Erg leuke reis gehad!

De reis naar Vietnam was goed georganiseerd. We hadden goede slaaplocaties en elke dag een erg leuk programma De reisleidster was erg enthousiast. Voor herhaling vatbaar!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Vietnam
  • Waar ken je ons van? Via een collega

Prachtig, kleurrijk

Drie weken lang verwonderen in het prachtige, veilige en kleurrijke Colombia. Lekker eten, fijne groep en goede reisleiding. Aanbevelingen uit het draaiboek waren ook echt de moeite waard. Absoluut een aanrader.

• Waar ken je ons van? Eerdere reizen

Wat een geweldige reis!

Dit is niet in woorden te bevatten. We hadden een top groep, dat zorgde al voor een fijne ervaring. Daarnaast hebben we zoveel leuks en moois gedaan/gezien. Van hiken, tot bbq-en met het gezelschap van een olifant en we hebben zelfs nog tijd gehad voor een feestje! De twee weken zijn voorbij gevlogen.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Sri Lanka
  • Waar ken je ons van? Via een vriendin

Een prachtige reis

Ik vond het een zeer diverse reis. Er waren veel verschillende activiteiten en een deel was ook optioneel waardoor je je eigen keuzes kon maken. Ook hebben wij als groep een aantal extra activiteiten kunnen doen omdat wij dat wilden. Het eerste hostel waar wij zaten was niet goed. De badkamer was steeds vies en ook bij het ontbijt zag het er allemaal niet erg schoon uit. Ook vond ik dat we te lang in arugam bay waren. In het dorp zelf was namelijk in deze periode van het jaar buiten surfen weinig te beleven. Over de communicatie met Mambo wil ik kwijt dat ik de communicatie rondom het omboeken positief. Wat ik jammer vond was dat de reisdocumenten pas op het laatste moment (5 dagen voor vertrek) beschikbaar waren, vooral omdat we mogelijk vanaf Dusseldorf zouden vliegen was dit niet prettig. Het had prettig geweest als eerder was gecommuniceerd vanaf waar we zouden vertrekken.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Sri Lanka

Leuke organisatie voor studenten

De reis was opzich prima, leuke en afwisselende dingen gedaan en gezien. Ook veel vrije tijd. Wat ik een groot nadeel vind is dat de reisleidster zelf ook niet eerder in het land van bestemming is geweest. Heb je dus vragen onderweg dan word dit ‘gegoogled’. Dat kan ik zelf ook. Tevens vond ik dat onze reisleidster, Wendy, ook vaak keuzes maakte voor ons, zoals waar we gingen eten en vaak was er al een maaltijd geregeld. Opzich een lief gebaar maar als ik er zelf voor moet betalen wil ik graag ook zelf een keuze kunnen maken. De couscous had ik op een gegeven moment wel gezien.

• Waar ken je ons van? Social media

Een geweldige reis in een prachtig land dat fantastisch georganiseerd was

Het was een geweldige reis. Vietnam is een groot, divers land waar heel veel te zien is. Zelf vond ik het noorden en het midden het mooiste gebied. Maar ook het zuiden was erg uniek. De overnachtingen waren goed. In Dalat hadden we een slecht hostel, maar dit werd erg goed door de reisleidster, en tour guide opgelost zodat we na wat heen en weer rijden een nieuw hostel hadden wat zeer goed was. De activiteiten en bezichtiging waren goed. Soms was het net iets teveel. Dit was voornamelijk als je uit de nachttrein in Hue komt. De slechtere nachtrust zorgt ervoor dat alle bezienswaardigheden matig gezien kunnen worden. Hoi An is een prachtige plek waar veel van ons nog wel wat langer wouden zijn, het strand daar zijn we geen eens op geweest, maar schijnt ook geweldig te zijn. Zelf bleef ik nog iets langer en had de uitbreiding op Phu Quoc gepland. Uiteindelijk heb ik dit zelf gefixed omdat ik de enige in mijn groep was, waardoor het anders duurder zou worden. Phú Quoc is echt een touristen eiland (ook binnenlandse touristen zijn er veel). Als ik dit nog een keer zou doen en misschien een aanrader voor nieuwe reizigers die niet zo heel erg van het zonne zijn is doorvliegen van Ho Chi Minh City naar Hanoi om daar nog een paar dagen een Sapa omgeving tour te doen, Sapa zelf is ook erg touristisch, maar de omgeving buiten het dorpje minder. De Sapa omgeving is het enige wat ik nog erg graag wil zien en misschien het enige gemis is van de reis. Verder was alles heel goed geregeld, Lisa onze reisleidster was geweldig en alle kleine dingen die opgelost moesten worden deed ze als een topper! Een dikke aanrader dus!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Vietnam
  • Waar ken je ons van? Via een vriendin

Geweldige ervaring

Geweldige reis met een zeer ervaren en enthousiaste reisleider die niet alleen oog heeft voor de groep maar ook individueel begeleiding geeft

• Waar ken je ons van? Internet

Leuke afwisselende reis met gezellige groep

In een week tijd veel verschillende dingen gezien en gedaan, samen met een leuke gezellige groep en goede reisleiding!

• Waar ken je ons van? Googlen

Supergezellig

Heel gezellig en een hele hoop leuke dingen gezien, zeker een aanrader

• Waar ken je ons van? Via via

Geweldige reis

Mooie reis door Peru, met verschillende hoogtepunten. Diverse natuur, dat ieder zijn schoonheden heeft. Zeker een aanrader voor de avonturier, die van een uitdaging houdt

• Waar ben je met ons op reis geweest? Peru
  • Waar ken je ons van? Internet

Maximaal genoten in Colombia!

Wauw, wat een geweldige reis én wat een fantastische groep. Het was voor mij de eerste keer dat ik een georganiseerde rondreis boekte, maar hier geen moment spijt van gehad! De 22-daagse reis naar Colombia is echt een aanrader. Het (bijna volledige) programma, de accommodaties, reisleider Daniël en niet te vergeten het land zelf waren top! Bij ons verliep het einde van de reis niet helemaal naar wens, vanwege een accommodatie/locatie die niet Mambo-waardig was. Uiteindelijk is dit aangepast in het programma en heeft Mambo ons netjes behandeld. Een tip voor Mambo is; de reactiesnelheid op vragen/klachten mag iets verhoogd worden.

Supper toffe reis

Super toffe reis, Leuke activiteiten en een leuke groep

• Waar ben je met ons op reis geweest? Thailand
  • Waar ken je ons van? Eerdere reis

Gaaf

Het eerste gedeelte van de reis is heel gaaf. Het tempo van de activiteiten ligt hoog en mooie indrukken worden opgedaan. Salento, Manizales, Medellin en San Gil zijn heel gaaf. Om uiteindelijk in Palomino uit te komen na deze drukke dagen is ook heerlijk. Al is het even omschakelen om na het hoge tempo ineens even helemaal niks te doen. Een kritische noot moet toch ook gegeven worden. De laatste week na Palomino vind ik niet Mambo waardig. In het noorden is vooral veel gerelaxed en weinig ondernomen (op een enkele kleine excursie na).

• Waar ken je ons van? Eerdere reizen

Interessant reis

Ik vergelijk deze groepsreis met 6 andere groepsreizen die ik in het verleden heb gedaan. De reis was leuk en we hebben leuke plekken bezocht. Het reisprogramma komt voor mijn gevoel niet helemaal overeen met wat ik daadwerkelijk beleefd heb. We sliepen niet in Minca (totaal niet gezien, hostel had heerlijk eten maar was voor de rest niet echt bijzonder om er twee nachten te verblijven). En ik had het idee dat we naar Rosario islands gingen, niet een schiereiland Bura….. voelde mij vooral bij het laatste een beetje misleid. Daarnaast geld voor mij dat de sociale momenten toch de reis maakt. En die viel voor mij persoonlijk echt tegen. Maar dat is iets wat je lastig in de hand heb. Ik heb er geen spijt van, maar kleine kans dat ik nogmaals bij Mambo een vakantie boek.

• Waar ken je ons van? Google

Mooie reis, maar niet meer met mambo

De plekken die je ziet zijn top maar ik heb me een aantal keer qua locaties flink opgelicht gevoeld met mambo. Zo zouden we naar minca gaan, nou ja in de buurt, je moet alleen wel ‘eventjes’ 7 uur hiken om wel naar minca te gaan. Hetzelfde met rosario islands, we zaten dus op een schiereiland en niet rosario.. lekker goedkoop mambo! Ook de reisleider zijn gedrag was niet acceptabel met momenten. Mambo wordt hem niet meer, jammer want Colombia was wel een prachtig land. Vervoer was wel goed geregeld, verder had een organisatie voor mij geen toevoeging

• Accommodatie(s)
  • Communicatie met Mambo Reizen N.v.t.
  • Waar ken je ons van? Online

Het was geweldig! Leuke groep, leuke reis en goed geregeld allemaal. Zeker voor herhaling vatbaar. Maar dat wist ik al want vorig jaar ook al via mambo op vakantie geweest.

• Waar ken je ons van? Via google

Leuk om een weekje weg te zijn.

Activiteiten waren leuk, verblijf op de camping was ook leuk, nette camping met veel te doen. Kamp zelf was erg smerig en rommelig. De tweede week ging niet door ivm te weinig boekingen en is geannuleerd. Wacht nog steeds op mijn geld wat ik terug krijg. Dit is de eerste en laatste keer dat ik een reis boek bij mambo.

• Communicatie met Mambo Reizen
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Kroatië.
  • Waar ken je ons van? Internet

Indrukwekkende reis met goede begeleiding!

Een goed georganiseerde reis, waarbij je altijd terecht kan bij de reisleider. Samen met de gezellige groep wordt het al snel een top vakantie.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Marokko
  • Waar ken je ons van? Mijn eerste vakantie naar lloret de mar

Een mooie afwisselende rondreis

Mooie rondreis door Marokko met woestijnen, gebergten, strand en marakkech. Vergis je alleen niet in de reisafstanden met de bus. Benodigde tickets hadden wel eerder gestuurd kunnen worden of minimaal worden gecommuniceerd dat we vanaf Amsterdam zouden vliegen in plaats van Eindhoven.

• Waar ken je ons van? Internet

De groep 'maakt' de reis!

De groep maakt de geslaagde reis. Mambo biedt wel een programma maar met elkaar zorg je voor de invulling. Ik had persoonlijk meer van Mambo verwacht bij het boeken van een georganiseerde reis. Bijvoorbeeld meer vulling in het programma. Maar ook praktisch nadenken qua materiaal; 2 pannetjes om voor 17 man te koken is wel zeer minimaal, of bij een kampeerreis naar Noorwegen qua zijn rotsharingen wel een vereiste. Met simpele ingrepen kun je het 'comfort' en de mogelijkheden gauw verhogen!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Noorwegen
  • Waar ken je ons van? Via via

Goede eerste indruk van Toscane, smaakt naar meer!

Per trein gereisd naar verschillende steden, waardoor je echt verbonden bent met het land en prachtige landschappen ziet! Prima hostels met soms ook een zwembad of een luxe hostel met fijne bedden. Ook fijn dat de reis is afgewisseld met camping en zwembad en de Toscaanse kust waarin je even kunt relaxen in de zon en uit de drukte bent. Onze topreisleidster Eline heeft er nog een extra schepje bovenop gedaan en zijn we naar het prachtige Verona geweest! We hebben ontzettend veel kunnen zien van het prachtige Toscane en volop genoten van de sfeer, het prachtige weer, fantastisch eten en prachtige steden met ongelofelijk veel cultuur. Helaas waren de musea gesloten op maandag in Florence. Dat was wel heel erg jammer!

• Waar ben je met ons op reis geweest? Rondreis Italië
  • Waar ken je ons van? Trouwe klant

Héééérlijk

Hello. Héééérlijke 3 weken gehad. Ik wil niet zeggen dat ik eigenlijk 2 weken zou doen maar.. Ik heb gewoon een weekje bijgeboekt. Lekker hoor. De pauperbus is overigens geen aanrader, mja ik wist niet dat je woedend werd. Groetjes Ruurd (deze recentie bestaat uit one-liners opgedaan op mijn vakantie. Ik ben niet de eigenaar of bedenker van deze units)

• Waar ben je met ons op reis geweest? Pakostane

Hele mooie reis

Mambo heeft de reis naar Colombia goed georganiseerd. Wij waren de aller eerste groep die deze reis had geboekt. De hostels, waren op een aantal na, goed gekozen. De activiteiten waren leuk! De transfers waren goed geregeld. Minca klopte niet met de beschrijving. We hadden niet de verwachting daar 2,5 uur naartoe te moeten reizen... jammer omdat we het stadje wel heel graag hadden willen zien. Het einde van de reis was minder.. In de reisinformatie gaven ze aan dat we naar de Rosario Islands zouden gaan. Bountystranden en een verblijf in een relaxt hostel. Dit was allesbehalve dat. We kwamen niet op een eiland terecht, maar in een varkensstal. Een strand van een halve meter en vervallen hostels zonder stroom een stromend water. No way dat wij hier zouden verblijven. Ter ‘compensatie’ zouden ze een ander hostel terug in de stad regelen dat binnen het budget (geen idee welke) moest vallen. Ook kregen we €150 om met 10 man voor uiteten te kunnen.. Mambo heeft hier absoluut niet klantvriendelijk gehandeld. Het heeft ons een hele dag gekost, in verband met reistijd van en naar de plek. Omdat we met de boot moesten konden we ook niet meteen terug. De volgende dag hebben we zelf alsnog een tripje naar de Rosario islands geboekt om toch nog daarvan wat gezien te hebben. Dit hebben we zelf moeten bekostigen. Je zou verwachten dat je als reisorganisatie een compensatie aanbiedt als je steken laat vallen. Wij zijn immers de aller eerste groep die deze reis boekt, zij maken een hele grote fout om een groep naar zo’n vieze plek te sturen en wij zijn een hele dag kwijt (waar ons ook nog is voorgehouden naar een eiland met bountystranden te gaan). De wijze van compensatie vindt ik dan ver onder de maat. Ondanks dit was de reis ontzettend mooi, maar dit voorval heeft wel een stempel oo het eind van de reis gedrukt. En dat is ontzettend jammer..

• Waar ken je ons van? Internet

Druk, maar mooi programma!

Voor mij was het de eerste keer met Mambo. Allereerst vond ik de website heel overzichtelijk en uitnodigend. Goede informatie voorziening en gemakkelijk boeken. De travellounge moest ik even uitzoeken. Ik had al eerder geinterrailled wat mij goed was bevallen vandaar dat ik deze reis boekte. Ik vond het een mooie maar zeer volle reis. Veel reisdagen voor drie weken vakantie. Ik zou als tip geven om te kijken welke steden mogelijk overgeslagen kunnen worden. Zo vond ik banja luka en uzice overbodig. Vanaf het treinstation in uzice hadden we makkelijk met de transfer meteen door naar tara national park gekund. In banja luka was verder niks te doen (als je niet gaat raften is dit ook een tussenstop waar je niks te doen hebt). Verder goede reis en goede reisleiding. Wat ik netjes vond is dat alles werd betaald toen de heenreis niet soepel verliep. De extra overnachting, reserveringen en treintickets zijn door Mambo betaald.

• Communicatie met Mambo Reizen
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Balkan interrail
  • Waar ken je ons van? internet

Actieve, relaxte vakantie met fantastische groep

Mijn eerst keer met een jongerenreis weggeweest en het was bovenverwachting. Ten eerste was de groep al super leuk en gezellig, en de combinatie activiteiten en vrije tijd was perfect verdeeld. Elke dag stond er wel een activiteit gepland en voor de rest was er nog genoeg tijd om aan het strand te liggen of iets anders te doen. En hoewel ik niet echt een kampeerder ben is het slapen in een tent mij ook meegevallen, ook omdat er een normaal bed in de tent stond, en ik gewoon mijn telefoon op kon laden ;)

• Waar ben je met ons op reis geweest? Elba

Grote Koppel 6 3813AA Amersfoort