2 sterren: slechter dan verwacht
Maandag 13 Juli 2015 een scooter besteld 2de hands. In overleg met spoed kunnen leveren op dinsdag 14 Juli. Dit bedrijf vraagt 75 euro aan afleverkosten voor een 2de handse scooter. Bij aflevering was de 2de handse scooter 1 grote zandbak + een bijna lege tank. Afijn als de scooter technisch maar in orde is. 1 dag later bleek de scooter niet meer te starten, na telefonisch overleg en enkele handelingen bleek de bougiekabel lost te zijn geschoten. Een simpele fix alhoewel het gesprek in het begin moeizaam ging, ook vanaf mijn kant gezien ik zelf ook onredelijke boos werd. Uiteindelijk ben ik goed geholpen door een zekere Rolf. Hierna 1 keer weer op gereden op de vrijdag, het viel mij op dat de scooter een beetje hobbelde. Geen scooter ervaring hier dus ik dacht bij mezelf geen gelijke ondergrond. Hierna op de zondagavond nog even snel een ijsje halen met mijn vriendin. Tijdens het rijden begon de scooter zich erg nerveus te bewegen aan de achterzijde. Tot het punt dat we bijna een ongeluk kregen. Wat bleek, de achterband was lek. Duidelijk te zien dat er op 3 punten van de band geprobeerd was de band op te vullen. Door de warmte / wrijving is het losgekomen en stonden we 8km van huis. Uiteindelijk heeft een plaatselijk kart bedrijf geprobeerd om de band te repareren. Zonder succes jammer genoeg, wel zag de kartmonteur iets vreemds. Het achterwiel had speling, dit zal het hobbelige gevoel van de andere keer kunnen verklaren want dit hoorde niet volgens de monteur. Uiteindelijk 8 km naar huis gelopen met een scooter van 100 kilo naast me. Na een belletje op de maandag met rep26 werd ik dinsdag wederom teruggebeld. Ik werd te woord gestaan door Rolf. Uiteindelijk ben ik met een oplossing gekomen om een bedrag neer te leggen voor een nieuwe scooter. Rolf is een fijne man om mee te spreken, echter werd er dinsdag wel te makkelijk aan de telefoon gezegd. Een lekke band kan natuurlijk, dat zien wij ook niet als deze gerepareerd is. Dat we bijna een ongeluk hebben gehad werd ook niet erg serieus op gereageerd. Ook de speling in het achterwiel werd wederom niet serieus op gereageerd. Ik verwacht als klant van een bedrijf toch wel dat bij 75€ aan afleverkosten de scooter technisch rijklaar bevonden word. De achterband vind ik al kwalijk, vooral omdat dit goed te zien is. De speling in het achterwiel is nog erger. Dit voel je ook duidelijk. Er is geen korting geboden, geen extra snelle levering voor een andere scooter. Alhoewel ik wel het gevoel heb dat Rolf er zijn best voor doet. Service is ver onder de maat, deskundigheid gezien de aflevering van deze scooter ook. Wat betreft prijs betaal ik graag iets extra\'s, maar daar verwacht ik ook een bepaalde service voor. Ik hoop dat dit bedrijf deze kwestie goed onder de loep neemt, vooral het wegwuiven van problemen en het niet serieus nemen van duidelijk klachten schrikken mij erg af en ik hoop ook dat het bedrijf hiervan leert. Als ik zo op mijn zaak om zou gaan met klanten zou ik ze namelijk niet meer weer zien. (Ik moet nu trouwens anderhalf week wachten op een nieuwe scooter, uiteindelijk heb ik jammer genoeg niks aan de spoedlevering gehad. Wel word het bedrag verrekend met de nieuwe scooter. Dat is nog enigszins netjes.)
Reactie van het bedrijf
Geachte heer Ten Brinke,
Wij vinden het erg vervelend dat u problemen ondervind met een door ons geleverde scooter. Klachten en/of storingen nemen wij wel degelijk serieus en wij zijn in goed overleg met u tot een oplossing gekomen om een nieuwe scooter te mogen leveren. De gewenste scooter heeft op dit moment een levertijd bij de leverancier maar wij hebben na wat zoekwerk toch dit model gevonden wat wij wel kunnen spoedig kunnen leveren. Zoals met u overlegt nemen wij bij bezorgen van de nieuwe scooter , de defecte scooter gelijk mee zodat we kunnen onderzoeken wat hiermee aan de hand is. Wij hopen dat u met de nieuwe scooter snel veel rijplezier zult gaan beleven en kijken uit naar uw reactie hierop.
Met vriendelijke groet
Rep.26 Tweewielerspecialisten