Deskundig

Vlotte afhandeling met een deskundig en prettig persoon.

Kundig

Heel fijn dat de inspectie op vrij korte termijn kon plaats vinden. En het rapport binnen een dag beschikbaar was. Onze woning is kundig en netjes gekeurd door een hele vriendelijke meneer.

Great

It was quick and good!

• Would you recommend us? Yes

Goede keuring met duidelijke uileg

Het was fijn dat wij met de keuring konden meelopen en zo alles al groten deels te kunnen bespreken. Het uiteindelijke rapport was ook duidelijk en kwamen geen nieuwe dingen meer naar voren. De vriendelijke meneer was ook snel beschikbaar en wij kregen een afspraak bevestiging. Waardoor alles voorspoedig en duidelijk verlopen is.

• De communicatie met de inspecteur

Communicatief vaardige en competente inspecteur. Hij legde vooraf duidelijk uit wat hij ging doen en waarom. Tijdens de inspectie nam hij de tijd om mogelijke problemen toe te lichten + wat dit betekende. Hij wist veel. Na de inspectie kreeg ik zeer snel een duidelijk rapport. Dit rapport kan ik gebruiken, fijn.

• Het contact met kantoor/planning N.v.t.
  • De communicatie met de inspecteur

Prettig contact en heldere informatie

Van het inplannen van de afspraak voor een bouwtechnische keuring tot het ontvangst van de rapportage verliep alles zeer prettig en voorspoedig. Arthur komt over als een kundig persoon met veel ervaring en verstand van zaken. Tijdens de keuring werd alles netjes toegelicht en vragen werden in begrijpelijke taal beantwoord. Ook het rapport is keurig en uitgebreid.

Hele fijne, meedenkende keurder

Ik werd tijdens de keuring bijgepraat over alles wat ook in de rapportage werd besproken. Hierdoor heb ik het vertrouwen dat ik de punten die ter verbetering zijn, ik ook kan aanpakken.

• De communicatie met de inspecteur

Plezierig, professioneel, geheel volgens verwachting

• De communicatie met de inspecteur

Geweldige ervaring met Peter!

Afgelopen woensdag heeft Peter ons nieuwe huis van A tot Z doorlopen. Hij nam hier onwijs veel tijd voor, heeft werkelijk waar elk detail bekeken en veel foto's gemaakt. Dit vonden we uiteindelijk allemaal terug in een uitgebreid rapport, inclusief duidelijke toelichtingen. Al met al zeer tevreden over Peter van Rossum van Woningkeur IJsselstein.

• De communicatie met de inspecteur

Grondige, deskundige en vriendelijke keurmeester.

Snel contact met keurmeester Frans Veenboer gelegd. Duidelijke/heldere afspraken tijdens het eerste contact gemaakt. De keuring verliep soepel. De keurmeester heeft ruim de tijd genomen om 'alles' grondig te onderzoeken en heeft dit uiteindelijk helder in zijn rapportage verwerkt.

• De communicatie met de inspecteur

Snel geregeld, uitgevoerd, en duidelijke rapportage

De inspecteur had oog voor details, klom uit het raam om de dakbedekking te inspecteren, en dook bijna de kruipruimte in.

• De communicatie met de inspecteur

Gedegen en professionele keuring, rapportage wat onoverzichtelijk

Ik ben bij de keuring aanwezig geweest, de inspectie komt op mij (als leek) professioneel en kundig over. De inspecteur geeft veel toelichting tijdens het hele proces waardoor je een goed beeld krijgt over de staat van de woning. Desondanks vind ik de rapportage niet overzichtelijk en niet goed ingedeeld. Ik kan met veel moeite zaken terugherleiden tot de geïnspecteerde ruimtes/onderdelen. Er wordt benoemd "enkele delen zijn". Maar welke delen zijn dat dan? Kortom; je krijgt een goed beeld van de staat van de woning om daar je beslissing op te baseren, maar je krijgt niet een handig overzicht waarmee je naar een aannemer kan om de directe aanbevelingen te laten uitvoeren.

• De communicatie met de inspecteur

Zeer vriendelijk geholpen en alles was heel duidelijk

We zijn erg goed geholpen door Wesley en hij heeft ons duidelijk en kundig verteld hoe de staat van het huis momenteel is en hoe we dit kunnen verbeteren inclusief indicatie van bijbehorende kosten.

• De communicatie met de inspecteur

Professionele maar ook persoonlijke dienstverlening

Een groot compliment voor medewerker ‘Henk Bakker’. Een fijne uitleg en het was ook nog eens gezellig om met hem door het huis te lopen. Duidelijk in alles meegenomen waar hij op dat moment mee bezig was. De link naar de rapportage was alleen niet in het weekend beschikbaar, waardoor wij in de bedenktermijn niet bij de rapportage konden komen. Echter heeft Henk in de woning deze mondeling gegeven, zodat wij wel een realistische inschatting konden gaan maken. Alleen voor de IT/kantoor wel een aadachtspunt.

Zeer onder de maat

Nieuwbouw woning opleverrapport opgemaakt voor € 295,-. Zonde geld. Heb nagenoeg zelf alle punten moeten noemen en daarna nog meerdere punten zelf ontdekt wat de keurmeester totaal niet gezien heeft.

Onvoldoende en onzorgvuldig

Alles is geregeld door onze makelaar omdat wij met vakantie zijn. Vandaar dat van onderstaande sterren scores een aantal nvt zijn. Op mijn vakantieadres heb ik de rapportage gekregen en gelezen. E.e.a. vind ik zeer onzorgvuldig. Een paar voorbeelden; Inspecteur heeft in het waterluik van de buren staan kijken en dus de loden leiding niet kunnen zien die er wel degelijk is (ook deze info van de makelaar genegeerd). Expansie vat van de cv wordt als “goed” beoordeeld. In werkelijkheid staat deze op doorroesten en de overstort naar het dak is kapot. Dit alles is alleen te constateren via foto’s van een mobiele telefoon vanwege de installatie plek van het vat. € 13.000,- voor herstel kozijnen en schilderwerk is niet realistisch. Bouw/installatie jaar van de cv ketel is de inspecteur niet bekend, dit staat op een plaatje achter de te openen klep: 1964. ( aardgas) Riool putje naast het huis is niet te herleiden? Keukenkraan aanzetten, die zit aan de andere kant van de muur. Hoe moeilijk kan het zijn. Inspecteur kan het riool systeem niet zien, dus niet vertellen hoe het loopt. Behalve eerder genoemd putje, loopt de h.w.a. daar naast het huis en de stortpijp van de badkamer is zichtbaar in die hoek van de huiskamer, wederom hoe moeilijk kan het zijn. Wat was gebruikelijk in 1928. € 1950,- voor een nieuwe cv ketel. De aan/afvoer van lucht/uitlaat gas kan niet direct de oprit op/de tuin in of het balkon op. Dit is gecompliceerder. Het aansluiten van nieuw koper op oud ijzeren fitwerk is gecompliceerd, dus duur. Een aantal voorbeelden om mijn negatieve evaluatie te verduidelijken. Als laatste het totaal bedrag € 48.615,00 incl. btw en uitgevoerd door een aannemer zonder doe het zelfwerkzaamheden. Er is voor dit bedrag nog geen Oostblokker te vinden. Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest Sjouke de Vries.

• Het contact met kantoor/planning N.v.t.
  • De gang van zaken tijdens de inspectie N.v.t.
  • De deskundigheid van de inspecteur
  • De communicatie met de inspecteur N.v.t.

Beste Sjouke, wij schrikken altijd wanneer wij zoveel negativiteit in onze klantenreview krijgen. Wij zien in ons dossier dat u niet gebeld heeft met het hoofdkantoor en ook niet met onze inspecteur. Wanneer iets niet duidelijk is in het rapport dan hadden wij dit altijd kunnen toelichten. Mochten er (terechte) fouten gemaakt zijn in het rapport dan is dit ook altijd aan te passen. Mocht er nog behoefte zijn om ons te bellen dan staan wij u graag te woord.

Twee keer in een jaar tijd met dezelfde persoon gewerkt. Zeer vakkundig en prettig!

Twee keer een prettige en vakkundige keuring meegemaakt!

Fijne ervaring

Duidelijk en overzichtelijk rapport, Vriendelijk en prettig contact. Erg tevreden over Leon!

Zeer deskundige keuring

De uitvoerder van de keuring was op tijd op de locatie aanwezig. Hij heeft een heldere toelichting gegeven over hoe de keuring uitgevoerd zou worden en wat er zoal bekeken zou worden. Vervolgens heeft hij heel secuur de inspectie uitgevoerd en mij mondeling geïnformeerd over zijn bevindingen en daarbij waardevol advies gegeven. Het enige minpuntje was dat de rapportage lang op zich liet wachten en ik daar achteraan moest bellen.

Supergoede en snelle service

Ik heb in eerste instantie een meeloopkeuring laten uitvoeren door Peter van Rossum door Woningkeur IJsselstein. Peter was erg deskundig, wat ons hielp bij de aankoopbeslissing. Toen ik later wat gedoe had met een taxateur en Peter appte voor advies ging Peter direct in zijn netwerk voor me op zoek naar een andere taxateur. Nog later in het proces, anderhalve week voor de overdracht van ons nieuwe huis, wilde de bank ineens toch een bouwkundig rapport hebben. Toen ik Peter belde maakte hij direct de volgende ochtend tijd in zijn agenda om ons huis nogmaals te doorlopen en leverde hij rond het middaguur al zijn bouwkundig rapport op. En dat tegen het standaard tarief. Hiermee kon onze hypotheek toch nog op tijd rond komen voor de overdracht. Kortom: Peter is een vakman die service hoog in het vaandel heeft staan. Ik kan hem van harte aanbevelen!

Top bedrijf en personeel

1 belletje en alles is zo geregeld van a tot z! En vriendenlijk ook en denken met je mee

Prima ervaring, bekwaam uitgevoerd

Ik heb het als prettig ervaren dat er werd meegedacht om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. Snel en bekwaam uitgevoerd, veel informatie verstrekt gekregen over het hoe en waarom.

• De communicatie met de inspecteur

Mijn ervaring is zeer positief

Kantoor Woningkeur Groep goed te bereiken, afspraken worden nagelomen en keuring netjes uitgevoerd met ook nog aanbevelingen tijdens de keuring van de woning. In 1 woord uitstekend.

Professioneel,

De bouwkundig inspecteur was een vriendelijke attente man, met kennis van zaken. Goede adviezen en tips van hem gekregen. En zeker een aanvulling op de aankoop van onze woning. Gelukkig kon er ook snel geschakeld worden zodat de inspectie op korte termijn ingepland was.

Friendly and efficient

The technical inspector, Henk, who was allocated to our inspection was thorough and friendly. He was also knowledgable and came with a lot of experience.

• Would you recommend us? Yes

Kerkstraat 36 3341LE Hendrik-ido-ambacht

Over Woningkeur

De Woningkeur® Groep is een franchiseorganisatie met een onderscheidend concept en sterke uitstraling. Het staat voor een landelijke samenwerking van zelfstandig bouwkundig advies bureaus. De inspecteur van iedere vestiging kent de regionale markt en is lokaal bekend met de historie van steden en hun panden. Allen zijn zij gespecialiseerd in, gediplomeerd én gecertificeerd voor het uitvoeren van bouwkundige keuringen en energie keuringen van onroerend goed. De bevindingen worden beschreven in heldere rapportages, gebruikmakend van efficiënte, moderne software. Bovenal is de Woningkeur inspecteur altijd onafhankelijk en objectief.