Alles word rustig en fijn uitgelegd,wat er voor gezorgd heeft dat ik in 2 keer geslaagd ben !

Na veel angst durf ik nu door de rijlessen weer alleen in een auto weg te rijden.

Eigenlijk durfde ik in de afgelopen 10 jaar niet een auto alleen in te stappen en weg te rijden. Ik wilde dat dit stopte. Na veel twijfel toch gebeld, ik kreeg direct een compliment voor de stap die ik had gezet, waarna hij met veel begrip rustig naar mijn verhaal luisterde. Dit gaf mij het vertrouwen om een rijles in te plannen. Jan nam in de eerste les nogmaals de tijd om naar mijn verhaal te luisteren. De kennis en ervaring die Jan heeft en zijn nuchterheid hebben mij geholpen om op een andere manier naar autorijden te gaan kijken. Ik merkte dat hij altijd scherp is zeker in de momenten die voor mij veel spanning gaven tijdens het rijden. Door zijn duidelijke instructies op voor mij spannende momenten leerde ik anders te denken, te handelen en zakt de spanning. Ik durf nu weer alleen in een auto weg te rijden.

Goede solide leerschool en basis om veilig aan het verkeer deel te nemen

Afgelopen vrijdagochtend 19 januari in 1x voor mijn rijexamen geslaagd !!! Wat een grote blijdschap en opluchting ! Dankzij Jan als leraar en begeleider is mij dit gelukt. Hij is altijd even scherp en alert op mijn rijvaardigheid, hierdoor veel geleerd en heb ik een goede solide basis om veilig in het drukke verkeer deel te nemen. Jan "hamelt" er altijd op je omgeving te scannen en vooruit te kijken, hierdoor zal ik mij veilig en zeker voelen in het verkeer. We hadden ook goede gesprekken onder de les. Ik heb echt veel van Jan geleerd en niet alleen op het gebied van autorijden ! Wat betreft fouten maken is Jan wel streng overgekomen, als gevoelig mens kwam mij de communicatie daarover weleens hard binnen maar ook daarover konden wij goed praten. Jan bedankt voor de goede waardevolle leerschool en ik wens jou het allerbeste voor de mooie toekomst die voor je ligt ! Ester

Geduldige uitleg, snel in het diepe.

Ik ben pas op latere leeftijd begonnen met autorijlessen, een heel eind in de 50. Een eerdere snelcursus in de schakelauto toen ik iets in de 20 was verliep op zijn zachtst gezegd niet best. Jan raadde me al snel de automaat aan en gezien de vele dingen waar je op moet letten in het verkeer van nu had ik er inderdaad het schakelen niet nog bij moeten hebben. Wat heb ik dat kwartje dat zou gaan vallen vervloekt in de lessen, en wat moest ik niet overwinnen, als ik zelfs 19 km/uur rijden met een flinke auto al veel te hard vond! Dat hield Jan niet tegen om me uit te dagen om steeds weer de grens van mijn kunnen op te zoeken, steeds meer te zien, steeds meer te snappen van het verkeer. Na een les of 10 tot 15 waren de ergste zenuwen bij het instappen wat bedaard, en durfde ik 'gewoon een stukje gaan rijden'. En na heel veel lessen kan ik eindelijk het felbegeerde roze document gaan aanvragen. Ik beveel Jan aan omdat hij altijd geduldig blijft. Dezelfde fout opnieuw levert dezelfde uitleg opnieuw op, tot dat duivelse kwartje valt. En die uitleg is ruim, zodat je inzicht krijgt in het verkeer, de auto, hoe angst werkt in je lichaam, enz. Jan staat ook open voor eigen inbreng, wat een aantal leuke en spannende 'toeristische' ritten naar het examencentrum opleverde. In de normale ritten komen alle exameneisen al vrij snel volledig aan de orde, de cursus bestaat dus vooral uit steeds meer ervaring opdoen, kilometers maken. En, indien nodig, rust met koffie, gesprekken over van alles, humor, kortom, rijlessen om met een heel goed gevoel op terug te kijken. Zelfs als het er veel meer zijn dan oorspronkelijk in mijn begroting stond.

Zeer goede en rustige intructeur

Zeer fijne instructeur met veel geduld, en zeer goede uitleg, laat geen steekjes vallen en geeft de juiste aandacht aan de punten die je nodig hebt. Ook is hij makkelijk met planning en zeer rustig. zeker een aanrader

Mijn afspraak met Jan was precies wat ik nodig had om mijn rijangst aan te pakken!

Na 2 verkeersongelukken was auto rijden iets geworden wat ik het liefste helemaal uit de weg ging, met als gevolg dat mijn wereld steeds kleiner aan het worden was. Na veel twijfelen toch contact opgenomen met Jan, die mij gelijk zeer deskundig en vriendelijk te woord stond. Op de dag van mijn afspraak was ik erg gespannen en zat ik hoog in mijn emotie. Jan ging hier geduldig en goed mee om, wat mij de ruimte gaf om tot rust te komen. Door deze afspraak was ik de drempel van vermijding over en door Jan zijn adviezen ben ik elke week regelmatig de auto ingestapt om een stukje te gaan rijden, waardoor ik nu op het punt ben dat ik weer alleen de weg op durf. Dankjewel Jan!

Een vakkundige leraar die kijkt vanuit wat jij nodig hebt en de lessen hierop aanpast.

Door de lessen van Jan heb ik na heel veel jaar eindelijk vertrouwen gevonden in het autorijden. Hij blijft rustig en legt helder uit op welke punten je moet letten en geeft ook vooral veel aandacht aan de dingen die goed gaan waardoor de angst als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Jan is professioneel, geduldig en empathisch. Tijdens de rijlessen ben ik heel goed gecoacht door Jan. Ik heb van hem geleerd om op een andere manier om te gaan met mijn angst. Deze handvatten zal ik in toekomst blijven gebruiken.

Jan weet er alles van:-)

Ondanks dat rijangst een heftig ding is.. is Jan rustig en vertelt wat goed gaat of zegt wat niet goed is.. of anders moet!! Veel van geleerd en veel aan gehad!

Naar volle tevredenheid

Jan is een fantastische leraar, hij is eerlijk en hij zal er niet omheen draaien hoe jezelf te overwinnen en je angst te tackelen. Complimenten zijn gemeend en correcties eerlijk en verdiend. Dat gaf mij het vertrouwen dat het goed ging komen Tijdens de les was de sfeer ook altijd heel ontspannen en prettig. Jan straalt rust uit, en dat is enorm helpend in de hele rollercoaster van emoties die langskomen als je probeert je angst te overwinnen. Bedankt voor je geduld Jan!

Van mij krijgt Jan Hamelink een dikke tien!

Jaren heb ik het voor me uitgeschoven, maar begin dit jaar heb ik, na het lezen van een goeddeel van de vele en bijzondere reviews over Rijschool Belhamel- het erop gewaagd en vulde ik het contactformulier in op de website rijschool-belhamel.nl. Het was de beste beslissing die ik ooit had kunnen maken. Eind februari van dit jaar had ik niet voor mogelijk gehouden dat ik überhaupt in een auto zou rijden, laat staan zonder angst, met zelfvertrouwen en ook nog eens met veel plezier. Heerlijk om niet meer afhankelijk te zijn van de busverbindingen, die vaak te wensen over laten hier op het eiland. Fantastisch om met de hond lekker de natuur in te kunnen gaan en veraf lange wandelingen te kunnen maken. En ga zo maar verder. Dankjewel Jan, zonder jou had ik dit allemaal echt niet meegemaakt. Met veel geduld en rust (en hier en daar een dolletje) leerde je mij zelfstandig en veilig autorijden, zoals bijvoorbeeld het invoegen op de autosnelweg en het op smalle dijkweggetjes passeren van tegemoetkomend verkeer. Je aanpak was precies wat ik nodig had om het te durven, om het vertrouwen erin te krijgen. Ik wens je succes met alles, en tot ziens!

Door de fijne, rustige benadering van Jan durf ik weer de auto in te stappen.

Na het behalen van mijn rijbewijs meer dan 10 jaar geleden is er al snel een angst ontstaan om de auto te laten afslaan en ongelukken te veroorzaken. Lange tijd heb ik het rijden niet gemist, maar nu heb ik toch eindelijk de stap gemaakt om weer te gaan rijden. Jan begrijpt de angst en gaat daar heel rustig en begripvol mee om. Daardoor is het gelukt om weer de weg op te gaan. Ik ben Jan daarvoor heel dankbaar.

Een gezelligere ,leuke en top rijschool, je krijgt de goeie hulp die je nodig hebt.

Jan geeft duidelijk les en vindt het niet erg om dingen nog een keer uit te leggen. Ik heb veel geleerd van hem. Ik heb bij meerdere rijscholen gezeten en hij is de beste want ik ben gelijk geslaagd bij hem. Rijschool Belhamel is zeker een aanrader !!

Erg fijne rijschool

Een erg fijne rijschool en aardige rij instructeur. Het waren erg goede rijlessen en heb daardoor in 1 keer mijn rijbewijs kunnen halen. Heel erg bedankt!!

Geslaagd!!!!!

Jan geeft al lang rijles en dat is hem op het lijf geschreven. Hij legt op zo'n manier uit dat het goed te volgens is ook tijdens het rijden. Hij heeft aandacht voor de individu en kijkt samen met jouw wat er nodig is om het examen te kunnen halen.

Fijne lessen.

Fijne coaching om angsten aan te gaan. Positieve benadering.

Zéér dankbaar

Na 15 jaar niet meer te hebben auto gereden en het ook niet meer durfde heb ik contact opgenomen met rijschool Bel Hamel die gespecialiseerd is in rij angst. Jan Hamelink heeft mij weer de moet gegeven om het autorijden weer eigen te maken daar ben ik hem zeer dankbaar voor, ík zou het iedereen aanraden om als je niet meer durft te auto rijden bij deze rijschool les te nemen.

In no-time mijn zelfvertrouwen terug! Zo fijn!

Na dik 10 jaar niet gereden te hebben, heeft Jan me in drie lessen het zelfvertrouwen gegeven dat ik gewoon kan rijden. Dit was ver boven mijn verwachting. Ik had verwacht dat ik veel langer bezig zou zijn. Heel erg dank, Jan. Ik heb weer zin de weg op te gaan, ook al zal ik het soms spannend vinden. Fijn dat dat er ook mag zijn. Door jou heb ik weer een stuk vrijheid terug. Alle sterren voor jou!

Behulpzaam.

Ik ben erg tevreden over de hulp die ik kreeg bij rijangst. Ik ben in hele korte tijd (2lessen) hier geheel vanaf gekomen. De toegepaste werkwijze, met een theoretisch kader van cognitieve gedragstherapie, was heel helpend en prettig.

Ik heb m’n rijbewijs gehaald dankzij Jan Hamelink, hij is een oprechte man die je de juiste manier van rijden aanleert en je corrigeert als dat nodig is, zodat je goed voorbereid en met zelfvertrouwen je rijexamen in gaat. Ik had best wel wat angst/onzekerheid als het om auto rijden ging, maar dat nam na een aantal lessen steeds meer af! Wat resulteerde in hebt behalen van m’n rijbewijs!

Op latere leeftijd toch nog rijbewijs gehaald door goede instructie-op-maat.

Jan Hamelink geeft duidelijke instructie, houdt goed rekening met wat een persoon nodig heeft, is strikt en punctueel. De administratie wordt erg goed bijgehouden en de lessen starten en eindigen altijd op de afgesproken tijd. Veel heldere uitleg over regels en situaties. Motivatie op momenten dat dat nodig is. Er wordt goed rekening gehouden met het tempo waarin je leert en situaties of verrichtingen die lastig voor je zijn. Ook de aanloop naar een examen wordt goed voorbereid. En je lest ook nog eens in de schoonste lesauto van Nederland!

De heer Hamelink weet op prettige wijze, want met humor een ontspannen sfeer te creëren.

Hij is stipt en geeft effectief les, omdat zijn tips en adviezen concreet zijn en daardoor gemakkelijk in de praktijk toe te passen. Zijn taalgebruik is helder zodat men onmiddellijk begrijpt wat de bedoeling is. Bovendien is hij op een prettige wijze bij het wel en wee van zijn leerlingen betrokken, bijvoorbeeld door hen duidelijk te maken of zij een reële kans van slagen hebben of (nog) niet. Zo weet men steeds waar men aan toe is.

Fijne ervaring

Door mijn rijangst vond ik het lastig om weer te gaan rijden. Jan is geduldig en neemt de tijd om eea uit te leggen.

Top me rijbewijs in 2 x gehaald

Zeker een goede rijschool voor mensen die wat meer moeite hebben met rijden.

Molenlaan 10

3299 BK Maasdam