aangemeld en het loopt

• Onze app

opbrengst is tegenvallend ten aanzien van wat er bij de start is voorgespiegeld.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Aanvullende kosten naar verhouding hoog, oa onderhou beheer, niet transparant, wie verdient er nu echt aan?

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

De inschatting van onze molen is helaas te hoog geweest, van begin af aan. Hierdoor merk ik toch teleurgesteld te zijn.

• Onze app

Alles werkt prima. Als ik meer winddelen wil kopen hoe kan ik dat doen

• Onze app

Het hele proces loopt geruisloos.De gedachte dat deze manier van energie opwekken duurzaam is, stelt me tevreden. Alhoewel ik ook wel oog heb voor de horizonvervuiling.

• Onze app N.v.t.

Duurzaamheid weet ik niet helemaal, de molens zijn zeer waarschijnlijk met behulp van de energie van steenkool gemaakt. En wat betreft gemak, die is ok zolang de app werkt;-)

• Onze app

Ik ben tevreden. Minpunten zijn vergoeding voor opgewekte energie van 5 cent per kwh: is laag. Ik heb ongeveer € 450 per winddeel betaalt en nu is het iets meer dan € 200 waard.

• Onze app

Beste Jules, Goed om te horen dat tevreden bent! Je betaalt nu 5ct per kWh voor je eigen groen opgewekte stroom. Als je dit bij een energieleverancier moet kopen ben je momenteel zo het dubbele kwijt, want met name de prijzen voor groene energie stijgen snel.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Ik ben zeer teleurgesteld in het rendement van de molens waar ik een aandeel in heb. Ik heb sterk de indruk dat er bewust teveel windelen per molen zijn verkocht behalve de witte juffer die jullie als uithangbord gebruiken. Jarenlang werd mij wijs gemaakt dat de windindex van de afgelopen jaren bepalend is geweest voor de keuze van het aantal windelen per molen. Heel sterk dat bij het live gaan van de eerste molens de 500 kWh nooit meer is gehaald. En waarom zit de witte juffer er al jaren dik boven de prognose van 500kwh, rekenfoutje? En dan ook nog de jaarlijkse service kosten en er blijft weinig rendement over. Jullie hebben een grote fout gemaakt door winst bejag, had een eerlijk deel gegund en het was een mooi project geweest. Ik zal niemand windelen adviseren, zonnepanelen is een stuk eerlijker en geeft een veel hoger rendement

• Onze app

Beste Danny, Vervelend dat je niet tevreden bent met je Winddelen. Wij vinden het belangrijk om eerlijk en transparant te zijn en willen daarom graag uitleggen hoe wij hier tegenaan kijken. Het is inderdaad zo dat de 2 molens waar jij Winddelen in hebt, gemiddeld minder hebben geproduceerd dan de verwachting. Dat komt omdat de wind de afgelopen jaren gemiddeld gezien achter gebleven is op de prognose. Dat wordt ook bevestigd door onafhankelijke partijen zoals het KNMI. Er zaten een heel goed windjaar bij zoals 2015 (waarin je de productie van je beide molens boven de 500 kWh per Winddeel uitkwam) maar bijvoorbeeld 2016 viel behoorlijk tegen. Voor beide molens geldt dat ze nog meer dan 10 jaar hebben te gaan en tegenover jaren dat het minder waait staan uiteindelijk ook wel weer jaren dat het harder waait. Voor de Grote Geert heb je sinds 2013 nog geen exploitatiebijdrage hoeven te betalen. Voor de stroom die je voor die Winddelen hebt ontvangen, heb je naast de aanschafkosten van je Winddelen, niets hoeven te betalen. Voor de andere molen is de exploitatiebijdrage 24 euro per Winddeel per jaar. Bij een opbrengst van 500 kWh kost de productie van 1 kWh dus 4,8 cent (inclusief BTW). Als je op dit moment kijkt naar de stroomtarieven op de site van Greenchoice, je energieleverancier, dan is het tarief per kWh bij hun meest gekozen energiepakket 10,2 cent (kale stroomprijs inclusief BTW). Wellicht heb je nog een wat lager tarief vanwege een eerder gesloten contract maar bij verlenging van je contract zal dit het tarief zijn waar het heen zal gaan. Met 24 euro exploitatiebijdrage per jaar ben je dus een stuk goedkoper uit dan dat je de stroom moet inkopen voor 10,2 cent en mag je toch spreken van een goed rendement. Zelfs als de wind iets achter blijft

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Het is mij nooit gelukt om door de app goed te koppelen aan mijn winddelen, waardoor ik niet kan zien hoe groot het deel van mijn totale maandverbruik is dat mijn winddelen opleveren. (functie in de app) Wel is het een feest om naar de windmolen in de app te kijken, mijn zoons willen vaak even naar 'onze windmolen' kijken. Ik vind het onvoldoende inzichtelijk is hoe de kosten en opbrengsten van mijn winddelen zijn, en hoe mijn rendement van mijn initiële inleg is. Los daarvan is mijn uiteindelijke keuze voor een investering in een duurzame stroombron geweest, en sta ik dus nog altijd volledig achter mijn keuze om winddelen aan te schaffen!

• Onze app

Prima investering, goed voor milieu en portemonnee!

• Onze app

De 'richting' van het dak van onze woning is niet gunstig genoeg om zonnepanelen te plaatsen. Op deze manier kunnen wij gelukkig toch iets moois doen voor het milieu!

• Onze app

Goede informatie over windcentrale molens.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Door allerlei factoren is het rendement veel lager dan verwacht. Een duidelijk overzicht van de netto opbrengst per winddeel/jaar zou fijn zijn en wellicht meer duidelijkheid brengen.

• Onze app

Ik zou graag zien dat jullie ook met anderen dan Greenchoice samenwerken, zodat ik vrijer ben in het kiezen. (Dat beïnvloedt de beoordeling van klantvriendelijkheid nu) De app ken ik nog niet.

• Onze app

Van aankoop winddelen tot jaaroverzichten en duidelijke communicatie, alles klopt bij de Windcentrale. En zolang het waait brandt het (led)licht bij mij voor niets. En leuk om via de app aan anderen te kunnen laten zien hoe het werkt.

• Onze app

Onbegrijpelijk dat niet meer mensen dit doen

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Het blijft toch een beetje afstandelijk en het stoort enigszins dat het niet even snel is vast te stellen of het ook nog iets oplevert, zeker doordat er zo af en toe toch extra facturen binnen komen.

• Onze app

Geen centje pijn en leuk initiatief