Heel Klantvriendelijk

Klantvriendelijk , geen wachtstand telefoon. Behulpzaam met goed advies als je wat vraagt.

Betrouwbaar en transparant

Bovenstaande titel geeft exact weer waarom ik klant ben en klant blijf.

• Gemak

duur in vergelijking met anderen en misleidende informatie over opbrengst paneel op naam

Het is mooi dat je met een paneel op naam kunt bijdragen aan de ontwikkeling van groene energie en kunt besparen op je eigen stroomrekening. Vrijopnaam rekent nieuwe klanten voor hoe veel die besparingen kunnen zijn. Zelfs met een heel grote korrel zout komen de werkelijke opbrengsten niet in de buurt van die schattingen. Daarbij zijn de leveringstarieven hoog vergeleken met andere leveranciers van groene energie (en dat komt dus niet door de oorlog in Oekraïene). Groene energie mag best wat kosten, maar ik vind de misleidende informatie kwalijk, juist bij een maatschappij die beoogt duurzaam met energie om te gaan. Ik stap dus over naar een andere leverancier van gorene energie.

• Gemak

Beste Fleur, Fijn je kort gesproken te hebben midden in alle drukte rondom jullie verhuizing. We garanderen een opbrengst van 250 kWh per jaar per Paneelopnaam. Ik zie dat we deze opbrengstgarantie ook hebben toegekend bij je. Gelukkig zijn onze tarieven stevig gezakt en zijn we wederom de scherpste aanbieder binnen de groep van donkergroene energieleveranciers. Mocht je nog vragen of suggesties hebben, verneem ik ze graag. Succes met de verhuizing. Vriendelijke groet, Bas

Goede dienstverlening

Goede app, zou nog iets overzichtelijker/intuïtiever kunnen. Via chat snel hulp beschikbaar met kennis van zaken en behulpzaam.

Goede communicatie

Zowel met de schommelende energieprijzen als het inzicht in mijn verbruik en kosten. Leuk dat ik ook panelen kan kopen. Denk dat ze niet de goedkoopste zijn maar goede service dus tot nu toe.

Redelijk maar kan beter

Over het algemeen een prima leverancier. De door u gebruikte app. is voor ons een belangrijk instrument en "moet" up-to-date zijn. Uw organisatie moet er o.i. alert op zijn dat deze dagelijks op orde is dan wel dat u er alles aan doet om deze op orde te krijgen/houden. Anders heeft deze app geen waarde, zeker als het er, zo als nu, op aan komt. Ik zou uw organisatie willen aanbevelen maar er is nog te winnen! Vooralsnog krijgt u het voordeel van de twijfel. Succes.

• Gemak

Opgewekte zon in de zomer wordt niet in de winter gesaldeerd

Bij een variabel contract bij Vrijopnaam waarbij de tarieven elk kwartaal wijzigen wordt er ook per kwartaal gesaldeerd. Dat betekent dat je in de herfst en winter flink bij kunt betalen voor de stroom die je verbruikt, ondanks dat je in de lente en zomer genoeg opwekt om dit op jaarbasis tegen elkaar weg te strepen. In de voorwaarden is dit niet terug te vinden. Zo gaat dus voor niks de zon op...

• Gemak

Beste Ad, Iedere energieleverancier saldeert de energiebelasting en ODE (Opslag Duurzame Energie) per jaar. Tot de hoogte van je stroomverbruik in een tariefperiode ontvang je, wat je ons betaalt. We strepen dus alle kosten weg. Alleen voor wat je meer opwekt dan je verbruikt per tariefperiode krijg je een terugleververgoeding. Via deze link lees je hoe e.e.a. werkt en vind je een paar voorbeelden: https://www.vrijopnaam.nl/blog/salderen-juist-interpreteren Met vriendelijke groet, Bas

Prima energie leverancier

De communicatie en levering van energie gaat duidelijk en goed. Ik vind het wel jammer dat er voor de extra teruggeleverde stroom maar één vergoeding van 5 euro cent is. Terwijl bij afname er tussen de 40 - 50 eurocent gerekend wordt.

Prettige communicatie

Innovatief vriendelijk bedrijf met mooie app en de mogelijkheid om zonnepanelen te huren.

Ontspannen

Gaat heel soepel allemaal . En duidelijk en makkelijk te vinden wat je zoekt aan gegevens.

goede service

snel en accuraat beantwoorden van de vragen

• Gemak

Goede ervaring! Duidelijk over actuele prijzen en de app is top!

Ik heb een variabel contract dus dat is opletten! Gelukkig heb ik de app zodat ik iedere dag mijn verbruik kan bekijken. Telefonisch contact was persoonlijk en vriendelijk. Echt een aanrader!

• Gemak

Erg fijne leverancier met zonnepanelen

Ik ben erg tevreden over Vrijopnaam. Altijd hele snelle en vriendelijke klantenservice, zelf kunnen kopen van zonnepanelen, een hele mooie app waar ik alles in kan vinden wat ik nodig heb. En daarnaast een hele goede prijs. Ik hoop dat het in de toekomst ook mogelijk is om meer panelen te kopen, en nog meer bij te dragen aan het milieu.

• Gemak

No Nonsens organisatie , groene energie en behoort tot de top

Je hebt er geen omkijken naar. Men denkt toch met je mee en als je ze een keer nodig hebt, denken ze zelfs voor je vooruit en dan vooral in het belang van de klant.

Prima "green deal"!

Jullie klantenservice is goed bereikbaar bij vragen. Wij krijgen geld voor zonnestroom-na investeringen die lonen. Hoe het uiteindelijk uit gaat pakken vanwege "overproductie" zien we dan wel weer.

• Gemak

goede service en communicatie.

Goede bereikbaar, goede duidelijke service en communicatie. Niet mogelijk vaste prijs voor gas af ye sluiten.

• Gemak

Beste Maxim, Zoals besproken biedt een Paneelopnaam je 250 Wp vermogen uit het zonnepark met een opbrengstgarant van 250 kWh per jaar. Meer productie is meer opbrengst voor jou. Helaas is een 1-jaarvast contract door de marktomstandigheden (nog) niet mogelijk. Met vriendelijke groet, Bas

Helder in de communicatie

Een jaar geleden omgeschakeld naar Vrij op Naam met name vanwege de zonnepanelen langs de A58 bij Etten-Leur Het jaar is zeker niet verlopen zoals verwacht door de almaar stijgende energie prijzen. VoN heeft daar steeds duidelijk over gecommuniceerd en ook de eind afrekening is begrijpelijk opgesteld.

• Gemak

Erg tevreden, alles volgens afspraak.

Mooie, duidelijke Vrijopnaam app, waarop ik elke dag met plezier even naar het verbruik van de vorige dag kijk. Alle andere gegevens ook overzichtelijk weergegeven.

• Gemak

Na ukraine crisis termijnbedrag te hoog ingewchat

Het termijnbedrag werd opeens extreem hoog gezet voor 3 maanden. Nu kreeg ik 600 euro terug. Maanden krom liggen voor niets dus

• Gemak

Beste Frans, Je hebt gelijk. We hebben de verhoging te straf doorgevoerd. De milde winter en veel energiebesparing door klanten heeft ons (positief) verrast. Je krijgt nu een mooi bedrag terug in plaats van een naheffing. Het was en is onze bedoeling klanten op een nul-(jaar)nota uit te laten komen. We bekijken hoe we dit beter kunnen bewerkstelligen. Dank voor je review, houdt ons scherp! Vriendelijke groet, Bas

Zeer klantgericht

Goede communicatie. Vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon. No nonsense.

Was ooit erg goed

Nu erg ontevreden, valse beloftes, dure prijzen, minder qua opbrengsten zonnepaneel dan via website wordt verkondigd. Enkel reviews van medewerkers online plaatsen.

• Gemak

Beste Tamara, Ik vind het spijtig dat je van een tevreden klant naar een ontevreden klant bent opgeschoven. De hoge energieprijzen zijn vreselijk en betreuren wij ook. Je stroomopbrengst met een Paneelopnaam is gegarandeerd en levert je een rendement van zo'n 14%. Ik heb meerdere pogingen gedaan contact met je te krijgen. Ik zou het fijn vinden je review persoonlijk te bespreken en je opmerkingen goed te begrijpen. Met vriendelijke groet, Bas

Snelle reacties en goede feedback.

Op vragen wordt snel gereageerd. Duidelijke en gefundeerde reacties.

Onbetrouwbaar

De 'zonnepanelen' zijn oplichterij, je krijgt nog geen kwart van de stroomopbrengst vergoed dit kwartaal. (Q1 2022 was het zelfs nóg minder) Een modelcontract was (begin oktober 2021) niet mogelijk ondanks aandringen en een wettelijke verplichting, en toen het wel mogelijk werd gemaakt was het niet met de oorspronkelijke prijs zoals het modelcontract al wel maanden op hun site stond, maar een zwaar verhoogde prijs. Vrijopnaam heeft er ook totaal geen moeite mee onjuiste facturen over te dragen aan incassobureaus. Wees verstandig, neem af bij een ander! (En als ik Vrijopnaam ooit persoonlijk aan je heb aangeraden, dan mijn oprechte excuses!)

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gemak N.v.t.

Beste Alex, Je frustratie lijkt voort te komen uit de enorme prijsstijgingen van stroom en gas sinds eind vorig jaar. De prijsstijging is ook vreselijk en ongekend. Je kan ons deze stijging verwijten maar hier schiet jij niks mee op. Je storneerde actief de termijnbedragen en bent al geruime tijd geen klant meer. Het openstaande bedrag zal betaald dienen te worden. Indien nodig spreken we een betalingsregeling met je af. Met vriendelijke groet, namens Klantteam Vrijopnaam, Bas

Nooit problemen gehad dus prima