Mooi bedrijf, goede service, prettige communicatie

Een aantal weken geleden heb ik bij Autounit een Volvo V70 D5 gekocht. Inmiddels zijn we ermee op vakantie naar Slovenië geweest. De auto heeft het perfect gedaan, ik ben er heel erg blij mee!

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Naar volle tevredenheid hebben wij een nieuwe BMW gekocht bij AutoUnit. Goed geholpen door Sybren, denkt goed mee en is geduldig. Prijzen zijn goed en formule gaf ons vertrouwen. Al met al prettige manier van zaken doen.

slechter dan verwacht

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Gebruik van marketingteksten die misleidend zijn en advertenties zijn niet altijd op voorraad.\r\n\r\nAuto is snel geleverd, maar niet conform afspraak en ramen zijn slecht getint.\r\n\r\nBijzonder eigenzinnige en vooringenomen verkoper.

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Ik ben 2 maanden geleden toevalligerwijs na een bedrijfsuitje bij de buren naar binnen gelopen bij deze occasion vestiging van AutoUnit om me te oriënteren op Hybride/Elektrische auto\'s. Tot mijn verbazing hadden ze meer dan 20 Mitsubishi Outlanders PHEV staan, meerdere Tesla\'s, Volkswagen Golf GTE\'s en Toyota hybride modellen. Het doet me deugd dat een occasion bedrijf als AutoUnit bezig is met de toekomst, elektrisch rijden en een duurzame voorraad. Ik ben leuk geholpen door de persoon die mij te woord heeft gestaan. Zeker is dat ik nog een keer terugkom als mijn huidige auto vervangen moet worden.

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Dikke wagen gevonden mercedes e500 amg helemaal top

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf I just bought my car here and had a great experience, so i thought i should spread the word: If you are looking for a good prices and even better service, THIS is the place to buy your second hand car.

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Fantastisch geholpen. Er werd met ons meegedacht. De vraagprijs is gewoon de prijs die je betaalt, zonder verrassingen achteraf of bijkomende kosten. Er werden 8 auto’s de showroom uitgereden om een proefrit mogelijk te maken voor ons. Uiterst vriendelijk en absoluut niet opdringerig geholpen door Sybren. Wij zijn zeer tevreden en erg blij met de aankoop.

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Vandaag de trotse eigenaar geworden van mijn auto die ik heb gekocht bij Autounit. Ik ben er professioneel en deskundig geholpen door zeer gemotiveerd personeel. Wat een keuze aan merken, modellen en kleuren.\r\nBedankt!!!!!!!!

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Vorsteiner Velgen en Banden gekocht bij dit bedrijf! Erg goed geholpen! Meeeega grote zaak.
  • Reden bezoek Aankoop onderdelen en/of accessoires

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Gisteren mijn Volkswagen Golf GTE opgehaald. Top service en scherpe prijzen. Ik heb bij de auto toch de GTI wielen gekocht, extra dik. Ze waren zelfs bereid de set voor me te wisselen omdat ik de auto meteen mee wilde nemen. Die jongen die ze wisselde kan zo bij de formule 1 gaan werken hèhè.

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Voor het 10jarig bestaan van ons bedrijf een hybride Mitsubishi Outlander PHEV gekocht bij AutoUnit. Heel groot aanbod in hybride auto’s waar ik goed kon vergelijken! Lease was super snel geregeld en ik kon onze Toyota Prius tegen een goede prijs inruilen. We gaan nu een laadpunt installeren, dus hopelijk kunnen we al onze dieselauto’s om gaan ruilen voor Elektrisch. Wij hebben zonnepanelen bij ons bedrijf waardoor we bijna gratis rijden. Ik hoop dat meer mensen deze stap gaan maken, wij kunnen het aanraden! Bedankt AutoUnit!

zeer slecht, onaanvaardbaar

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Wat een arogantie! Ik kwam er voor een v60 plug-in hybrid. Vooraf gebeld en de auto stond klaar... met een lekke band en leeg accupack. Een proefrit kon wel, maar eerst even eens worden... garantie? nee niet mogelijk, de auto heeft meer dan 200.000 km gereden. Een stekker voor thuisladen? nee zit er niet bij. De prijs? absoluut niet onderhandelbaar. Voelt het niet goed? dan tot ziens meneer. Ik voelde mij dus absoluut niet serieus genomen! En kennis van de auto had deze persoon eveneens niet. Zonde, maar gelukkig verkopen ze een paar duizend autos per jaar volgens de verkoper, dus hij maakte zich niet druk was mijn indruk. Jammer dit, een bevestiging van het beeld van de autoverkoper / autohandel! Zonde van mijn en zijn tijd (hoewel... veel tijd nam hij niet, hij was nl druk met andere klanten).

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Laat ik entameren door te zeggen dat mijn ervaring met deze handelsonderneming ronduit positief is! Een meer dan correcte eloquente verkoper Gijs waarmee ik binnen no time raakvlak had. Via een vriendje van de Rotary bij AutoUnit terechtgekomen voor een vrijwel nieuwe Volvo V60 Plug-in Hybride. Service en afhandeling waren puik geregeld. \r\nLuitjes jullie hebben er een nieuwe ambassadeur bij! \r\nToi-Toi

Geachte Heer Du Toy de Parme, Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve review! Wij waarderen u als klant en willen u bedanken namens het voltallige AutoUnit team voor het vertrouwen in onze onderneming. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Service zoals je dat niet vaak meer ziet. Warme Douche voor AutoUnit. Op 21 Juli stond ik met pech langs te weg in Amsterdam. Toevallig liep er een monteur van AutoUnit met zijn gezin langs (volgens mij waren ze op weg naar het Vondelpark) hij zag dat ik lichtelijk in paniek was en vroeg op hij kon helpen.\r\n\r\nOndanks dat ik mijn auto niet bij AutoUnit gekocht heb, heeft hij mij 15 min lang gratis geholpen waardoor ik mijn weg kon vervolgen. Oscar nogmaals dank voor je hulp! AutoUnit wordt het adres waar ik mijn volgende auto koop. Wat een service!

Geachte mevrouw Reinders, Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve review! Wij waarderen u als klant en willen u bedanken namens het voltallige AutoUnit team voor het vertrouwen in onze onderneming. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Nu voor de 3de keer een auto bij AutoUnit.nl gekocht..\r\nAltijd een scherpe prijs gehad waarbij gemaakte afspraken worden nagekomen.\r\nKleine onvolkomenheden in de garantieperiode zijn altijd naar wens opgelost. \r\nDik tevreden!

Geachte mevrouw Witteveen, Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve review! Wij waarderen u als klant en willen u bedanken namens het voltallige AutoUnit team voor het vertrouwen in onze onderneming. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

zeer slecht, onaanvaardbaar

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf In oktober vorig jaar hebben wij een Mini Cooper S clubman gekocht voor €8.940 en daarbij extra 3 maanden volledige garantie voor €660,- \r\nAutounit is lid van de BOVAG, maar LET OP! \r\nZodra je de extra garantie erbij neemt voor €660,- doe je ook afstand van de BOVAG garantie !! \r\nAls je dan problemen met de auto krijgt ( zoals wij ) en uit eindelijk de BOVAG inschakelt omdat Je er niet uitkomt met Autounit, krijg je dus van de BOVAG te horen dat ze niets voor je kunnen doen omdat je afstand hebt gedaan van je BOVAG garantie!\r\nJazeker wij hadden de kleine lettertjes moeten lezen, maar wij voelen ons heel erg belazert! \r\nDus ons advies koop geen extra garantie bij want dan ben je dus de standaard 6 maanden BOVAG garantie kwijt. \r\nDenk 2 x na voor je een auto bij Autounit koopt ondanks de 10 “zekerheden”.

Vanuit de Directie hebben wij kennis genomen van de door u geschreven review. Graag reageren wij hierop zodat een ieder zijn of haar eigen mening kan vormen over de juistheid hiervan. Dhr Muileman heeft een Mini Cooper S gekocht met een kilometerstand van 156 000km in Oktober 2017 met 3 Maanden garantie. Tijdens de garantieperiode zijn een aantal pakkingen / leidingen vervangen omdat deze lekkage sporen vertoonden volgens de klant. Er is lang onderzoek gedaan omdat de lekkages zo minimaal waren dat deze bijna niet op te sporen waren. Omdat wij als onderneming naar 100% tevredenheid streven en om discussie te voorkomen hebben wij alles vervangen. Het totaalbedrag voor de reparties was +- 1600,- euro exclusief BTW. Dit is uiteraard kosteloos uitgevoerd omdat de klant gekozen had voor een aanvullend garantiepakket. Tevens is tijdens de reparatie een gratis leenauto ingezet. Een aantal maanden later (Buiten de garantie periode) kregen wij een email binnen van dhr. Muileman waarin hij een aantal zaken claimt die onmogelijk defect waren. Wij hadden de auto immers de auto meermaals onderzocht. Met andere woorden dhr. Muileman probeerde misbruik te maken van zijn positie en rechten als consument. Vanuit AutoUnit hebben wij aangegeven dat wij meneer altijd willen helpen door nogmaals naar de auto te kijken. Gedurende 50 dagen hebben wij geen enkele reactie ontvangen op ons voorstel waarna de BOVAG ineens contact met ons opnam. Een rare gang van zaken mijn inziens, gezien het feit dat wij altijd on speaking terms waren. AutoUnit heeft het hele dossier inclusief email verkeer aan de BOVAG overhandigd waarna de BOVAG concludeerde dat wij alles volgens de richtlijnen hadden uitgevoerd en daarbij in ons recht stonden. Zelfs na het besluit van de BOVAG heeft AutoUnit aangeboden om naar de auto te kijken. Het enige dat wij als antwoord terug hebben gekregen is deze review. In mijn optiek niet fair. Hopende u hiermee inzicht te hebben gegeven in de totstandkoming van deze review. Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Vanmorgen tijdens de pinksteractie geslaagd voor een V40 R-Design uit 2014. Keurige prijs en goed geholpen, Geen poespas. \r\nDe auto was afkomstig uit de lease, onderhoud inzichtelijk, APK wordt gratis vernieuwd omdat deze afloopt. Korte proefrit gemaakt en niets geks gemerkt. Voor de zekerheid heb ik nog een garantiepakket afgesloten op de auto. Voor mij een aanrader!

Geachte heer Van Vliet, Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve review! Wij waarderen u als klant en willen u bedanken namens het voltallige AutoUnit team voor het vertrouwen in onze onderneming. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Velgen groothandel! Tevreden\r\n\r\nBij deze onderneming in Woerden nieuwe Porsche Turbo II velgen gekocht voor mijn Panamera Hybrid.\r\nKeurige prijs, Aardige mensen. Kantoor ziet er heel futuristisch en mooi uit!\r\n
  • Reden bezoek Aankoop onderdelen en/of accessoires

Geachte Heer Kalkar, Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve review! Wij waarderen u als klant en willen u bedanken namens het voltallige AutoUnit team voor het vertrouwen in onze onderneming. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Ik heb een aantal weken geleden onze droomauto gekocht! ( meer die van mijn man dan die van mij ;) ) Via AutoTrack bij dit bedrijf terecht gekomen omdat wij op zoek waren naar een mooi BMW 3-serie. Op voorhand hadden wij het nodige speurwerk gedaan. De auto was ingeruild bij BMW Amsterdam waarvan AutoUnit de auto heeft overgenomen. Het volledige onderhoud was bekend en op tijd uitgevoerd behalve de laatste beurt. Dit samen met de goede reviews die wij konden vinden op internet over AutoUnit heeft ons doen besluiten te gaan kijken bij de auto. Als je daar aankomt tref je een heeeele grote loods aan met heel veel auto\'s. Bij de deur werden we ontvangen door een aardige verkoper. De auto stond er heel netjes bij. \r\nBij de koop hebben wij een large service pakket afgenomen waarbij de auto een onderhoudsbeurt (die hij nodig had) zou krijgen en 3 maanden garantie. Na het geheel te hebben besproken hebben we uit voorzorg nog een proefrit gemaakt. Dit was allemaal top in orde waarna de koop werd gesloten. Een week later stond de auto klaar om opgehaald te worden. Al het onderhoud was netjes uitgevoerd en de auto stond er goed bij. Autounit had net een nieuwe levering lichtmetalen velgen binnen gekregen waaronder de velgen van de M4 CS (Foto bijgevoegd). Dit is de echte droomauto van mijn man! Om die van ons er een beetje op te laten lijken hebben wij de velgen gekocht. De verkoper heeft ons een meer dan nette korting gegeven! De auto ziet er nu echt heel gaaf uit! Na de tweede week dat wij de auto in bezit hadden was het ruitensproeier tankje kapot gevroren waardoor deze lek was geraakt. AutoUnit heeft dit zonder protest onder garantie vervangen. Voor ons was de koop + afhandeling + garantie een positie ervaring bij AutoUnit. Wij hebben gedurende het hele traject niets negatiefs kunnen bespeuren en geven deze onderneming daarom 5 sterren!\r\nNogmaals dank namens de familie Tepper! Ga zo door!

Geachte mevrouw Tepper, Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve review! Wij waarderen u als klant en willen u bedanken namens het voltallige AutoUnit team voor het vertrouwen in onze onderneming. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

zeer slecht, onaanvaardbaar

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Bij deze autohandelaar mag je pas proefrijden, indien je al hebt besloten de auto aan te schaffen. Dus de omgekeerde wereld. Je moet ook de verkoper op zijn blauwe ogen vertrouwen (iemand die je nog geen twee minuten kent) dat de auto technisch in orde is. \r\n\r\n

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Beste Lezer,\r\n\r\nOp 29-02-2018 heb ik een Volkswagen Transporter naar alle tevredenheid bij dit bedrijf gekocht. Wij zijn keurig geholpen door Dhr. Van Rongen. Zelf reden wij in een wat oudere Renault traffic welke wij voor een net bedrag hebben achtergelaten. Tijdens de koop hebben wij afgesproken dat de auto nog een onderhoudsbeurt zou krijgen. Bij aflevering was alles keurig voor elkaar. Nu twee weken later zijn wij er zeker van dat wij een goede koop hebben gedaan. Daarom raad ik dit bedrijf aan!

Geachte mevrouw Kraaienvelt Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve review! Wij waarderen u als klant en willen u bedanken namens het voltallige AutoUnit team voor het vertrouwen in onze onderneming. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

zeer slecht, onaanvaardbaar

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf slecht

Geachte heer Van Duijn, Hartelijk dank voor het achterlaten van een review. Afijn onze dienstverlening te verbeteren horen wij graag van u waar de verbeterpunten liggen voor onze onderneming. In afwachting van uw antwoord. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

zeer slecht, onaanvaardbaar

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Eind September 2017 kochten wij bij Autounit in Woerden een mooie Volkswagen Multivan 4motion, automaat, bouwjaar 2011, km stand 147.000 voor een prijs ruim 30.000 euro. De wagen voldeed aan al onze verwachtingen (wij waren vooral op zoek naar een vierwieldrive) en had een nieuwe motor met daarop 6 maanden garantie. Een garantie op de gehele auto was niet mogelijk, ook niet (zoals wij later lazen in reviews) met bijbetaling. Dat verbaasde (en verontrustte} ons wel voor zo’n groot aanschafbedrag maar de goede reviews op internet over Autounit trok ons over de streep om deze wagen toch te kopen. De verkooptekst vermeldde : een schitterende Multivan voor nog jarenlang zorgeloos rijplezier. Dit zorgeloze rijplezier duurde precies 3 maanden….\r\n\r\nEind december ontdekten wij min of meer bij toeval dat bij het wegrijden op een wat modderige weg de achterwielen niet meedraaiden wat bij een vierwielaandrijving wel had gemoeten (dit onderdeel hadden wij bij de aankoop niet expliciet gecontroleerd; geen moment getwijfeld dat er iets mee zou kunnen zijn).\r\nHalf januari gaan we naar de garage en daar blijkt dat de boordcomputer al sinds oktober 2016 een storing aangeeft dat de vierwielaandrijving niet functioneert. De olie van de Haldex koppeling blijkt totaal verbrand te zijn en wel zodanig dat de pomp etc. vervangen moet worden, totale kosten 2000 Euro. \r\n\r\nWe hebben hierover contact opgenomen met Autounit om te vragen of ze ons in de kosten tegemoet wilden komen (uiteindelijk hebben we nu wel een nieuwe koppeling) maar het enige wat ze wilden doen was de auto via hen te laten repareren zodat wij € 10,- per uur op het arbeidsloon zouden kunnen besparen: zo’n beetje onze brandstofkosten om daar naartoe te rijden.\r\nOok onze garage heeft nog contact met ze opgenomen maar het antwoord van Autounit is simpel: u heeft de wagen zonder garantie gekocht, dus wij voelen ons totaal tot niets verplicht. En daar hebben ze gelijk in maar het geeft over de betrouwbaarheid en de service van Autounit wel te denken. Dit moeten ze hebben geweten want waarom gaven ze geen garantie op de auto terwijl dit wel gebruikelijk is en dit blijkbaar aan andere kopers wel wordt aangeboden? U bent gewaarschuwd. \r\n\r\n\r\n

Vanuit de Directie hebben wij kennis genomen van de door u geschreven review. Graag reageren wij hierop zodat een ieder zijn of haar eigen mening kan vormen over de juistheid hiervan. Dhr Van Brunshot kocht in September 2017 een VW Transporter Multivan. Deze auto was in oktober 2016 voorzien van een nieuwe motor ( deze motoren staan namelijk bekend om hun olieverbruik ). Tijdens het verkoopgesprek heeft dhr. Van Brunschot aangegeven dat hij de auto ging ombouwen tot camper. Specifiek om die reden geeft AutoUnit geen garantie op de auto. Het is immers zo dan als iemand een auto ombouwt tot camper het grootste deel van de auto gestript wordt en de bedradingen / opties van de auto worden aangepast waarbij de originaliteit niet gegarandeerd kan worden. Om deze reden geven wij geen garantie op de hele auto. De garantie geldt uiteraard wel op de nieuwe motor van de auto. Een aantal maanden na aanschaf kregen wij melding van de klant dat het 4x4 systeem defect zou zijn en het vriendelijk verzoek of wij even het geldbedrag wilden overmaken (Zonder factuur als bewijs). Er is vanuit AutoUnit aangegeven dat wij graag eerst zelf diagnose wilden doen omdat uit het verhaal bleek dat de auto geen melding in het display gaf (4x4 defect). Iets wat wel gebruikelijk is als het 4x4 systeem defect is. Dat wilde Dhr. Van Brunschot niet, hij schermde steeds met de melding die in het systeem zou staan uit 2016 waarin stond dat het systeem uitgeschakeld was. Volgens AutoUnit is dit heel normaal want het is de periode waarin de motor gedemonteerd is. De kabelboom van de aandrijving is toen los geweest waarop de melding in de computer komt te staan. Hierop hebben wij gevraagd of Dhr Van Brunschot de persoon die de constatering zou hebben gedaan contact met ons kon laten opnemen ter verduidelijking. Tussen de laatste email en het moment dat de persoon die contact met ons zou opnemen daadwerkelijk belde zat nog eens 3 maanden. Uit dit gesprek kwam een niet samenhangend verhaal naar voren. Dit i.c.m. het feit dat wij de auto zelf niet mochten inspecteren heeft ertoe geleid dat hij het dossier hebben gesloten. Hopende u hiermee inzicht te hebben gegeven in de totstandkoming van deze review. Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Ruben en zijn crew hebben zich vanaf het eerste telefonische contact tot en met de aflevering van de auto, professioneel maar toch prettig opgesteld. Keurige jongemannen die afspraken nakomen. Hoewel je weet dat er enige druk staat op het sluiten van de deal wordt dat nooit onprettig. Vandaag weggereden met mijn Renault Mégane Estate en hoop hier nog vele probleemloze kilometers mee te rijden. Ook bij het vertrek werd me nogmaals meegedeeld dat als er iets met de auto is, ik vooral contact moet opnemen zodat ze kunnen proberen het op te lossen.\r\nKortom: ik heb het volste vertrouwen in Autounit.nl!

Geachte heer Kuijtmans, Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve review! Wij waarderen u als klant en willen u bedanken namens het voltallige AutoUnit team voor het vertrouwen in onze onderneming. Met vriendelijke groet, Patrick van Doorne Directie AutoUnit.nl

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Fijne mensen, betrouwbaar & professioneel. Na 3 auto\'s te hebben gekocht in de afgelopen 6 jaar ben ik nog steeds zeer te spreken over dit bedrijf.

Over AutoUnit