Duidelijk, geen verassingen.

Duidelijk, geen verassingen.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Onaangenaam verrast door kwartaalsaldering

Ik lever jaarlijks 3000 kWh terug. Omdat ik in het winterseizoen iets meer verbruikt heb dan in de andere seizoenen saldeer ik graag over het hele kalenderjaar, zoals de ACM ook voorschrijft en zoals bij jaarcontracten gebruikelijk is. Toen ik een variabel contract afsloot waarbij ik had aangegeven serieus terug te leveren was er niemand die me hiervoor waarschuwde, tot ik een kleine verrassing van €300,- op mijn jaarnota aantrof. Later vond ik op jullie website wel een artikel hierover, maar toch was dit niet voldoende mijn keuze over te stappen naar een andere aanbieder te beïnvloeden.

goede communicatie

Prima en overzichtelijk

Prima en overzichtelijk. Wel zou ik liever elke maand betalen wat ik die maand verbruik, in plaats van elke maand een gemiddelde.

• Gemak

Zeer tevreden duidelijke en overzichtelijke site

Snelle afhandeling van de afrekening, had alleen graag een vast contract gehad met vaste tarieven ipv variabele tarieven.

Groene energie, heldere communicatie

De groenste en meest sympathieke energieleverancier van Nederland!

• Gemak

Fijne en transparante energieleverancier!

Doet wat het moet doen: energie leveren, transparant inspelen op de stijgende energieprijzen en uitstekende klantenservice!

• Gemak

Goede communicatie, maar saldering niet op jaarbasis

De support is heel goed. Je krijgt snel antwoorden op je vragen als je die hebt. Over alles eigenlijk tevreden, maar ik kwam er onlangs achter dat vrijopnaam saldeert op basis van je tariefperiode. Omdat dat tegenwoordig meestal variabel is betekent dit dat er wordt gesaldeerd op kwartaalbasis. Dus de stroom die je in de zomer teveel opwekt kun je niet compenseren met de stroom die je in de winter te weinig hebt. Dit is natuurlijk zeer onvoordelig. Na rondvragen bij andere energieleveranciers heb ik dit nergens verder gevonden. Je hebt daar natuurlijk ook wel variabele tarieven, maar het salderen gebeurt gewoon op jaarbasis. Dit is mij niet expliciet vermeld toen ik mijn zonnepanelen heb aangemeld. Voor mij was dit een reden om ondanks de goede service direct over te stappen en daarom ook een onvoldoende cijfer. Ik beveel VrijOpNaam dan ook niet aan als je zelf zonnepanelen hebt.

• Gemak

Beste Jeroen, Dank voor je complimenten. Salderen van de belastingen gebeurt op jaarbasis, voor het leveringstarief per tariefperiode. In dit blog lees je er alles over: https://www.vrijopnaam.nl/blog/salderen-juist-interpreteren Met vriendelijke groet, Bas

Totaal geen klachten, het loopt gesmeerd.

Helaas kan ik geen hiaten verzinnen, mijn advies is ga zo door!

• Gemak

De app is erg handig, kan dagelijks zien watverbruik is. Telefonisch contact tot nu toe altijd snel en adequaat handelen door medewerkers.

Fijn, klantvriendelijk bedrijf!

Ik heb nooit problemen ervaren met Vrijopnaam. Het is een erg klantgericht bedrijfje, goed bereikbaar en fijne communicatie. De app is prima en overzichtelijk, informatie is snel beschikbaar, keuzes zijn makkelijk aan te geven. En wellicht het belangrijkst: de energie is groen en betaalbaar!

• Gemak

Een prima firma maar het kan nog beter!

De bereikbaarheid van de klanten service is prima en vriendelijk. De app die vrij op naam gebruikt duidelijk en overzichtelijk. Alleen de stroomprijs is veel te hoog niet erg als je kan salderen maar toch. En salderen per kwartaal pakt niet voordeliger uit dan per jaar, daarvoor heb ik geen zonnepanelen. Jammer dat zulke afspraken zijn verandert anders een ster erbij.

Klantvriendelijk

Erg handige app! Snel en eenvoudig te regelen!

Heel Klantvriendelijk

Klantvriendelijk , geen wachtstand telefoon. Behulpzaam met goed advies als je wat vraagt.

Betrouwbaar en transparant

Bovenstaande titel geeft exact weer waarom ik klant ben en klant blijf.

• Gemak

Relatief duur en informatie over opbrengst paneel op naam is te rooskleurig

Het is mooi dat je met een paneel op naam kunt bijdragen aan de ontwikkeling van groene energie en kunt besparen op je eigen stroomrekening. Vrijopnaam rekent nieuwe klanten voor dat je gemiddeld 260 kWh/jaar opwerkt. In het superzonnige 2020 haalde ik dat maar net..in het gemiddeld zonnige 2021 kwam ik rond de 200 Kwh. Daarbij zijn de leveringstarieven hoog vergeleken met andere leveranciers van groene energie (en dat komt dus niet door de oorlog in Oekraïene). Groene energie mag best wat kosten, maar ik vind de misleidende informatie kwalijk, juist bij een maatschappij die beoogt duurzaam met energie om te gaan. Ik stap dus over naar een andere leverancier van groene energie. (Beoordeling is aangepast na het gesprek en de reactie van Vrijopnaam. Ik heb de beloften en de feitelijke opbrengsten nagezocht en geconcretiseerd en mijn toon - hopelijk - wat minder boos gemaakt)

• Gemak

Beste Fleur, Fijn je kort gesproken te hebben midden in alle drukte rondom jullie verhuizing. We garanderen een opbrengst van 250 kWh per jaar per Paneelopnaam. Ik zie dat we deze opbrengstgarantie ook hebben toegekend bij je. Gelukkig zijn onze tarieven stevig gezakt en zijn we wederom de scherpste aanbieder binnen de groep van donkergroene energieleveranciers. Mocht je nog vragen of suggesties hebben, verneem ik ze graag. Succes met de verhuizing. Vriendelijke groet, Bas

Goede dienstverlening

Goede app, zou nog iets overzichtelijker/intuïtiever kunnen. Via chat snel hulp beschikbaar met kennis van zaken en behulpzaam.

Goede communicatie

Zowel met de schommelende energieprijzen als het inzicht in mijn verbruik en kosten. Leuk dat ik ook panelen kan kopen. Denk dat ze niet de goedkoopste zijn maar goede service dus tot nu toe.

Redelijk maar kan beter

Over het algemeen een prima leverancier. De door u gebruikte app. is voor ons een belangrijk instrument en "moet" up-to-date zijn. Uw organisatie moet er o.i. alert op zijn dat deze dagelijks op orde is dan wel dat u er alles aan doet om deze op orde te krijgen/houden. Anders heeft deze app geen waarde, zeker als het er, zo als nu, op aan komt. Ik zou uw organisatie willen aanbevelen maar er is nog te winnen! Vooralsnog krijgt u het voordeel van de twijfel. Succes.

• Gemak

Opgewekte zon in de zomer wordt niet in de winter gesaldeerd

Bij een variabel contract bij Vrijopnaam waarbij de tarieven elk kwartaal wijzigen wordt er ook per kwartaal gesaldeerd. Dat betekent dat je in de herfst en winter flink bij kunt betalen voor de stroom die je verbruikt, ondanks dat je in de lente en zomer genoeg opwekt om dit op jaarbasis tegen elkaar weg te strepen. In de voorwaarden is dit niet terug te vinden. Zo gaat dus voor niks de zon op...

• Gemak

Beste Ad, Iedere energieleverancier saldeert de energiebelasting en ODE (Opslag Duurzame Energie) per jaar. Tot de hoogte van je stroomverbruik in een tariefperiode ontvang je, wat je ons betaalt. We strepen dus alle kosten weg. Alleen voor wat je meer opwekt dan je verbruikt per tariefperiode krijg je een terugleververgoeding. Via deze link lees je hoe e.e.a. werkt en vind je een paar voorbeelden: https://www.vrijopnaam.nl/blog/salderen-juist-interpreteren Met vriendelijke groet, Bas

Prima energie leverancier

De communicatie en levering van energie gaat duidelijk en goed. Ik vind het wel jammer dat er voor de extra teruggeleverde stroom maar één vergoeding van 5 euro cent is. Terwijl bij afname er tussen de 40 - 50 eurocent gerekend wordt.

Prettige communicatie

Innovatief vriendelijk bedrijf met mooie app en de mogelijkheid om zonnepanelen te huren.

Ontspannen

Gaat heel soepel allemaal . En duidelijk en makkelijk te vinden wat je zoekt aan gegevens.

goede service

snel en accuraat beantwoorden van de vragen