Geweldige ervaren instructeur en goede service

Geweldige ervaren instructeur en goede service

Topcursus!

Dankzij de cursus van Oosterpoort heb ik vandaag mijn Klein Vaarbewijs 1 gehaald. De drie cursusavonden waren steeds gezellig, informatief en goed georganiseerd. Onze docent Simon wist de stof superduidelijk en enthousiast uit te leggen, en het studiemateriaal zat uitstekend in elkaar. Zeer netjes verzorgd allemaal! Wat ik vooral erg waardevol vond, was de praktijkervaring van de docent, inclusief foto’s en voorbeelden, en hoe de docent de moeilijke situaties eenvoudig wist te illustreren op het bord. Daarmee kwam de lesstof tijdens de cursus tot leven, en heb ik het examen met gemak in één keer kunnen halen. Bedankt!

• Welke opleiding heb je gedaan? Vaarbewijs

Planning gaat ontzettend soepel. Gelet bij is wedath en Harrie en het was bijzonder plezierig en gemoedelijk. Veel goede tips gekregen waar ik tijdens mijn examen veel aan heb gehad

Fijne rijschool!

Ik heb fijne lessen gehad! Goede begeleiding met alles!

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Goede ervaring en veel geleerd

Dankzij Oosterpoort mijn rijbewijs gehaald. Na een flink aantal lessen ,mede door corona, en een zeer bekwame instructeur (Cor) is mijn tocht naar het felbegeerde roze pasje afgelopen. Betreffend de instructeur heb ik helemaal geen verbeterpunten, die heeft top werk geleverd en zijn achternaam eer aangedaan, de beste keus. Echter liep ik wel tegen administratieve barricades aan m.b.t. contact en afspraken die over de telefoon werden gemaakt. Zo is mijn verhuizing na een aantal keer bellen pas doorgevoerd en waren er onduidelijkheden over een credit en debit nota. Uiteindelijk is dit goed gekomen, maar het heeft mij meer telefoontjes gekost dan ik had willen hebben.

Professioneel en met veel plezier mijn C (met code 95) gehaald

In iets meer dan een maand tijd bij Roland in Assen mijn C (met code 95) gehaald. Vooraf waren alle lessen goed gepland, lekker lange blokken van meestal 4 uur. En in de wagen heeft Roland mij met zijn professionele aanpak, zijn ervaring, zijn goed gestructureerde opbouw van lessen en ook zeker met gezelligheid mij goed voorbereid op het examen. En met zo‘n goede voorbereiding is het examen een makkie. Gewoon met de vrachtwagen ver vooruit kijken, met voldoende rust iedere situatie in en weer lekker vlot door.

Goed geregeld

Netjes ingepland . Leuke instructeurs

Goede duidelijke uitleg

Zeker een aanrader als je twijfelt over je slagingspercentage.

• Deskundigheid/Vakmanschap
  • Hoe beoordeel je je instructeur(s)? N.v.t.
  • Welke opleiding heb je gedaan? Bromfiets

Een duidelijke, maar ook leuke ervaring

De theorielessen waren een goede, leerzame samenvatting van alle leerstof om voor het theorie-examen nog een keer te herhalen met een erg gezellige docent. Er waren wel wat problemen met het online speedtheorie-pakket maar na een telefoongesprek met een vriendelijke telefonist waren die ook zo weer opgelost.

Super fijn en leerzaam!

Edward gaf mij vorige week de theoriecursus voor mijn scooterrijbewijs. Met een veilige en gezellige sfeer in het lokaal begon de theoriedag en ik ging er vol vertrouwen weer weg. Vanochtend heb ik mijn theorie-examen gedaan.. gehaald!

Geweldig goede rijschool

Begin juni de intake les voor de motor gedaan. Na een goed onderbouwd advies gekozen voor het 'gemiddelde' pakket. "Als je wat flexibel bent met tijden, kan je met een beetje mazzel deze zomer nog slagen." Direct alle lessen en examens in laten plannen en voor de zekerheid maar een volledig e-learning+boek theoriepakket aangeschaft. Ik heb enorm genoten van de lessen in Assen (AVB) en Groningen (AVD). Beide locaties zeer gedreven instructeurs met de nodige ervaring en rijplezier. Met een bult humor en opbouwende kritiek uiteindelijk half augustus geslaagd voor het AVD-examen in Heerenveen! Zoals gezegd, deze zomer nog zelf op de motor!

• Welke opleiding heb je gedaan? Motor

Fijn

ik had zelf al geleerd, maar deze cursus heeft mij wel geholpen, want er wordt goed aangegeven wat er verwacht wordt. Sommige dingen zou ik met alleen zelf leren niet hebben geweten. Ben blij dat ik dit heb gedaan en natuurlijk ook geslaagd!

• Welke opleiding heb je gedaan? Theoriecursus (Auto / Motor / Bromfiets)

Bij Harry van Oosterpoort heb ik op een prettige manier goed leren rijden en ben in 1x geslaagd!

Ik heb bij Harry Oosterloo van Oosterpoort Opleidingen heel fijn les gehad. Harry is een oud-docent in het basisonderwijs en dat merk je. Hij is een heel fijn mens en pakt de rijlessen pedagogisch handig aan. Hij is vriendelijk en er was altijd een fijne, open sfeer tijdens de lessen. Als je op zoek bent naar een aardige man die je goed leert rijden, je rustig uitlegt wat de bedoeling is en ruimte geeft om fouten te maken, vraag dan vooral naar Harry! Het contact met Oosterpoort zelf was in orde. Ik heb lessen gehad bij een aantal instructeurs, en ze verschillen wel in kwaliteit. Het klikte niet tussen mij en mijn eerste instructeur, en hoewel het geen probleem was om een andere instructeur te krijgen, duurde het behoorlijk lang voordat ik met een andere instructeur aan de slag kon. Aan de telefoon waren ze behulpzaam, maar ik moest wel vaak lang in de wacht staan. Gelukkig hebben ze een fijn wachtmuziekje. Ik heb een proefles gehad. Dat was heel fijn, al vond ik het wel jammer dat ik pas achteraf hoorde dat de docent die die proefles gaf niet mijn docent zou worden. Een van de dingen die ik graag wilde te weten komen bij de proefles was of het klikte tussen mij en de docent, maar je krijgt dus bij Oosterpoort waarschijnlijk iemand anders. Ze hebben bij Oosterpoort veel extra opties. Je kunt extra pakketten krijgen voor hulp bij je theorie bijvoorbeeld, en er is een app waarin je je voortgang kunt zien. Helaas werkte die app bij mij niet, waardoor ik daar geen gebruik van kon maken. Harry heeft dat wel een keer of vijf aangekaart bij Oosterpoort maar het probleem werd niet verholpen. Maar: de kern van de zaak is dat je goed leert rijden, en dat heb ik van Harry geleerd! Ik ben in een keer geslaagd en ik was er ook wel trots op dat de examinator nadien zei dat hij er eigenlijk niks op aan te merken had!

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Zeer goede cursus, veel opgestoken

Hoewel de cursus goed was en ik een positief gevoel had bij het maken van mijn examen, heeft het CBR mij natuurlijk genaaid en had ik 1 fout te veel op inzicht.

Super opleiding

Zeer goede ervaring

• Welke opleiding heb je gedaan? Motor

ONEERLIJK TOT OP HET BOT, SLECHT, ONPROFESSIONEEL!!

Communicatie is allereerst beroerd. Als je uitdrukkelijk vraagt bij de instructrice naar haar oordeel, je bent immers een leek en je verwacht een deskundig oordeel worD je aan het lijntje gehouden zo blijkt nu. Bij mij speelden onverwachte omstandigheden. Verwacht echter vooral geen eerlijke oplossing van deze rijschool. Met 'je kan toch zelf weggaan"kan je het doen aldus de reactie van de eigenaar. Let wel, ik kan me indenken dat empathie een begrip is wat helaas niet bij iedereen in het vocabulaire staat maar voor een eigenaar van een grote rijschool zou je toch verwachten dat hij weet wat dit betekent...En dit gaat niet om enkele lessen maar 45-pakket+ talloze lessen daarbij. Ik had qua les meer tijd nodig. Daar speelt deze rijschool gemeen op in, geld is kennelijk de enige drijfveer! Het allerergste vind ik het BEDRIEGLIJKE aan de werkwijze van deze rijschool want deze vorm neemt het inmiddels aan. Kan me nog 'enigszins' indenken dat de boekhouding er wellicht over heen heeft kijkt dat 'n klant naast een pakket v. 45 vd losse lessen daar de volle verrekening van wenst. Dat ik daar nog aan moest herinneren, akkoord maar als die klant dan EXPLICIET VRAAGT om een EERLIJKE VERVOLGAFHANDELING EN ER WORDT LETTERLIJK AANGEGEVEN DOOR DIEZELFDE PERSOON AANGEGEVEN: 'Omdat je het examen niet hebt afgenomen blijft daar ook nog een bedrag van over. Ik heb het CBR naderhand gebeld en blijkt dat als examens langer dan 24 u tevoren worden geannuleerd, het geld voor het examen bij de rijschool niet afgeschreven wordt, aldus de letterlijke bewoordingen van de cbr-medewerksters. ER BLIJFT DUS NIET EEN BEDRAG OVER. U DIENT MIJ HET VOLLE BEDRAG VAN 275 EURO TERUG TE BETALEN!!!!!! SCHANDALIG OM ACHTER IEMANDS RUG OM DIE AL IN EEN BIJZONDER VERVELENDE EN ONGEWILDE SITUATIE ZIT WINST TE MAKEN TERWIJL ER GEEN EXAMEN IS GEWEEST. VOOR 'N GROTE RIJSCHOOL DIE DAG IN DAG UIT MET EXAMENS WERKT IS DIT 'N KERNELEMENT VAN ALGEMENE BEKENDHEID!!!! STORT MIJN RECHTMATIGE 275 EURO RETOUR!!!

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Lesmaterialen (indien van toepassing)? N.v.t.
  • Leslocatie (bereikbaarheid & faciliteiten)? N.v.t.
  • Toepasbaarheid van het geleerde in de praktijk?
  • Welke opleiding heb je gedaan? N.v.t.

Geachte mevrouw Bouma, beste Lotte, Via mijn collega's kreeg ik uw e-mails toegestuurd waarin u aangeeft het oneens te zijn met de terugbetaling van de kosten voor de annulering van uw opleiding. Allereerst vind ik het vervelend dat u de opleiding niet hebt kunnen afronden en dat het examen is geannuleerd. U hebt veel lessen gehad bij onze meest ervaren instructeurs Truus Nauta. Ik hoop dat u de opleiding op een later moment alsnog kan afronden, al dan niet bij een collega opleider / rijschool. Voor wat betreft de terugbetaling van de geannuleerde praktijklessen is het inmiddels opgelost. Waar nog onduidelijkheid over is, is het bedrag van het geannuleerde examen. Graag wil ik de berekening en werkwijze van mijn collega bij het bepalen van het terug te betalen bedrag aan u verduidelijken. Oosterpoort Opleidingen is op geen enkele wijze erbij gebaat om onze klanten met een vervelend gevoel te moeten laten vertrekken. Vandaar dat wij over het terugbetalen van lessen of pakketten ook niet moeilijk doen. We hebben duidelijk in onze voorwaarden opgenomen dat het annuleren van rijlessen en opleidingspakketten mogelijk is. U hebt in augustus 2021 Automaat pakket F afgenomen (met 45 lessen, praktijkexamen en examengarantie) voor een bedrag van 1950,- • De prijs van een rijles in Augustus 2021 was 39,95 • De prijs van een praktijkexamen in Augustus 2021 was 245 Wanneer we uit zouden gaan van de losse prijzen van de lessen en examen komen we op: • 45 lessen (á 39,95 per stuk, prijs van augustus vorig jaar). Dit komt neer op 45 x 39,95 = 1779,75 • 1 x praktijkexamen (á € 245,- = prijs van augustus vorig jaar) Het pakket zou dus: € 1779,75 + € 245 = € 2042,75 kosten. In het pakket dat u hebt gekozen zat dus een korting van € 2042,75 - € 1950 = € 92,75 verwerkt (nog los van de examen garantie). Als een pakket wordt geannuleerd, waarbij wij overigens een van de weinige rijscholen zijn waar dit gewoon mogelijk is, kunnen we dus bij terugbetaling niet rekenen met het optellen van de actuele prijzen van de losse producten. Immers, anders zou iemand een pakket kunnen afnemen, vervolgens een jaar later kunnen laten terugbetalen en daar dan meer geld voor terugkrijgen. Ter vergelijking: De prijs van rijlessen in 2022 is 45,- De prijs van het examen in 2022 is 275,- Een product afgenomen in 2021 kan niet tegen het tarief van 2022 worden terugbetaald. Persoonlijk hou ik er niet van om te verwijzen naar onze voorwaarden, omdat we proberen onze zaken altijd met redelijkheid op te lossen, maar de werkwijze van mijn collega van de financiële administratie voor de berekening van het tegoed van het praktijkexamen sluit aan bij onze voorwaarden (artikel 7) en is correct: In artikel 7 (annuleren van een opleidingspakket) staat: Eventuele tegoeden worden berekend door de reguliere losse tarieven van reeds afgenomen opleidingsonderdelen tezamen met de waarde van eventuele verstrekte kortingsbonnen op te tellen en deze van de prijs van het opleidingspakket af te halen. https://www.oosterpoort.nl/algemene-voorwaarden De berekening van onze financiële administratie sluit hierbij aan. Gezien de vervelende situatie hebben wij al aangegeven niet de 25,- administratiekosten te berekenen. Afgenomen onderdelen uit het pakket: 45 lessen 45 x 39,95 = € 1797,75. € 1950 - €1797,75 = € 152,25. U krijgt dus nog terug: 9 rijlessen tegen 45,- per les = € 405 Restant uit het opleidingspakket: €152,25 Totaal: € 557,25 Reeds terugbetaald: € 281 Nog terug te betalen: € 276,25. Dit bedrag zullen wij klaarzetten voor uitbetaling. Ik hoop u hiermee duidelijkheid en transparantie te hebben gegeven over de werkwijze van de berekening en reken op uw begrip. Met vriendelijke groet, Willem Takens Directeur Oosterpoort- en Knol Opleidingen Groningen | Assen | Leeuwarden Dé opleider voor rijbewijzen, transport, logistiek, veiligheid en Code95

Henk is een super goede instructeur. Denk aan Henk, lachen en blijf adem halen is zijn motto

In het begin was ik er onzeker en daar kan Henk heel goed mee om gaan. Af en toe heeft hij mee even goed wakker geschud op een goede manier (was ook nodig). Hij heeft me super goed voorbereid op het examen. Al met al top

• Welke opleiding heb je gedaan? Vrachtauto (C1, C, CE, LZV)

Goeie opleiding met professionele mensen

Onderhoud van materieel kan beter. Airco werkte bv niet.

Thank you

I am grateful to Erik Leffers for his effort and time. I passed on my first try and got my driving license. Oosterpoort did not change my schedule even once, even though it was made 4 months ago. As a non-Dutch speaker, I really recommend this school.

Fijn leer klimaat

Algemeen De Oosterpoort zorgt voor een fijn en realistisch leer klimaat. Het is een grote organisatie waardoor heen zaken goed geregeld zijn, zowel online als offline. Administratieve zaken zijn niet altijd perfect geregeld, maar na contact met de rijschool wordt alles netjes en snel opgelost. Algemene indruk is dus zeker positief. Rijinstructeur Cor Mijn ervaring met Cor is zeer positief. Alles wordt aangeleerd op eigen tempo en Cor zorgt ervoor dat een leerling de ruimte krijgt om dit op zijn/haar snelheid aan te leren. Cor is open in zijn communicatie waardoor je als leerling goed weet waar je aan toe bent. Daarnaast creëert hij een goede sfeer wat ik als leerling erg fijn het ervaren en hij doet ontzettend zijn best voor zijn leerlingen.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Vertrouwd en veilig leer klimaat

De rijschool heeft het beste met de leerlingen voor. Er is aandacht voor het individu en er worden realistische doelen gesteld. Met name het contact met de rij instructeur heb ik als zeer positief ervaren.

Echte top rijinstructeurs

Ik heb 2 maanden les gehad van rijschool oosterpoort. En het waren de twee beste, en geweldige maanden. Ik had twee rijinstructeurs gehad 1 heette Eric en de tweede was een vrouwelijke en zei heet Truus. Beide hebben zoveel geduld, er word echt lesgegeven en vooral op de punten die het extra nodig hebben. Keer op keer word de stof herhaald ook al moeten ze het 100 keer uitleggen dan doen ze dat. Je word op zeer professionele begeleid, echt top en de service van de infobalie is ook heel profesioneel en de problemen worden snel opgelost. En ze zijn echt een luisterend oor en ze zijn harstikke vriendelijk Oosterpoort nogmaals bedankt voor jullie vertrouwen in mij

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Ben heel blij dat ik het gehaald heb dankzij de lessen en het geduld van Angela.

Ik vond het vanaf het begin best lastig om te gaan rijden, maar nu ben ik heel blij dat het allemaal gelukt is. De lessen hebben me daar natuurlijk heel erg bij geholpen en vooral Angela heeft daar een hele grote bijdrage aan geleverd. Ze legde alles altijd heel duidelijk uit, was heel geduldig als ik weer eens iets was vergeten en hielp me om alles beter in de vingers te krijgen. Gaandeweg begon ik het ook steeds leuker te vinden en nu heb ik er ook wel vertrouwen in gekregen dat ik het kan. En de lessen met Angela waren altijd heel gezellig! Dus heel erg bedankt! En ook bedankt aan de collega's van de administratie die alles altijd heel soepel hebben geregeld.

Klantvriendelijk, fijne rijschool

Positieve ervaring bij deze rijschool, zowel voor als achter de schermen, klantvriendelijk, Professioneel, netjes, duidelijk. Vooral mijn vaste rijinstructeur was vriendelijk, geduldig en professioneel, heel fijn.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Instructeurs zijn goed, maar de organisatie moet beter

Veel instructeurs gehad, waarvan de meeste erg goed waren. Complimenten aan Jeroen in Groningen en José in Assen die me aan het eind fantastisch naar het examen hebben begeleid! Ook bij het boeken van het lespakket werd mij duidelijk gemaakt dat hun theoriecursus voor mij niet nodig was, dat geeft toch aan dat men niet alle centjes uit een leerling wil knijpen. Men gaf mij zelfs een theorieboekje omdat ze die nog over hadden, erg vriendelijk! Veel van mijn lessen vielen uit vanwege gezondheidsproblemen van mijn eerste instructeur. Daar kan ik uiteraard begrip voor opbrengen, maar dit moet qua planning wel coulanter opgelost worden. - Bel de leerling van te voren als de instructeur gewijzigd wordt. Dit zorgt ervoor dat de leerling niet ineens bij een nieuwe instructeur in moet stappen en daarmee kan de leerling zich voorbereiden op wat hij/zij uit de les wil halen. - Noteer de planningsvoorkeuren van een leerling. Als ik zeg dat ik op werkdagen om 7:50 of 17:20 kan starten, of aangeef dat ik een bepaalde periode niet kan, dan is het niet leuk dat ik dat steeds weer moet aangeven bij het inplannen van nieuwe lessen. Het komt netjes over om dat al genoteerd te hebben staan, en daar meteen rekening mee te houden. Nu verschenen er steeds nieuwe lessen op momenten dat ik niet kon, waardoor ik er weer achteraan moest bellen om dat te herstellen. Dit heeft veel onnodig gedoe opgeleverd. Al met al zou ik, met wat waarschuwingen, de school wel durven aanbevelen. Uiteindelijk kundige instructie gekregen van vriendelijke instructeurs.

Over Oosterpoort Opleidingen

Oosterpoort Opleidingen is een trots, Gronings bedrijf! We geven sinds 1964 autorijles, motorrijles, bromfietsrijles en we leiden beroepschauffeurs op tot vrachtwagenchauffeur, buschauffeur, taxi-chauffeur of ambulancechauffeur. Maar we doen meer! We verzorgen alle denkbare opleidingen op gebied van transport, logistiek en veiligheid zoals Heftruck, Gevaarlijke Stoffen, EHBO, BHV en VCA. Kom kennismaken met Oosterpoort!