Gemiste kans Ronald....

Helaas mag ik melden dat ik niet tevreden ben over de service van Ronald Schot. in 04 2020 een Gazelle Ebike gekocht ( in kader van koop in corona tijd bij je lokale ondernemers) Meerdere keren terug geweest voor het uit de versnelling vallen van de versnelling. In juni 2022 een ongeluk gehad met de fiets doordat de bouten los waren geraakt van de voorspatbord houder. Gevolg de stalen houder door de spaken heen en het spatbord dubbel geslagen. Gelukkig gebeurde dit bij lage snelheid. Via Gazelle verwezen naar de dealer R Schot. Gazelle wist mij ook te vertellen dat ik een fiets had uit 2019 , wat ik niet wist. (ik heb dus een overjarig model gekocht tegen de prijzen van 2020) Fiets aangeboden met de bovenstaande klacht waarop de eerste reactie was "is de fiets is niet in onderhoud geweest" De dag erop is de fiets aldus R Schot gerepareerd, opgehaald, en vastgesteld dat het oude spatbord erop is gezet met de verbogen spatbord houder en de spaken die beschadig zijn niet zijn vervangen. Op de nul factuur staat vermeld kontrole en inspectiebeurt uitgevoerd. Daarna gazelle gebeld en die lost het onder garantie op, heeft mij doorverwezen naar een andere gazelle dealer in Volendam waar de klacht is opgelost. Tevens stelde deze dealer vast dat de fiets totaal geen onderhoud heeft gehad wat wel op de factuur staat vermeld. Waarschijnlijk zal Ronald Schot op dit bericht reageren maar dat leg ik volledig naast mij neer en kom ik nooit meer in zijn zaak. Typisch voorbeeld van tot verkoop van een fiets kan alles en zijn ze vriendelijk en daarna zoek je het maar uit ....jammer ik zal deze klacht ook deponeren bij Gazelle in Dieren Ik ben even klaar met Ronald Schot, o nee zal nog een klacht melden over een fietsendrager .....en de afhandeling daaromtrent

Voor verkoop heel vriendelijk, maar voor service heel erg stug

Mijn man en ik hebben ongeveer 8 jaar geleden 2 Sparta - E-bike bij Schot gekocht, tijdens de verkoop ( op aanraden van een kennis om hier de fiets te kopen, komt hier zelf ook niet meer, vindt de mensen ook zeer onvriendelijk) was de heer Schot heel erg vriendelijk, maar als je met een service beurt komt , ziet hij je amper. Vorig jaar mijn accu vervangen, nu een service beurt, klacht ik hoef bijna niet te trappen, en de ketting maakt veel lawaai. Fiets opgehaald in Edam, volgens de reparatie bon, alles VAKKUNDIG gerepareerd. Op de bon stond dat t.z.t de sensor vervangen moet worden a 380,00 euro. Ik opgestapt, maar mijn ketting maakte nog veel lawaai, dus meteen terug gegaan, monteur sleutelde wat, maar kreeg het niet helemaal goed. Volgens de heer Schot was de fiets al 8 jaar oud en dan houdt het een keer op. Ik zeer ontevreden naar huis, heb daar contact gezocht met de plaatselijke dealer, en een afspraak gemaakt. Daar is de fiets voorzien van een nieuwe ketting en een nieuwe sensor, voor totaal 271,95 euro,( en zeer vriendelijke mensen ) bij Schot kostte de sensor alleen al 380,00 euro, en de fiets is weer prima.

Actie voor onderhoudsbeurt.

E-Bike Koga Element onderhouds beurt gegeven. Van de fiets moesten wat onderdelen vervangen worden. De fiets werd netjes en opgepoest terug gegeven. Fiets rijd weer als een zonnetje.

Super Service en communicatie

Ik heb een Gazelle fiets bestelt en het werd voor mij rijklaar naar London geleverd, spoedig en met alle nodige documentatie en uitleg. Ik ben er super blij mee en de service en communicatie door Ronald Schot was uitstekend. Ik kan dit bedrijf 100% aanbevelen.

Goede service. Opgehaald omdat we pech onderweg stonden. Zeggen wat je beloofd hebt.

Wordt van het kastje naar de muur gestuurd!! En nog steeds geen Fiets!!!

Met Vaderdag zou ik een fiets krijgen van mij vrouw!! Maar tot op heden nog niks bezorgd. En houden je ook zeker niet op de hoogte!!Op de site staat al heel lang aanbiedingen waar jullie helemaal niet kunnen nakomen. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.

Naar aanleiding van uw negatieve review willen we graag de volgende reactie geven: Het mag bekend zijn dat 2020 in heel Nederland als een heel bijzonder fietsjaar de boeken in gaat. Buiten onze schuld kunnen sommige fietsen door de fabrikanten nauwelijks geleverd worden. Ook de door u bestelde Gazelle Bloom moederfiets hoort hier bij. Ook door onze extra bemiddeling bij de fabrikant heeft geen snellere levering opgeleverd. (Wij willen uiteraard ook graag zo snel mogelijk deze fiets leveren!) Helaas is het ons nog steeds echt duidelijk wanneer we de bestelde Gazelle Bloom moederfiets wel kunnen gaan afleveren . Zodra we van de fabrikant weer duidelijkheid hebben wanneer de afleveringen gegarandeerd worden, gaan we gelijk contact met u opnemen. Tussentijds informeren kan altijd maar een duidelijk en helder antwoord kunnen we dan niet geven omdat we de informatie nog niet voorhanden hebben . Een eventuele vooruitbetaling is hier geregistreerd. (*) Uiteraard heeft het niet onze voorkeur maar eventueel kosteloos annuleren is altijd mogelijk. Groeten, Fietsspeciaalzaak Ronald Schot.

Erg goed!

Een prachtige Bulls Labuca EVO5 met belt kunnen kopen. Nergens meer kunnen vinden maar wel in Edam.

Een uitstekende service!

Alhoewel een gebroken spaak onderweg nooit leuk is, ben ik blij met jullie snelle en kosteloze reparatie!

zeer klantonvriendelijk

Drie electrische fietsen gehuurd voor twee dagen. Op de tweede dag viel van een van de fietsen de ketting eraf en we kregen er hem niet meer op. (kan gebeuren, no problem) Deze verhuurder heeft geen mobiel nummer vermeld en er werd niet opgenomen op het vaste nummer. Na vele pogingen eindelijk contact en de fiets is omgeruild. Op dezelfde dag één van de fietsen niet meer op te rijden. Versnelling kapot? Om vier uur gebeld. De reactie: Ik kan u nu niet helpen, bel straks wel terug. Heel kortaf. Heel klant onvriendelijk! Uiteindelijk na 20 minuten terugebeld door meneer. Hij zou tussen half zes en zes uur de fiets komen omruilen. Uiteindelijk om kwart over zes! Ruim twee uur na onze melding. En geen reactie van... goh vervelend twee keer een kapotte fiets... En de toon van deze meneer tegen zijn klanten! Onze planning voor deze dag in het water gevallen.

Beste Marieke Veenstra, Heel erg jammer dat u onze service op deze manier heeft ervaren. Hierbij een weergave wat naar ons inzicht werkelijk is voorgevallen; afgelopen zondag 6 september hebben we bij de eerste melding van de storing aan de huurfiets binnen 30 minuten een andere fiets onderweg bij u tussenstop in Volendam bezorgd. Bij de tweede storing aan een andere huurfiets op de Zaanse Schans is dit met 2 uur geweest: 16:00 uur was uw melding en om 18:10 waren we bij Zaanse Schans. (Dit is direct bij de 1e melding ook aangeven dat deze tijdsduur van circa 2 uur toen écht nodig was). We hebben toen uw zoon die de pech had met de huurfiets niet alleen terug gebracht naar het startadres in Edam maar naar uw camping aan de IJsselmeerdijk. Meerdere keren hebben we gemeld dat het uiteraard heel vervelend is dat er een storing is. Maar het is wel door ons adequaat opgelost. We bieden ook voor al onze huurklanten een Bike Rental Safety plan aan. Dit houd onder ander in dat binnen een straal van 20 Km van onze locatie en tijdens onze openingstijden pechhulp aanbieden binnen twee uur. Ondanks dat u deze pechhulp niet heeft afgesloten hebben we wel deze service gratis verleent. Op ons algemene nummer 0299-372155 zijn wij voor deze serviceverlening bereikbaar ook op zondag. Ook afgelopen zondagmiddag hebben we op de manier een snelle communicatie gehad. Nogmaals we vinden het vervelend voor u dat er een storing is geweest maar ondanks dat we hoogwaardige fietsen verhuren kan materiaal nog altijd stuk gaan. Het op deze manier in een negatieve review verwoorden is niet een duidelijk beeld. Met vriendelijke groet, Ronald Schot. Fietsspeciaalzaak Ronald Schot Edam.

Levering duurt veel te lang en geen notificatie

In mei 2020 een fiets besteld van ca. €1000, en mid augustus is deze nog steeds niet geleverd. Op zich natuurlijk geen probleem, maar ik wordt ook niet op de hoogte gehouden van wanneer deze wel geleverd gaat worden. Na mail contact waarin ik vraag naar de status, wordt mij verzocht "rustig af te wachten". Er wordt steeds verwezen naar, "aan het einde van de maand, hopen we uit te kunnen leveren. Maar steeds moet ik aan het einde van de maand weer informeren waar de fiets blijft. Soms worden mijn mails niet eens beantwoord.

Beste Tamara, Helaas is het ons nog niet echt duidelijk wanneer we de bestelde Gazelle Bloom moederfiets kunnen gaan afleveren. Het is uiteraard onze hoofdprioriteit binnen ons bedrijf om alle bestelde fietsen snel te kunnen uitleveren. Zodra we van de fabrikant weer duidelijkheid hebben wanneer de afleveringen gegarandeerd worden, maken we uw bestelling gelijk definitief en vermelden dan een vermoedelijke afleveringsdatum. Bijzondere situatie; De levering van de door ons bestelde Gazelle Bloom moederfietsen is helaas vertraagd. De corona uitbraak in maart en de enorme vraag naar fietsen dit seizoen is hiervan de oorzaak. Op onze website staat ook de langere levertijden nu vermeld. Een eventuele vooruitbetaling is hier geregistreerd. (uiteraard heeft het niet onze voorkeur maar eventueel kosteloos annuleren is altijd mogelijk). Wij nemen altijd eerst contact op wanneer de fiets wel geleverd gaat worden. In vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Fietsspeciaalzaak Ronald Schot Edam.

Goede communicatie en levering

een aantal weken geleden de actie mamafiets besteld. Vooraf werd aangegeven dat de levering even op zich kon wachten. Kon wel 10 tot 12 weken duren. Maar dat was geen probleem voor ons. Weken eerder dan verwacht kwam het bericht dat de fiets de volgende dag geleverd ging worden! Helemaal super met het aankomende mooie weer. Bestellen, mailen etc is allemaal goed bevallen. Snelle reacties, mooie acties en blijkbaar toch een snelle levering!

Prima service👍🏻

Mijn fiets lacuba EVO 25 had een probleem met de elektrische aandrijving. Volledige garantie gekregen en een onderhoudsbeurt. Geen kosten fiets rijd weer perfect. Top👍🏻💪🏻

Goede snelle service!

Een Gazelle Bloom fiets met diverse accessoires besteld en direct de volgende ochtend geleverd in Drenthe! Alle accessoires netjes gemonteerd. Kortom, zeer tevreden voor een goede prijs en goede service!

Zeer goede en deskundige fietsenzaak

Ik ben op zakelijke en deskundige wijze geholpen bij de keuze voor de Koga ebike worldtraveller. De eigenaar en de werkplaats zijn passievol en deskundig. Waar vind je die eigenschappen nog temidden van de steeds grotere fietspaleizen waar heel veel mensen werken, maar echte deskundigheid en technische ervaring en kennis vaak ver te zoeken zijn. Op basis van een goed gebleken advies vanuit Gouda naar Ronald Schot in Edam gegaan om een robuuste fiets op maat te kopen voor lange trektochten door Europa. Mijn vertrouwen in deze fietsenzaak zal zeker meebrengen dat ik mijn fiets daar in onderhoud blijf onderbrengen. Zonodig voorziet de zaak ook in het ophalen en terugbrengen van de fiets. Kortom, een tevreden klant! Derk Jan van Zeben.

professioneel

Bezocht de winkel n.a.v. een aanbieding op de site voor het type fiets dat ik zocht. In eerste instantie een communicatie misverstand (wederzijds), waarop snel en zeer professioneel gereageerd werd. Daarna een proefrit kunnen maken en tot koop besloten. Levering verliep zoals beloofd snel en goed. Zoals gezegd: kwam al binnen met de wetenschap wat ik wilde kopen. Geen vervelende verkoop technieken als het upgraden van de fiets, batterij en/of accessoires. Kortom een bedrijf dat luistert naar wat de klant wil (en niet naar wat toevallig in voorraad staat of nog meer winst oplevert).

Uitstekend.

Bij Ronald Schot een Koga E-Lement e-bike gekocht. Ik kon mijn oude fiets inleveren, voor een goed bedrag. Koga E-Lement werd goed afgeleverd. Na een tijdje wat problemen met de ondersteuning van de e-bike. Dit is goed , en snel opgelost door Fietsspeciaalzaak Ronald Schot. Paul

perfect, zeker aan te bevelen

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf I ordered a bicycle online and arranged for delivery at my home. On the day of delivery I was called from an address 40km away from my home. Only than I realised I gave my previous home address. I had a call from Ronald who immediately accommodated me by arranging that the bicycle be delivered to my new address at no cost and on the same day. This is really professional service and highly appreciated.
  • Reden bezoek Aanschaf gebruikte fiets

goede service, goed behandeld

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf 7 maanden terug E-bike 2de hands gekocht bij Ronald Schot. Net na de 6 maanden garantietermijn bleek de accu defect. Oorzaak was niet te achterhalen. Pijn is gedeeld: Ronald Schot gaf een flinke korting. Op de E-bike heeft mijn vrouw inmiddels 2000 km gefietst, en die heeft zich dus inmiddels bewezen. Allemaal wat duurder dan gedacht maar dat was vooruit niet te zien. Ronald Schotman heeft in die 7 maanden aangetoond een vakkundig specialist te zijn die ook buiten winkeltijden service geeft naar beste kunnen.
  • Reden bezoek Reparatie en/of schadeherstel

perfect, zeker aan te bevelen

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf Prettig telefonisch contact gehad vooraf waarbij we enkele vragen hadden over de aanbieding. Levering netjes zoals afgesproken en het product was in goede staat.

goede service, goed behandeld

• Beschrijf de ervaringen met dit bedrijf professioneel
  • Reden bezoek Aanschaf nieuwe fiets

Zeer prettige ontvangst en hulp bij uitzoeken van mijn eerste e-bike. Onafhankelijk advies, zonder te drammen of een kant op te sturen. Uitgebreide mogelijkheid om meerdere modellen te testen. Prima dus! En ook nog een mooie inruilprijs voor mijn oude fiets ontvangen.

• Reden bezoek Aanschaf nieuwe fiets

2 occasion elektrische vouwfietsen gekocht. Inmiddels ca. 4 mnd gebruikt en ze bevallen prima. Eenmaal kort terug geweest vanwege een hinderlijk tik geluid. De afspraak daartoe werd snel en gemakkelijk gemaakt en de klacht was snel en doeltreffend verholpen.

• Reden bezoek Aanschaf gebruikte fiets

Mijn fiets voor een onderhoudsbeurt gebracht, ketting was uitgerekt en dacht dat deze vervangen moest worden. Fiets opgehaald en hadden de ketting nog kunnen spannen. Dat is echte service want ik had gerekend op vervanging van de kettingen. Al met al ben ik zeer tevreden ook over het vriendelijke personeel. Een echte aanrader

• Reden bezoek Onderhoud

Koop al jaren nieuwe fietsen bij de firma schot , misschien betaal ik hier iets meer voor een nieuwe fiets maar de service die je krijgt is zo goed dat we toch elke keer weer terug komen een dikke 10

Moederfiets gekocht.