Na 3 rijlessen durf ik weer de weg op. Nu vooral kilometers maken. Jan legt alles rustig en duidelijk uit. Hij heeft me goede tips voor het rijden gegeven waardoor ik weer meer op mezelf durf te vertrouwen.

Enorm blij dat ik deze stap toch heb durven zetten!

Zo'n 25 jaar geleden heb ik autorijles gehad en ben ik gestopt omdat ik het een enorme beproeving vond. Na heel veel lessen en 3 x afrijden, dacht ik tijdelijk te stoppen, maar is de drempel een hele lange tijd te hoog geweest om het autorijden weer op te pakken. Nu in april van dit jaar toch de stap gewaagd en opnieuw gaan lessen. Ik zou liegen als ik zei dat het niet nog steeds een beproeving voor me was, maar het geduld en het begrip wat Jan liet zien, hebben mij enorm geholpen. Nooit heb ik het idee gehad dat het "raar" gevonden werd dat ik elke keer toch weer met spanning in de auto zat. Ook heb ik enorm respect voor hoe Jan aanvoelde wat er voor mij nodig was. Zo zei hij geregeld dat een pauze een goed idee was en benoemde hij ook geregeld dat ik bepaalde dingen die niet (helemaal) goed gingen achter me moest laten en weer vooruit moest kijken. Het heeft immers geen zin om te blijven denken aan de zaken die achter je liggen. Zie het als een leermoment zei hij dan. Ook toen ik mijn theorie-examen niet zo snel haalde als ik zelf voor ogen had en de datum voor mijn examen snel dichterbij kwam, heeft hij enorm zijn best gedaan om me zo goed mogelijk voorbereid daar naartoe te laten gaan. Zo heb ik nog een online-theorie cursus gevolgd waar ik enorm veel aan heb gehad en waarna ik gelukkig wel (tijdig) slaagde. Het examen vond ik enorm spannend, maar heb ik in 1 x gehaald! Het is nu ruim een week geleden en ik heb inmiddels al 2 x zelf gereden en moet zeggen dat de spanning me tot nu toe meevalt. Ik heb zelfs het idee dat ik autorijden nog wel eens leuk zou kunnen gaan vinden! Als iemand me dat een jaar geleden zou hebben verteld, zou ik het nooit geloofd hebben. Dus, Jan: enorm bedankt voor alles! Je begrip, je geduld, de fijne gesprekken en het aanvoelen wat voor mij nodig was/werkte.

Enorm blij dat ik de stap toch heb durven zetten!

Enorm blij dat ik deze stap toch heb durven zetten!

Na 3 lessen heb ik mijn angst om te rijden overwonnen en vind ik het zelfs leuk! Super blij mee. Dankjewel Jan!

Ik voel mij op mijn gemak.

Mijn ervaring bij dhr. Hamelink ervaar ik als positief. Hij helpt je om over je angst heen te komen en geeft tips hoe met spanning om te gaan. Geeft je inzicht hoe je in het verkeer moet rijden. Op een manier dat je het verkeer kan lezen. Hij stimuleerde mij om een proefles vrachtauto te nemen. Dat heeft er toe bijgedragen om nog beter mijn plaats op de weg in te nemen. Bedankt voor alles.

Een doeltreffende rij opleiding die zich kenmerkt door uitstekend vakmanschap van de rij instructeur

Na jarenlang twijfelen of ik ooit nog nou proberen om mijn rijbewijs te halen, besloot ik toch de stoute schoenen aan te trekken en zocht ik op internet naar een rijschool die mij daar mogelijk bij zou kunnen helpen. Ik stuitte op Rijschool Belhamel en besloot contact te zoeken. Ik maakte al gauw tijdens een proefles kennis met de rij instructeur, Jan, die mij verzekerde dat ook ik, met mijn 48 jaar, in staat zou zijn om een rijbewijs te halen. Inmiddels ben ik nu een jaar later in 1 keer geslaagd voor mijn rijbewijs. Jan bezit de kunst om te zien WIE hij in de auto heeft zitten. Hij voelt feilloos aan welke aanpak iemand nodig heeft en gaat op een coachende en ondersteunende manier samen met de leerling letterlijk op weg naar het rijbewijs. Ik heb de juiste vaardigheden aangeleerd maar daarbij ook mezelf als mens ontwikkeld! Jan is een zeer geduldige en vriendelijke opleider die mensen de ruimte biedt om te leren op hun eigen tempo. Er is geen druk, geen haast maar ruimte en erkenning. Niets is te gek! Het gaat je uiteindelijk gewoon lukken!

Na jaren vol rij-angst en vermijden weer op de weg

Twee maanden geleden besloot ik dat ik na heel lang vermijden het autorijden weer wilde oppakken. Ik had 7 jaar helemaal niet meer achter het stuur gezeten en in de tijd daarvoor bestond autorijden uit veel spanning, huilbuien en hoofdpijn. De stap zetten was het moeilijkste; ik weet nu dat ik de rij-angst in mijn hoofd groter heb gemaakt dan het was. Na 5 lessen bij Jan en veel oefenen is de grootste angst verdwenen en weet ik dat ik de komende tijd steeds meer vertrouwen zal opbouwen door veel te blijven rijden. Met ups en downs, maar dat is prima!

Deskundig en vriendelijk

Door de lessen durf ik weer op de snelweg te rijden en heb ik mijn zelfvertrouwen terug op de weg! Twijfel niet, maar boek een eerste les, je zal er geen spijt van krijgen.

Een mooi mens, geweldige rijcoach en hele goede rijinstructeur

Jan heeft het voor elkaar. Van rijangst en geen rijbewijs, naar een rijbewijs en met vertrouwen in de auto. Een stukje achtergrond. Tijdens mijn eerste rijles op mijn twintigste kreeg ik een paniekaanval. Zo heb ik rijangst ontwikkeld en die heb ik vervolgens zeker 10 jaar weggestopt. Om met de angst om te leren gaan en dan toch eindelijk mijn rijbewijs te halen ben ik via Google bij Jan uitgekomen en ik zal het alvast verklappen: ik had geen betere kunnen treffen! Over Jan zijn kwaliteiten als rijinstructeur kan ik kort zijn. Betere zijn er niet. Jan heeft tientallen jaren ervaring en deze gebruikt hij om je goed voor te bereiden op het praktijkexamen. Deze voorbereidingen gaf mij het vertrouwen om op de dag van het examen met mijn faalangst en zenuwen om te gaan. Zo ben ik in één keer geslaagd. Met alleen een geweldige rijinstructeur zou ik Jan tekortdoen. Jan heeft mij gecoacht om met mijn angsten om te gaan. Hij gaf mij het gevoel dat ik mezelf kon zijn en er was ruimte om over mijn angsten te praten. Samen met wat tips om met de spanning om te gaan begon het vertrouwen in de auto langzaam te groeien. Ik had een half jaar geleden nooit gedacht dat ik dit zou kunnen opschrijven, maar nu zit ik met vertrouwen in de auto! Boven alles is Jan vooral een heel mooi mens. Een mensen mens, die betrokken is bij iedereen die naast hem in de auto zit. Dankjewel voor de hulp, ik ga onze gesprekken missen! Tenslotte zou ik iedereen met rijangst willen vertellen dat je angsten aangaan en er mee om leren gaan het waard is. Twijfel niet om Jan op te bellen voor hulp. Zo hoef je het niet alleen te doen. Afgelopen weekend ben ik met vrouw en hondje naar het water gereden en het was het allemaal zo waard!