Inspectie dak niet conform opdracht

Telefonisch is duidelijk aangegeven dat door installerend bedrijf veel installatie fouten in de meterkast en bij de omvormer zijn gemaakt maar is opgelost na inspectie etc. echter was ik nu op zoek naar inspectie installatie op dak. Dit was géén probleem. Inspecteur voerde geen dak inspectie uit aangezien hij geen ladder bij zich had. Reactie omega was dat ze alleen dak inspecteren vanaf straat met een zoom functie op de telefoon. Zo is geconstateerd dat alles vast ligt en schroeven aangedraaid, juist geïnstalleerd, niet beschadigd etc. is. Connectoren zouden op dak van verschillend merk zijn en kabels hingen los maar via zoom functie dacht hij dat dit binnen de marge is. omega zegt dat men geen dak inspectie uitvoert maar schrijft er wel over in zijn nieuwsbrief van februari 2020.

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?
  • Welk cijfer geeft u de uitvoering en communicatie door de inspecteur op locatie?
  • In hoeverre voldoet de inspectie en het inspectierapport aan uw verwachtingen?

netjes.

Nette offerte extra werk zelfde dag geregeld.

x

Het zou goed zijn wanneer diverse bedrijven die inspecties mogen doen voor verzekeraars hun werkwijzen en beoordelingen op elkaar afstemmen. En regelmatig overleg met installateurs wat de eisen zijn maar ook luisterend naar installateurs waar ze tegenaan lopen en hoe ze het in één keer goed kunnen doen zou een enorme verbetering zijn. uiteraard met behoud van jullie onafhankelijkheid. En een toekomstbestendige inspectie met niet elke 3 jaar nieuwe eisen is een must.

goed en duidelijk

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

Inpectie ging prima en foutloos.

Met goed voorbereiding van onze kant ging de inspectie vlot. De inspecteur heeft zeer zelfstanding gewerkt en alles ging vrij snel. Top.

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

De inspectie is op een prettige manier vakkundig uitgevoerd.

De inspectie is vakkundig uitgevoerd en de inspecteur heeft mij op mijn verzoek vakkundig en begrijpelijk uitgelegd welke punten nog aandacht moesten krijgen. Ik was hierdoor goed geïnformeerd over de stand van zaken.

Professioneel en betrouwbaar

Een goede keuring uitgevoerd. Inspecteur gaf handige adviezen en dacht goed mee.

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

ik heb totaal geen ervaring met een dergelijke inspectie als deze

ik heb nog nooit iemand gezien die zo secuur te werk ging en toch heel rustig en netjes alles uit legde om het voor een leek als ik toch heel duidelijk het nut ervan in te laten zien

Duidelijk en correct

Keuring van onze zonnepanelen installatie gehad. In eerste instantie afgekeurd. Duidelijk aangegeven welke punten aangepakt moesten worden om daarna goedgekeurd te worden. Ook herkeuring duidelijk en vlug afgehandeld

Matig

Rapportage's zijn verwarrend m.b.t. geconstateerde gebreken i.r.t. andere projecten van ons. Verschil in interpretatie van de verschillende inspecteurs? Verder is het onduidelijk hoe om te gaan met het verwerken van herstelde opmerkingen i.r.t. het rapport. Ik zou graag zien dat, indien e.e.a. in het werk is hersteld, het ook wordt verwerkt in het rapport. Dit omdat opdrachtgevers/ verzekeraars vragen om een goede rapportage.

Fijne samenwerking al jaren

Al jaren hebben we een fijne samenwerking en hopend dit nog lang vol te houden

Goede vlotte service

geen aanvulling

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

adequate behandeling als klant en afhandeling van de opdracht

een vriendelijke en daadkrachtige benadering in het contact en ook een vriendelijke en geduldige inspecteur op lokatie

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

Tevreden over de keuring.

Alle te beoordelen zaken zijn aan de orde gekomen. Wel vervelend dat er punten in de rapportage verschijnen die niet direct na de keuring op locatie zijn meegedeeld. Minpunt is dat er te veel tijd zit tussen het moment van aanvraag van de keuring en de datum van uitvoer van de keuring. (deze beoordeling is ingevuld door de KAM-coördinator na de projectleider gehoord te hebben)

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

Inspectie dik in orde, communicatie rommelig

Inspectie uit laten voeren bij een klant. Bij offerte aanvraag al aangegeven dat het om een klant van ons gaat en de inspectie niet voor onszelf is. Maakte voor de offerte niet uit, als de juiste gegevens qua adres hier maar voor gebruikt worden, zo werd gezegd. Prima. Bij het inplannen van de afspraak was er al snel tijd, wat natuurlijk positief is. Echter toen werd aangegeven dat ik graag aanwezig wilde zijn bij de afspraak, werd aangegeven dat dit eigenlijk maar raar is. Wat mij betreft doet dat er niet toe, als een opdrachtgever (onze klant, 80+) graag wil dat ik daar bij ben, dan moet dat toch gewoon kunnen. Enfin, een aantal weken later was er dan pas weer tijd. Prima, doen we dat. Inspectie gedaan, praktische en positief kritische inspecteur (dhr. van Emmerik). Een dag later al het rapport ontvangen. Echter dit rapport stond op naam van de huurder van het pand. De bijbehorende factuur stond op naam van ons bedrijf (terwijl bij offerte al duidelijk aangegeven dat het om een klant van ons bedrijf ging). Dit is allemaal weer opgelost, maar het zijn toch een aantal foutjes die storend zijn. Daarom slechts 3 sterren (maar in het geheel wel een voldoende). Door betere communicatie kan dit gemakkelijk worden verbeterd naar een hogere score. Overall aan te bevelen, omdat de inspectie dik in orde is, en het daar uiteindelijk om gaat.

redelijk

Door dat er beweerd werd dat de verkeerde stekkers waren gemonteerd op de omvormer een hoop extra tijd gekost terwijl dit niet het geval was. na het sturen van de documentatie van de omvormer en gebruikte MC4 connectoren werd dit nog steeds beweerd. pas na het maken van een foto op locatie van de componenten is dit goed bevonden. terwijl bij inspectie dit al geconstateerd had moeten zijn.

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

Accurate en vriendelijke inspecteur, net rapport.

heel prettig

Duidelijk Prettige samenwerking Meedenken in de situaties

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

Inspecteur heeft zijn werk goed gedaan.

Inspecteur heeft verschillende gebreken ontdekt en dit goed aangegeven in een rapport. Ook heeft hij mij mondeling goed op de hoogte gebracht van verschillende gebreken.

Alles prima verlopen

Alles OK

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

Prettig, duidelijk en volgens afspraak

Duidelijke afspraken kunnen maken. Nette uitvoering.

Goede en vriendelijke service

Omega Energietechniek is bij ons de gehele PV-installatie komen inspecteren. Snelle en goede service. Verder erg vriendelijke medewerker. Top service.

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

snelle actie bij aanvraag, nozorg kan beter

Na keuring en rapportage, géén reactie meer op aanvullende vragen naar aanleiding van rapportage

• Wat vond u van de communicatie in aanloop naar de inspectie?

zoals het hoort, maar vaak niet is.

Helder, snel genoeg en kundig. Dit alles voor een concurrerende prijs.

Over Omega Energietechniek Inspectie

Omega inspectie is dé partij op het gebied van technische inspecties. Onze inspecteurs voeren voor u alle noodzakelijke inspecties uit op een veilige manier, volgens uw wensen en op gepaste momenten. U kunt bij ons terecht voor een breed scala aan inspecties volgens onder andere NEN1010 en NEN3140. Ook voeren wij inspecties uit voor PV Installaties (Zonnepanelen) en Klimmaterieel.