mooi rapport maar totaal niet meegedacht met particuliere behoefte.

Op verzoek van de gemeente een quickscan uit laten voeren ivm de aanvraag van een sloopvergunning. Uit de quickscan van Habitus kwam naar voren dat er mogelijk mussen en mogelijk vleermuizen aanwezig zijn. Om dit te bevestigen of te ontkennen is een vervolg onderzoek nodig wat ongeveer een jaar duurt en rond de 8000 euro kost. Dit is voor een grote projecten geen probleem maar voor een particulier duur en heel vervelend. Vooral omdat die rapporten nu nodig zijn om een ontheffing aan te vragen bij de provincie die uiteindelijk een paar honderd euro kostende maatregelen zal opleveren. Gemiste kans om hier vooraf in mee te denken.

Beste Peter, Wij geven altijd van te voren aan wat de mogelijkheden zijn. Dit staat zelfs al in de offerte benoemd en daarnaast bespreekt de adviseur dit met u. Of in ieder geval met de opdrachtgever, want uw mailadres en naam zijn niet bekend in ons klantenbestand. Telefonisch heeft u aangegeven dat het 'meedenken' zit in het anders beoordelen van geschikte plekken voor vleermuizen en huismus. Hier kunnen wij uiteraard niet in meegaan als deskundige ecologen. Wij staan voor onze kwaliteit & integriteit en weigeren potentiele verblijfplaatsen als ongeschikt aan te merken. U bent het dus duidelijk niet eens met ons professionele oordeel. Dat mag uiteraard, maar dat maakt de gegeven feedback wel onterecht, want wij dienen ons oordeel te baseren op wettelijke en ecologische correctheid. En niet op het meedenken in de vorm van het 'voorkomen van kosten en vertraging' bij particuliere opdrachtgevers. Vriendelijke groet, Nick Kroese

Tevreden over de snelle service

Ik ben tevreden over de snelle uitvoering van de opdracht. Eindproduct ziet er netjes verzorgd en professioneel uit.

Heldere rapportage voor scherp tarief en afspraken goed nagekomen

In concurrentie offerte aangevraagd voor ecologische quickscan rondom 9 locaties langs het Drongelens kanaal. Offerte was scherp geprijsd, maar desondanks is rapportage heel zorgvuldig en overzichtelijk van opzet. Mooie kaartjes & heldere aanbevelingen. Ook planning gehaald.

Habitus, een prettig jong bedrijf met deskundige en toegewijde ecologen

Het afgelopen jaar heeft Habitus voor Havenbedrijf Amsterdam diverse opdrachten uitgevoerd. Er zijn o.a. veel QuickScans uitgevoerd, waaronder zelfs een gebiedsbrede quickscan. Er is ook een biodiversiteitsplan opgesteld en er loopt momenteel nog een onderzoek naar kleine marterachtigen en een uitgebreid vleermuisonderzoek. De prettige samenwerking, de deskundigheid en goede en snelle communicatie zorgt er voor dat wij als opdrachtgever ontzorgd worden. Door rechtstreeks met het bevoegd gezag te communiceren en te overleggen, wordt er doelmatig gewerkt. Dat zijn de dingen die Habitus uniek maken.

Heb de onderzoeken met de medewerkers van Habitus als zeer prettig ervaren.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Doen wat ze beloven en werken mee met onze gedachte, planning en doel van het werk.

• Levertijd producten: N.v.t.

Goed; toegankelijk; goede prijs-kwaliteitsverhouding

• Totaal oordeel:

Wij zijn zeer tevreden met de kwaliteit die habitus heeft geleverd. Ook hun flexible opstelling sprak ons zeer aan. Tijdens het aanleveren van producten wordt er iets meer aandacht gevraagd. Graag producten naar de juiste contactpersoon van het desbetreffende project sturen. Dit zorgt voor minder verwarring. Een opmerking over de manier van facturering kan niet uitblijven. De facturering van diverse projecten kwam bij ons geclusterd binnen. Onze administratie is hier niet op gebouwd. Dit zorgde voor veel mailverkeer. In vervolg graag de projecten los van elkaar facturen.

• Totaal oordeel:

Ik vind het enorm fijn dat jullie ons geholpen hebben in de lastige casus in Bunschoten en Elspeet. Een meestervoorbeeld van concollegialiteit. Nogmaals hartelijk bedankt

meedenkend met de klant

• Totaal oordeel:

Zeer goed. Habitus heeft ons enorm geholpen met de ecologische gevoeligheden op Marken.

Idem.