Prima service en zeer vriendelijke oplevering van onze nieuwe caravan!

Tweede nieuwe caravan gekocht bij de Jong. Weer zeer tevreden over de oplevering waar de tijd voor genomen werd ondanks de drukte op dit moment. Service ook altijd naar alle tevredenheid uitgevoerd.

• Showroom

Beste Gert, Wat een mooie review. Bedankt daarvoor. Wat fijn om te horen dat u bij ons terug bent gekomen voor uw tweede caravan en wat worden wij er gelukkig van dat u weer zo tevreden over ons bent. Wij wensen u veel veilige kilometers met uw nieuwe caravan. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Oplossingsgericht

Er wordt oplossingsgericht gekeken naar problemen en dat is super. Je staat hierdoor als klant niet in de kou maar wordt juist geholpen om er warm bij te zitten.

• Showroom

Beste, Bedankt voor deze mooie review. Wij vinden het erg prettig om te horen dat u onze service zo ervaren heeft. Ook dat u onze showroom zo waardeert, worden wij erg blij van. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

fijn bedrijf

Als oud inwoner van Hillegom die nu in Wolvega woont ga je voor een caravan naar De Jong. Waarom: Een goed bedrijf, vriendelijk, alle verkopers zijn gemotiveerd. Ook het techno centrum vangt je goed op bij schade. En makkelijk als je iets moet kopen (gasfles etc.) Zij hebben het.

• Showroom

Beste H.L. de Redelijkheid, Bedankt voor deze mooie review. Wij vinden het prettig om te horen dat u ons assortiment en service zo ervaart. Wij waarderen het dan ook ten zeerste dat u zelfs vanuit Wolvega nog naar ons toe blijft komen. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Fijn, kundig en gemoedelijk bedrijf

Tijdens onze zoektocht naar een camper kwamen we via internet bij De Jong Kampeer en Recreatie terecht. (Goede overzichtelijke website). In eerste instantie ter oriëntatie voor het huren van een camper. Omdat het type (toevallig) ook te koop stond en nog beschikbaar was zijn we tot koop over gegaan. Hierbij zijn we deskundig geholpen door Menno. Aan de uitlevering werd veel aandacht besteed. Floris was heel geduldig, kundig en ontzettend aardig en enthousiast. We kijken uit naar onze eerste trip.

• Showroom

Beste Rosemarie, Wat vinden wij dit fijn om te horen. Wij zijn dan ook erg trots dat u onze service en deskundigheid zo waardeert. Bedankt voor deze mooie review en veel plezier op jullie eerste trip met de nieuwe camper! Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Prima zaak!

Wij hebben bij de Jong een caravan gekocht en zijn zeer tevreden over de aandacht die we kregen bij onze beslissing, Ook het ophalen en de uitleg door Floris waren uitstekend.

• Showroom

Beste Bob, Wat zijn we blij met deze mooie review. Het is heel fijn dat u onze service zo heeft ervaren. Nog veel veilige kilometers gewenst met uw nieuwe caravan. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Zonder dollen: gewoon zeer goede service

Aankoop: Hobby On Tour 470 UL 2017 Goede aankoopbegeleiding, rijklaar maken met vervanging van onderdelen als nodig. Prettige uitleg van de caravan bij levering, werd echt de tijd voor genomen. Slechts 1 minpunt: geen stroomkabel, hoort naar onze mening bij een caravan.

• Showroom

Beste John, Bedankt voor deze mooie review. Wij vinden het erg prettig om te horen dat u onze kennis/service zo waardeert. Wij wensen u nog veel veilige kilometers met uw Hobby On Tour 470 UL. Helaas is een stroomkabel een accessoire voor een caravan en wordt deze niet bij de caravan geleverd vanuit de fabrikant. Voor caravaneigenaren is dit een eenmalige aanschaf die meegenomen wordt naar de volgende caravan. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Service past niet bij zo’n dure aanschaf.

Het verkoopgesprek in coronatijd was redelijk. Vond wel niet dat we niet veel pro’s en cons kregen te horen. De uitleg tijdens de aflevering was voldoende, maar later bleek dat er toch wel wat zaken waren overgeslagen. Bijvoorbeeld waar zit de vorstbeveiliging vd boiler. Bij thuiskomst bleek dat er een rubber dopje, dat de glasplaat van de spoelbak moet opvangen, miste. Service-afdeling gebeld; na een maand nog geen dopje. Ook bleken de lades vh keukenblok niet afgesteld. Vlogen tijden de eerste reis al open. Het lijkt mij normaal dat bij zo’n dure aanschaf, je na een paar weken een after sales belletje krijgt of alles in orde is. Noppes.

• Showroom

Beste Henk, Bedankt voor uw review. Bij een aflevering proberen wij altijd een complete uitleg te geven, maar zo te lezen heeft u deze niet volledig gekregen bv waar de vorstbeveiliging van de boiler zit. Dit spijt ons en wij zullen dit intern bespreken. Het rubberen dopje hebben wij direct besteld voor u besteld maar de levertijd was erg lang. Gelukkig is dit dopje nu wel bij u binnen. Fijn dat de lades ook inmiddels beter zijn afgesteld. Bedankt voor de tip over het after sales belletje om te checken of alles in orde is. Doordat campers en caravans niet het hele jaar door gebruikt worden (en na aflevering vaak direct in stalling geplaatst worden) is dat niet zo eenvoudig zoals in de autobranche het geval is. Maar we denken hierover na en danken u nogmaals voor de tip.

Slechte communicatie/ klant is geen koning

November 2021 occasion camper gekocht. Bepaald geen feestje zoals beloofd, er mankeerde van alles bij oplevering. Bij eerste gebruik bleek ook gas het niet te doen. Kabelbreuk … met alle checklijsten ingevuld…. Reactie was niet bepaald van .. jeetje vervelend voor u. Bij vervolgvragen geen of een ontwijkende reactie. Klant is niet belangrijk blijkbaar. Wij voelen ons niet welkom terwijl we wel circa 60k hebben uitgegeven. Het gaat blijkbaar te goed met de camperverkoop bij de Jong. We hebben nog garantie tot september .. als dat maar goed gaat. Er zij nog wel medewerkers die echt hun best doen.

• Showroom

Beste Theo, We zijn enigszins verrast door uw review en vinden het heel vervelend voor u dat u onze dienstverlening zo heeft ervaren. Bij een oplevering wordt een camper altijd volledig door onze monteurs gecheckt en uitsluitend opgeleverd als alles 100% werkt, waaronder uiteraard ook de gasinstallatie. Bij een kabelbreuk werkt ook het gas niet meer. Een kabelbreuk kan eventueel ook erna worden vastgesteld, doordat de storing de ene keer wel en de andere keer niet aanwezig is. Dit is conform afspraak direct door ons opgelost. Inmiddels heeft de manager van het Technocenter de afgelopen dagen contact met u en uw vrouw gehad. Wij hebben begrepen dat u eind maart een afspraak heeft gemaakt met ons Technocenter voor extra werkzaamheden aan uw camper die buiten de verkoop vallen, begrijpen wij dat hiermee het vertrouwen weer gewonnen is. Wij doen er alles aan om dit te behouden.

niet perfect

Op zich zijn wij tevreden over de aanschaf van onze camper, maar voor zo'n bedrag mag dat ook wel denk ik. Het verkoopgesprek met de heer de Jong verliep erg prettig, hetgeen ons ook deed besluiten om tot koop over te gaan. Met betrekking tot de aflevering heb ik wel enige verbeterpunten. Allereerst, de camper is een showroommodel, waardoor wij de camper ook snel tot onze beschikking hadden. Echter, de camper heeft een tijd in jullie showroom gestaan en hebben wellicht honderden mensen voet gezet in deze camper om hem te kunnen bekijken. Wij waren ons daarvan bewust. Wat ons erg tegenviel was het feit dat de camper bij aflevering niet was gereinigd. Wij hebben de vloer gedweild en daar kwam werkelijk gitzwart water vanaf. Ook waren er zwarte strepen op de borden, kennelijk van de schoenen van de vele kijkers. Wij hebben ze kunnen verwijderen, maar als je zo'n duur ding koopt, mag je toch verwachten dat alles netjes schoon is gemaakt. Over de uitleg van degene die aflevering deed, niets dan goeds. Ervaringsdeskundige met vele handige tips. dat was erg prettig. Verder hadden wij een fietsenrek laten monteren door jullie. Die zat er ook netjes op. Thuis echter, bleek dat de lichten op het rek niet allemaal functioneerden. Zo werkte het remlicht niet. Hierop had ik telefonisch contact met de werkplaats en die medewerker wist al te vertellen dat er iets met de kabelbalk was vóór de aflevering plaatsvond. Toch werd de camper meegegeven, ondanks niet functionerende achterlichten op het fietsenrek. Vinden wij ook erg slordig. Na aflevering hebben wij, ondanks defecte remlichten, direct een weekend uitgeprobeerd. Tijdens dit afgelopen weekend zagen we ook dat uit de ombouw van het bankje achter de passagiersstoel, twee schroefjes ontbraken. Aan de schroefingang leek het of deze met kracht uit het hout waren getrokken. Ook zagen wij dat de vloerbedekking op een van de vloerluikjes al losliet. Uiteraard willen we dat alles netjes gerepareerd gaat worden.

• Showroom

Beste fam. Kloos-Druppers, Bedankt voor uw review. We hebben vernomen dat uw camper inmiddels in onze werkplaats in behandeling is en we zullen het allemaal netjes in orde maken. Graag vernemen wij nadat u de camper terug heeft ontvangen of alles naar tevredenheid is opgelost.

Goede service en vriendelijk personeel

Ze nemen de tyd voor hun klanten geweldig

• Showroom

Beste Jan, Dit is de beste review die we kunnen ontvangen! Hier zijn wij ontzettend blij mee.

Correcte behandeling

Aankoop/inruil verliep zeer deskundig en vriendelijk, aflevering met goede uitleg. Bij aankoppeling bleek een mover niet goed te werken, echter na een uurtje, even naar Noordwijk voor een terrasje, is dit goed opgelost. Thans met de Nova delight in Spanje voor zijn eerste reis, de caravan bevalt ons zeer goed, geen klachten.

• Showroom

Beste Piet, Wat zijn we blij met deze mooie review. Hartelijk bedankt. Fijn dat de aankoop/inruil zo goed naar wens is verlopen en dat u heeft ervaren dat wij u op een deskundige en vriendelijk wijze een goede aflevering van de Nova Delight caravan hebben mogen verzorgen. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Zeer professioneel bedrijf met uitstekende service-afdeling

Ik ben een zeer tevreden klant van dit bedrijf en ben blij hier onze camper gekocht te hebben. De service-afdeling is helemaal top. Zij hebben ons snel en professioneel geholpen nadat we een probleem hadden dat snel opgelost moest worden. Zelfs op een zaterdag waren ze voor ons beschikbaar en hebben de spoedreparatie snel en voordelig uitgevoerd. Dit bedrijf heeft tevens een zeer ruime showroom en een grote kampeerwinkel.

• Showroom

Beste Andre, Bedankt voor de mooie en uitgebreide review. Hier zijn we heel erg trots op. Wat ontzettend fijn om te lezen over onze goede service! Heel veel plezier toegewenst met alle mooie reizen die je met de camper gaat maken. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Goede uitleg bij de aanschaf

Prima product en bij het ophalen een goede en professionele uitleg gekregen

• Showroom

Beste Hans, Bedankt voor de mooie review. Hier zijn we heel erg trots op. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Wisselende ervaringen

Eind Augustus ex verhuur camper gekocht met BOVAG garantie. Mede directeur Hans was transparant met informatie geven, garage rekeningen werden getoond en heldere afspraken over extra accesoires en aflevering werden gemaakt. Helaas bleek niet alles leverbaar voor aflevering maar ook door interne mis communicatie werden wel aanwezige spullen niet geleverd. Er bleek een groot probleem inzake overgewicht en vandaag is er in goede harmonie een acceptabele oplossing gecreeerd en werden de nog op te lossen mankementen vakkundig en snel gerepareerd. In de showroom / kampeer winkel was er een ruime keuze konden wij de laatste benodigde spullen aanschaffen en werden wij vriendelijk geholpen. Plus punt : Aanwezigheid van een camper service punt met stroom,schoon-en vuilwater , om alvast aanwezig te zijn bij een vroege garage afspraak. Heerlijk rustig overnacht. Verbeter punt: Interne communicatie verbeteren en proces begeleider aanwijzen die volgt of klant zijn spullen er al zijn .

• Showroom

Beste Ruud van Groningen, Bedankt voor uw mooie review. We zijn blij met de feedback en we gaan dit verder intern bespreken om in de toekomst het interne communicatie proces optimaler te laten verlopen en alles nog beter op elkaar af te stemmen. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Super happy met nieuwe camper

In oktober de camper van mijn dromen gekocht bij De Jong. Deskundige verkopers, geen verkooppraatjes, uitvoerige uitleg en super service! De eerste dagen kon ik - ondanks de drukte - direct terecht voor een paar kleine aanpassingen. De eerste korte trip met onze camper zit er inmiddels op, was super! Eerder al jarenlang klant met onze caravan, dus....zeker aan te bevelen!

• Showroom

Beste Richard, Bedankt voor de fantastische review en hier zijn we trots op. Wat goed om te lezen van een trouwe klant. Van caravan tot camperfan nu. Leuk dat je eerste trip in de camper van je dromen zo goed is bevallen. Team DE JONG Kampeer & Recreatie.

Een prettig bedrijf om zaken mee te doen.

Een verbeterpunt is het maken van een duidelijke en uniforme lijst met wat er allemaal wel of niet in een (occasion-)camper zit. Elke lijst is anders samengesteld. En in ons geval - wij hebben een camper uit de verhuur gekocht, zonder dat we die met eigen ogen gezien hadden - klopte die lijst op een aantal punten niet. Dat kan zorgvuldiger. Door een gestandaardiseerde lijst te maken, zijn (occasion-)campers ook beter vergelijkbaar.

• Showroom

Beste Hans en José, Bedankt voor jullie mooie review. We zijn blij met de feedback en dat we dit intern gaan bespreken om het in de toekomst duidelijker te krijgen voor de klanten. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Blij met onze nieuwe caravan, maar kater over de inruil

Op een heel prettige manier hebben wij de nieuwe caravan gekocht; we vonden hem eigenlijk te duur, want hij kwam uit de verhuur en met alle toebehoren erbij kostte hij ruim 6000€ duurder dan de oorspronkelijke prijs in mei 2021. Maar goed dat accepteerden wij omdat de markt overspannen is. Dat werd verzacht door een mooie inruilprijs voor onze oude Hobby. Helaas bleek bij de daadwerkelijk inruil de truc te zijn dat de inruilprijs niet werd waargemaakt!! Die discussie is inmiddels gevoerd, maar dat was voor ons een kater van bijna 2000€.

• Showroom

Beste Arie Vermeij, Bedankt voor je review. Wij begrijpen dat het bedrag tegenviel en dat dit een kater voor je was. Voor ons was het ook een tegenvaller want wij hebben liever ook een mooie inruil. Bij het opstellen van een koopcontract heb je een inkoopverklaring ingevuld. Helaas bleek jouw ingeruilde caravan in minder goede staat dan op dit innameformulier ingevuld/vermeld stond en hierdoor had de inruil (je Hobby caravan) minder waarde dan je dacht. Voor deze inruil hadden wij dus helaas geen andere keuze. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Redelijk tevreden.

Bij mijn telefonische info om te vragen of er ook een Nederlandse beschrijving bij de Ducato is, wordt mij gevraagd om even langs te rijden [wat voor mij 45 min is]. mijn vraag of het opgestuurd kom worden ,werd geantwoord dat ze dan naar een doosje of envelop moesten gaan zoeken.....Net of dat te veel zou zijn. Ik vond dat een vreemde reactie als je net een camper heb opgehaald van ruim 80.000 euro. Voor de rest ben ik correct geholpen en hopelijk is dat de komende jaren ook het geval met garantie en/of onderhoud wat dan van toepassing is.

• Showroom

Beste Adri Bennis, Bedankt voor je review. Allereerst excuses voor het feit dat je zo'n dergelijke telefonische reactie hebt ontvangen op een vrij simpele vraag. Dat had niet mogen gebeuren en wij hebben dit intern opgepakt. Gelukkig is het Ducato boekje inmiddels naar je toegestuurd en wij hebben net van de receptie begrepen dat het boekje in goede orde is ontvangen. Zij vernamen ook dat je verder erg goed geholpen bent en tevreden over de aankoop bent. Wij wensen je nog heel veel reis- en vakantieplezier ermee toe. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Zeer klantvriendelijk

Een heel duidelijk advies bij aankoop. Bij aflevering is er alle tijd voor uitleg van ieder onderdeel en voor vragen Wij gingen met een tas met aardigheidjes en een heel goed gevoel Als trotse bezitter van een nieuwe Caravan naar huis.

• Showroom

Beste P. Heemskerk, Wauw wat een super mooie review! Eentje met een 'gouden randje' en om 'in te lijsten'. We zijn er enorm trots op. Wat goed om te lezen dat u veel heeft gehad aan het duidelijke advies bij de aankoop en dat u onze afleveringsservice ook zo prettig heeft ervaren. Ook leuk om te lezen dat u de cadeautas met attenties leuk vond. Veel plezier met uw caravan. Team DE JONG Kampeer & Recreatie.

Wij hebben een Fendt caravan gekocht, zowel bij de koop als de aflevering werden wij zeer vriendelijk geholpen!

• Showroom

Beste Stefan, Bedankt voor je geweldige review. Hier zijn wij enorm trots op. Wat fijn om te lezen dat je blij met de Fendt caravan en dat je onze koop- en afleveringservice zo goed hebt ervaren. Heel veel plezier met de caravan! Team DE JONG Kampeer & Recreatie.

een fijn goed georganiseerd bedrijf

Onze nagenoeg nieuwe camper is afgelopen vrijdag afgeleverd. De mensen van De Jong kampeer & recreatie nemen de tijd voor je, zowel bij de verkoop, als de aflevering en alle overige contactmomenten. Steeds was gedaan wat was afgesproken; goed overleg was mogelijk. Ook de mensen zelf zijn heel basic, die in staat zijn snel vertrouwen te wekken. Ze doen wat ze beloven en denken mee met de klant.

• Service N.v.t.
  • Showroom

Beste heer en mevrouw Lodewijk, Onze dag kan niet meer stuk! Wat fantastisch zo'n review, dat is er eentje met een gouden randje! Dank jullie wel. Team DE JONG Kampeer & Recreatie

Fantastische camper vakantie

We hebben een heerlijke campervakantie gehad. Mooie kamper, goed uitgerust en vlotte afhandeling bij uitgifte en inname. Camper was schoon en gemakkelijk in gebruik. We komen zeker terug!

• Showroom N.v.t.

Beste heer Kuipers, Wauw een tien! Bedankt voor uw fantastische review. Dit is er eentje om 'in te lijsten'. We zijn er enorm trots op. Wat fijn dat u een heerlijke vakantie met de camper heeft gehad en onze service zo goed heeft ervaren. Fijn om te lezen dat u zeker bij ons terug komt! Graag tot de volgende keer. Team DE JONG Kampeer & Recreatie.

Gebrekkig

4x moeten bellen of mover al geplaatst was. Bij aflevering bleek geen bevestigingsmail gestuurd te zijn. Caravan kan op zaterdag niet meer gekeurd worden, mag ook niet op zaterdag gebracht worden om in de loop van de week te keuren dus moeten we een vrije dag nemen om de caravan te brengen. Mw. van de marketing heeft mij vandaag terug gebeld. Gesprek was bevredigend. Het bedrijf gaat mijn opmerkingen en suggesties aan de slag.

• Showroom

Beste mevrouw van den Bos, Wat fijn dat we vr.29 okt. nog uitvoerig telefonisch contact hebben gehad. Ook willen wij u bedanken stukje aanvullende tekst die u nog onder uw review heeft geplaatst. Het blijkt dat dat er al een aantal zaken die we besproken hadden van de genoemde punten ook van wat jaren ervoor waren. Inmiddels hebben we punten die in het gesprek benoemd zijn al opgepakt in onze klantcommunicatie. En zeker zullen wij uw punten meenemen in ons verbetertraject om onze service en dienstverlening zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Met vriendelijke groet, DE JONG Kampeer & Recreatie.

Zeer goed!

Alles netjes volgens de afspraken verlopen. Alleen jammer dat garantie niet overdraagbaar is. Ik moest dus wel ver rijden voor mijn reparaties. Alle lof voor Clif, de monteur.

• Showroom

Beste heer de Wolf, Bedankt voor uw beoordeling van 'zeer goed'. Dat doet ons veel goeds! En onze Clif is een topper en we zijn blij met hem. We zullen het doorgeven. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie

duidelijke afspaken,goede uitleg,goede service.

Wij waren op zoek naar een andere caravan.Op uw website zagen we twee caravans die waar we interesse in hadden,Na het invullen van een contactformulier,kregen we het advies te komen kijken.Zo gezegd zo gedaan,We zijn direct in de auto gestapt en naar Hillegom gereden.Daar werden we hartelijk ontvangen door Hans en later verder begeleid door Harry?Na een onderhandeling over de inruil van onze dierbare Eriba(met pijn in het hart.)besloten we over te gaan tot de aankoop van de door u aangeboden Fendt Bianco 390.Na de afhandeling van alle formaliteiten werd een afspraak gemaakt voor de overdracht van onze caravan.Op 25 augustus werden wij de eigenaar van ons "Fendtje".Goede uitleg ,alles naar wens!Op naar onze najaarsplaats.Helaas,daar ontdekten we een lekke keukenkraan.Na enkele weken kamperen is onze conclusie dat we bij De Jong de juiste keuze hebben gemaakt.

• Showroom

Beste heer Joosse, Bedankt voor uw review. Afscheid nemen van uw dierbare Eriba is altijd pijnlijk, maar wellicht heeft onze Fendt Bianco 390 u met kamperen veel plezier gebracht. Bedankt dat u ook ons verkoopadvies, uitleg en afhandeling zo positief bespreekt. Daar zijn wij erg blij mee. Wat jammer dat u na 't kamperen ontdekte dat de keukenkraan lekte. Graag repareren wij dit kosteloos voor u. Dit valt namelijk binnen uw Bovag garantie periode van 12 maanden (geldig tot 25-08-2022). Wij verzoeken u om hiervoor een afspraak met het technocenter te maken via telefoonnummer 0252-536081 of e-mail: technocenter@dejongrecreatie.nl. In de maanden november, december en januari zijn zij op maandagen gesloten. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie.