Afwisselende en allesomvattende rondreis door Portugal

Met de rondreis werden interessante plaatsen/steden bezocht die samen een goeed indruk gaven van Portugal. De afstanden tussen de stopplekken waren goed te overbruggen met vervoer van de bus. Je was vrij in het deelnemen aan een leuke groep van culturele en sportieve activiteiten die zorgden voor afwisseling in de vakantie. De reisleidster Lara was altijd goed gehumeurd en enthousiast. Van tevoren heb ik gevraagd of zij extra op mij kon letten. Dit voorzichtige verzoek heeft ze goed opgepakt en opgevolgt. Puntje van kritiek is dat Lara ook onbekend was in Portugal en eigenlijk een medereizigster was die extra info van Mambo toegeschoven kreeg. Ik had overtuiging dat ik had betaald voor reisleidster die bekend was in Portugal.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Portugal
  • Waar ken je ons van? zelf gevonden

Onvergetelijk

ik heb een mooie fantastische reis mogen beleven. Portugal van 8 juni tot 24 juni 2022. Reisbegeleidster Lara had alles voor elkaar. Er mooie bestemmingen zoals Porto, Sintra en Villa nova de Milfontes. We hebben echt heel veel gedaan onder andere: suppen,surfen en kayakken. Je kunt ook in je vrije tijd je eigen keuze maken en je moment alleen zijn kiezen. De groep was ook erg leuk. 1 nadeel was de dag zogenaamd naar Sagres. Daar waren we maar een 1 uurtje en ging je door naar Lagos. Maar je bent meer onderweg dan dat je iets leuks het gezien of gedaan. We waren toen ook pas om 16:00 aangekomen.

• Waar ken je ons van? Social Media

Reis op veel punten anders dan omschreven

Wij hebben met de groep een klachtenbrief opgesteld omdat onze Costa Rica reis op veel punten anders was dan in de reisbeschrijving. Daarnaast was het ook erg duur, op voorhand heb je al best wat betaald, daar komt bij dat alle activiteiten ter plaatse worden uitbesteed en erg duur zijn om te betalen. Wij waren zo’n 500 euro extra kwijt, terwijl de reis al best duur was. Ook wijzigden kosten op het laatste moment. Dan had je iets geboekt en werd het opeens duurder… erg vervelend. Groot deel van de verblijven waren erg primitief, op zich niet erg maar als je veel betaald voelt dat toch gek. Online zag ik dat de verblijven, als je ze zelf zou boeken 5x goedkoper waren. Een van de verblijven had veel kakkerlakken, ook in bed, gelukkig heeft mambo toen wel een ander verblijf geregeld. Maar een hostel waar we twee nachten sliepen vielen de bedden net niet uit elkaar, kreeg je handdoeken met bloedvlekken. Dan waren heel veel dingen dus anders dan verwacht… Een voorbeeld: ze omschrijven gebied bekend om “vol met tropische vogels” en bloeiende flora en fauna in het regenseizoen. Houd er rekening mee dat dit niet het geval kan zijn (zoals bij ons). Ter plaatse gemeld dat er geen vogels waren, ook weinig vlinders en geen bloeiende bloemen enz gezien. Dit is slechts een voorbeeld. Veel activiteiten en omschrijvingen waren anders (maar als ik alles ga noemen dan wordt het heel lang bericht). Er ging veel mis met geboekte vliegtickets. Ook het noodnummer was op sommige momenten niet bereikbaar. Het land an sich is natuurlijk mooi, maar op vele punten kwam mambo op ons over als een niet professionele club. Ik heb ter compensatie na lang wachten en mailen (2 maanden later) 100 euro gekregen. De erkenning is prettig, hoewel 100 euro natuurlijk wel erg weinig is als je zo’n 3000 voor de hele reis hebt betaald. Bovendien nemen ze geen “groepsklachten” in behandeling en moet ieder dus individueel iets indienen. Ook belachelijk, want het was een opstapeling…

• Waar ben je met ons op reis geweest? Costa Rica
  • Waar ken je ons van? Online

Griekenland was fantastisch!

De rondreis door Griekenland was super. Wat een prachtig land en leuke mensen leren kennen. De communicatie via Mambo liep ook erg prettig, wij hadden alleen minder geluk met onze reisleider.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Griekenland
  • Waar ken je ons van? Via een vriend

Heet, heftig en heel leuk

Het was echt een geweldige vakantie, echt veel gedaan maar gelukkig ook wat dagen en momenten waarop we het wat rustiger aan konden doen. We hebben op veel mooie locaties geslapen en het is ook zeker een aanrader om onder de sterrenhemel te slapen wanneer het kan. De hitte was op de meeste momenten wel te verdragen maar zeker de eerste dag in Marrakech was echt enorm heet. De medicijnen en ORS die wordt aangeraden staan er niet voor niets! Verder zijn de menden er heel vriendelijk, de verkopers zijn redelijk opdringerig en hebben een fluwelen tong. Wees echt keihard met onderhandelen!

• Accommodatie(s)
  • Communicatie met Mambo Reizen N.v.t.
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Marokko
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen

Super nice!

Dit was mijn eerste reis met Mambo. Ik heb echt enorm genoten van deze reis. Super leuke groep en toffe activiteiten. Shoutout naar onze reisleider Mick voor de begeleiding en gezelligheid. Bedankt voor deze leuke ervaring.

• Waar ken je ons van? Via google

Goed geregeld, allesomvattend en enorm gezellig

Mijn vakantie in Portugal heb ik als zeer positief ervaren. Onze reisleider Mick had alles tot in de puntjes geregeld en had een hele positieve instelling. Hierdoor voelde ik mij meteen op mijn gemak. De afwisseling tussen de bijzondere plekken en sportieve activiteiten zorgde voor een unieke ervaring.

Een prachtig vakantieland

Een prachtig vakantieland met veel natuur, cultuur, water(activiteiten) en vriendelijke mensen! Onze reisleider Mick heeft zich goed verdiept in alle mogelijkheden die Portugal te bieden heeft. We hebben daardoor de mooiste plekken gezien. Plezierige hostels met soms een klein zwembad of jacuzzi en er hing altijd een goede vibe. Goed gekozen activiteiten.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Rondreis Portugal
  • Waar ken je ons van? Vervolg op Vinea vakanties

AMAZING

Dit was voor mij de eerste Mambo groeps rondreis en ik vond het echt geweldig! De groep was gezellig, het land was prachtig en de activiteiten super! En een dikke shout out naar onze reisleider Mick die er alles aan heeft gedaan om onze vakantie gezellig en zorgeloos te laten verlopen!! Ik ga zeker nog een keer mee. ❤️❤️❤️

• Communicatie met Mambo Reizen
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Portugal rondreis
  • Waar ken je ons van? Familie

Leuke rondreis door Portugal, Leuke groep en Reisleider!

• Waar ken je ons van? Eerdere reis

5 sterren, puur en slechts omdat Mick de reisleider was

• Waar ken je ons van? Mambo

Fantastische vakantie

Ik heb een fantastische vakantie gehad. Met onwijs leuke mensen om mij heen, de locatie was prachtig, gezellig en alles wat tot in de puntjes verzorgd. We werden ontvangen in osterhund door de camping eigenaar loui. En die heeft ons mee genomen in een fantastisch avontuur samen met zijn vrouw en goeie stagair! Hun hebben er alles aangedaan om ons het naar ons zin te maken. En ons alles te vertellen en leren over lapland en dorotea. We hebben onwijs veel leuke dingen gedaan en gedeeld. Echt een vakantie om nooit te vergeten. Het eten was altijd compleet verzorgd door tess en de zweedse kok. Een heerlijk warm vuur in het midden van het restaurant waar we gezellig omheen zaten. En genoten van alles om ons heen. De activiteiten waren ook fantastisch om allemaal te mogen doen. Sneeuwscooter rijden, ijsrijden. Husky tocht en nog veel meer! Zelf had mambo een reisleider geregeld. Die was eigenlijk wel overbodig. Maar gezellig dat hij mee was. De camping eigenaren waren voor mijn gevoel de reisleiders. Ik ben onwijs blij dat ik deze reis heb gemaakt en ik ben zeker van plan ooit terug te gaan!

• Communicatie met Mambo Reizen
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Doro camp dorotea zweeds lapland
  • Waar ken je ons van? Via via

Top vakantie, van alle gemakken voorzien

Goede vakantie gehad, goeie feestjes gevierd in de apres-ski en goede lessen gehad.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Saalbach-Hinterglemm
  • Waar ken je ons van? Vorige vakantie

Het was weer top

Heb dit jaar de reis naar Oostenrijk 2 keer gedaan in januari en maart het waren weer 2 super weken in de sneeuw. Compliment aan mambo betreft de communicatie en actie rond om het corona gebeuren in maart. Ik kijk weer uit naar volgend jaar.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Oostenrijk
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen

Uitstekend geregeld, topvakantie!

Vanaf moment één alles goed geregeld, helder in de communicatie. Tijdens de reis hielden de reisleiders ons goed op de hoogte, waren ze heel meedenkend en wat vrijwel alles mogelijk. Mede door hen en de hele toffe groep een zeer geslaagde vakantie. Zonder twijfel volgend jaar weer.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Saalbach, Oostenrijk
  • Waar ken je ons van? Internet

Super leuke week gehad met leuke mensen. Goed geregeld, reisleiding had een actieve houding.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Oostenrijk, Saalbach
  • Waar ken je ons van? -

• Reisprogramma N.v.t.
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Oostenrijk
  • Waar ken je ons van? Internet

Rommelig en niet altijd structuur

Van de drie mambo Reizen die ik heb gedaan, merkte je dat dit de minst best geregelde was. Af en toe waren activiteiten onduidelijk en zat het soms rommelig in elkaar. Reisleider was goed en had een programma, mambo zelf zou betere activiteiten kunnen uitzoeken. En de reis kunnen verbeteren.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Zuid Afrika
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen

het was weer top

Dit was mijn tweede keer met Mambo naar Saalbach. ook dit jaar was het weer goed georganiseerd en hebben we weer een leuke tijd gehad.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Saalbach Hinterglem
  • Waar ken je ons van? vorig jaar

Super leuke vakantie met leuke mensen

Maaike is echt heel erg goed. Bereid alles tot in detail voor en daarnaast een tof mens. Accommodatie super.... nadeel was twee persoonsbed met andere man. Had graag 2 losse bedden gehad. De buschauffeur op terug weg was een chagrijn. Mambo was verder erg duidelijk qua communicatie betreffende reis, documenten etc...

• Waar ben je met ons op reis geweest? Saalbach
  • Waar ken je ons van? Internet opgezocht

Super leuke reis en fantastische groep

Dit was mijn eerste reis met Mambo mee, ik wist niet precies wat ik ervan moest verwachten, maar het was fantastisch. We hadden een leuke groep en in de busreis heen was het direct gezellig. Verder was de reis zelf goed georganiseerd, je hoefde je nergens zorgen om te maken. Onze reisleider was goed betrokken bij de groep en zorgde ervoor dat we in een week alles qua activiteiten eruit hebben gehaald. Via een Whatsapp groep konden we van te voren heel laag drempelig elkaar voorstellen en allerlei vragen stellen.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Oostenrijk, Saalbach

Positief

Positief

• Waar ben je met ons op reis geweest? Saalbach

Goed georganiseerd

Mijn ervaring is zeer positief. De eeste keer dat ik met mambo reizen mee ben geweest. Wintersport in oosterijk met Maaike! Maaike plande elke dag iets en als je mee wilde kon je zo aansluiten. Maar ik was te snel moe en weinig ervaring dus ik heb met een ander klein groepje op ons tempo de piste af gegaan. Al ben ik een dag met de grote groep mee gegaan dit was super leuk. Ik was de sloomste maar iedere keer wachte ze op mij en ging ik voor. Er bleef niemand achter en niemand had daar problemen mee!

• Accommodatie(s)
  • Communicatie met Mambo Reizen N.v.t.
  • Waar ben je met ons op reis geweest? Oosterijk
  • Waar ken je ons van? Google

Geweldig om nooit meer te vergeten!

Mijn eerste groepsreis ski reis met mambo was geweldig! We hadden een leuke reisleidster ;) Ook was ze heel betrokken bij de groep. Veel gezelligheid en gelachen! Ik ben zo enthousiast dat ik in de zomer weer een groepsreis ga boeken! Alles was goed geregeld hotel , eten , uitstapjes:)

• Communicatie met Mambo Reizen
  • Waar ben je met ons op reis geweest? saalbach hinterglemm
  • Waar ken je ons van? internet

Gezellig met veel feesten en een hoop skien

Gezellige groep. Iedereen entaussjast. Veel nieuwe mensen leren kennen.

• Waar ben je met ons op reis geweest? Saalbach Hinterglemm
  • Waar ken je ons van? Internet en vrienden