Slechte deal gekregen en niet serieus genomen bij aankoop en inruil auto.
Op 13 november kochten mijn ouders een nieuwe Kia Picanto en ruilden hun oude Picanto (februari 2013, 29.394 kilometer op de teller) in. Een week later heeft mijn vader de nieuwe auto opgehaald, zonder uitleg kreeg hij de auto mee. Thuis komt hij er achter dat deze geen parkeersensoren heeft. Voor mijn 80-jarige vader zeer essentieel. Mijn ouders kijken niet op internet en hadden geen idee van de werkelijke waarde van hun auto. De inruilwaarde van de Picanto is volgens de ANWB koerslijst € 6.600 (inkoopprijs door een garage). De ANWB koerslijst geeft een meeneemverkoopprijs aan van
€ 7.600. Sinds maandag 23 november staat de Picanto op de website te koop voor een meeneemprijs (=zonder garantie) van
€ 7.940. Een verkoopwaarde honderden euro's boven de ANWB koerslijst!
Resumerend:
- een inruilwaarde voor de oude auto van € 4.680, bijna € 2.000 onder de ANWB koerslijst;
- geen uitleg bij het ophalen van de auto, radiozenders niet ingesteld, stukken folie aan de binnenkant van de auto;
- een adviseur die niet de moeite heeft genomen om te achterhalen wat voor mijn ouders een vereiste was voor hun nieuwe auto, ze kochten een nieuwe auto zonder parkeersensoren achter, dus niet geheel naar wens;
- respectloos behandeld door de verkoopadviseur (na het ondertekenen van de overeenkomst maakte hij de opmerking: "voor die prijs krijgt u wel een sticker").
Om een punt te zetten achter het gesteggel, zijn mijn ouders ingegaan op het voorstel van de verkoper (Content Autogroep laat alle communicatie na het indienen van de klacht over aan de betreffende verkoper) om kosteloos in kleur gespoten parkeersensoren te laten monteren op hun nieuwe Kia Picanto en de gratis eerste onderhoudsbeurt.
De parkeersensoren zijn geplaatst. Hoewel de contacten met de werkplaats altijd prettig zijn verlopen zullen mijn ouders niemand adviseren naar deze dealer te gaan. Ze voelen zich niet correct behandeld bij het inruilen van hun auto en dat begrijp ik volkomen.
Reactie van het bedrijf
Goedemiddag mevrouw Van Mil,
Wij betreuren het deze reactie te ontvangen, twee weken na afwikkeling van het gevonden compromis. Omdat u ons telefonisch niet te woord wilde staan, hebben wij per e-mail elkaar gevonden in een compromis. Wij zullen er alles aan doen om het vertrouwen van uw ouders in ons als dealer te herstellen.
Met vriendelijke groet,
Team Content Autogroep