Gemengde gevoelens over service, coulance en meedenken
Jarenlang via mijn oude werkgever leaseauto's gehuurd. Mijn laatste leaseauto diende ik mee te nemen naar mijn eigen bedrijf want daarvoor had ik getekend. Tot nu toe Prima ervaring en service.
Bij de overname ontstonden deze gemengde gevoelnes en wel hierom;
Aanbetaling - Aangezien ik geen omzetcijfers kon aantonen moest ik voor de resterende termijn 12.500,00 aanbetalen. Dit om het risico te verminderen mbt eventueel toekomstige wanbetaling. Ik heb daar over onderhandeld maar er was geen beweging in te krijgen bij de risicocommissie ondanks de hulp van de accountmanager. Ergens begrijpelijk maar toch, het voelt niet fijn!
Verhoging leasekosten - Het contract is met mijn oude werkgever afdgelopen en er is dan een nieuw contract. De leasekosten werden direct verhoogd met een fiks bedrag omdat de rente was gestegen en een risicotoeslag omdat ik, net zoals om de bovenstaande reden een risico ben qua maandelijkse betaling. Juridisch en financieel gezien kunnen zij dit doen en deden ze ook. Ook hier was niet over te onderhandelen.
Schade - Ik rij 30 jaar al leaseauto's en dan krijg je altijd te maken met het fenomeen schade en gebruiksschade. Na de inspectie kreeg mijn oude werkgever een rekening van liefst 900,-- voor 6 schades voor krassen op de velgen en bumper en nog iets kleins. Ik ben nu bezig om te kijken of er echt sprake is van schade en of deze kosten dan reeel zijn. Faciliteiten - Tot slot, ik heb de auto in de release aangboden en in eerste instantie had ik de foto's verkeerd aangeboden maar op hun aanwijzing direct daarna wel goed aangeboden maar het heeft weken geduurd voordat de auto voor release is aangeboden. En het heeft wat te lang geduurd met het opsturen van een sleutel om te tanken (maar dat is een klein detail!)
Vanwege al deze zaken heb ik gemengde gevoelens over Prolease. Toen ik bij mijn oude werkgever zat, totlaal geen probleem maar nu ik zelf de rijder en beheerder ben kijk ik anders tegen Prolease aan.