Mooi bedrijf, teleurstellende inruilwaarde

ruim 1,5 uur gereden voor een auto te kijken. Auto was optisch meer dan prima, maar een proefrit maken kon pas nadat ik akkoord was over de inruilwaarde van mijn eigen auto. Dit vond ik persoonlijk al een beetje vreemd. Vervolgens een zwaar teleurstellende inruilwaarde, ruim €3.000,- lager dan ik in gedachte had, dus een middenweg was al gauw ver te zoeken. Het is een pracht bedrijf met prima geprijsde auto's, maar voor mijn gevoel worden die scherp geprijsde auto's gecompenseerd met een lagere inruilwaarde. Wel een aanrader dus als je geen auto wil inruilen! Als ik mijn auto nog op tijd zelf verkocht krijg, kom ik wel zeker terug voor de betreffende auto!

Klantvriendelijk en professioneel

Na wat rond te hebben gekeken heb ik me gemeld in de pub bij de gastheer of vrouw. Ze zetten je dan op de planning en zodra er dan een verkoper beschikbaar is komt deze naar de pub. In de pub wordt je goed ontvangen en voorzien van fris of een goed bak koffie. Je vindt het dan ook niet vervelend om even te wachten (slim concept). Mijn verkoper was Djorden, een goeie jonge verkoper die meedenkt en de tijd voor je neemt. Ook als niet alles in 1x duidelijk is. Na een goed bod te hebben gehad heb ik besloten mijn nieuwe Hyundai aan te schaffen. De aflevering was conform afspraak en de auto zag er perfect uit. Je hebt het ook het gevoel dat je een marktconforme prijs betaald voor je nieuwe auto. Al met al ben ik heel tevreden en erg blij met de aanschaf en zal voor onderhoud ook bij Smeeing langs gaan.

helaas, het bedrijf reageert niet op mails

In december, na 1 1/2 uur wachten een proefrit gemaakt. Het was druk. Na terugkomst weer wachten, en later minimale informatie van de verkoper. Via de mail was meer informatie beloofd over de gekozen auto. Deze kwam niet. na de 2e keer mailen van onze kant kwam er wel een ontvangstbevestiging maar geen antwoord op de vraag. Een bedrijf welk niet doet wat ze beloofd, geen moeite neemt om contact op te nemen. Niet doen dus!

Professioneel

Prettige snelle goede afhandeling. Nog even afwachten of de auto ook top is!

Prima transparant bedrijf en geen opdringerige verkopers

Afgelopen jaar een auto gekocht bij Smeeing. De keuze was al van te voren gemaakt via de website. Gebeld, auto stond netjes klaar en proefrit gemaakt. Na de proefrit in gesprek met de heer Chris Koelewijn, Zeer plezierige man , transparant. Geen opdringerige verkooppraatjes. Gewoon eerlijk en open waarde auto vandaan komt. Aflevering keurig in orde. Jaarbeurt gehad en paar puntjes uitgevoerd n.a.v. de proefrit. Met de Bovag garantie zekerheid een naar ik hoop zekere auto. Ondanks dat het een groot bedrijf is met veel bezoekers/kopers niet de indruk een nummer te zijn. Ze hebben wel een " geoliede " werkwijze: van proefrit, verkoop tot aflevering krijg je te maken met verschillende personen. En even wachten in de Pub is ook geen straf, aardige gastvrouw, goede koffie. Ronald

Prettige professionele klantgerichte benadering

Goede ontvangst, ziet er netjes uit allemaal. Fijn contact en openheid

JOEY KAM uitstekend!!

Wij zijn super goed geholpen door Joey Kam. Hij nam alle tijd voor je en niks was teveel voor hem. We konden in verschillende auto's proefrijden en alle afspraken zijn netjes nagekomen. Wij zouden hier in de toekomst zeker terug komen! Bedankt Joey!

Teleurstellend inruilvoorstel

In telefoongesprek aantal dagen voorafgaand aan het bezoek een optimistisch gevoel over de communicatie van onze in te ruilen auto om naar Soest te komen. Er zou vast een goed voorstel uit komen... 220 km gereden voor een teleurstellende inruilprijs van meer dan €2500,- onder anwb inruilkoerslijst. Als het een auto was geweest vol deuken zou ik zeggen ja ze hebben gelijk. Nee het was een mooie bmw volgens de inkoper maar een diesel... dat hadden ze aan de telefoon ook kunnen zeggen.

Beste heer Boning, Nogmaals bedankt voor uw interesse in de Nissan Qashqai die wij aanbieden. Goed om te weten is dat u bij de ANWB op verschillende manieren een waardebepaling kunt opvragen. Wat ook waarde bepalend is de technische en optische staat van de auto. Zoals ook bij uw latere 2e bezoek besproken vernemen wij het graag wanneer u de overstap wilt maken naar de Nissan Qashqai. Met vriendelijke groet, Djorden van Keulen

Ervaring rijker hoe een perfecte auto te kopen. Bedankt Stefan

Open en duidelijke gesprek en beloftes komt men na. Wekt vertrouwen, dank Stefan wat een kennis van auto’s en je luisterend oor en geduld, top. Succes met studie👍🙋🏼‍♂️

Een teleurstellende dag

Zeer mooi auto maar komt niet overeen met de gegevens die opgegeven worden ,dus 400 km voor niks gereden. wordt ook geen tegen voorstel gedaan door de verkoper, om na een andere auto te kijken die die optie wel heeft.

Beste Jos, Nogmaals bedankt voor uw bezoek aan onze showroom, Helaas is op moment van adverteren per ongeluk de optie stoel verkoeling aangevinkt. Zoals telefonisch besproken nemen wij contact met u op, op moment dat wij een vergelijkbaar alternatief binnenkrijgen. Met vriendelijke groet, Chris Koelewijn Auto Smeeing Soest

Uitstekend!!

Wederom een auto gehaald bij smeeing. Top service en altijd de juiste prijs en uitleg! Weer geholpen door djorden echt een topper! Juiste prijs voor de auto gekregen en weer top service geleverd! Zeker een aanrader om een kijkje te nemen bij dit bedrijf!

Zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen, goede service

Afgelopen zomer een fijne auto gekocht bij Smeeing. Helaas last van lekkage, zelfs de banken waren nat. Blij met een half jaar garantie. We konden ondanks de drukte meteen terecht en alles netjes opgelost. Fijn dat alle banken en stoelen opnieuw gedroogd en gereinigd zijn en de lekkage opgelost is. Hartelijk dank voor de fijne service!

Afhandeling reparatieclaim garantie

In augustus naar tevredenheid een Ford B-Max gekocht echter er kwamen wat mankementen die je niet zo had kunnen zien. In de zomer werkte de airco goed, maar in vochtige maanden bleek de ontwaseming niet niet na behoren te werken. Ook was er iets met de remschijven die geroest waren. Na bellen met de klantenservice heb ik de reparaties onder garantie bij de plaatselijke ford dealer kunnen repareren. Een grote pluim.

Top!!!

Via de site van Smeeing vond ik een auto die mij wel wat leek. Een afspraak gemaakt nadat ik eerst veel reviews had gelezen waaruit bij het merendeel van de klanten bleek dat ze erg tevreden waren. Bij aankomst in Soest vanuit Brabant was ik verrast door de ontvangst. De auto, een Peugeot 4007, 10 jaar oud, bleek voor mij de perfecte keus te zijn. De begeleiding van Jeroen bij de aankoop was professioneel, Vandaag, een week later de auto opgehaald. Hij stond buiten klaar op een ereplaats. Het leek wel een showroommodel. Er mankeerde niets aan en na een uitgebreide uitleg vertrokken we. Tijdens de rit naar huis bleek alles perfect te functioneren. Voor het eerst in 40 jaar in een automaat gereden. Waarom ik dat niet eerder deed is mij nu een raadsel. Jaap Oss

SHtest

SHtest

Teleurgesteld

Een week geleden zijn we op afspraak naar Auto Smeeing in Soest gegaan om een Volkswagen Passat station te bezichtigen. Een aardige medewerker stond ons daarbij te woord. Desondanks is het uiteindelijk niet tot een aankoop gekomen. Een optelsom van fouten en onduidelijkheden waren hiervan de reden. 1. In het presentatie filmpje van de auto, ingesproken door een medewerkster van het autobedrijf, werd verteld dat het het om een diesel zou gaan (ook in de ondertiteling). In de advertentietekst stond benzine. 2. In de advertentie tekst stond dat de auto vierwiel aangedreven was. Dit bleek na ondertekening (ovb) van het contract niet het geval te zijn. Overigens moesten wij 2 dagen wachten alvorens de verkoper hier duidelijkheid over kon geven. 3. Het kenteken van de bewuste auto was niet in overeenstemming met de gegevens zoals deze zijn vermeld bij de RDW. 4. In de advertentietekst stond aangeven nieuwe APK bij aflevering. Dat bleek niet zo zijn. (alleen tegen meerprijs) 5. Nadat we door de medewerker teruggebeld werden over de aandrijving van de auto (geen vierwiel aandrijving dus) werden we in gelegenheid gesteld het contract te ontbinden. Een vanzelfsprekendheid lijkt me gezien het voorgaande. Slotconclusie: Een teleurstellende ervaring over de gang van zaken maar met name ook over het niet aanbieden van een excuus door dit bedrijf en het aanbieden van een andere optie mbt de prijs hetgeen bij nader inzien markant is aangezien de auto inmiddels goedkoper wordt aangeboden dan het bedrag waarover we overeenstemming hadden.

Beste Wim, Naar aanleiding van verschillende telefoongesprekken wederom bedankt voor de gegeven feedback. Zoals telefonisch uitvoerig besproken en aangegeven hebben wij helaas niet in de hand gehad hoe de Passat in de database kwam te staan qua uitvoering buiten de RDW systemen om. Finnik heeft het vanaf nu in het systeem dat buiten het RDW omloopt aangepast. Na aanleiding van het laatste gesprek hebben wij u de lijst met alternatieve gestuurd met vierwielaandrijving. Graag horen wij van u welke de voorkeur heeft om deze wederom netjes klaar te zetten voor de juiste proefrit en een vervolg te geven aan de samenwerking. Met vriendelijke groet, Mitchell van Loon Auto Smeeing Soest 035-6039925

begeleiding en verloop bij aankoop andere auto als zeer prettig ervaren

Bij het uizoeken van een andere auto voor ons zijn wij zeer prettig geholpen door de heer Kris Koelewijn. Deze heeft al onze wensen op zich in laten werken en ons daarna goed geadviseerd. Zonder ook maar enig moment de opdringerige verkoper uit te hangen. Uit eidelijke hebben wij een auto die ons past en waar we zeker veel veilige kilometers in de komende jaren zullen maken. Nogmaals een pluim en wij mijn vrouw en ik zijn blij met onze aankoop. Henk en Marjon Kooiman, Leusden.

nette aflevering

nette auto. goede service. vriendelijke verkopers

Tevreden

Na goed overleg hebben wij onze auto kunnen omruilen en een andere auto gekocht. wij zijn tevreden met de positieve afhandeling. Smeeing doet zijn best om tevreden klanten te behouden. Wij zijn blij met de persoonlijke benadering.

Prettig ontvangst en correct geholpen

Je wordt prettig ontvangen in een ontspannen sfeer. We kwamen in eerste instantie er niet uit. Uiteindelijk is het toch gelukt. Volgende week gaan we onze Rav4 ophalen.

Super geweldige service

Wat een top zaak en wat hebben wij een goede service gehad van Djorden bij het uitzoeken van onze auto. Een goede communicatie die wij onderling hadden. Er waren een paar kleine dingen betreft de auto maar dit werd door Djorden direct opgelost. Al met al zouden wij iedereen aanraden om hier een auto te kopen, en als je een goede verkoper wil ga dan vooral naar Djorden! Groetjes, Fam Bezemer uit ridderkerk

In mei 2019 een Skoda gekocht. Soms wel wat lang moeten wachten, maar uiteindelijk goed geholpen. Vervolgens auto gekocht met "dichtbij garantie". Na 4 maanden maakte auto vreemd geluid. Dit laten checken bij Skoda dealer in de buurt; resultaat was een fikse reparatie. Differentieel en versnellingsbak moesten vervangen worden. Vanwege de hoge kosten van de reparatie is deze uiteindelijk door Smeeing zelf uitgevoerd. Zeer netjes door ze opgelost. Alle kosten hebben zij voor hun rekening genomen. Auto netjes opgehaald en teruggebracht.

probleem opgelost

Op 31 mei 2019 heb ik een Toyota Prius+ bij Auto Smeeing te Soest opgehaald. Tevreden met deze auto. Was een kleinigheidje, wat door Auto Smeeing netjes is opgelost.

Goed reuse fijn geholpen! Een aanrader!

Wij gingen voor een Kia Ceed, maar deze was helaas al verkocht. Maar nu hebben we een mooie Volkswagen uitgezocht. Jammer Niet in mijn favoriete kleur zwart, maar nu weer een Blauwe metallic. Wij hopen hier ook vele jaren met plezier mee te rijden.

Hele fijne goede service, erg klantvriendelijk en lekkere koffie van een lieve gastvrouw Ria.