Persoonlijk, flexibel, leerzaam loopbaancoach traject

Ik heb het gehele loopbaancoach traject als zeer leerzaam en prettig ervaren. CareerAdvisor heeft een heel persoonlijke en flexibele aanpak. Er wordt goed geluisterd naar jouw wensen en behoeften. Na een korte telefonische intake word je aan een coach gekoppeld. Hiermee kun je een online intakegesprek (en tevens klik gesprek) inplannen en vervolgens kun je zelf kiezen of je het traject met deze coach wil doorlopen of dat je liever nog met een andere coach een klik gesprek wenst. Tijdens mijn online intakegesprek met coach Barbara Altink klikte het gelijk en ook haar werkwijze sprak me aan. Samen met haar ben ik het traject aan gegaan. Er is een duidelijke opbouw in het traject. En waar nodig of gewenst wordt dit ook aangepast aan jouw behoeftes. Daarnaast kon ik zelf aangeven welke tijd ik prettig vond tussen de coachsessies door. Door middel van diverse testen, spellen en opdrachten krijg je meer inzicht in “Wie ben ik”, “Wat kan ik” en “Wat wil ik”. Door zelf hiermee aan de slag te gaan en tijd te investeren in de opdrachten haal je het meeste uit het traject. Ik heb de persoonlijke begeleiding en ondersteuning van Barbara als zeer prettig ervaren. Ze stelt goede vragen om je nog meer aan het denken te zetten, geeft goede tips, is zeer deskundig in haar vak en erg betrokken. Nogmaals bedankt Barbara!

Goede begeleiding van werk naar werk

In de sessies die ik gehad heb is mij op de juiste manier een spiegel voorgehouden. Waardoor ik wel overwogen een keuze heb kunnen maken voor mijn toekomstige werk. Ik dank Barbara Altink zeer voor de prettige communicatie en de gesprekken waarin we de juiste zaken boven hebben gekregen.

Dankzij Sascha heb ik mezelf weer terug gevonden

Sascha is open, eerlijk en enthousiast. In fijne gesprekken en met enorm nuttige oefeningen heeft zij mij laten inzien wie ik ben, wat ik kan en wat ik graag zou willen. Die baan die gaat er komen, daar ben ik van overtuigd! Voor nu geniet ik vooral van het verder ontdekken van mezelf en mijn mogelijkheden.

Zeer fijn

In een mooie omgeving en veilige setting hoe te solliciteren weer opgefrist

Ik weet weer wie ik ben en wat ik kan.

Eind 2022, toen ik bij CA aanklopte, was ik op zoek naar mijzelf, maar liep daarin vast. De eerste sessies met Barbara heb ik als moeilijk ervaren, omdat ik mijzelf nooit de vraag gesteld heb "wie ben ik en wat kan ik". Ik dacht soms, waar ben ik aan begonnen. Maar het verdiepen in mijn drijfveren, competenties, kernkwaliteiten en beroepenschatkist bleken voor mij van onschatbare waarde, maar had ik zonder hulp nooit zelf kunnen achterhalen. De praatsessies, zo noem ik het maar even, en de besproken onderdelen hebben mij gefocust op wie ik ben, wat ik kan en wat ik wil. Dit besef vormt voor mij de basis om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien. Mede door de sollicitatietips en aanbevelingen voor het LinkedIn profiel. Terugkijkend vond ik de tijd tot de beroepenschatkist te lang. De sessies hadden wat mij betreft dichter bij elkaar mogen liggen. Het wordt pas echt concreet wanneer beroepen en branches gedefinieerd zijn, en je weet op welke vacatures je je moet richten. En die fase heeft tijd nodig, en die was er ook. Al met al een leerrijke ervaring. Over Barbara kan ik alleen maar zeggen een zeer deskundige en toegewijde adviseur.

Het heeft mijn leven veranderd!!

Mijn ervaring met Roel/ career advisor is erg goed! Hij heeft de vinger op de juiste plek gelegd en samen met mij veel helderheid gegeven. Door mijn coach traject heb ik erg veel geleerd en inzichten gekregen. Het heeft een hoop opgelost en mij heel veel gebracht voor de toekomst. Ik ben erg dankbaar voor deze ervaring.

Super fijne en duidelijke begeleiding bij outplacement

Ik heb gebruik gemaakt van de outplacement regeling bij CareerAdvisor en ik kan in 1 woord zeggen, top!! Een aanrader als je een team of coach zoekt die je begeleidt en weer in het zadel helpt op weg naar een nieuwe baan cq. uitdaging. De afspraken waren helder, de gesprekken duidelijk en heel informatief, waardoor je heel goed en duidelijk krijgt wat je precies kan, wil en waar je ambities liggen. Mijn coach de heer Vincent Heinink is een oude rot in het vak en heeft veel vak kennis, een fantastisch in leef vermogen en een groot netwerk waar hij uit kan putten. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik weer snel aan de slag ben gegaan. Nogmaals dank daarvoor. Dus....... TOP!

Persoonlijke en betrokken begeleiding!

Onder begeleiding van een ervaren en betrokken coach heb ik een passende baan gevonden die matcht met mijn talenten en ambities. Ik heb de nodige handvatten gekregen om de grootste uitdagingen te overwinnen. Reuze bedankt Vincent!

Dit traject heeft me waardevolle inzichten over mezelf, mijn waarden en netwerken opgeleverd.

Ik zat in de luxepositie dat ik inmiddels weer een nieuwe baan had, dus de urgentie was er vanaf. Heel fijn dat ik dus echt de tijd kon nemen om mijn ervaringen onder de loep te nemen om te ontdekken wat voor mij in werk en werkomgeving belangrijk is. Het was heel prettig om ideeën, waarvan ik zelf altijd denk dat ze onrealistisch zijn, met Barbara kon doorspreken en op een rijtje kon zetten wat er nodig is om ze wel uit te voeren - of in elk geval uit te proberen. Ik voel me gesterkt in mijn gevoel dat sommige werkwaarden aanwezig moeten zijn en dat afwezigheid ervan op een andere manier gecompenseerd moet worden. Als je weet te doorgronden waarom je in een baan niet floreert, kun je het gesprek erover aangaan of je op ander werk oriënteren. Dit traject maakte me duidelijk hoe ik mezelf in de markt kan zetten als ik werk zoek, dat niet meteen aansluit op waar ik ervaring in heb. Ik ben begonnen met het beter inzetten van LinkedIn en ik heb kennissen ingeschakeld om me op weg te helpen met het verwezenlijken van mijn ideeën. Het traject bij CA heeft me door de vele opdrachten om contacten te leggen daar echt toe aangezet. Het werd aangepast op mijn situatie, we hebben onderdelen overgeslagen en aan andere onderdelen meer tijd besteed. Ik voelde me echt gezien en gehoord.

Very Helpful and positive experience

I contacted CareerAdvisor to be prepared for upcoming interviews. Noemi helped me to have get some structure, use my strengths and be more confident in my interview. I got the offer. We also helped me to realised, according to my strengths and capabilities, which kind of role I wanted to pursue. After that we focus a lot in burnout management, which was a great help to my current position. I recommend her and CareerAdvisor 100%

De gesprekken met Sascha Fokker waren zinvol!

Fijn om goede gesprekken te hebben, enerzijds om nare ervaringen te verwerken en anderzijds om de juiste richting te vinden voor de toekomst. Ik vond de gesprekken met Sascha leerzaam en helpend.

Professioneel en persoonlijk traject met concrete resultaten

Het loopbaantraject bij CareerAdvisor heb ik als zeer positief ervaren. Het is een gestructureerd traject waarin de uitkomsten van verschillende testen en oefeningen startpunt zijn van de gesprekken en coachingssessies. Stap voor stap heb ik ontdekt wat mijn sterke punten, drijfveren en werkwaarden zijn. Op basis hiervan bepaald welke richting, branches en werkzaamheden bij mij passen. De coaching en begeleiding van Barbara Altink waren binnen het traject cruciaal. Ze motiveert, geeft richting, is kritisch en zorgt er voor dat je het grote plaatje blijft zien. Uitstekende begeleiding!

Super behulpzaam!

Ik had het genoegen om met Barbara Altink te werken, ze heeft me echt geholpen om weer op het juiste spoor te komen. Van carrière veranderen kan eng zijn. CareerAdvisor heeft veel opties en flexibiliteit zodat ze je zo veel of zo weinig kunnen helpen als je nodig hebt. Het is niet alleen kijken naar verschillende carrièremogelijkheden, maar echt uitzoeken wat voor persoon je bent en hoe je werkt. Ik heb dingen geleerd die ik mee kan nemen naar elke baan, omdat ik nu veel beter weet wat voor soort banen bij mij passen. Ze maken het je ook gemakkelijk in het proces, de eerste gesprekken gaan echt over jou en je waarde, en niet over het behagen van een werkgever. Mijn zelfvertrouwen was vrij laag toen ik aan het proces begon als gevolg van negatieve werkervaringen, nu kijk ik er veel positiever tegenaan. Ik begin nu aan mijn nieuwe baan, maar ik weet dat het niet erg is als het niet lukt, er zijn zoveel opties. Een jaar geleden voelde ik me echt vastzitten omdat Nederlands niet mijn eerste taal is en ik ADHD heb, wat het moeilijk maakt om een kantoorbaan te hebben. Nu voel ik me veel zekerder en weet ik hoe ik grenzen moet aangeven bij nieuwe werkgevers. Kortom, ik kan CareerAdvisor echt aanbevelen en ben erg dankbaar voor mijn ervaring met hen.

Leerzaam, interactief, betrokken en persoonlijk

De opbouw van de training vond ik erg prettig. Vanuit een diffuus denkveld weet Barbara analytisch en via methodieken perfect de kern van mijn zoektocht te achterhalen, waardoor ik weer richting kreeg en mijn koers verder kan bepalen. De training was interactief, professioneel vormgegeven met presentaties en flip-over vellen in een setting die meteen vertrouwd aanvoelde. Wat ik zeer gewaardeerd heb, is de betrokkenheid van Barbara tijdens en na de sessies.

Door deze positieve ervaring kreeg ik meer zelfvertouwen.

Ik liep vast in mijn loopbaan en zocht zekerheid. Bij CareerAdvisor ontdekte ik mijn sterke kanten en kreeg meer zelfvertrouwen. Hierdoor kwam ik in aanmerking voor een vaste aanstelling bij het bedrijf waar ik werk.

Een fijne training om tot nieuwe inzichten te komen!

Ik heb de training 'Regie over je eigen loopbaan' gevolgd en deze was erg waardevol voor mij. In drie trainingsdagen gingen we aan de slag met het onderzoeken van wie je bent, wat je wilt en wat je kunt. Om vervolgens een actieplan te maken! Barbara is een fijn persoon, die goed luistert, de juiste vragen stelt en ook echt betrokken is. Het heeft mij weer nieuwe inzichten gegeven, waar ik nu langzaam mee aan de slag ben.

Leerzaam, duidelijk en interactief

Na het volgen heb ik eindelijk een duidelijk doel qua werk en toekomst voor mij in zicht. Ook vond ik de manier waarop de training gegeven werd heel fijn. De groep was niet heel groot waardoor je een stuk persoonlijk kon zijn. Daarnaast weet ik nu beter wat mijn drijfveren en kwaliteiten zijn, en hoe ik deze in kant zetten als ik mezelf presenteer. Hier kan ik dan ook goed mee aan de slag gaan, zodat ik uiteindelijk bij de voor mij geschikte baan terecht kom.

Middels een breed aanbod worden op een positief kritische manier handvatten gegeven

Wanneer je eigen hulpvraag nog niet direct helder is, maar je op een gegeven moment wel ervaart weinig werkplezier te hebben, kan Barbara hier helpend in zijn. Door diverse materialen/testen krijg je steeds meer zicht op bijv. drijfveren, interesses, vaardigheden, energiegevers en -lekken. Hierdoor kan goed in kaart worden gebracht waar je behoefte eigenlijk ligt op werkgebied (andere baan / ander werkveld / binnen je huidige baan kijken naar andere taken). Daarbij is Barbara goed in staat te luisteren wat je zegt, heeft ze dit ook nog helder na een aantal sessies en kan hierbij verrassende verbanden leggen. Haar kritische houding heb ik als zeer positief ervaren.

Geweldig.

Door de opdrachten die ik moest maken leerde ik mijzelf nog meer en op een andere manier kennen (in positive zin) Door mijn begeleiding werd mij duidelijk wat echt bij mij past qua werk.

ben prima geholpen

mijn ervaring met jullie was uitstekend, ben goed opgevangen na een moeilijke tijd van ontslag en met opgang komen van nieuw werk te zoeken dankjewel hier voor

Positief

Goed uitleg over mogelijkheden, goede kennis van zaken. Je moet zelf ook je huiswerk doen en met vragen komen zodat je optimaal wordt geholpen.

Kritische sparringpartner die me een zet in de juiste richting heeft gegeven!

Barbara heeft me een flink eind op weg geholpen met de zoektocht naar een ander carrièrepad. Aan de hand van testen, opdrachten en fijne, scherpe gesprekken zijn we erachter gekomen waar ik in mijn loopbaan tegenaan loop en wat voor mij een meer passende werkomgeving zou zijn. Met die 'bril' op ben ik meer kritisch naar vacatures gaan kijken, resulterende in een weloverwogen overstap naar een heel ander type werkzaamheden! Ik zou CareerAdvisor aanraden aan diegene die een kritische sparringpartner met verstand van zaken kan gebruiken om zo een 'zetje' te krijgen naar een volgende stap in zijn/haar loopbaan.

Ik weet weer waar ik goed in ben en wat ik leuk vind.

Ik was aan een nieuwe baan begonnen en kwam erachter dat ik erg zoekende was naar datgene wat ik leuk vind en de tegenstellingen die ik dagelijks ervaarde. Structuur en duidelijkheid zijn daarnaast voor mij belangrijke factoren, ook dit miste ik in mijn nieuwe baan. Hoe ga je hier dan mee om. Zo kan een goede coach je helpen om een beter inzicht te krijgen en je door praktische tips, oefeningen en voorbeelden goed op weg te helpen. Vincent heeft mij hier enorm goed bij geholpen. Hij is een empathische en doortastende coach en daarnaast een goed klankbord. Hij motiveert maar houdt je ook de spiegel voor. Hij heeft me geholpen om beter bewust te worden van datgene waar je krachten liggen maar ook waar je grenzen liggen. Zijn aanpak op werkgebied maar ook op mensgericht hebben mij aan het denken gezet en heeft mij de bagage gegeven die ik nodig had. Het is me mede daardoor ook gelukt om door te pakken in datgene waar ik goed in ben.

SuperB

Fijne organisatie, van info aanvragen tot coaching denken ze mee, helpen ze, en zijn ze er 200% voor

Zeer positief

Het traject mag vanaf het begin wel iets sneller gaan dus meer gesprekken in 1 week bijv. Daardoor kun je nog iets sneller met jobhunting beginnen. En dus eerder aan het werk komen maar goed dat is voor iedereen weer anders natuurlijk. Over het geheel postitief en toch weer snel aan het werk.

Over CareerAdvisor

CareerAdvisor: regionaal de sterkste! CareerAdvisor zet zich met veel enthousiasme in voor iedere werknemer die ondersteuning kan gebruiken bij het vervullen van een baan waarin hij of zij zich gelukkig voelt en succesvol kan zijn. Dit doen wij aan de hand van outplacement- of re-integratie trajecten, maar ook door loopbaanadvies te geven. Met een mooi team helpen wij dagelijks vanuit onze verschillende vestigingen werkzoekenden aan passend werk. Dat dit in 85% van de gevallen ook daadwerkelijk lukt, heeft alles te maken met de regionale focus die CareerAdvisor nastreeft.