandigheid terug te geven ,Hele fijne instructeur met veel geduld !! Dank je Jan voor je fijne begeleiding

Fantastische instructeur!

Na een lange tijd niet gelest te hebben, ben ik bij Jan terecht gekomen. Ik vond het rijles altijd verschrikkelijk en keek er altijd verschrikkelijk tegenop! Niet met Jan! Hij neemt de tijd om je te leren kennen en ik probeert je echt te begrijpen. Ik begon het rijden weer leuk te vinden en eigenlijk vloog de tijd altijd zo voorbij! De rijlessen waren zo gezellig dat ik mijn 'angst' vergat en 'gewoon' ging rijden. Met stappen vooruit en stappen terug, maar ook dan wist hij me weer te motiveren Ik rijd nu zelfstandig en met een zeker gevoel overal naartoe. Iedereen die een duwtje in de rug kan gebruiken of het spannend vindt op de weg raad ik 100 % om aan om bij Jan te lessen.

20 jaar geleden voor het laatst gereden.

Nu weer les gehad van Jan, viel echt niet mee, zowel voor mij als voor Jan, die heeft volgens mij met gekromde tenen naast mij gezeten. Toch na acht lessen kreeg ik de vraag of ik zelf weer zou durven rijden. Aan zijn rustige manier van lesgeven heb ik veel gehad. Bedankt Jan.

Hele fijne en goede rijschool.

Neemt de tijd als je het niet direct goed doet en rustig. Al met al zeer tevreden!

Top ervaring!!

Gisteren heb ik mijn rijbewijs mogen behalen, dit was zonder de rijschool van Jan niet gelukt. Ik begon in een schakelauto, wat voor mij niet weggelegd was, Jan had dit al snel door. Ook met de automaat was het voor mij best wel kijken hoe en wat. Jan had altijd geduld met mij hij is streng maar rechtvaardig en leert je alles wat je moet leren tijdens een rijles met alle begrip en geduld. Hierdoor ben ik ook gegroeid tot waar ik nu ben met rijvaardigheid. Hij heeft nooit vertrouwen opgegeven. Door de deskundigheid van deze rijschoolhouder kan ik nu veilig op pad! De laatste weken van de rijlessen voor mijn examen heb ik best veel gedoe gehad met het CBR door een fout vanuit hun, ik had mij in deze tijd geen fijnere instructeur kunnen voorstellen dan Jan die alles eraan heeft gedaan om mijn examen zo snel mogelijk opnieuw te laten doen ( door het CBR was dit uitgesteld) hij heeft alles voor zijn leerlingen over. Bedankt jan voor alle kennis, en leuke gesprekken, en vertrouwen. Ik raad iedereen deze rijschool aan!

Kwaliteit, Professionaliteit, Waarde

In 1 keer geslaagd. Een geweldige instructeur die de tijd neemt om je dingen te leren, je op je gemak laat voelen en het niet erg vindt om iets meerdere keren uit te leggen!

Eindelijk weer achter het stuur! Wow

Waar ik al bijna niet meer in durfde te geloven is toch gelukt: ik ben weer aan het rijden! Na het behalen van mijn rijbewijs (20 jaar geleden) nauwelijks gereden en het altijd vakkundig weten te vermijden. Verschillende opfriscursusjes geprobeerd; steeds met een averechts effect. Hopeloos voelde het. Totdat ik met Jan ging rijden! Het voelde meteen goed en minder uitzichtloos dan dat ik dacht. Zelfs op momenten dat ik het even niet zag zitten (Les 2: huilend achter het stuur), wist Jan me weer vol goede moed de weg op te krijgen. Hij zette de auto gewoon even aan de kant en nam alle tijd. Het prettige aan Jan is dat hij je steeds op je gemak weet te stellen, zonder (voor)oordelen luistert naar wat je zo spannend vindt en precies die dingen héél vaak met je blijft oefenen (zoals bij mij niet te snel de rem intrappen op de snelweg etc). Met Jan in de auto is er altijd rust, maar ook tijd om te lachen (zodat je het zelf ook allemaal wat minder ‘zwaar’/wat luchtiger gaat zien). Belangrijk is om tussendoor ook vooral zelf te blijven oefenen. Dat was voor mij lastiger omdat we geen automaat voor de deur hadden staan (en ik enkel af en toe kon oefenen in de auto van een familielid). Maar nu is het eindelijk zover! Een nieuwe auto (automaat) voor de deur! Er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open! Zelf kunnen gaan en staan waar ik wil! Het blijft voor mij nog steeds ook veel oefenen (en op momenten blijft er nog wat spanning, zoals in de spits op onbekende routes of in het donker), maar het gaat steeds beter! En wat ik echt nooit had gedacht, en me er bijna bij neer had gelegd nooit meer te gaan doen; is nu toch gelukt!! Ik rij weer! Dit had ik veel eerder moeten doen! Voor iedereen die twijfelt hoe nu verder met het autorijden: bel Jan!

Snelle en effectieve les

Vanwege beginnende rijangst een les genomen bij Jan. Een aantal praktische tips gekregen en direct gaan oefenen met hetgeen ik spannend vond. Voor mij was dit voldoende, heb het vertrouwen terug en een dag later reed ik zelf weer zonder stress op de weg.

Sterk & zelfverzekerd de weg op!

Ik was nogal onzeker over het feit dat ik ooit zelfstandig de weg op zou moeten. Dankzij Jan ben ik hier volledig overheen. Jan is streng, maar rechtvaardig. Precies wat ik nodig had. Ik heb in mijn lestijd veel van hem mogen leren & telkens voelde ik me een stukje zekerder. Ik heb altijd open & eerlijk kunnen zijn, ook niet geheel onbelangrijk wanneer je je kwetsbaar voelt in een auto. Tijdens de lessen focust Jan op je sterke kanten, in ieder persoon die bij hem in de auto stapt, ziet hij potentie. Dit is iets wat iemand met (rij)angst goed doet. Bedankt Jan! Ik ben ontzettend dankbaar dat jij mijn rij-instructeur was & ik weet zeker dat er nog velen zijn die deze mening met mij (gaan) delen.

Weer de weg op na jaren niet gereden te hebben

Ik was sinds 2015 in het bezit van mijn rijbewijs, maar ik ben na het behalen van mijn rijbewijs hooguit 4 keer de weg op geweest. Na een klein accident ben ik niet meer achter het stuur gekropen en naarmate de jaren volgden werd mijn angst om te rijden groter en het vertrouwen dat ik dit kon, kleiner. Vrijwel direct na het invullen van het contactformulier belde Jan mij op en hebben we kort gesproken over mijn faal- en rijangst en de wens om desondanks de weg op te gaan. Voorafgaand aan de rijles wist hij mij op mijn gemak te stellen. Gedurende 5 rijlessen, ging het rijden mij beter af. Ik kreeg aandachtspunten en tips mee, waar ik tussentijds mee aan de slag kon. Wat Jan mij met name heeft geleerd is om regelmatig te rijden, mijn plek op de weg in te nemen en me vooral niet op te laten jutten en 'last but nog least', voldoende afstand bewaren tot je voorganger. Inmiddels ben ik in het bezit van een eigen auto en heb ik meerdere ritten gemaakt. Wil je graag leren rijden en heb je last van faal- en/of rijangst, dan kan Rijschool Belhamel van harte aanbevelen.

Na ruim 25 jaar niet gereden te hebben ben ik eindelijk weer van de rij-angst af!

Jan heeft me prima geholpen om na ruim 25 jaar niet gereden te hebben weer zonder doodsangsten uit te staan de (snel)weg op te gaan. Leerde me rustig en geduldig mijn irreële angsten te overwinnen. Dingen die ik moeilijk vond deden we gewoon net zo lang tot ik het onder de knie kreeg. Ben nu zo ver dat ik zelf weer rijd, ook op de snelweg. Terwijl ik al die jaren ervoor steeds zei dat het voor andere weggebruikers beter was als ik niet op de weg zat. Ik ben heel blij dat ik met hulp van Jan weer kan gaan en staan waar ik wil! Ik had deze lessen jaren eerder moeten nemen.

Fijne instructeur rustige lessen

Na tien jaar praktisch niet gereden te hebben, in drie lessen weer op weg! Jan is een rustige man die luisterde naar mijn redenen om niet te rijden. Zonder hierover een oordeel te vellen. Hij nodigt je uit om het gewoon weer eens te proberen. Hij is nuchter in het omgaan met mijn niet reëele angst. Zijn aanpak van -gewoon beginnen en laten we maar kijken wat je je nog herinnert van de rijlessen vroeger- vind ik heel fijn. Wijst weloverwogen op dingen die ik ook anders zou kunnen doen tijdens het rijden. Noemde een ingreep 'een mooi leermomentje' Doordat ik niet continu op fouten word gewezen en echt domme dingen heel rustig als leermoment worden benoemd voel ik me veilig in de auto naast Jan. Vanuit dit veilige gevoel durf ik dingen te proberen. Er is alle ruimte om te leren zonder dat er angst voor fouten/het gevoel dom te zijn/boze instructeur/nadelige consequenties of wat dan ook waar je bang voor kunt zijn hoeft te zijn. We oefenden eerst vooral situaties waar ik niet bang voor was (snelweg). En toen ik me niet meer zo angstig voelde achter het stuur zijn we in de binnenstad gaan rijden. Na drie lessen dacht ik het wel zelf te kunnen en heb ik een autootje gekocht. Vrijheid blijheid. Bedankt Jan! PS. Jan was attent en respectvol tegenover de oudere mensen die na mij les kregen. Jan stapte bijv. uit om ze in de auto te helpen en stelde vol liefde en geduld hun stoel goed af. Dit alles met oog en begrip voor de beperkingen van zijn klanten.

Rij angst overwonnen!

Na een auto-ongeluk is de schrik er bij mij goed in gaan zitten, zodanig dat ik niet meer durfde te rijden. Na Jan te hebben benaderd na een maand of 3, ben ik begonnen met de rij begeleiding. Met heel veel negatieve gevoelens en angsten en paniekaanvallen kwam jk de auto in stappen. Jan stelde me gerust en hield mij in de gaten met mijn aanvallen. Zo gezegd zo gedaan stap voor stap een zelfverzekerd gevoel gekregen in de auto. En nu 3 maanden later kan ik zelfstandig rijden zonder paniek! Super dankbaar en raadt het zeker iedereen aan die hier de behoefte aan heeft. Bedankt Jan!

Eindelijk gelukt!

Na veel te lang gewacht te hebben, uiteindelijk toch Jan gebeld. Een beslissing wat ik achteraf veel eerder had moeten doen. De twijfel en onzekerheid kwam vooral voort uit 'beren' in mijn hoofd, moeilijkheden die er niet waren. Ik dacht dat ik niet kon rijden. Na twee keer zaken durfde ik niet verder. In werkelijkheid was mijn vorige rijopleiding daar de grootste oorzaak van. Meerdere rijinstructeurs die mij allen op een andere manier het rijden probeerden aan te leren. Met mijn twijfels werd bij de rijschool niets gedaan, ik was meer een nummer dan een leerling. Ook de onderbrekingen van afgelopen jaar hebben niet meegeholpen in mijn twijfels waardoor ik bijna een half jaar gewacht heb om Jan te bellen. Tijdens de lessen kwamen we er vrij snel achter dat ik alleen maar moeite had met het schakelen. Ik had in mijn hoofd te weinig tijd voor zowel verkeer als bediening. Uiteindelijk van Jan het advies gekregen om te gaan rijden in de automaat. Daardoor ging ik meer om me heen kijken. En ging er letterlijk een wereld voor me open! Ook deze keuze had ik veel eerder moeten maken. En dat schakelen lijkt leuk, maar die automaat is pas een luxe! Jan nam de tijd en heeft mij volledig op mijn gemak plaats laten nemen achter het stuur. Wat ik nu ook zonder Jan mag, want ik heb door hem mijn rijbewijs gehaald! Een hele fijne ervaring en ik ga nu vooral met vertrouwen de weg op!

Top!!

Na: 3 jaar autorijles, 2 rijscholen, 3x gezakt.. 3 maanden geleden bij rijschool Belhamel terecht gekomen. Na de introductieles wist Jan Hamelink precies waar mijn zoon's valkuilen lagen en waar de puntjes nog op de i gezet moesten worden. Jan heeft mensenkennis, is geduldig en weet precies hoe hij om moet gaan met mensen met autisme. Kortom.. erg tevreden én sinds vandaag een blije zoon mét rijbewijs!

Goede rijinstructeur

Vrij duidelijk legt goed uit prima rijinstructeur

Ik kan eindelijk de weg op!

Na 7 jaar niet in de auto te durven stappen ben ik met Jan wel zover gekomen. Erg rustig, begripvol en praktisch. Tijdens de lessen had ik het gevoel dat alles verteld kon worden en dat daar ook naar geluisterd werd. Met paniekaanvallen en angst werd erg professioneel omgegaan. Ik durf eindelijk zelfstandig de weg op en zou niet gelukkiger kunnen zijn met deze nieuwe vrijheid!