Annet levert betrouwbare ondersteuning op een prettige manier

Mediation praktijk Houten = Annet Strasters. Zij levert betrouwbare ondersteuning bij het proces van scheiden. Betrouwbaar in de zin van geeft goed aan wat je wel/niet kan verwachten, komt haar afspraken na, geeft duidelijke antwoorden op vragen en is deskundig, ook op financieel gebied. Ze doet dat op een prettige manier. Betrokken, oog voor beide kanten, onpartijdig.

Doelgericht en toch persoonlijk

Wij hebben de begeleiding door Annet ervaren als erg prettig. Ze werkt doelgericht om de mediation niet onnodig lang te laten duren. Toch is ze wel heel betrokken. Zo weet ze goed de consequenties van bepaalde keuzes in een echtscheiding te noemen, zodat je goed onderbouwd tot een convenant komt waar later geen gedoe meer over komt. Bovendien, als je een vraag hebt, dan heb je steeds snel een antwoord. Echt boven verwachting!

Redelijk ok

Ik ben niet geheel tevreden. Ik miste bij de mediator informatie over wat nu de wetgeving is, we hadden het kinderconvenant kunnen meenemen (zelf niet aan gedacht, maar had dit toch achteraf verwacht van de mediator) voorbeelden van anderen en voelde me niet gesteund door de mediator, maar had meer het idee dat de mediator aan de zijde van mijn ex stond. Daarnaast had de mediator mijn ex erop kunnen wijzen dat sommige passages die over de opvoeding gaan, niet thuis horen in een financieel document. Wel is het goed dat de mediator bleef mailen om ons aan te sporen en uiteindelijk is er wel een voorstel gekomen waar ik vrede mee kan hebben. Zelf ook niet gedacht aan een puntje wat ik nu nog als advies heb gevraagd. Het zou handig zijn als er een soort check list was met situaties e.d. zodat je het gevoel hebt dat aan veel dingen gedacht is.

Prettige en snelle ervaring. Komt direct tot zaken en weet van doorpakken. Is ook oplossingsgericht en bereid om even een stap harder te lopen als dat moet. Wij kunnen deze praktijk zeker aanraden!

Annet heeft ons scheidingsproces heel goed en met respect begeleid. Ze heeft ons erg geholpen door de essentie van moeilijke gesprekken samen te vatten en bij het formuleren van keuzes zonder op de stoel van ons, haar clienten, te gaan zitten.

Heel tevreden

Het proces van scheiden is uitvoerig begeleid en we zijn gewezen op wetten en regels waar je mee rekening moet houden. Er is een zakelijke benadering naast alle emoties die er dan zijn. Zelf is het dan moeilijk om tot een oplossing te komen en de bemiddeling hierin was prettig.

Beste Annet, ontzettend bedankt voor de fijne en professionele begeleiding!

Wij zijn respectvol en deskundig begeleid in het gehele proces, zowel fiscaal, juridisch en gevoelsmatig. Binnen 4 sessies was het convenant afgerond.

Is goed en prettig geregeld

Duidelijk, rustig, oplossings gericht. Met een goede balans tussen zakelijk en menselijk.

Prettige begeleiding. Flexibele opstelling, rust en goede uitleg. Toen het proces ineens versneld moest worden ging dat ook soepel.

Mevrouw Strasters heeft ons prima geholpen bij het proces. Alles werd duidelijk uitgelegd en professioneel begeleid.

Zeer professioneel geholpen en ook zo snel als het mogelijk is de echtscheiding kunnen regelen.

De hulp en het advies dat wij ontvingen was professioneel en onpartijdig.

Zakelijk, duidelijk, goede adviseur. Zoals je mediation zou wensen.

Annet is een zeer prettig persoon. Rustig, vriendelijk, begripvol, pro-actief. Belangrijk en fijn in een impacktvolle periode.

Annet bood ons een kundige en respectvolle begeleiding dat bijdroeg aan het vreedzaam verlopen van het proces.

Fijn en duidelijk geholpen

Alles word goed en duidelijk uitgelegd. En wordt met alles goed geholpen.

Zorgvuldige, eerlijke en persoonlijke werkwijze.

Papiermolen 30 3994DK Houten

Over Mediationpraktijk Houten

Wij zijn gespecialiseerd in (echt)scheidingsbemiddeling. Als u gaat scheiden komt er een hoop op u af. Er moeten veel zaken geregeld worden maar er spelen ook emoties zoals boosheid en verdriet. U vraagt zich misschien af hoe het met de kinderen moet en of u nog wel kunt rondkomen na de scheiding. Ook huisvesting speelt een belangrijke rol in dit ingewikkelde proces. Als mediator en financieel echtscheidingsadviseur kan ik u helpen om orde te scheppen in de chaos die een scheiding vaak met zich meebrengt. Ik begeleid u erbij om op een prettige en eerlijke manier tot afspraken te komen over alle aspecten van de scheiding zoals het ouderschapsplan, de financiën en het pensioen. Al deze afspraken worden door mij vastgelegd in een echtscheidingsconvenant. Vervolgens wordt de echtscheiding aangevraagd bij de rechtbank. U heeft van het begin tot het einde van het traject een en dezelfde mediator als contactpersoon. Na de scheiding kan er iets wijzigen in de situatie zoals een nieuwe partner, een andere baan of een ander huis. Er kan ook een conflict zijn ontstaan met uw ex-partner, bijvoorbeeld over de zorgverdeling voor de kinderen of de hoogte van de alimentatie. In die situaties is het goed om met een mediator erbij in gesprek te gaan om het conflict op te lossen, de afspraken uit het convenant of het ouderschapsplan te herzien of om een nieuwe alimentatieberekening te maken. Voor advies over deze zaken en voor bemiddeling kunt u terecht bij Mediationpraktijk Houten. Annet Strasters is zowel MfN (voorheen NMI) mediator als Register Financieel Echtscheidingsadviseur (RFEA) en zij heeft zich gespecialiseerd in het begeleiden van de gehele echtscheiding. Zij begeleidt stellen bij het maken van een goed ouderschapsplan, zij maakt de alimentatieberekening en stelt het echtscheidingsconvenant op. Dit natuurlijk allemaal in nauw overleg met beide partners. U kunt een afspraak maken voor een intakegesprek, dit is vrijblijvend en kosteloos.