Ontzettend veel geleerd en veel progressie gemaakt

Ik heb lang een verkeerde houding aangehouden, waardoor ik scapula alata had ontwikkeld. Karel had de juiste kennis om mij hierin te helpen. Dankzij Karel heb ik de juiste houding aangeleerd, en daarbij ben ik nog eens veel sportiever geworden ook!

• Wat is je leeftijd? 29
  • Wat doe je voor werk? Verpleegkundige

Werken aan een betere en gezondere ik

In een jaar tijd ben ik in totaal 20 kg afgevallen door de combinatie van krachttraining, het voedingssuccesplan, en meer bewustwording van mijn eigen gedrag en gewoontes die gewichtsverlies in de weg stond. De begeleiding die je krijgt is op maat gemaakt voor jou, frequent en behulpzaam.

• Wat is je leeftijd? 23
  • Wat doe je voor werk? Medisch student

Sporten en bezig zijn met mijn doel voelt nu als een avontuur, een spel waar ik invloed op heb.

Ik kwam bij Karel - Dedicated to life terecht nadat ik gezocht had op google 'personal training & coaching'. Dit omdat ik ondervonden had dat je wel kunt afvallen door te sporten en met je voeding bezig te zijn maar als je niet begeleid wordt op emotioneel vlak, je ook snel weer terug valt in oude patronen en je nog steeds niet snapt waarom je zo slecht voor jezelf zorgt. Ontzettend blij met de keuze die ik destijds gemaakt heb om bij Karel een traject te volgen. Ik ben nu niet alleen ruim 10 kilo kwijt, ik zit veel lekkerder in mijn vel, ben veel bewuster bezig met wat ik eet en waarom ik eet, heb een vast ritme met sporten wat natuurlijk heel veel rust geeft! En ook niet onbelangrijk, ik zie het sporten en bezig zijn met mijn doel veel meer als een avontuur, als een spel waar ik invloed op heb.

• Wat is je leeftijd? 29
  • Wat doe je voor werk? Eigenaar van Geiten- en zorgboerderij

Karel is doortastend en voelt goed aan wat past en wat niet. Hij stelt goede vragen, vraagt ook door. Hier heb ik wat aan Super!

• Wat is je leeftijd? 53 jaar
  • Wat doe je voor werk? Zelfstandig ondernemer

Pijnvrij bewegen!

Karel heeft mij met een gerichte aanpak van mijn voortdurende rugklachten bij het wielrennen en hardlopen (en achter een bureau zitten) afgeholpen. Vooral door aanpak van bovenlichaam en rug zodat een en ander weer in evenwicht is. Daarnaast heeft hij er met een gestructureerde aanpak voor gezorgd dat ik op een makkelijk vol te houden manier 5 kilo kwijt ben (and counting) en op gewicht blijf.

• Wat is je leeftijd? 49
  • Wat doe je voor werk? Interim manager

‘Dedicated to Life helpt mij om daadwerkelijk op een duurzame manier te veranderen’

Ik had een dikke buik en daar wilde ik vanaf. Daarnaast had ik een scheve houding. Karel heeft mij geholpen door begeleiding op het gebied van voeding en heeft mij geleerd anders te bewegen waardoor ik meer rechtop loop. Door dit alles zit ik lekkerder in mijn vel. De Personal Training is een stok achter te deur en geleidelijk aan leer ik iedere dag weer iets bij. Het helpt mij om daadwerkelijk op een duurzame manier te veranderen voor de lange termijn.

• Wat is je leeftijd? 38
  • Wat doe je voor werk? HR Adviseur

Iedere sessie een stap vooruit, zowel in kracht als in kennis.

Het personal training traject bij Dedicated to Life ben ik aangegaan omdat ik zelf ambitie heb om als Personal Trainer te werken. Toen ik contact opnam was ik net klaar met mijn opleiding tot personal trainer. Daar leer je een hoop theorie, om deze kennis aan te vullen coacht Karel mij nu met praktische handvatten en inzichten uit de praktijk. Karel is open en geeft duidelijke instructies, waardoor je snapt wat je moet doen en waarom. Door zijn solide theoretische kennis kan hij iedere keuze die hij maakt onderbouwen. Bij de training wordt er eerst gewerkt aan een goede houding en goed bewegen. Daarna ga je pas belasten, zodat je zo effectief mogelijk traint en het risico op blessures zo klein mogelijk maakt. Iedere sessie is een stap vooruit, zowel in kracht als in kennis.

• Wat is je leeftijd? 36
  • Wat doe je voor werk? Personal trainer

Ik sta zoveel positiever in het leven, geniet van eten en drinken en bereik nog steeds mijn doelen.

Voordat ik begon aan mijn traject zag ik er enorm tegenop om te veranderen, ik was bang om mezelf tegen te komen en bang om mezelf teleur te stellen. Na een maand trainen zat ik al stukken beter in mijn vel, ik was energieker en haalde voleding uit de trainingen. Eten was mijn grootste uitdaging en stressbron, ik voelde mij schuldig als ik iets gegeten had wat ik van mijzelf niet mocht. Ik had verwacht dat ik een standaard voedingsschema zou krijgen voorgeschoteld, helaas dat viel even tegen (dacht ik). We werkte aan kennis en vaardigheden rondom voeding en gedrag. Zoals Karel altijd zegt: “je aan een voedingsschema houden is als auto rijden, in de theorie heel makkelijk, maar zonder oefening weet je zeker dat je binnen een korte tijd crasht”. Door de voedingsbegeleiding weet ik nu niet alleen wat ik moet doen, maar ook hoe ik dit vol kan houden binnen een leuk leven. Momenteel train ik bijna een jaar bij Dedicated to Life en ben ik al meer dan 10kg afgevallen. Eten voelt niet meer als een straf, iets waar ik stress van krijg of obsessief mee bezig ben. Tegenwoordig eet ik zonder schuldgevoel een frietje, drink ik zo nu en dan een wijntje en bereik ik nog steeds mijn doelen. Ik sta zoveel positiever in het leven, bij dagelijkse activiteiten voel ik mij fitter en sterker en op het werk merk ik dat veel meer energie heb om door te zetten.

• Wat is je leeftijd? 33
  • Wat doe je voor werk? customer support

Veel meer energie en bewuster omgaan met voeding :-)

Als ondernemer is de uitzondering vaak de norm. Bewegen en gezond was hierbij vaak niet de prioriteiten. Voordat ik aan het trainen onder begeleiding van Karel/Dedicated to Life begon was ik voor mijn doen te zwaar en merkte ik ook dat de gewichtstoename niet goed voor me was. Momenteel volg ik wekelijks een training , We kijken ook regelmatig naar handige tips op het gebied van snel maar vooral gezond koken en toch genieten van heerlijk eten. Inmiddels ben ik 6 kg afgevallen, wat veel belangrijker is, is dat ik me veel beter voel en meer energie heb! Door de dynamiek in mijn leven heb ik voor aanvang niet altijd zin om te gaan trainen. Karel zorgt voor de juiste sociale "controle" en ik weet inmiddels dat ik me na een training altijd weer vol energie de deur uit loop. Ik raad iedereen van harte aan om bij Dedicated to Life te gaan trainen, het werkt!

• Wat is je leeftijd? 51
  • Wat doe je voor werk? Ondernemer

Energie voor 10!

Mijn leven als ondernemer eist een hoop van me. Sporten schoot er daardoor vaak bij in. Voordat ik aan het traject begon met personal training voelde ik mij vaak uitgeblust en had ik niet de energie om maximaal te presteren. Momenteel volg ik een efficiënte trainingsopzet van twee keer 30 minuten per week. Na 4 maanden ben ik 13kg afgevallen en heb ik energie voor 10. Door mijn drukke leven heb niet altijd zin om te trainen, maar het enthousiasme van Karel en Ruben sleept mij er altijd doorheen. Na een training ga ik altijd vol energie de deur uit. Klaar voor alles wat op mijn pad komt. Ik kan iedereen aanraden om bij Dedicated to Life een traject te beginnen. Karel & Ruben, keep up the good work!

• Wat is je leeftijd? 43
  • Wat doe je voor werk? Ondernemer

Goede inzichten! Professioneel, deskundig en betrokken

Voordat ik aan het traject begon trainde ik al meerdere keren per week. Ik was op zoek naar een balans tussen de manier van trainen en de juiste voeding om het gewenste resultaat te behalen. Door de deskundigheid en betrokkenheid van Karel ben ik in staat om veel effectiever te trainen. Ook is het voor mij nu veel duidelijker wat de achterliggende gedachte is van bepaalde oefeningen zodat ik precies weet waar ik mee bezig ben. Ik heb nog steeds dagelijks profijt van het gevolgde traject en kan het iedereen aanbevelen.

Datgene waar ik niet goed in ben, kan ik oefenen, trainen, maar wel met de juiste begeleiding. Ik ben nog maar net begonnen, maar ben nu al blij met het eerste resultaat.... meer vertrouwen in mijn lijf, meer kracht!

Karel is een gedreven professional met veel kennis van zaken

In de relatief korte periode die ik bij Karel getraind heb, heeft hij mij professioneel begeleid. Zijn gedegen theoretische kennis werd goed vertaald naar de praktische uitvoering en naar de door mij gestelde doelen.

Deskundige en oplossingsgerichte insteek!

Om mijn gezondheid te doen verbeteren, meer te gaan bewegen kwam ik bij Karel terecht. Bij het intake gesprek werd er op een rustige en verhelderende wijze uitleg gegeven. Karel nam alle tijd en gaf me weer wat overzicht en adviezen mee. Dank voor je genomen moeite en het fijne gesprek!

Een betrokken en deskundig trainer die jou verder helpt

Ik ben begeleid door Karel. Binnen een korte tijd is mijn conditie sterk verbeterd. Daarnaast is mijn ademhaling en gewicht stabieler geworden. Zeker aanrader!

Alleen veel te duur maar anders is het perfect!

• Leeftijd: 29
  • Beroep: Stakeholder Manager Supporter

Eerst had ik geen idee wat ik deed in de sportschool, hierdoor boekte ik weinig resultaat terwijl ik me wel veel moest inspannen. Door Karel van DTL heb ik de tools gekregen hoe ik zo effectief mogelijk kan trainen, en heb ik de juiste oefeningen meegekregen. Hierdoor haal ik resultaat met maar 30-60 min trainen per week! Ideaal voor mij als student.

• Beroep: Coassistent Geneeskunde

Ik heb het traject als positief ervaren, omdat Karel een fijne manier heeft van begeleiding en uitleg. Hij straalt deskundigheid uit en kan dat ook goed overdragen naar klanten. Ik begon met een hele doorsnee kijk op sport en voeding en door Karel heb ik naast dat ik mijn resultaten haalde ook veel informatie over voeding overgehouden

• Leeftijd: 19
  • Beroep: Student

Karel is erg enthousiast, deskundig en gedreven. Hier kom je bij de intake al achter. Hij vraagt goed door omdat hij niet alleen wil weten wat je wilt bereiken, maar ook wat het betekent voor je als je dit doel hebt bereikt. De vragen waren soms confronterend, ook waren er een hoop vragen waar ik nog niet over na had gedacht. Gelukkig krijg je na de intake de mogelijkheid om een gratis proeftraining te doen. Je hebt dan de tijd om alles even te laten bezinken om weer fris te beginnen aan de tweede sessie. Tijdens de gratis proeftraining ervaar je hoe het is om te trainen met een personal trainer. Karel bekijkt hoe je beweegt, geeft aanwijzingen en beantwoorde de vragen die ik nog had. Na afloop van de sessie hebben we samen een plan opgesteld om mijn doelen te bereiken. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik met de begeleiding van Karel mijn doelen ga behalen.

• Leeftijd: 33
  • Beroep: Ondernemer

Mijn training met Karel begon met een behoefte om meer uit mijn fitness training te halen en daarnaast had ik last van rugklachten. Karel gaf aan dat hij hier wel een aanpak voor kent. Vanaf begin oktober ben ik gestart met een traject met Karel en eigenlijk werd direct voor mij duidelijk dat ik met een professional te maken had. We begonnen met een nulpunt meting, dus waar sta je nu. Hierbij testte Karel hoe mobiel ik was. Nou ik was dus niet mobiel dus nog erg veel verbetering mogelijk. Ook kwamen we er direct achter dat ik een beenlengte verschil in mijn onderbenen heb, erg fijn om te weten. Tenslotte kan ik er nu iets aan doen. Ondertussen maakte we duidelijke afspraken in onze agenda's en communiceerde Karel een helder plan. Geen nieuw fitness schema met oefeningen maar terug naar de basis. Een uitgelijnd en mobiel lichaam dat in staat is pijnvrij door de dag te komen en later ook goede passende fitness oefeningen kan doen was en is het doel. Hierin zijn we wat mij betreft zeer in geslaagd. De oefeningen die ik met Karel heb doorlopen voor mobilisatie en activatie van mijn rug helpen mij iedere dag om met veel minder last te bewegen, top! Ik moet wel consistent blijven in het uitvoeren van de oefeningen en omdat ik helaas moest stoppen komt het voor nu op mijzelf aan. Maar ik beveel Karel van harte aan bij mensen die niet precies weten wat ze willen maar wel gemotiveerd zijn om meer uit jezelf te halen en bereid zijn hiervoor hard te werken. Karel, dank voor al je hulp! We treffen elkaar zeker in de toekomst nog.

• Leeftijd: 33
  • Beroep: Projectmanager/Sales

"“Ik voel me weer ge-reset”. Voor ik begon aan het traject irriteerde ik me al een tijd aan m’n buikje. Tijdens het traject heb ik niet alleen de kennis en vaardigheden geleerd om mijn buikje te verliezen, maar ook om ‘m weg te houden. Bij iedere training werd mijn progressie bijgehouden en had ik continue terugkoppeling van succes, dit werkte voor mij enorm motiverend. Wat me sterk is bijgebleven is dat tijdens de sessies de tijd altijd optimaal werd besteed. Op dit moment ben ik 1,5 jaar verder, ik ben nog steeds op streefgewicht en is mijn buikje nog steeds weg. Naast slimmere keuzes maken met eten kan ik nog steeds lekker uiteten en met vrienden een biertje drinken. In mijn eentje was me dit nooit gelukt."

• Leeftijd: 40
  • Beroep: Planoloog

Voordat ik kennis maakte met ‘Dedicated to Life’ sportte is meerdere keren per week. Alleen ik was niet tevreden over de resultaten. Ik had het gevoel dat er meer resultaat mogelijk was met de inspanningen die ik deed. Tijdens de intake bij ‘Dedicated to Life’ heb ik samen met Karel mijn doel vastgesteld: ‘meer kracht en minder vetmassa’. Op basis daarvan heeft Karel voor mij een persoonlijk programma geschreven. De nuchtere en wetenschappelijk benadering van Karel spreekt mij erg aan. Belangrijk uitgangspunt was: ‘iedere training moet een stap vooruit zijn ten opzichte van de vorige training’. Ik moet bekennen dat ik in eerste instantie bij dat uitgangspunt mijn vraagtekens had. Vanuit mijn ervaringen was ik niet gewend om iedere training zwaarder te trainen dan de voorgaande training. Maar eerlijk is eerlijk; het kan wel! En als een training dan toch een keer niet volgens planning verliep, was daar de humor en relativering van Karel die mij erdoor sleepte. Om mijn doel te bereiken was trainen alleen niet voldoende. Ook aan de voeding moesten aanpassingen gedaan worden. Bij ‘Dedicated to life’ krijg je geen hip kant-en-klaar dieet. Maar samen met Karel heb ik gekeken naar mijn eigen eetpatroon en op basis daarvan aanpassingen gedaan. Op deze manier heb ik met kleine aanpassingen in mijn eigen recepten een groot resultaat bereikt: 6kg en 10% vetmassa kwijt! En er was nog steeds ruimte voor de lekkere dingen in het leven: uit eten, wijn en kaas. Alleen wat minder vaak, in andere hoeveelheden en ingepast in de rest van de voeding. Na 3 maanden trainen en aanpassen van voeding zit ik niet alleen strakker, maar ook lekkerder in mijn vel! Soms let ik een periode minder op mijn voeding, maar ik heb de tools gekregen om mezelf (weer) in shape te houden en krijgen.

• Leeftijd: 39
  • Beroep: Manager

Wegens een blessure heb ik een jaar lang beperkt kunnen sporten. Drie jaar ervoor was ik veel afgevallen, door intensief hardlopen. De kilo’s kwamen er nadat ik niet meer fanatiek kon sporten langzaam bij. Ik heb zelf van alles geprobeerd om dit onder controle te krijgen. Hiervoor ben ik zelfs naar een diëtisten geweest, maar dit zonder resultaat. Verder ben ik in April geopereerd aan mijn knie, met een revalidatie traject van 14 maanden. Dit houdt in dat ik nog altijd beperkt ben in mijn bewegingen. Echter zag ik het niet zitten om tot die tijd stil te blijven zitten en alleen mijn fysio revalidatie door te zetten in deze periode. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een personal trainer die me echt persoonlijk kon helpen met terugkomen naar mijn streefgewicht. Ik heb met meerder personal trainers gesprek gehad, maar bij Karel merkte ik dat hij mij veel meer kon leren over bewegen en voeding. Hij heeft veel kennis van beide zaken, en kan hier goed over vertellen. Persoonlijk vind ik het interessant om te weten wat de achterliggende gedachte bij een bepaalde beweging of methode is. Ik heb een bovengemiddelde interesse voor beweging en voeding. Karel kon me veel leren met zijn wetenschappelijke onderbouwingen over veel verschillende onderwerpen, hierdoor ben ik qua kennis zo veel rijker geworden. Tijdens het traject focust Karel zich op beide onderdelen, voeding en beweging. Binnen de voeding heb ik veel geleerd hoe ik mijn doel kan bereiken, maar des te belangrijker hoe ik dit vol kan houden. Een van mijn doelen was om niet alles op zij te zetten om mijn streefgewicht te kunnen bereiken, dit gaat zeer goed. In mijn vorige afvalsessie sloeg ik sommige sociale gelegenheden over omdat ik niet in de verleiding wilde komen met eten. Dit is nu niet het geval, ik zorg alleen dat ik goed voorbereid ben. Ik hou van uiteten en dat wil ik ook graag blijven doen. Dus met een aantal handige gewoontes die Karel mij heeft aangeleerd is de verleiding tijdens het uiteten stukken kleiner. Verder heb ik meer leren luister naar mijn hongergevoel, en vooral zorgen dat de echte honger uitblijft. Dat waren namelijk de moment dat ik zonder denken van alles in mijn mond stopte. Vervolgens heeft Karel mij geleerd hoe ik mijn omgeving kan aanpassen om de verleiding zo klein mogelijk te maken. Vroeger pakte ik altijd een hand nootjes op het moment dat ik ze zag liggen. Nu heb ik ze in een andere kast gelegd, in een plastic zakje, en heb ik er al 2 maanden niet meer aangezeten. Ook heeft hij mij nieuwe recepten geleerd, de ene lekkerder dan de andere, maar verschillende recepten gebruik ik nu nog wekelijks. Tenslotte heeft hij mij geleerd volume aan te brengen in mijn maaltijden, en hoe mijn lichaam reageert op eten en niet eten. Zo weet ik nu beter wanneer ik het meest gevoelig ben voor verleiding en wat ik hiertegen kan doen. Met training is de eerste mindset geweest op het corrigeren van de basisbeweging. Zoals eerder aangegeven ben ik herstellende van een knieoperatie, dit zorgde ervoor dat mijn beweging daarin beperkt is/was. Karel heeft hier zeer goed op ingespeeld. Op het moment dat ik iets niet kon vanwege mijn blessure, verzon hij een andere manier om hetzelfde doel te bereiken. Doordat ik hypermobiel ben is mijn bewegingsvrijheid zeer groot. Dit is niet altijd goed, en Karel heeft me geleerd hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Ook wist ik van tevoren niet hoe ik mijn schouder/rugspieren kon aanspannen, dat heb ik nu wel geleerd. Mijn schouderblad draaide niet goed in, en door wat kleine oefeningen heb ik dit kunnen leren waardoor ik nu ook kan opbouwen met gewichten. Ik kom er nu achter dat ik vroeger in de sportschool maar wat deed. Ik stond vaak lang in de sportschool en dan waren er wel resultaten. Maar nu heb ik geleerd om met kortere maar efficiënter trainingen te trainen. Mijn doel is nog niet bereikt, maar ik ben wel goed op weg. Ik heb namelijk qua basis meer bereikt dan ik had kunnen voorspellen. Nu kan ik de rest van mijn opbouw zelfstandig voortzetten. Dit traject was mijn geld zeker waard.

• Leeftijd: 26

In het begin vond ik het lastig dat ik geen vooruitgang zag. Maar nu snap ik waarom het zo belangrijk is dat je eerst snapt hoe je je spieren goed kan aanspannen. En vind ik dat ik sprongen heb gemaakt.

• Leeftijd: 26

Het was voor mij de eerste keer dat ik met een PT heb gewerkt. Ik kan dus niet vergelijken met andere ervaringen, maar ik heb het wel als nuttig en plezierig ervaren. Vandaar dat ik geen tienen heb gegeven.

• Leeftijd: 45
  • Beroep: Financieel Manager