Op avontuur in het prachtige Vietnam

3 weken lang door het prachtige Vietnam mogen reizen. We hebben op bijzondere plekken geslapen o.a. boot. Ook hebben we ieder vervoersmiddel gebruikt die bestaat bijv: TukTuk, boot en motor. De hike door de rijstvelden was prachtig vooral omdat we daar als enige waren. Het canoyingen was zo'n geweldige ervaring, echt een aanrader. En dan de motortocht, wat een gevoel van vrijheid krijg je dan wauw! De reis zat helemaal vol gepland met activiteiten, dit was best uitputtend. Maar wat was het gaaf. De reis planning op de website komt niet helemaal overeen met de echte reis.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Vietnam
  • Waar ken je ons van? Website/social media

Een geweldige reis

Het was een geweldige, maar pittige reis. We hebben veel gezien en gedaan, wat de reis erg divers maakte.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Marokko
  • Waar ken je ons van? internet

Gave (erg prijzige) natuurrijke reis met soms een portie aan actie

Erg gave reis die ons verschillende mooie plekjes van Costa Rica heeft laten zien. Veel natuur en met hikes, zip-linen, raften en golfsurfen toch ook nog even wat activiteiten meegepakt. Het door mij verwachtte voordeel van een groepsreis om groepskortingen bij alle optionele activiteiten te krijgen bleek afwezig, maar dit was ook niet toegezegd... Persoonlijk had ik of een vast "inclusief" programma verwacht of ter plekke een goed uitgezochte up-to-date lijst aan optionele activiteiten. De communicatie vanuit de organisatie vooraf was minder. Als voorbeelden naast een backpack een daypack die meegenomen moest worden voor wat bleek een periode van 5 dagen, een "lichte" hike die bijna alleen de berg oplopen was en deelnemers die verschillende paklijsten hebben ontvangen. Tijdens ziekte van deelnemers werd echter wel door de organisatie naar alternatieven gekeken en meegeholpen. Al met al wel een prachtige dierrijke reis waar ik nog lang met plezier naar zal terugkijken. De grootste voorwaarde was wel om niet bang te zijn om erg veel geld kwijt te zijn aan de exclusieve delen van de reis waar toch bijna iedereen aan mee heeft gedaan.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Costa Rica

Lachen man!

Dit jaar ben ik voor het eerst alleen op reis geweest samen met de groep van Mambo onder leiding van reisbegeleidster Wendy. In augsutes zijn wij met elf jongeren vertrokken naar Portugal. Daar waren een hoop chille dingen te beleven zoals golfsurfen, kajakken, mountainbiken dolfijnen spotten en natuurlijk gaan stappen in de mooie straatjes in Lagos of Lissabon. Dingen ondernemen, ontspannen en feesten waren in een goede harmonie deze reis. De leukste ervaring zijn moeilijk na te vertellen, daar had je simpelweg gewoon bij moeten zijn om te kunnen begrijpen waarom ze zo geweldig mooi, indrukwekkend of vooral vaak hilarisch waren. Daarnaast was de reisleiding erg relaxed. Van alles was mogelijk maar tegelijkertijd was dit wel allemaal helemaal vrijblijvend. De reisleiding was vooral ook een geheel sociabel en gezellig lid van de groep die er keer op keer in slaagde bruggen te slaan tussen een verscheidenheid aan type jongeren die tijdens deze groepreis werden vertegewoordigd. Bij deze verscheidenheid ligt dan ook gelijk het unieke karakter van deze jongeren reis. Het bijzondere aan deze reis is namelijk dat de prachtige omgeving/locatie eigenlijk nog maar de fundering is voor de leuke momenten die je met elkaar meemaakt. De leuke momenten maak je samen! Ik ben er van overtuigd dat dit met deze groep niet alleen in het fenomenale Portugal zou zijn gelukt maar ook op tal van andere locaties die Mambo aanbied voor hun groepsreizen. Al met al een zeer geslaagde reis!

Zeer leuk!

Het was een leuke groep, die goed met elkaar overweg kon. Ook was de reisleiding flexibel ten opzichte van de groep, waardoor we bijvoorbeeld zijn gaan paintballen!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Pakostane, Kroatië

Ja top

De busreis was rond uit waardeloos, ik zou dat zelf nooit meer doen. Toen ik uit eindelijk op bestemming was kon de vakantie beginnen, heb het ontzettend naar m’n zin gehad met een hele leuke groep en nog leukere reisleiding!

Mooie afwisselende reis

Het was een mooie en afwisselende reis waarbij ik veel van Thailand heb gezien. De laatste drie dagen op Koh Chang had wat mij betreft nog wel een excursie of activiteit bij kunnen zitten.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Thailand

Geweldige reis

Ik vond de Braziliëreis geweldig! De begeleiding van Roos was super! Soms was het wel te merken dat we de eerste groep waren die naar Brazilië toegingen. Zo waren er wat verassingen mbt het verschil tussen hoe sommige aspecten van de reis omschreven staat op de site en de realiteit. Zo waren we érg slecht voorbereid op de driedaagse hike. We konden geen slaapzakken huren terwijl dit wel op de site stond. Daarnaast hadden we wel degelijk hele goede wandelschoenen nodig en was de hike vele malen moeilijker dan aangegeven stond. Ook was het niet inclusief ontbijt en lunch terwijl dit wel zo vermeld wordt. Maar de hike was wel écht een geweldige ervaring!! Ik had het voor geen goud willen missen. De overnachting in de homestay was gewoon een overnachting in een hostel; dat was wel jammer. De dagen in het Pantanal waren absoluut geweldig. De accommodatie daar was super, de mensen, het eten, de activiteiten, alles was even geweldig! Al met al heb ik echt genoten van mijn tijd in Brazilië met mambo!

• Accommodatie(s)
  • Communicatie met Mambo Reizen N.v.t.
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Brazilië
  • Waar ken je ons van? Social media/internet

Boeiende reis, flexibiliteit verplicht!

Het was een boeiende reis, waar we veel hebben gezien en op leuke plekken zijn geweest. Wel waren veel dingen niet duidelijk (wel/niet inbegrepen klopte vaak niet) en viel sommige activiteiten erg tegen (dicht, veel te duur, weinig vrijheid)

• Waar ben je met ons op reis geweest? Cuba
  • Waar ken je ons van? Internet

Een fantastische ervaring die mij mezelf heeft leren terugvinden

Ik heb prachtige plaatsen bezocht, hele mooie dingen gezien, geweldige mensen ontmoet en ontzettend veel leuke dingen samen beleefd. Ik zou mijn reis aan iedereen aanraden.

• Communicatie met Mambo Reizen
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Balkan interrail
  • Waar ken je ons van? google

Ontzettend leuke vakantie gehad!

mijn vakantie in Portugal was een super leuke vakantie. Ik heb veel leuke dingen beleeft en we hadden een leuke reisleidster. De hostels waar wij verbleven waren erg goed en netjes. De excursies die geplanned waren waren goed geregeld.

• Waar ken je ons van? Internet

Een goed georganiseerde topreis!

Erg genoten van deze reis. De reis was tot in de puntjes goed georganiseerd. Leuke activiteiten in een mooi land. Ook reisleidster Wendy is een topper! Het enige verbeterpunt is de luchthaven van vertrek en aankomst. In de bevestiging die ik ontvangen heb stond bij beide op Amsterdam. Echter 1 week voor vertrek is de terugreis veranderd in Rotterdam. Dit maakte de reis wat ingewikkelder.

Gezelligheid en één groep

Ik heb een geweldige week gehad waarbij ik ook voor het eerst alleen op vakantie ben geweest. Hierbij is bewezen dat je niet perse met een vriend of vriendin op vakantie moet gaan, maar dat je ook alleen kan gaan. Ik heb hierbij leuke mensen ontmoet en dus ook een super vakantie gehad. We hebben binnenkort een reünie met de groep.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Kroatië, Pakostane

geweldig mooi maar pittig

echt mooi land. je moet zeker doorzettingsvermogen hebben. de tenten op de de camping,s waren wat minder. 2 personen per tent max. dan heb je nog ruimte voor je tas (als het een x gaat regenen). dit is nu mijn 3e vakantie met mambo en ze waren alle 3 top

• Waar ben je met ons op reis geweest? Albanië
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen

Een actieve maar toch ontspannen vakantie

Dit omdat we tussen de activiteiten door ook nog vrije tijd hadden. Ook waren de activiteit mooi verdeeld over de hele week. Ook was de reisleiding erg aardig en enthousiast. Ik zou deze reis aan iedereen aanbevelen!

• Accommodatie(s)
  • Communicatie met Mambo Reizen N.v.t.
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Elba, Italië
  • Waar ken je ons van? Alleen van internet

Geweldige vakantie

De vakantie was geweldig! Leuke locatie en activiteiten. Daarnaast had ik geluk dat zowel de groep als reisleidster ook geweldig waren. Veel leuke dingen gedaan en nieuwe mensen ontmoet.

• Waar ken je ons van? Internet

Een van de leukste vakanties die ik heb meegemaakt!

Ik ben in augustus 2019 met Mambo op een rondreis door Portugal gegaan, wat een ontzettend leuke en mooie ervaring! De groep was ontzettend gezellig en we hadden allemaal een goede band met elkaar. Wendy (de reisleider) regelde alles uitstekend en was ook echt onderdeel van de groep. De sfeer in de groep was altijd goed en we hebben ontzettend veel gelachen. De reis zelf was ontzettend mooi en met een uitstekende afwisseling tussen stad en strand. De activiteiten die we konden doen (surfen, dolfijnen spotten, kajakken, etc) waren allemaal ontzettend leuke en mooie ervaringen. Daarnaast hadden we veel vrijheid om te doen wat we zelf wilde (voornamelijk in de steden, hier konden we gewoon op eigen initiatief alleen of met (een deel van) de groep de steden verkennen). Dit maakte de vakantie nog leuker. Al bij al zou ik deze vakantie zeker aanraden bij anderen!

mooie belevenis zonder verplichtingen

- mooie stukken van kroatische kust gezien - activiteiten waren niet verplicht, genoeg vrijheid - goede vriendelijke sfeer - leuke reisleidster - waren op doortocht, maar toch relaxed sfeer

• Waar ben je met ons op reis geweest? Kroatie
  • Waar ken je ons van? gevonden op internet

Mooie, diverse reis

Een super leuke reis gemaakt in een prachtig, puur land. Divers reisprogramma, met als mijn persoonlijke hoogtepunt de 2-daagse trekking. Wat een prachtige omgeving! Kleine tip, er zitten veel relatief rustige dagen in het programma ongeveer halverwege de reis. Een extra hike of fietstocht zou hier leuk zijn!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Myanmar
  • Waar ken je ons van? Google

Voor mij was het de eerste single-/groepsreis en het was heel gaaf! Ik heb ervan genoten. Kroatië is heel mooi, gave excursies en een leuke club mensen! Aanrader!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Pakostane Kroatië
  • Waar ken je ons van? Van horen zeggen / Google

Top week

Niks op aan te merken. Goed geregeld en gezellige reisleiding. Alleen ontbijt had wel anders gemogen. Ook de busreis had rechtstreeks gemogen zonder andere reizigers op te pikken.

Magisch mooi & super gaaf

De reisleider was echt top! Danny is een super enthousiaste jonge leider. Ook mijn mede reizigers waren super! De locaties en hotels voldeden altijd boven mijn verwachtingen. Overal wel "normale" toiletten en wc papier is in alle accomodaties beschikbaar. Ook het programma was vrij en leuk ingedeeld. Vaak deden we iets wat iedereen wilde doen en Danny had binnen no-time het voor ons geregeld. Ook tijdens de twee ingevallen (waaronder die van mijzelf) had Danny alles prima onder de controle en zorgde ervoor dat de reis er niet onder lijdde! Echt een pluim voor reisleider Danny en voor Mambo voor de goeie organisatie. Ik raad deze reis zeker aan! Houd er wel rekening mee dat je echt meer dan €500 euro uitgeeft! Neem dus voldoende mee, taxi en tuk tuk kosten zijn namelijk niet inbegrepen, dit leidde bij mijn groep voor 1 persoon een klein budget probleem, wat wel snel was opgelost. Als je leuke, actieve, flexibele, magische mooie reis wilt maken, is deze reis echt iets voor jouw!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Thailand
  • Waar ken je ons van? Internet

Absoluut 100% helemaal geweldig!!!

Ik deed de Portugal rondreis en het was echt geweldig!! Alles was goed geregeld we hadden een super leuke reisleidinv, ik heb vrienden voor het leven gemaakt en het echte Portugal gezien en beleefd. Alles was goed geregeld en ik hoefde me nergens zorgen om te maken, echt een topvakantie dus. Ik zou hem zeker aan iedereen aanraden!!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Portugal
  • Waar ken je ons van? Van mijn reis dit jaar

Perfecte reisleidster. Goede camping ligging direct aan strand, zwembad en restaurants. Prima tentjes. Alles was goed geregelt, vervoer ook. Activiteiten waren ook leuk en prima. Positieve en hechte groep. Had nog meer dingen willen bekijken maar te weinig tijd voor gehad in 1 week. Een echte zon-strand-chill-actieve vakantie.

• Waar ken je ons van? Vakantie

Een heel gevarieerde reis met veel mooie natuur en cultuur zeker een aanrader.

Heb een hele positieve ervaring gehad met alle verschillende natuursoorten (woestijn, jungle, gebergte) en de mooie steden van met name Arequipa en Cusco. Onze reisleidster Shenna was ook echt een topper. Door de rellen heeft ze ter plekke veel moeten regelen wat ze top heeft gedaan. En tijdens de hike was ze heel behulpzaam voor de mensen die het zwaar hadden. Echter wil ik hier graag een groot verbeterpunt aankaarten. De trekking in Colca Canyon welke in het standaard reisprogramma zit. Ondanks het geweldige uitzicht in de Canyon was dit een activiteit die te wensen overliet. Zal hieronder een paar punten neerzetten welke wij zijn tegengekomen voor verdere toelichting mogen jullie contact opnemen. - Gids die de weg niet wist, waardoor er meer risicovolle paden zijn bewandeld - route duurde vele malen langer dan vooraf doorgegeven (8 uur lopen i.p.v. 3 à 4). hierdoor ook niet kunnen genieten van de hot springs op de overnachtingsplaats - route was vele malen zwaarder dan vooraf doorgegeven en met alleen een goede basisconditie was het voor veel mensen nog afzien en alleen omdat ze mentaal sterk waren hebben ze de top gehaald. - Gids heeft meerdere keren zwaar te kort bij het delen van informatie; hierdoor zijn er mensen van ezels afgezet halverwege de weg naar boven en alleen achter gelaten, ondank dat de gids daar toevallig in de buurt was (en niet bij de groep) is hij doorgelopen en niet bij deze persoon te blijven en ook verkeerde beslissingen genomen door individuen in de groep m.b.t. het wel/niet ezels waardoor mensen onnodig hebben afgezien (gids gaf aan dat het twee uur vlak was echter hebben we daarna nog zeker vierenhalf uur gelopen waarvan anderhalf tot twee uur redelijk stijl omhoog). we af hebben moeten dalen in het donker Denk dat veel van de bovengenoemde punten voorkomen kunnen worden door een gids die enigzins verstand heeft van wat hij/zij doet. Ook is het te overwegen om deze hike als optioneel op te nemen.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Peru
  • Waar ken je ons van? Voorgaande jaren ook al meegeweest.

Grote Koppel 6

3813AA Amersfoort