Dubieus bedrijf

Slecht bereikbaar en maand voorruit betalen Navraag bij consumenten bond staat het bedrijf slecht aangeschreven en blijkbaar willen ze de vergunningen intrekken de overheid dus ben aan kijken voor snelle overstap maar ja de hoge gasprijs op dit moment

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?
  • Wist je dat Welkom Energie standaard Groen Gas levert? Nee, dat wist ik niet. Het maakt mij ook niet uit.

niet handig bij verhuizing

Als je een beetje laat bent met regelen van energie bij een verhuizing(paar dagen na de verhuizing), kan ik welkom energie niet aanbevelen. gaat pas over 2 weken in na je aanvraag. Krijg vervolgens een brief van Stedin dat ze mij gaan afsluiten van energie. na contact met klantenservice bleek dat welkom energie niet versneld in kon gaan. Toen maar Spoedaanvraag energie bij Eneco gedaan, dat ging heel soepel en kan ik wél aanbevelen. Voor mensen die verhuizen is welkom energie dus niet aan te bevelen, tenzij je dit ruim 2 weken van tevoren regelt. Klantenservice is wel goed bereikbaar en beleefd(chat).

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie? N.v.t.
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Ver beneden mijn verwachting

Beste Rik, Bedankt voor je feedback. Excuses voor het ongemak maar wij zijn geen spoed leverancier zoals Eneco. Als je de verhuizing op tijd doorgeeft kunnen wij de verhuizing ook op tijd voor je regelen. Een verhuizing kan Welkom Energie dus goed en op tijd verwerken maar dit ligt ook aan de klant. Groetjes, Mathijs

Slechte start, huisnr verkeerd door hun genoteerd.

Gelijk gebeld nadat ik bevestiging ontving dat huisnr verkeerd was. Ze zouden het aanpassen Vanmo mail ontvangen dat ze gaan leveren op het verkeerde huisnr. Hoezo Administratie niet op orde! Gelijk gebeld, 45 min een bandje daarna werd verbinding verbroken. Nu maar gechat.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Beste mevrouw/meneer, Bedankt voor je feedback. Excuses voor het ongemak. Is het huisnummer al aangepast? Zo niet hoor ik graag wat het juiste huisnummer is zodat ik het voor je kan aanpassen. I.v.m. de huidige energiemarkt is het extreem druk op dit moment. Normaal gesproken zijn wij goed bereikbaar voor je. Groetjes, Mathijs

Onbereikbaar....slechte communicatie

Telefonisch onbereikbaar. Welkom app werkt niet... Zou handig zijn dat men, juist door deze hectische tijd, welkom zelf even hun cliënten op de hoogte brengt, wat de situatie nu is, en wat voor de cliënten deze veranderingen gaan betekenen. Misschien dat welkom dan wel de telefoon kan opnemen

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Beneden mijn verwachting

Beste Anneke, Bedankt voor je feedback. Excuses voor het ongemak. I.v.m. de huidige energiemarkt is het extreem druk op dit moment. Normaal gesproken zijn wij goed bereikbaar voor je. De online omgeving is te gebruiken nadat je contract van start is gegaan. Je ontvangt dan een mail van ons met de inloggegevens. Groetjes, Mathijs

Slecht

Op 1 oktober 2021 via Gaslicht.com overgestapt naar Welkom Energie. Omdat ik maar geen verdere berichten krijg heb ik bij Gaslicht gevraagd wat er aan de hand is. Gaslicht.com geeft aan dat Welkom Energie de overeenkomsten en masse niet wil nakomen. Wat is dit voor bedrijf dat wel doet voorkomen of het energie wil leveren maar het vervolgens niet doet? Gaslicht.com is nog in gesprek met Welkom Energie dus deze week nog afwachten maar het is dubieus.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie? N.v.t.
  • Wist je dat Welkom Energie standaard Groen Gas levert? Ja, dit is voor mij ook een reden om voor Welkom Energie te kiezen

Beste Arthur, Bedankt voor je feedback. Wat vervelend om te lezen, excuses voor het ongemak. Wij willen je uiteraard graag als klant verwelkomen. Ik ga kijken wat ik voor je kan beteken zodat dit snel geregeld is. Groetjes, Mathijs

Totaal onbereikbaar

Wil graag info over mijn jaarafrekening. Via de mail geen enkele reactie ! Telefonisch onbereikbaar, meerdere keren lang in de wacht gestaan en mijn pogingen gestaakt.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Beste Mark, Wat vervelend om te lezen dat je ons niet te pakken krijgt. Excuses voor het ongemak. Door de huidige energiemarkt is het erg druk vandaar dat wij op dit moment minder goed bereikbaar zijn. Ik ga er voor zorgen dat een collega contact met je opneemt omtrent de jaarrekening. Groetjes, Mathijs

Overname Eneco

Gefeliciteerd met de overname door Eneco. Zowel de klant als Welkom Energie heeft nu zekerheid.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Oplichters met een slechte klantenservice

Slecht bedrijf! Klantenservice is slecht en ze zijn oneerlijk over je verbruik. Het zijn oplichters. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Daarnaast zijn ze een financieel ongezond bedrijf, dus doe het niet!

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Beste Cher, Bedankt voor je feedback. Wat vervelend om te lezen. Ik ga na wat er precies gebeurd is en wat ik voor je kan betekenen. Groetjes, Mathijs

Ben nog maar sinds april klant, dus beoordeling later.

Ben nog maar sinds april klant, dus beoordeling later.

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Goed

Het zal wel hectisch zijn maar dan nog.

De telefoon wordt niet opgenomen na bijna 45 minuten wachten dus maar een mail gezonden en er achteraan een brief. Ik neem aan dat e.e.a. wel in orde gemaakt wordt maar iemand laten wachten 45 minuten en dan nog niet de telefoon opnemen vind ik zeer klantonvriendelijk. Mag hopen dat het in het komende leveringsjaar beter gaat.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie? N.v.t.
  • Wist je dat Welkom Energie standaard Groen Gas levert? Ja, ik wist het maar het is niet belangrijk, Nee, dat wist ik niet. Het maakt mij ook niet uit.
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Goed

Beste Theo, Bedankt voor je feedback. Vervelend om te lezen dat je zo lang in de wacht heb gestaan. Door de huidige energiemarkt is het op dit moment extreem druk. Normaal gesproken zijn wij goed bereikbaar. Excuses voor het ongemak. Groetjes, Mathijs

Telefonisch niet bereikbaar

Twee keer achterelkaar werd de verbinding na precies 40 minuten verbroken! Ik heb nu al spijt van de overstap! Hierna nooit meer.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Beste Don, Bedankt voor je feedback. Vervelend om te lezen dat je 2 x 40 minuten in de wacht heb gestaan. Excuses voor het ongemak. I.v.m. de huidige energiemarkt is het extreem druk op dit moment. Normaal gesproken zijn wij goed bereikbaar voor je. Groetjes, Mathijs

Slecht bereikbaar, slecht voor de klant goed voor zichzelf

Na een jaar van nagenoeg geen contact valt dit bedrijf mij ontzettend tegen. Als je dan een vraag hebt, niet telefonisch bereikbaar ( meerdere malen eindeloos in de wacht), via chat alle begrip maar geen oplossing… Waarschijnlijk een ontmoedigingsbeleid qua bereikbaarheid via telefoon. Voor een afgerond jaarcontract moet de klant verplicht 13 maandtermijnen betalen anders word je aangemeld bij de schuldhulpverlening!! Daarna mag je als “zeer gewaardeerde” klant 8 weken wachten tot je het onterecht in rekening gebrachte geld weer retour krijgt. Echt belachelijk!! En…. tijdens de communicatie is de aanhef “ lieve mevrouw…..” Behalve als je een herinnering krijgt, dan ben je “geachte heer/mevrouw…”

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Zoals verwacht.

Beste mevrouw Nederhorst den Berg, Bedankt voor je feedback. I.v.m. de huidige energiemarkt is het extreem druk op dit moment. Excuses voor het ongemak. Normaal gesproken zijn wij goed bereikbaar voor je. Ik ga na wat ik voor je kan beteken. Groetjes, Mathijs

Onpersoonlijk!

Niet mogelijk om contact te krijgen via telefoon en reactie via mail! Maandbedrag komt niet overeen met toezegging en €40,- hoger dan vorige leverancier. N.B: Maand vooruit betalen nog nooit eerder ervaren!

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Beneden mijn verwachting

Beste Hans, Door de huidige energiemarkt is het op dit moment extreem druk. Normaal gesproken zijn wij goed bereikbaar. Excuses voor het ongemak. Het maandbedrag kan worden aangepast naar het maandbedrag wat afgesproken was. Wij zijn zeker niet de enige leverancier die vooraf incasseert. Groetjes, Mathijs

Nog geen klant wel al voorschot afgeschreven

Zie bovenstaand

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Beneden mijn verwachting

Te laat gestart met leveren van stroom en gas

Volgens contract zou de levering starten op 2 september, maar het werd een week later. Met als gevolg dat mijn vorige leverancier deze 7 dagen tegen een veel hogere prijs heeft doorberekend, immers mijn contract was afgelopen na 1 september. Ik ben ook niet over de vertraging geïnformeerd vooraf en achteraf ook niet. Ik moet er vanop aan kunnen dat jullie volgens de startdatum beginnen met leveren, wat is anders een contract waard.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie? N.v.t.

Beste A. Kaman, Bedankt voor je feedback. Vervelend om te lezen dat de levering een week later van start is gegaan. Excuses voor het ongemak. Gelukkig is dit maar een week geweest en verbruik je in een week niet zoveel stroom en of gas. Ik ga na waarom de levering met een week is uitgesteld. Groetjes, Mathijs

Levering vandaag gestart.

Valt weinig over te zeggen dan dat de communicatie tot nu goed is.

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Goed

Erg vriendelijke, duidelijke en vlotte service

Overstappen was snel geregeld via Gaslicht. Warm welkom van Welkom Energie en bijzondere persoonlijke benadering. Ook nog even contact gehad met helpdesk ivm eerder ingaan van contract, ook dat was snel geregeld met duidelijke en vriendelijke communicatie.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie? N.v.t.
  • Wist je dat Welkom Energie standaard Groen Gas levert? Nee, dat wist ik niet. Wat een positieve verassing.
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Zeer goed, boven verwachting., Goed

Slechte klantenservice

Slechte klantenservice. Word slecht geholpen. Als ik iets vragen hoor je niets terug. En als ik wel een antwoord krijg en ik het niet begrijp (heb een herseninfarct gehad ) krijg je geen reactie meer. Over een tijd kan ik weer overstappen doe ik het zeker. Oh. Overal zijn app voor op telefoon behalve bij jullie.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Beste Jennigje, Bedankt voor je feedback. Wij willen je uiteraard gewoon goed helpen en al je vragen beantwoorden. Is je vraag inmiddels al beantwoord of kan ik je nog helpen. Wij hebben een online omgeving hier krijg je inloggegevens van als de levering van start is gegaan per mail. Groetjes, Mathijs

Perfect geregeld

Makkelijke overstap. Goede prijs. Goede service. Goed geïnformeerd.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Wij zijn sinds 1 September bij jull[e aan gesloten! Hopende op een goede samenwerking. Met vr groet Fam Koorenhof

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Goed

goede overstap gemaakt zonder problemen.

prima geholpen.

Op alles ontzorgt.

Via overstappen.nl de overstap gedaan en welkom energie heeft verder alles automatisch geregeld.

Waardeloos die app!!

Je kunt niet je verbruik bekijken van dag tot dag. Dat kan bij andere leverancier wel. Vind dit niet meer van deze tijd. En als je daar een vraag over heb wordt je nooit terug gebeld. Heel slecht!!

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Beneden mijn verwachting

Beste Luigi, Bedankt voor je feedback. Vervelend dat je niet ben teruggebeld dat is uiteraard niet de bedoeling geweest. Je krijgt maandelijks een overzicht met je energieverbruik van ons. Mocht je dit dagelijks willen inzien raad ik je www.slimmemeterportal.nl aan. Mocht je je verbruik realtime willen monitoren raad ik je onze verbruiksmonitor aan. Hieronder vindt je de link met meer informatie over de energieverbruiksmonitor. https://welkom-energie.nl/welkomthuis/ Groetjes, Mathijs

Prima.

Overstap alles prima en snel. Groot min punt is het ontbreken van een eigen app om je verbruik te monitoren. Je kunt "Welkom Thuis" installeren die werkt ook met Welkom Energie echter kosten 99€. Dus eigen fout niet opgelet bij het afsluiten! Dat is dan ook mijn reden Nee te geven bij aanbevelen. Energie is al zo belachelijk duur dat ik dit toch echt wel een dingetje vindt. Mocht je dat geen probleem vinden, zit je hier goed.

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Goed

Prima service, alleen goede app mist

Ik ben zeer tevreden over Welkom energie. Hun manier van energie winnen, hun prijzen, hun klantenservice. Het is allemaal in orde. Reden om niet 5 sterren te geven is de afwezigheid van een goede app die me meer details laat zien over mijn verbruik, en in de gaten houdt of mijn maandbedrag nog in orde is.

Over Welkom Energie

Iedereen is welkom! Dit statement staat voor het uitgangspunt of visie waarmee we onze klanten en medewerkers behandelen, maar ook hoe we privé kijken naar de maatschappij om ons heen. We maken geen onderscheid naar ras, geslacht, religie of overtuiging en dragen graag een steentje bij aan een tolerantere maatschappij. Onze missie is om een duidelijk en scherp contract voor groene stroom en groen gas te leveren zonder in te boeten aan het respect dat onze klanten verdienen. Daar hoort een excellente service bij.