Netjes en zeer behulpzaam aan de telefoon.
Ik ben net klant bij Vrijopnaam, maar nu al teleurgesteld. Mijn termijnbedrag van €201 wilde ik verlagen naar €155, omdat ik historisch altijd geld terugkrijg, ook met een termijnbedrag van € 150 per maand. Dat werd telefonisch bot geweigerd: “contractueel zo afgesproken.” En dreigen met een 'hoge' boete bij opzegging, maar meneer kon niet zeggen hoeveel doe boete dan zou zijn, tenzij is definitief opzeg. Volgens de ACM mag je als klant zélf een lager termijnbedrag voorstellen, zolang je het risico van bijbetaling accepteert. Dat recht wordt hier genegeerd. Geen flexibiliteit, geen transparantie. Voor mij een afknapper en geen aanrader! UPDATE: Ik had na dit telefoongesprek een mail verstuurd met mijn rechten en nogmaals de vraag voor een tariefverlaging. En kreeg de dag erna per mail meteen door dat mijn aanvraag akkoord was. Dus, eerste instantie proberen ze toch wat druk uit te voeren. Maar na doorzetten gaven ze wel mee.
Dag Mariska, Fijn elkaar gesproken te hebben, en fijn te vernemen dat je vraag in tweede instantie naar tevredenheid is afgehandeld. Vervelend dat wij niet de goede toon hebben gevonden in het eerste gesprek. Dank voor je suggesties hoe het anders en duidelijker kan. Vriendelijke groet, namens Klantteam Vrijopnaam Bas
Originele beoordeling
Ik ben net klant bij Vrijopnaam, maar nu al teleurgesteld. Mijn termijnbedrag van €201 wilde ik verlagen naar €155, omdat ik historisch altijd geld terugkrijg, ook met een termijnbedrag van € 150 per maand. Dat werd telefonisch bot geweigerd: “contractueel zo afgesproken.” En dreigen met een 'hoge' boete bij opzegging, maar meneer kon niet zeggen hoeveel doe boete dan zou zijn, tenzij is definitief opzeg. Volgens de ACM mag je als klant zélf een lager termijnbedrag voorstellen, zolang je het risico van bijbetaling accepteert. Dat recht wordt hier genegeerd. Geen flexibiliteit, geen transparantie. Voor mij een afknapper en geen aanrader!
Dag Mariska, Fijn elkaar gesproken te hebben, en fijn te vernemen dat je vraag in tweede instantie naar tevredenheid is afgehandeld. Vervelend dat wij niet de goede toon hebben gevonden in het eerste gesprek. Dank voor je suggesties hoe het anders en duidelijker kan. Vriendelijke groet, namens Klantteam Vrijopnaam Bas
Alleen jullie schatten ons te laag in met verbruik van elektriciteit verbruik. Nu heb ik het maand bedrag zelf omhoog geschroefd. 2024 hebben we haast €1029, betaald over een jaar. En nu denken jullie dat we 2025 met €802 het redden. Terwijl de stroom ook duur wordt. Tja dan schatten jullie het lager in, dan wat wij werkelijk verbruiken.
The service itself works well, and I am happy that I have chosen to adopt a solar panel. But I do find it annoying that, if I pretend to be a new customer coming in, I get an estimated monthly payment that is almost 50 euros lower than my current monthly rate (updated this month).
Easy to approach and respond quickly for any questions
Very nice experience without any issues
Nu al bijna 5 jaar zeer tevreden klant bij Vrijopnaam! Erg blij met de mogelijkheid om toch zonnepanelen te hebben, maar dan in één van hun zonneparken. Altijd goed inzicht in het verbruik via de makkelijke app. Altijd direct iemand aan de telefoon bij de vriendelijke, no-nonsense klantenservice als ik een vraag heb. Gewoon hele fijne mensen daar. En jarenlang beoordeeld met rapportcijfer 10 door de Consumentenbond als groenste energieleverancier! Dit is écht groene stroom, uit Nederland!
Prima
Geen moment geaarzeld nadat wij waren benaderd om mee te doen aan de pilot : dynamisch contract. Vast ritueel om iedere dag te belijken wanneer de elektra "goedkoop" is , wanneer de afwas / was machine kan draaien. Het dagelijks / maandelijks bekijken van het gas en elektra verbruik , maakt ons bewuster van het energie gebruik in combinatie met de opbrengst van de zonnepanelen! Wel vragen wij ons af wat er gebeurt of wat we kunnen doen als de panelen "afgeschreven" zijn....... Is daar informatie over ?
Beste Lex en Peggy, Wat goed om te horen dat jullie bezig zijn met jullie energieverbruik. Op het moment dat jullie contract voor zonnepanelen bij Paneelopnaam afloopt, krijgen jullie een verlengingsaanbod van ons. Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan kunnen jullie ons altijd bellen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op 085 - 30 32 652. We staan graag voor jullie klaar om al jullie vragen te beantwoorden! Met vriendelijke groet, klantteam Vrijopnaam
Estou muito contente com os vossos serviços.
Prima levering, nog nooit ergens last van gehad maar dus ook nooit helemaal kunnen ervaren hoe de klantenservice is. Daarnaast geen losse app, vandaar de 7.
Beste klant, Dank voor je review en fijn dat je energiezaken soepel verlopen. Vrijopnaam biedt je inderdaad een web-app aan. Deze app kan je eenvoudig (bijvoorbeeld via Google Play) op je smartphone vast pinnen en werkt als iedere app die je kent. Daarnaast simpel te gebruiken op een desktop of laptop. Fijn om enige toelichting te krijgen? Je kan onze deskundige klantenservice altijd bellen! Met vriendelijke groet, Bas
Twee jaar geleden de keus gemaakt en het blijkt de goede keus te zijn.
Ook de laagste opbrengst van de afgelopen zeven jaar van de panelen op naam is weer aangevuld met de gegarandeerde opbrengst!
Goed bereikbaar zeer goed jaarrekening
Geen slechte ervaringen, maar na een jaar ga ik weer verder kijken. Niets persoonlijks, maar ik heb nú éénmaal geen hechtingsdrang. Tot ooit.
Goed
Great service. Not the most expensive price. Nothing to complain I have another provider as well. That is where I can compare :)
Goed inzicht in verbruik .. eenvoudig aan te passen .. Klantenservice goed bereikbaar ..
Ervaar geen problemen met vrijopnaam
Geweldig klein fijn bedrijf
Prima, de app is overzichtelijk en makkelijk in gebruik!!
De klant en duurzaamheid staan voorop bij Vrijopnaam, en dat merk je in de wijze waarop de klantenservice werkt en waarop de klant zelf veel instellingen voor betaling en levering zelf kan regelen. Met een dynamisch contract ben ik sterk afhankelijk van het goed functioneren van de app en daarin zijn er een paar keer per jaar wat haperingen. Als dat verholpen zou zijn staat niets een 5 sterren score in de weg,
Een goede focus op ecologisch verantwoord realiseren van energie. Slimme keuze van locaties. Zonnepanelen beschikbaar voor klanten die geen panelen op eigen dak kunnen of mogen plaatsen. Vriendelijke, meedenkende en kundige klantenservice medewerkers. Geen reclame of andere ongewenste commerciële trucjes of opdringerige marketing. Fijne, duidelijke (web)app! Overzichtelijk en begrijpelijk zonder overbodige poespas.
Van het begin tot nu goed
goed.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.