fraude?

Ca. 2 weken (eind maart 2022) geleden is mijn auto 2 keer spontaan tijdens het rijden uitgevallen. De dealers in mijn regio hadden allemaal een onderbezetting en ben toen naar een Mercedes specialist geweest om naar de foutmelding te kijken. Deze melding is 21 keer voorgekomen en het systeem gaf inderdaad een probleem op de brandstofpomp. 13 april 2022 mijn auto voor een grote beurt gebracht en de klacht van het uitvallen en de diagnose van deze specialist erbij vermeldt. De medewerker kon mijn foutmeldingen remote uitlezen (afstand) en deze persoon gaf inderdaad aan dat er een probleem zat rondom de brandstofpomp. De auto is toen off voor een diagnose aan het systeem gekoppeld en wat vertelt Mercedes Naaldwijk.....De auto had ineens geen issues meer in het systeem. Dit kan maar 1 ding betekenen en dat is dat mijn foutmeldingen mbt brandstofpomp is gereset. MB in Naaldwijk weet dat ik nog garantie op mijn auto heb en hebben het naar mijn mening opgelost door een reset. Wordt vervolgd.

• Service N.v.t.
  • Reden bezoek: N.v.t.

Beste relatie, Goed om elkaar zojuist even telefonisch gesproken te hebben, waarbij wij hebben kunnen toelichten dat we zeker geen reset hebben uitgevoerd en waarbij we afspraken hebben kunnen maken hoe wij verder naar uw klachten gaan kijken. M.vr.gr. Mercedes-Benz Dealer Bedrijven

Echte service!

Moest voor kleine beurt plus APK naar Mbgarage in Naaldwijk. Bleek dat er op een andere dag nog een noodzakelijke reparatie moet gebeuren. Voor mij houdt dat in twee lange busritten en twee lange wandelingen. Gelukkig bood de receptie mij een fantastische oplossing aan: een snelle rit met een service auto. Bedankt dame van de receptie en de chauffeur. Super. Meedenken heet dat!

Niet naar toe gaan!

Onze eerste Mercedes bracht ons naar de dealer in Naaldwijk. Inmiddels zijn we hard weggelopen maar vinden we wel dat we aan een breed publiek moeten vertellen dat je beter niet naar deze garage kan gaan. Het is de slechtste garage waar we ooit zijn geweest. De eerste keer was een een te lage prijsopgave gedaan voor het werk en werd de factuur niet nagestuurd ( wat wel afgesproken was ). De tweede keer werden we door een verkoper weg gestuurd omdat hij geen zin had om antwoord te geven op een vraag. De derde keer bij een beurt werd aangegeven dat er nieuwe banden nodig waren, nieuwe remblokjes, nieuwe ruitenwissers, nieuwe bougies en een nieuwe benzine filter. We hebben ervoor gekozen de banden daar niet te vernieuwen omdat er een fout in de band bleek te zitten waardoor ze vergoed werden maar omdat we de auto mee hadden genomen is de auto afgekeurd. Dat was ons niet verteld! We hebben 6 weken met een afgekeurde auto gereden omdat we de banden niet bij hen wilden afnemen en we zijn erg onder druk gezet omdat wel te doen! De remblokjes bleken nog niet voor de helft versleten en de ruitenwissers waren niet vervangen maar stonden wel op de factuur. Ze verkopen om het verkopen en zijn een onbetrouwbare partij om je auto weg te brengen. De laatste keer was er een elektrisch probleem dat ze niet konden oplossen zonder 2 uur diagnosticerend onderzoek Ad €140,- per uur. We hebben de auto naar een andere garage gereden en niks uren onderzoek maar gewoon de juiste oplossing. De reden van deze slecht review is de factuur die we net ontvingen van de tijd die ze bezig waren om te beslissen dat er een diagnostisch onderzoek moest plaatsvinden… U begrijpt, we zijn weg gegaan en komen nooit meer terug ( en dat raden we iedereen ook aan ).

• Reden bezoek: Werkplaats

Nooit meer MB Naaldwijk!!

Één ster is al te veel. Dit vanwege het feit dat mijn auto niet volgens afspraak is gerepareerd. Auto heeft hier 3 tot 4 weken gestaan en het probleem is niet verholpen. De werkplaats is gestart met een diagnose waarbij ik een goedkeuring moest geven voor 9 uur aan arbeidsloon. Na diagnose is geconstateerd dat het vliegwiel en de koppeling vervangen moeten worden. Zo gezegd zo gedaan. Na de vervanging was het probleem niet verholpen en komt MBDB Naaldwijk nog eens met motorschade. Leuk dat je dit nog eens na 2-3 weken communiceert. In hoeverre de schade is en de oorzaak konden ze niet aangeven. Hiervoor moeten de onderdelen weer gedemonteerd worden en gaan de kosten weer oplopen tot duizenden euro’s. Worst case scenario 16k voor een nieuwe motor. Het gevolg is een rekening van 3k en mijn auto die na 4 weken niet is gerepareerd. Je begrijpt dan wel dan wel dat ik mijn vertrouwen ben kwijt geraakt. In het kader van klantverwachting managen is dit een dikke onvoldoende. Ik vraag mij af hoe goed de eerste diagnose is geweest? Waar men geen antwoord op kon geven. Vreemd, als je staat voor openheid en transparantie.. Ik heb maar besloten om mijn auto wel bij een betrouwbare partij te laten repareren. Bij het ophalen van de auto bleek een kapje (voor het bedekken van achterlicht) in de kofferbak te missen. Werkplaatschef S. Wagemakers nam mijn constatering niet serieus en begon er lacherig over te doen. Ook probeerde hij grappig te zijn door te zeggen ‘Hier ligt ook nog eens je uitlaat in de kofferbak’, wat feitelijk een middendemper is. Als je Ronald McDonald probeert uit te hangen kun je maar beter bij de McDonalds werken. Nooit meer MBDB Naaldwijk voor mij.

• Reden bezoek: Werkplaats

Reparatie niet zoals gewenst.

Bij aanschaf van mijn auto bij de Mercedes dealer werkte de airco niet. Deze heb ik gisteren weer bij hun laten maken. Tot mijn teleurstelling kwam ik er tijdens het rijden achter dat ze bij het vervangen van een onderdeel van de airco mijn ingebouwde brillenkoker hebben weggehaald. Ik ben meteen teruggereden naar de dealer. Zij gaven aan dat niet meer dezelfde producten worden geleverd. Ik vind dit erg jammer. Ik verwacht na een reparatie, die nog binnen de garantie valt, dat ik hetzelfde product geleverd krijg.

Dramatisch

Mercedes GLC.Elektrische trekhaak klapt niet in Auto moet aan computer. Na een uur komt garagechef, moet een nieuwe trekhaak onder, kosten 1500a2000 euro.Auto is 3jaar oud !!!. Hij ging kijken of ik nog voor fabriekscoulance in aanmerking komt. Ik zou binnen een week worden terug gebeld, nu drie weken verder, nog niets gehoord.Naar plaatselijke garage gegaan, gerepareerd voor 90 euro.Nooit meer Mercedes Naaldwijk, dat begrijp je wel

• Service N.v.t.

Had echt het Wow gevoel.

We waren blij met Jan, gaf goede uitleg en was zeer deskundig...Hebben er een goed gevoel bij en zijn zeer tevreden met het resultaat. .Bedankt namens Ad uit Heeze

• Reden bezoek: Aanschaf auto

Goed geadviseerd en op de hoogte gehouden.

Leuk gesprek met de verkoper die ons voorzien heeft van goede informatie. Hij heeft ons ook goed op de hoogte gehouden over het moment van levering. Bij de aflevering weer een leuk gesprek en de verkoper heeft ons alles goed uitgelegd. Hij heeft ook de Mercedes me app voor ons ingericht en de telefoons gekoppeld aan de auto. Onze B stond glimmend onder een laken voor ons klaar. Van het verwijderen van het laken heeft de verkoper een filmpje voor ons gemaakt, ook kregen we nog een miniatuur van de auto. Kortom goede zaak, vriendelijke en hulpvaardige verkoper.

• Reden bezoek: Aanschaf auto

Fijn onderhandelen, goede adviezen en uiteindelijk een fijne auto!

Na heel veel Mercedes-dealers te hebben bezocht via internet, kwam ik uit bij Mercedes-Benz Naaldwijk. In Naaldwijk stonden meerdere modellen die mij bevielen. Uiteindelijk kwam de salesmanager personenwagens met een voorstel eens te kijken naar een prachtige zwarte C-klasse Business Solution AMG. Al snel waren we eens mbt het inruilen van mijn “oude” auto en ik was tevreden met mijn aankoop. De dag van ophalen was een feestje. Mijn echtgenote ontving een leuke attentie en vervolgens gingen we naar de locatie waar de nieuwe auto stond te blinken. Na een korte, maar zorgvuldige uitleg, zijn we naar huis gereden. Kortom, het was fijn onderhandelen met de salesmanager, we hebben goede adviezen gekregen, hetgeen resulteerde in de aanschaf van een hele fijne en mooie auto!

• Reden bezoek: Aanschaf auto

Uitmuntende service en snelle levering

Na 24 aangeschafte Renaults overgestapt naar Mercedes en in een relatief zeer korte tijd alles volledig naar wens geregeld. Kijk dan ook uit naar een prettige en professionele samenwerking in de toekomst.

• Reden bezoek: Aanschaf auto

In het begin was het betuttelend Maar later was het perfect.kon niet beter

• Reden bezoek: Overige

Tot nu toe goede ervaring

In het verleden teleurgesteld het klanten service gebeuren nl het niet na komen van afspraken, over de verkoop geen klachten!!

Netjes en goede service.

Ik wordt altijd netjes geholpen.

• Reden bezoek: Werkplaats

Zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen

Klantvriendelijke verkoper, die persoonlijk contact hield over de gang van zaken. Verraste me ook met de manier van aflevering en ook met het schaalmodel van mijn auto, top.

klant beleving is top

Dit is mijn 3e Mercedes bij Mercedes Naaldwijk via Jan de Winter er wordt mee gedacht en gezocht naar een oplossing. Geef goed aan wat je zoekt en er komt een oplossing met een tevreden offerte. Ondanks alle Corona maatregelen goede service verstrekt binnen de mogelijkheden.

Netjes geholpen volgens afspraak

Ondanks de corona vertrouwen in de firma nette afhandeling

• Reden bezoek: Aanschaf auto

Goede service en een juist advies

Prettige manier om op afstand een afspraak te maken en op de juiste tijd geholpen worden.

Geweldige service

Ik heb vandaag een prachtige Mercedes e200 gekocht en ben geholpen door de heer van der werf. De service was uitstekend en de auto stond netjes klaar. Verder nam de verkoper netjes de tijd om mij alles uit te leggen. Kortom super.

• Reden bezoek: Aanschaf auto

Na wat problemen toch heel goed geholpen

Nadat mijn auto tijdens een servicebeurt een software update had gekregen was er een probleem ontstaan met de Linquatronic. Ik heb hier (helaas) meerdere keren voor moeten terugkomen, maar ik ben uiteindelijk toch netjes geholpen en het probleem is onder garantie opgelost. Hierbij komt mijn vorige (negatieve) review dus te vervallen! Dat ik meerdere keren terug heb moeten komen kwam (mijn inziens) vooral door miscommunicatie tussen receptie en werkplaats. De omschrijving op de werkopdracht werd zeer summier/slecht omschreven waardoor de monteur niet goed wist wat het exacte probleem was. Wellicht valt hier nog wat te verbeteren!

• Reden bezoek: Werkplaats

Aankoopproces goed verlopen, daarna enige problemen.

De problemen betreffen het onder de knie krijgen van de werkprocessen. De handleiding is afgestemd op een auto die voorzien is van alle mogelijke voorzieningen en snufjes en is daardoor nodeloos ingewikkeld. Een handleiding die specifiek is afgesteld op de voorzieningen van het aangekochte model zou erg plezierig zijn.

Zeer, zeer teleurgesteld...

Na de eerste servicebeurt (en update van het MBUX systeem) van mijn Sprinter werkt de Lingatronic niet meer naar behoren. Hey Mercedes wordt wel op gereageerd, verdere commando's worden erg slecht "gehoord". Als ik Lingatronic activeer via de knop op het stuur, wordt er helemaal niet gereageerd op gesproken commando's. Alleen wanneer ik een commando geef, erg luid én dicht bij de microfoon, dan krijg ik wel een reactie. Het is alsof de microfoon niet gevoelig genoeg is ingesteld. De auto is vandaag terug geweest om dit probleem te verhelpen. Ik heb een duidelijke omschrijving gegeven van het probleem (bij het maken van de afspraak én vandaag toen ik de auto bracht. Bij het ophalen van de auto werd mij verteld dat de optie "Hey Mercedes" was uitgeschakeld in het (voor mij toegankelijke) menu. Daar was ik al van op de hoogte, dat had ik namelijk zelf gedaan. Dit heeft geen invloed op de werking van Lingatronic wanneer je deze activeert met de knop op het stuur. Dus natuurlijk is het probleem hier niet mee opgelost! Ik heb nu al 2 middagen niet kunnen werken (geen auto) en het probleem is nog exact hetzelfde. Geen idee wat ik hiermee aanmoet, blijkbaar weten ze het bij de Mercedes dealer in Naaldwijk ook niet......

• Reden bezoek: Werkplaats

Geachte heer/mevrouw, Wat vervelend dat het systeem niet naar behoren werkt, wij begrijpen hoe onhandig dit kan zijn en dit is natuurlijk niet de bedoeling. Onze service manager heeft kortgeleden contact met u opgenomen om een afspraak in te plannen. Wij hopen dan uw klacht op te kunnen lossen. Met vriendelijke groet, Mercedes-Benz Dealer Bedrijven

goed, duidelijk en correct

Door Jan de Winter vriendelijk ontvangen, goed te woord gestaan, duidelijke uitleg gegeven, proefrit gemaakt en correct afgehandeld.

Teleurstellen

auto gaf een storing afspraak gemaakt, 2 dagen voordat mijn auto naar de garage moest verdween de melding en kwam niet meer terug ( ik had gereset zoals was aangegeven) echter afgelopen donderdag morgen ging het gehele systeem op fout melding na veel gedoe auro onverwachts kunnen starten en naar naaldwijk gereden , daar kreeg ik te horen geen tijd om het op te lossen , gaan kijken aangegeven dat ik zaterdag op vakantie naar Frankrijk ging . Vrijdag morgen gebeld was niets bekend en de chef werkplaats was in bespreking. Vrijdag 1400 uur nog steeds geen nieuws , nog geen tijd gehad enzovoort lang verhaal kort houdend geen oplossing , niet gerepareerd ergo niets aan de auto gedaan en vergeet het maar , Geen oplossing geen auto beschikbaar jamner van de vakantie. Komende week kijken we wel verder , ben zeer teleurgesteld in de service na deze reparatie ben ik klant af en met mij ook de andere mercedessen die wij als bedrijf hebben. Zelf andere auto geregeld nu afwachten wat er gaat gebeuren en wanneer er wel tijd is om mijn auto in orde te maken. Ik rij al 35 jaar mercedes helaas de service wordt steeds slechter dus dit is de laatste mercedes die ik gekocht heb . Zo ga je niet met je klanten om een demonstratie van arrogantie , als wij ons bedrijf zo zouden leiden hadden wij geen bestaansrecht Ik verwacht ook dat deze review verwijderd wordt .

• Reden bezoek: Overige

Geachte heer Dooremaal, Hartelijk dank voor een review. Wij doen altijd ons uiterste best om al onze klanten zo goed en snel mogelijk te helpen. Maar als een auto onverwachts bij ons wordt aangeboden met diverse onbekende storingen en deze binnen 2 dagen klaar moet zijn i.v.m. een geplande vakantie, zijn ook onze mogelijkheden niet onbeperkt. Wij denken dit ook vanaf het begin af aan duidelijk naar u gecommuniceerd te hebben: Wij doen ons uiterste best, maar houd er rekening mee het in dit tijdsbestek simpelweg niet gaat lukken. Toen duidelijk was dat dit inderdaad het geval was hebben wij u een C-Klasse Estate aangeboden als vervangend vervoer. Maar hiervoor had u geen belangstelling. Wij denken dat wij gezien de omstandigheden en binnen onze mogelijkheden er alles aangedaan hebben om u zo goed mogelijk te helpen en vinden het heel vervelend dat u dit zo anders heeft ervaren. M.vr.gr. Mercedes-Benz Naaldwijk

prima geholpen

prima hulp bij aanschaf auto. ongedwongen sfeer. zeer tevreden.