Vervelende bij/ eindsmaak

Afgelopen mei in zee gegaan met Welkom Energie, mooi laag voorschotbedrag van € 140,- . Afgelopen zomerperiode maar weinig energie verbruikt . Ik mag toch hopen dat het bedrag van de eindafrekening daadwerkelijk uitgekeerd wordt anders worden wij driedubbel genaaid. Veel hoger voorschottarief, geen restitutie eindafrekening en geen "Welkom"stbonus. Dit kan toch niet.... " Welkom Energie neem je verantwoordelijkheid en handel de zaken netjes af, wees een voorbeeld voor faillissementen to come "!

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?
  • Wist je dat Welkom Energie standaard Groen Gas levert? Ja, dit is voor mij ook een reden om voor Welkom Energie te kiezen
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Zeer goed, boven verwachting.

Oplichters

Oplichters die ondanks er nog geen faillissement is bijzondere afspraken maakt met de ACM en Eneco. De klant in de spreekwoordelijke kou laten staan en die al haar rechten verliest, maar wel verplicht moeten overstappen.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?
  • Wist je dat Welkom Energie standaard Groen Gas levert? Ja, ik wist het maar het is niet belangrijk
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Ver beneden mijn verwachting

Slecht

Slecht

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?
  • Wist je dat Welkom Energie standaard Groen Gas levert? Nee, dat wist ik niet. Het maakt mij ook niet uit.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

houden zich niet aan contract

Ik voldoe niet meer aan de voorwaarde voor welkomstpremie ? jullie niet meer !

Noodgedwongen overstappen

Klantenservice niet bereikbaar. Ik had een contract tot maart 2022. Zelf weggaan betekent een boete maar nu is mijn contract stopgezet en vanaf 1 november 2022 zit ik ergens anders, met veel hogere prijzen. Mijn cashback krijg ik ook niet. Contract = contract.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Zoals verwacht.

Lokkertje met lage prijs blijkt 1 grote ellende

Stunten met een laag maandbedrag en zekerheid dat dit de eerste jaren zo zou blijven, na anderhalve maand kreeg ik de eerste email met daarin de vraag of ik mijn maandbedrag met €65,- per maand wilde ophogen omdat dit ineens nodig was (had mijn vorige eind standen netjes doorgegeven bij aanmelden). Nu; weer 3 maanden later kunnen ze helemaal niets meer leveren, leveringsvergunning is al ingetrokken en het bedrijf deed al een aantal dagen alsof ze storing hadden. Eneco mag de brokstukken opruimen en ik vind het vooral vervelend voor alle medewerkers van dit bedrijf want ze zullen het einde van het jaar waarschijnlijk niet halen.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Terecht dat de ACM vergunning in heeft getrokken

- Geen opzegging oude leverancier - Geen levering per afgesproken contractdatum

slecht

Doet nu alsof ze mij geen aanbod gestuurd hebben, want de prijzen zijn gestegen.

Waardeloos

Overgestapt om na bijna een maand wachten te horen te krijgen dat ze eenzijdig het contract besluite te negeren. Als ze dat in ieder geval direct laten weten had ik nog snel kunnen reageren...

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Cashen moet snel maar uitbetalen, ik wacht nog steeds

Eindafrekening zou 22-10 uitbetaald worden, zelf overal achteraan bellen, mailen, appen, er is een storing lekker makkelijk niets wordt gecommuniceerd erg jammer als ik niet op tijd betaal kan ik fluiten naar mijn welkomstbonus

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Zoals verwacht.

Betalingproblemen

Nu welkom Energie de eindafrekening moet betalen heeft men "Een technisch probleem"op de debiteuren afdeling. (Dit zal wel niet op de crediteuren afdeling het geval zijn. Daarnaast is het een mogelijkheid dat ze op geldwagen wachten die Eneco heet en wachte tot ze toestemming te krijgen voor overname door Eneco want daar is het wachte op nu voor Welkom). Maar zolang gaan we niet wachten. Mensen wees er snel bij als je nog iets van hen tegoed hebt, anders ben je waarschijnlijk te laat. Stuur ze direct een Ingebrekestelling en dan snel naar de Gerechtsdeurwaarder om te innen.

Ordinaire oplichters

Contract afgesloten, niets gehoord. GasLicht.com gaat ook in conclaaf men Welkom Energie en worden na eerdere toezeggingen ook simpel voorgelogen. Het zijn cowboys die snel geld willen maken en niets meer of minder. DE pijlers waarin ze zeggen te handelen (hun eigen site) komen ze niet na. Ze zouden van de ACM een miljoenen boete moeten krijgen en de licentie moeten kwijtraken.

Onbetrouwbaar

Via Gaslicht.com een offerte omgezet in een contract. Ze komen offerte niet na ondanks herhaaldelijk aandringen door gaslicht.com. Onderstaand een deel uit de mail welke ik kreeg via gaslicht.com. Van Welkom Energie hebben wij helaas het bericht ontvangen dat zij het aangevraagde energiecontract van 1 oktober niet in behandeling zullen nemen. Allereerst willen wij benadrukken hoe bijzonder vervelend wij de situatie vinden. De afgelopen weken hebben wij doorlopend contact gehad met Welkom Energie om tot een oplossing te komen. Helaas, ondanks eerdere toezeggingen, hebben wij nu moeten vernemen dat zij alsnog eenzijdig besloten hebben uw aanmelding niet te verwerken en u dus geen contract te bieden. Daarom heeft Gaslicht.com de Autoriteit Consument & Markt inmiddels ook op de hoogte gesteld. Echter lost dat op dit moment de situatie voor u niet op. Wij begrijpen dat dit een uiterst vervelend bericht is. Wij willen onze excuses aanbieden dat u door het handelen van Welkom Energie via ons platform een slechte ervaring heeft gehad.

geen reactie via mail,sms,chatt,telefoon

Mijn eindafrekening zou rond 22 oktober terug gestort worden, tot heden nog steeds niks gezien , krijg geen antwoord via de mail , sms gestuurd word ook niet op gereageerd. Telefonische bereikbaarheid is helemaal een drama. ik zou toch graag mijn geld terug willen hebben .want het gaat om een aanzienlijk bedrag. krijg hier een naar gevoel bij.

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Goed

Waar blijft mijn geld?

Nog een heleboel geld tegoed na afrekening maar dat wordt maar niet overgemaakt. Storing is de uitleg. Ik geloof er niks meer van na alle negatieve berichten. Ik wil mijn geld terug!

Waardeloze klantenservice

In mei dit jaar zijn wij in verband met een verhuizing weg gegaan bij Welkom Energie. Hierop kregen wij een eindafrekening met verkeerde eindstanden. De eindstanden waar zij mee rekenden waren naast onwaar ook bizar veel hoger dan gebruikelijk-meer dan 30 keer ons normale gebruik van het afgelopen decennium. Op basis van deze verkeerde eindstanden moesten wij een kleine 2000 euro betalen aan welkom energie. Na meerdere malen foto's aangeleverd te hebben van de eindstanden bij ons vertrek (die zo beduidend lager waren dat we niets bij hoefden te betalen) hielden ze voet bij stuk. Onze rechtsbijstandverzekering moest tussen beide komen om met de juiste eindstand te rekenen. Na bijna een half jaar aan tijd en moeite kon er nog geen excuses voor de fout af. Mijn advies? Stap alleen naar deze energieleverancier over als je een goede rechtsbijstandverzekering hebt

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Een zeer goede service gehad, jammer dat jullie nu de dupe zijn van deze gasmarkt markt

Goede ervaring , jammer dat dit bedrijf de dupe is geworden van de huidige energie prijzen, 2 jaar energie afgenomen en tevreden. Nu zitten we in een zeer vervelende fase. veel klanten zijn nu slachtoffer van deze energie ontwikkeling en kunnen de maandlasten amper dragen

• Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Goed

Heerlijk jaar gehad

Tot 1-11-2021 een jaarcontract gehad. Fijne service, heldere communicatie, leesbare afrekeningen en alle afspraken 100% nagekomen. Dat is nu wel voorbij, en dat vind ik eigenlijk wel jammer. De dienstverlening was uitstekend. De Eneco’s van deze wereld kunnen daar nog wel wat van leren.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Jammer dat welkom Energie niet zijn uitgebrachte offerte niet kan waar makennakomt

Via Pricewise 1 oktober energie prijzen vergeleken. Daar kwam ik uit bij Welkom Energie die waren de voordeligste. De offerte zou binnen 2weken komen. Maar vandaag kreeg ik een mail dat ze de tarieven niet kunnen waar maken.(na 18 dagen)Het jammere er bij is dat als ik dat dan meteen krijg te horen ik nog iets anders had kunnen doen. Lijkt mij geen betrouwbare energie leverancier(Welkom Energie)

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?
  • Wist je dat Welkom Energie standaard Groen Gas levert? Nee, dat wist ik niet. Wat een positieve verassing.

verschrikkelijk

Ik heb op 1 oktober via pricewise een 1 jaarcontact afgesloten bij ''geen'' welkom energie, maar hun zijn niet te bereiken heb 3 keer meer als een uur in de wacht gestaan via de telefoon maar niemand aan de lijn gekregen. Nou dan maar mailen, nu meer als een week geen reactie op mijn mail gehad. Nu krijg ik net van pricewise een mail staat er o.a. dit: Helaas heeft Welkom Energie ons laten weten dat zij de contracten aangevraagd op 1 oktober niet in behandeling zullen nemen. Dit vinden we erg vervelend. We hebben ons uiterste best gedaan om het toch voor je te regelen, maar dit is helaas niet gelukt. Dit heb ik nog nooit mee gemaakt gelukkig, te gek voor woorden... Nu kom ik in die dure variabele tarieven terecht. Ik raad dit bedrijf dus echt te nimmer nooit aan, zo ga je niet met mensen om! Gr Roel,

Waardeloos en onbetrouwbaar

30-09 een contract afgesloten op de website van Welkom Energie, met de prijslijst van 30-09. 1-10 nagebeld door Welkom Energie en is het contract bevestigd. Hierna twee weken niks gehoord ondanks dat ik meerdere chats met ze heb gehad. Tot mijn verbazing 12-10 een leveringsovereenkomst ontvangen met de prijzen die geldig zijn op 12-10 en dus significant hoger dan de prijzen die geldig waren op 30-09. Elke vorm van communicatie loopt vast. Zeer onbetrouwbare bedrijf.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

Dramatisch! Ze verwerken mijn contract gewoon niet

Ik heb 1-10 een contract aangevraagd via Gaslicht.com. Ik doe dat jaarlijks via gaslicht, en nooit problemen gehad. Maar Welkom Energie wil mijn contract nu gewoon niet in behandeling nemen. Schandalig want ondertussen stijgen de tarieven maar door.

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie?

"Welkom" is niet wat ik me voel bij dit bedrijf

Op 1 oktober via Pricewise een, gezien de huidige prijzen, gunstige aanbieding ontvangen van Welkom energie. (aanbieding was een paar uur later ook niet meer te vinden) Binnen 14 dagen wordt dan het contract toegezonden en zou alles rond moeten zijn. Na een week wachten nog geen contract ontvangen dus contact opgenomen met Welkom energie. Na controle in het systeem bleken ze zogenaamd geen aanvraag ontvangen te hebben en gaven het advies om contact op te nemen met Pricewise. Deze gaven aan dat ze meer klachten hadden ontvangen en dat ze alle aanvragen opnieuw hadden verstuurd naar Welkom energie. Na weer een week wachten nog steeds geen contract ontvangen dus nogmaals contact gezocht met Welkom energie waarbij ze weer aangegeven werd dat ze nog steeds geen aanvraag van Pricewise hebben ontvangen. Het lijkt er sterk op dat ze bij Welkom energie helemaal geen zin in in een nieuwe klant hebben want de voorwaarden die ze hebben aangeboden zijn waarschijnlijk iets te gunstig voor de prijzen die momenteel heersen. Pricewise heeft er geen belang bij om de aanvraag niet door te sturen want dat is juist hun verdienmodel. Al met al erg onprofessioneel van Welkom energie........

Tot nu toe goed

Maar nu lees ik bij de ACM dat er tussen jullie en Eneco wordt gepraat over de overname van jullie klantenbestand. Lekker wel! Ik ben een half jaar geleden naar jullie overgestapt omdat ik die arrogante Enecogigant zat was en voordat ik het weet zit ongevraagd straks wéér daar als klant!!

• Hoe tevreden ben je over de online self service van Welkom Energie? N.v.t.
  • Hoe heb je de overstap naar Welkom Energie ervaren? Goed, Zoals verwacht.

Over Welkom Energie

Iedereen is welkom! Dit statement staat voor het uitgangspunt of visie waarmee we onze klanten en medewerkers behandelen, maar ook hoe we privé kijken naar de maatschappij om ons heen. We maken geen onderscheid naar ras, geslacht, religie of overtuiging en dragen graag een steentje bij aan een tolerantere maatschappij. Onze missie is om een duidelijk en scherp contract voor groene stroom en groen gas te leveren zonder in te boeten aan het respect dat onze klanten verdienen. Daar hoort een excellente service bij.