Goede training, heel praktisch

Ik heb veel praktische tips gekregen die ik meteen in de praktijk heb kunnen toep. Dank jullie wel voor goede training!

• Welke dienst: Lichaamstaal Master
  • Wie was de trainer/spreker? Denise & Henry

Leerzaam, dynamisch en verfrissend helder

Een boeiende training die veel inzichten geeft bij zowel jonge als ervaren professionals. De training vloog voorbij.

• Welke dienst: Incompany training/workshop
  • Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Beste Frans, dank je wel voor jouw review! Mooi om jouw ervaring vanuit het oog als CEO en deelnemer te lezen. Het was een plezier om jullie mooie club mensen te trainen!

Vorig jaar gaf Denise een workshop op ons event. De reacties waren zo positief dat we haar dit jaar als hoofdspreker geboekt hebben. Zelden zijn onze mensen zo enthousiast geweest over een keynote, als dit jaar. Denise's keynote scoorde zelfs hoger dan het hele event ansich. Als je de bezoekers van jouw event een ervaring wil geven waar ze over na blíjven praten, door de inhoud én de manier waarop het gegeven werd, raad ik Denise van harte aan!

• Welke dienst: Spreker op event
  • Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Dank je wel voor je review, Marije! Wat fijn dat je jouw ervaring als opdrachtgever hebt gedeeld!

Inspirerende avond met bevlogen en kundige begeleiding!

Als je wil weten wat non-verbale communicatie voor jou kan betekenen, dan is een sessie onder leiding van Denise Dechamps een ‘must’!

• Welke dienst: Incompany training/workshop
  • Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Dank je wel voor je review, Onno! Het was een plezier om met jullie te werken!

• Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Dank je wel voor jouw review, Etiënne!

Leerzame, energieke sessie met een flinke dosis humor

Inspirerende sessie waarbij de aandacht tot aan het eind weer vastgehouden

• Welke dienst: Incompany Training
  • Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Dank je wel voor het delen van jouw ervaring, Dorien! We stellen het enorm op prijs dat je hier even de tijd voor hebt genomen.

Deze criticus is zeer tevreden en positief verrast

Didactisch goed opgebouwde training met duidelijke wetenschappelijke onderbouwing wat vertaald wordt naar herkenbare praktijkvoorbeelden. Dit maakte het zowel voor mij als WO-afgestudeerde (drs.) interessant, maar ook voor de mensen met een andere opleidingsachtergrond in de groep, zoals de verpleegkundige, BOA en beveiliger in de groep. Ik heb uitgebreid vooronderzoek gedaan voordat ik koos voor Body Language Academy. Even heb ik ook synergologie overwogen. Totdat ik mij hier verder in verdiepte en er achter kwam dat de onderbouwing daarvan op z'n minst wankel is. En toen ik een oudcursist sprak, wist ik zeker dat synergologie het niet ging worden. En toevallig kwam ik even later in Trouw een artikel tegen waarin onafhankelijke deskundigen aangaven dat synergologie even betrouwbaar is astrologie of numerologie. Daarentegen staat de stroming die onderwezen wordt in de Lichaamstaal Professional opleiding en Master Lichaamstaal van Body Language Academy aangeschreven als wetenschappelijk met ruim 50 jaar aan wetenschappelijk bewijs. Wellicht niet voor iedereen belangrijk, maar voor mij wel. Ik weet dat ik kritisch van aard ben en sceptisch kan zijn, maar de trainers waren zeer kundig en wisten al mijn vragen te beantwoorden. Mijn complimenten voor hoe snel zij een ontspannen en toegankelijke sfeer hebben gecreëerd van vertrouwen en verbinding - en dat in een groep mensen die elkaar nog nooit eerder heeft gezien. Ook de locatie was uitstekend en de lunch voortreffelijk! Ik vind het zeer knap van deze organisatie dat zij op zoveel vlakken zulke hoge kwaliteit kunnen leveren.

• Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Hallo Floris. Dank je wel voor je review! Fijn om te horen dat je zo tevreden bent! En jouw kritische vragen kunnen we alleen maar op prijs stellen. ;-) We willen je wel vriendelijk vragen of je de opmerkingen over onze vakgenoot uit jouw review zou willen halen. We begrijpen uiteraard dat dit jouw mening is en je daar recht op hebt. Maar we willen liever geen negatieve uitspraken over andere bedrijven op onze pagina. We groeien graag op eigen kracht, zonder anderen naar beneden te halen. Wij kunnen jouw review niet aanpassen, dus moeten we je helaas vragen om dit zelf te doen. Alvast heel erg bedankt!

Al jarenlang plezier van

Ik zou de training eigenlijk een ster minder willen geven, omdat hij van mij langer had mogen duren. Maar dat zou niet eerlijk zijn. ;-) Het is al een tijd geleden dat ik de opleiding 'Lichaamstaal Professional' en 'Master Lichaamstaal' heb gevolgd, maar herinner me het nog heel goed. Nadat ik er van verschillende kanten erg enthousiaste verhalen over had gehoord, móést ik hem ook volgen! En ze hebben niets teveel gezegd! Ik heb gewerkt bij de Politie, in de beveiliging en voor beide opleidingen gevolgd, maar nergens heb ik iets (waardevols) geleerd over non-verbale communicatie. Achteraf verbaasd mij dat enorm, nu ik weet wat ik weet door deze training. Ik dacht voorafgaand echt dat armen over elkaar betekende dat iemand gesloten was en misschien wel iets verbergde. Want dat is letterlijk wat ze je leren! Door de uitleg en wetenschappelijke onderbouwing in deze training is dat misverstand een van de vele dingen die ik heb geleerd. Het was wel even slikken om te merken hoeveel aannames je onbewust doet en hoeveel signalen je ooit verkeerd geleerd hebt. Ik heb ook mijn eigen lichaamstaal en uitstraling kunnen aanpassen door de training. Ik was altijd al ambitieus en wist dat ik het kon, maar het lukte me niet promotie te maken. Vaak kreeg ik dan feedback over andere dingen dan mijn ervaring, cv of competenties. Maar dingen als 'we zien het je niet doen' of 'je bent niet zelfverzekerd genoeg'. Door de training heb ik ontdekt waar dat precies door kwam, want ik kon het wel! Ik heb mijn lichaamstaal iets aangepast waardoor ik meer overkom zoals ik ben en anderen dat ook zien. En dat is het mooiste cadeau. ❤️ Ik gebruik nu, een aantal jaar later, nog steeds wat ik geleerd heb in de training! En ik ben blij om te lezen dat er nu terugkomdagen zijn om je kennis weer op te frissen en te oefenen.

• Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Dit zou eigenlijk iedereen moeten leren!

Zoals ik tijdens de training ook aangaf heb ik in mijn carrière veel trainingen en opleidingen gevolgd. Maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Ik heb moeite met lang focussen en krijg meestal na een ochtend opleiding, hoofdpijn. Tijdens deze training was ik verbaasd toen de trainer zei dat het al 16:00 was! De tijd was voorbij gevolgen, ik was nog steeds geboeid, had geen hoofdpijn en had eigenlijk wel langer door willen gaan! Na deze opleiding gevolgd te hebben vraag ik mij sterk af waarom ik dit niet eerder heb gedaan of waarom we dit niet standaard krijgen op school, danwel in een vervolgopleiding. Meerdere cursisten waren het hierover met mij eens. Ik heb aan de andere MT-leden aangegeven dat ik deze opleiding wil aanbieden - en aanraden - aan al ons personeel. Daar ik zeker weet dat dit hun presentaties, onderling begrip en teamgevoel gaat verbeteren. Complimenten voor de goede organisatie, communicatie en verzorging. En complimenten aan Denise betreft hoe snel zij veiligheid in de groep weet te creëeren en wetenschappelijke materie heeft omgezet in praktische modellen en methoden. En ook dank aan de groep voor de ontzettend leuke vijf dagen! Ik zie jullie graag terug tijdens een terugkomdag!

Geweldige training

Eind november heb ik de lichaamstaal master gehaald bij de Body Language Academy. Dit is de vervolgcursus op de lichaamstaal professional die ik eind 2019 heb afgerond. Tijdens de training heb ik geleerd wat de impact is van lichaamstaal en hoe je dit praktisch in kunt zetten om de lichaamstaal van anderen beter te begrijpen en om je eigen lichaamstaal congruenter te maken met je boodschap. In de training is er veel kennis aangereikt en we hebben veel geoefend om vaardigheden te versterken. De training is heel interactief en de vertaling met de praktijk wordt goed gemaakt. Er is veel ruimte voor persoonlijke coaching en de transfer met andere studenten zorgt voor een nog groter leereffect. Ik heb mijn case-analyse geschreven over profiling, waarbij ik de profilingschalen heb ingevuld op basis van non-verbale communicatie om hiermee een inschatting van karaktereigenschappen te maken. Hier is gekeken naar dominant, onderdanig, warm, koud, competent, incompetent, extravert, introvert, comfort, ongemak, toegankelijk/open, afstandelijk/gesloten, positieve signalen, negatieve signalen, expressief en vlak. Bedankt Denise Dechamps en de rest van Body Language Academy voor deze prachtige training.

• Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Een fantastische training die je direct kunt inzetten

2 dagen Lichaamstaal Professional training zijn omgevlogen. Behalve de theorie die ook in naslagwerk en het online platform is terug te lezen is er veel interactie en zijn er flink wat oefeningen gedaan. Ik heb veel nieuwe en duidelijke inzichten gekregen over de non-verbale communicatie van mijzelf en mijn omgeving. Het vergt nog veel oefening maar dat deert niet, want het is heel erg leuk om non-verbalen communicatie te leren en te leren herkennen. Er wordt vanuit mijn perspectief veel nieuwe informatie gegeven in deze training, waardoor het denk ik goed is dat de trainingsdagen niet langer duren dan een uur of zes. Het is heel waardevol om vanaf nu positief in te kunnen spelen op non verbale communicatie die ik eerder niet zou hebben herkent. Deze training is van harte aanbevolen, met dank aan Henry van den Bogert die als trainer heel goed en bevlogen is in zijn expertise.

• Wie was de trainer/spreker? Henry van den Bogert

Dank je wel voor je mooie review, Jeroen! We waarderen het enorm dat je jouw ervaring hebt gedeeld.

Fijne energie om in te leren!

- Fijne afwisseling tussen praktijk en theorie - Fijne afwisseling tussen rust en activiteit - Professionele didactiek/methodiek

• Wie was de trainer/spreker? Henry van den Bogert

Een nieuwe wereld gaat voor je open

De lichaamstaal master training is een geweldige aanvulling op de professional. De verdieping en verbreding die tijdens deze drie dagen aan bod komen zijn een verrijking voor mijn communicatie zowel in mijn persoonlijke als professionele omgeving. Wat me het meest is bijgebleven is dat je door het kijken naar signalen dingen hoort en ziet die je eerder niet waarnam. Er gaat echt een nieuwe wereld open. Op zoek naar een cluster van signalen en congruentie in wat mensen zeggen maakt dat je anders naar mensen en gesprekken kijkt. Non-verbale communicatie zoals het gepresenteerd wordt door Body Language Academy is verrijkend en verdiepend op alle verbale gesprekstechnieken en een echte meerwaarde voor mij als persoon. Daarbij is de combinatie tussen de trainers Denise en Henry geweldig. Ze vullen elkaar aan in expertise en persoonlijkheid. Het werkplezier is zichtbaar en ze hebben oog en oor voor hun cursisten. Denise en Henry begeleiden en coachen je als cursist. Ze zorgen dat je het maximale uit de cursus kunt halen. Ik heb de master training als ontzettend waardevol ervaren en zou deze cursus aan iedereen willen aanraden.

Een echte aanrader!!

Elke les zit vol waardevolle informatie welke op een leuke interactieve en vooral zeer positieve manier wordt overgebracht.

• Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps & Henry van den Bogert

Ik heb geleerd en genoten: aanrader!

Nadat ik online (de cursus van bodylanguagetactics.com) had gedaan, merkte ik dat ik het lastig vond om het geleerde in de praktijk te brengen, maar dat wel wou. Met wat googlen kwam ik op de courses van Denise uit en na een prettig telefoongesprek kon ik starten met de master. Als voorbereiding heb ik met Henry 1 gesprek gehad, met name voor een toelichting over de unieke RBL methode. En de 3 dagen zelf, ik heb genoten. De inhoud sloot goed aan bij wat ik al wist en de drie dagen waren gevuld met praktijk, oefenen en feedback. Precies wat ik zocht. Henry en Denise vind ik prettige, bijna charismatische docenten die weten qaar ze het over hebben en tot de tanden bewapend zijn met wetenschappelijke kennis over lichaamstaal. Met andere woorden: inhoudelijk sterk en geen praatjesmakers die gebakken lucht verkopen. Hier had ik dus wat aan! Ondertussen is mijn course afgelopen en ik merk dagelijks voordeel van wat ik geleerd heb. Oh, en de (vrijwillige) "eindopdracht", die is bijna af. Ook na de cursus willen ze die nog "nakijken" en dat is prettig flexibel. Henry en denise, nogmaals bedankt!

• Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps & Henry van den Bogert

Fantastisch mooie ervaring die je elk moment kunt inzetten.

Het feit dat je tijdens de training samen bent met andere deelnemers en met elkaar live kunt oefenen. Met daarbij de feedback van de trainers daar groei hè zo snel van. De manier waarop de training is opgezet en wordt gegeven door Denise en/ of Henry is top. Er is tijd voor persoonlijke ontwikkeling en je hebt de gelegenheid om met andere je ervaringen te delen. Je krijgt feedback van je mede cursisten. Allemaal heel waardevol om het nog beter onder de knie te krijgen.

• Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Leerzame en leuke training!

Denise heeft oog voor iedere deelnemer en vragen. Alles komt aan bod en de geleerde stof en oefeningen zijn eenvoudig in de praktijk te brengen!

een training vol (zelf)inzichten

Ik had twee motivaties om de trainingen bij Body Langage Academy te volgen. De eerste was uit zakelijke overweging. Ik wilde graag weten hoe ik over kwam op personen en hoe het kwam dat de eerste indruk (dominant en onbenaderbaar) die mensen van mij hebben niet overeenkwam met de tweede warmere indruk, die mensen van mij hebben. Daarbij wilde ik ook weten hoe ik het meest uit een contact kon halen en daarmee ook kijkend naar wat iemand niet zegt, maar wel non-verbaal communiceert. Tijdens de trainingen kreeg ik ruim inzichten op dit vlak, als ook de zelfinzichten en handvatten hoe dit aan te passen. Mijn tweede motivatie was meer op persoonlijk vlak. Van nature ben ik een gevoelsmens en handel vaak vanuit intuïtie. Door de handvatten die ik tijdens de training bij Body Language Academy heb gekregen ben ik (beter) in staat om rationeel (non-)verbale signalen te duiden en kan ik hierdoor gevoelsmatig meer afstand nemen.

• Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Zoveel geleerd, niet alleen kijken naar anderen maar wat kan ik aan mezelf aanpassen.

Boeiend en interactieve keynote

Voor een opleiding rond sollicitatievaardigheden was een keynote over non verbale communicatie een ideale match. Henry nam de deelnemers van begin tot einde mee in zijn verhaal, zette aan tot zelfreflectie en maakte de brug naar de andere workshops van de dag. Daarnaast was het een zeer fijne samenwerking met Body Language Academy vanaf de start van de samenwerking tot het einde.

• Welke dienst: Keynote spreker
  • Wie was de trainer/spreker? Henry van den Bogert

Mijn kijk op mijn omgeving wordt nooit meer hetzelfde!

In mijn vakgebied als Teamontwikkeling Specialist/Leiderschaps ontwikkelaar kijk ik al heel veel naar "beeld & geluid" als ik met teams en leiders werk. De opleiding heeft een hele grote bijdrage geleverd aan mijn verdere ontwikkeling en specialisatie op het gebied van Body Language. Onze docent Henry is een topper in het overbrengen, uitdagen en delen van kennis op een rustige, soms humoristische en zeer professionele wijze. Maar het alleen volgen van de opleiding is niet voldoende. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen is noodzakelijk. Vandaar dat je ook nog levenslang blijft aangesloten bij de (digitale)Body Language community. Het heeft mijn leven en professie zeer verrijkt! Ronald van Andel Teamontwikkeling Specialist

• Wie was de trainer/spreker? Henry van den Bogert

Grote kennis, gedrevenheid en uitstekend maatwerk

Body Language Academy heeft voor de samenwerking met de Politieacademie een maatwerk opleiding ontwikkeld over non-verbale communicatie voor het docententeam van een specialistisch vakgebied. Het doel van deze opleiding was ons verder te bekwamen in het non-verbaal communiceren op ons specialistische vakgebied en dit ook toe te kunnen passen in onze lessen op de Politieacademie. Body Language Academy heeft hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan het verbeteren van een aantal opleidingen binnen de Politieacademie op het gebied van non-verbale communicatie. Ondanks dat het onderwerp voor ons niet nieuw was, hebben wij onze kennis en vaardigheden op dit gebied enorm kunnen uitbreiden. Door de heldere uitleg, de zeer grote kennis en gedrevenheid van Denise en haar collega’s is de opleiding omgevlogen. De opbouw van de lessen was logisch en werd continue aangepast aan de wensen van de groep. Er was een mooie afwisseling tussen theorie en veel praktijkoefeningen. Inmiddels leren wij op onze beurt aan onze studenten om hun verbale communicatie met non-verbale vaardigheden te ondersteunen en signalen bij de gesprekspartner te herkennen. We zien hier mooie dingen gebeuren en de reacties hierop zijn bijzonder positief! Non-verbale communicatie heeft dan ook een prominentere plaats gekregen binnen onze opleidingsprogramma's. Zelf zijn wij zo enthousiast geworden dat een aantal van ons daarna ook nog de Master training hebben gevolgd. De verdere verdieping heeft ons nog scherper gemaakt op het herkennen en bewust zelf toepassen van non-verbale signalen in onze lessen. Onderwijsteam Politieacademie

• Welke dienst: Incompany Training
  • Wie was de trainer/spreker? Denise Dechamps

Blij met de nieuwe inzichten over mijn Non-verbale communicatie

De 2 dagen zijn om gevlogen. Heel fijn dat de cursus interactief werd gegeven. Hele mooie inzichten gekregen over de non-verbale en verbale communicatie van mijzelf. Het vergt nog aardig wat oefening om het goed in praktijk te brengen. Ik ga daarom ook door en de master volgen om de kennis verder te ontwikkelen.

TOP !!!

In oktober 2021 ronde ik de Master opleiding af. Henry was de instructeur die de opleiding faciliteerde.. Ik kan alleen maar vermelden dat de opleiding rondom geweldig was. Theorie en praktijk mooi afgewisseld. Henry heb ik ervaren als een geweldige instructeur met veel passie voor zijn vak. Ik kijk uit naar de volgende trainingen van de Body Language Academy.

De Professional én de Master gevolgd: TOP trainingen

In deze praktische, maar wetenschappelijk onderbouwde, trainingen heb ik veel geleerd over het lezen van lichaamstaal van de ander. Niet minder belangrijk echter: ik ben me ook meer bewust geworden van mijn eigenlichaamstaal. Professionele en bevlogen trainers, goede ondersteuning online. Kortom: een aanrader voor iedereen die met mensen werkt!!

Over Body Language Academy

Body Language Academy is een gespecialiseerd instituut in non-verbale communicatie en menselijk gedrag. Met interactieve en science-based trainingen helpen wij bedrijven en professionals om hun doelen te bereiken door zich te ontwikkelen in de meest invloedrijke vorm van communicatie: de non-verbale communicatie.