Transparante en goede communicatie en bereikbaarheid.

Al jaren erg tevreden.

Geen poespas: geweldig!

Ik ben al enkele jaren klant. Tot nu toe nooit problemen gehad met levering van gas en elektriciteit. Eventuele vragen werden vlot beantwoord. Elk jaar kreeg ik een teruggave van de termijnbedragen. Ik hoop dat deze trend volgende jaren blijft. Jammer dat vaste contracten hooguit één jaar mogelijk is.

Goede ervaringen

Al 3 jaar klant bij VrijOpNaam. De app geeft goed inzicht, het contact met VrijOpNaam is prettig en geen onnodige mails of contact. Bij vragen snel antwoord met oplossingen. Plus, standaard groene stroom.

Teruglever heffing breekt vertrouwen

Vrijopnaam gaat nu vanaf 1 januari ook dezelfde terugleverheffing vragen als van de Bron. Nivelleren heet dat. Nou ben ik een voorstander van nivellering, maar niet ten koste van de energietransitie. Zo gaan we die klimaat doelen niet halen. Grote (buurt) batterijen en grote bedrijven inschakelen bij de geregelde vraag naar energie is een betere oplossing. Dit is een verkapte manier om onder de salderingsregeling uit te komen. De eerste Nederlandse zonnepanelen fabriek is al failliet door de teruglopende vraag naar zonnepanelen.

• Gemak

Beste Froukje, Goed te lezen dat je het belang van de energietransitie deelt met ons en ook zoekt naar de beste wijze om deze (urgente en noodzakelijke) transitie vorm te geven. Wij zijn vóór meer duurzame kWh zon in Nederland. Dat mag duidelijk zijn. Vrijopnaam is de enige energieleverancier die 100% Nederlandse zonnestroom levert aan haar klanten. Je schrijft dat de vaste terugleveringskosten ‘ten koste van de energietransitie’ gaan. Wij zijn van mening dat het tegenovergestelde waar is. Een investering in zonnepanelen op eigen dak is een (zeer) rendabele investering. Dit is en blijft zo. O.a. de salderingsregeling, (actuele) hoge stroomprijzen, btw vrijstelling en dalende prijzen van zonnepanelen zorgen voor een aantrekkelijke ‘business case’. In onze optiek is het niet eerlijk én niet goed voor het draagvlak van de energietransitie als de kosten die toe te schrijven zijn aan klanten met zonnepanelen (op eigen dak) niet aan hem/haar worden doorgerekend. De business case kan deze kosten prima dragen. Een verschuiving van kosten veroorzaakt door klanten mét zonnepanelen naar klanten zónder zonnepanelen is niet fair, niet nodig en ondermijnt ons inziens het vertrouwen in een rechtvaardige transitie. We werken samen, Vrijopnaam en jij, aan een duurzame en circulaire samenleving binnen de grenzen van de planeet. Met vriendelijke groet, namens klantteam Vrijopnaam Bas

Gewoon goed

Kan het iedereen aanraden gewoon super

Eerlijk, duidelijk, prettige communicatie

Precies zoals ik het wil

Concrete en overzichtelijke informatie

Duidelijk zicht op verbruik en aangerekende kosten.

Zeer fijne energie leverancier

Fijn bedrijf Duidelijke en makkelijke website om snel en duidelijk dingen aan te passen en te regelen. Ook de klantenservice is goed te bereiken en geen uren in een wachtrij.

Vrijopnaam is OK!

Ik ervaar Vrijopnaam als eerlijk en transparant.

Goede klantenservice

Foutje op de website gelijk uitgelegd en veranderd op dezelfde dag als het melden!

Tevreden

Ik ben blij met de geleverde diensten. Ik ben blij dat variabel tarief mij grip geeft op de energie kosten en ik heb het gevoel dat ik Vrijopnaam kan vertrouwen op een eerlijke prijs. Ik had graag gezien dat de opbrengst van de zonnepanelen ook mee stijgen met de hogere energie-prijs. Ik heb daar wel iets over gelezen meen ik, maar weet eigenlijk niet of er iets is doorgevoerd. Toch ben ik blij dat ik geen negatief tarief ontvang voor "mijn" opgewekte stroom zoals wel het geval is indien ze op mijn eigen dak zouden liggen. De app is duidelijk en helpt mij mijn energieverbruik te managen. Samengevat tevreden met de dienstverlening.

groen en duidelijk

Vooral het klant op naam , is voor mij als huurder ideaal om iets aan mijn groene ideaal te voldoen

• Gemak

prima leverancier met zonnepanelen in een zonnepark, goede app.

Goede klantenservice. Er zou iets meer duidelijkheid mogen zijn welke contractvormen op welk moment voor bestaande klanten beschikbaar zijn. Ikzelf vind de invoering van een terugleververgoeding ter compensatie van het salderen ten koste van klanten zonder eigen-dak-panelen een juiste stap.

• Gemak

Licht en warmte op z'n prettigst

Doelstellingen worden waargemaakt! Vrijopnaam levert niet alleen licht en warmte, ze gaan ook warm en helder om met hun klanten. Website, e-mails, app, jaarnota, allemaal helder, overzichtelijk, begrijpelijk en met een warme persoonlijke en betrokken toon.

• Gemak

Vrijopnaam is duidelijk en klantvriendelijk

Snel antwoord als er vragen zijn. Goede communicatie!

• Gemak

Eerlijke voorlichting en duidelijkheid over tarieven

Ben bij Vrijopnaam sinds ik deelneem met zonnepanelen in een zonnepark. Heb nu weer een vast contract voor een jaar.

Helemaal goed

Zelf snel aanpassingen doen en zeer informatieve app

• Gemak

Helder model, eerlijke prijs, prima app.

Vooruitstrevend bedrijf met steeds meer zelf opgewekte elektriciteit.

• Gemak

introduceert terugleverkosten via de achterdeur

Op zich was ik niet ontevreden, maar als er zonder aankondiging en pas na het doorlezen van de maandelijkse tarievenbladen per januari 2024 terugleverkosten gerekend worden voor de met eigen zonnepanelen zonnepanelen opgewekte energie ben je als energieleverancier niet transparant danwel geniepig bezig. Daardoor 1 ster, het is een schande

Zeer zeer tevreden

Alles klopt gewoon. - De online toegankelijkheid met een simpele en heldere site. - De telefonische bereikbaarheid waarbij ik tot nog toe altijd heel snel een medewerker te spreken kreeg die adequaat en deskundig reageerde - En wat ik super vind: de mogelijkheid om in panelen te participeren. Enthousiast dus!

• Gemak

duidelijke jaarnota, via de app hou ik mijn verbruik bij.

Ben reeds 5 jaar klant. Dit bevalt mij goed. Duidelijke app en twee maandelijkse verbruikscijfers. En het feit dat het zonne-energie is, is mij veel waard. Ik ben tevreden over vrij op naam.

Prima,

Bij vragen snelle reactie en beantwoord.

Gewoon een goede lecerancier

Een goede leverancier, die snel reageert op vragen via mail. Maar ook duidelijke uitleg geeft als je vragen hebt. Enige minpunt is dat ze redelijk laat met vaste contracten kwamen, waardoor de gasprijs uiteindelijk alweer iets hoger was bij het vast zetten. Dit zou iets sneller gekund hebben naar mijn idee. Verder een top bedrijf!

• Gemak

Prettig bedrijf met uitstekende en sympathieke klantenservice

Diverse keren zeer prettig telefonisch contact gehad. Heldere informatie zowel tijdens persoonlijk contact als op de website/in de app. De app gebruik ik dagelijks om mijn verbruik in de gaten te houden en de hoeveel energie die mijn zonnepanelen opleveren. Heel fijn om via vrijopnaam extern zonnepanelen te kunnen kopen.

• Gemak

Groene energie, goed inzicht in verbruik en heldere communicatie.

Ik ben nu al een aantal jaren klant van Vrijopnaam en ben tot nu toe erg tevreden. Ik heb een aantal panelen op naam geleased die ergens in een weide stroom voor mij opwekken. Daarnaast ben ik tevreden met mijn energiecontract, word ik goed geïnformeerd over mijn verbruik (app en tweemaandelijkse mail met een overzicht) en hebben ze tot nu toe altijd goed gecommuniceerd over nieuwe ontwikkelingen. Het was wel jammer, maar begrijpelijk, dat tijdens de winter van 22-23 de vaste contracten variabel werden (met een mogelijkheid om op te zeggen). Hopelijk is het in de toekomst weer mogelijk om een vast contract af te spreken.

Bedrijfsgegevens

Postbus 37019

3005 LA Rotterdam

085-303 2652

[email protected]

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.