Onbetrouwbaar en onbeschofte behandeling
Op zaterdag 6 november liepen wij bij Jan van Schaffelaar caravans in Barneveld binnen om een caravan te bezichtigen die wij op de website hadden zien staan. Deze moest voor ons worden open gedaan, want de spullen van de vorige eigenaars stonden er nog in. Wij gaven aan serieus geïnteresseerd te zijn, maar de caravan wel graag eerst leeg te willen zien voordat we een definitief besluit zouden nemen. We kregen te horen dat de caravan op donderdag leeggehaald zou worden.
Op maandag stelden wij per mail nog een paar vragen, waarop wij op dinsdag een antwoord kregen. Ook hoorden we toen de uiteindelijke prijs voor de caravan en de extra’s die wij er nog bij wilden kopen. Wij gaven daarop aan dat de caravan voor ons gereserveerd kon worden.
Donderdagmiddag om 16.53 kregen we het bericht dat de caravan leeg was. Wij gaven aan op zaterdag de caravan te komen bekijken en kregen daar op vrijdagochtend om 10.28 een “ok” op. Om 12.34 kregen we echter de melding dat de caravan inmiddels verkocht was aan derden.
Omdat wij dachten dat we een afspraak hadden, togen wij zaterdag 13 november naar Barneveld zonder de e-mail gecheckt te hebben, een tocht van ruim drie kwartier. Daar kregen wij dus te horen dat de caravan verkocht was. De baas was zich van geen kwaad bewust. Op onze boze reactie antwoordde hij: “Wij kunnen hem niet eindeloos voor u gereserveerd houden. Deze kopers betaalden gewoon de bruto prijs.”
Afgelopen weekend nog een laatste mail gestuurd waarin we nog eens rustig onze teleurstelling verwoordden. Er kwam een mail terug waaruit bleek de ‘DGA Jeroen’ (de directeur grootaandeelhouder) daar geen enkel begrip voor had. Op onze vraag een reactie te krijgen van de verkoper waarmee we alles hadden besproken, ontvingen we nul op het rekest. Hij had geen zin om op onze ‘epistels’ te reageren. Er kwam gewoon iemand die het volle pond wilde betalen en dan vervallen afspraken. Dus zoek je een caravandealer die zich aan zijn woord houdt, dan zou ik naar een ander adres gaan.