Prima boot , compleet, snel aanmelden en afmelden in de haven

Heerlijk weekend van vrijdagavond t/m zondag einde middag. Minivakantie!

Heerlijk gezeild

De boot comfortabel. Fijne zeilboot. De kombuisuitrusting is niet compleet maar net voldoende. De toilet lekte bij het weg pompen en stonk. De boot raakt een beetje versleten en dat had ik niet verwacht. Jullie service is prima en de presentatie ook.

Goede service en makkelijk reserveren voor een mooie dagtocht over de Friese meren

Allemaal goed geregeld en tevreden in algemene zin. Aandachtspunt is wel om bij de instructie duidelijk aan te geven hoe de motor in en uit het water moet met het zwarte knopje. Nu hebben we in Sneek een uur moeten wachten voordat iemand telefonisch kon vertellen hoe dit werkte want de motor was per ongeluk omhoog gekomen waardoor er nagenoeg geen waterstuwing meer was en we gelukkig nog net aan de kade konden komen.

Leuke vakantie

Lekker weer, mooie boot maar zeil technisch was de boot niet voor elkaar. Wat weer ten koste ging van het zeil plezier, en ook gevaarlijk kon zijn. Valstoppers en klemkleats die kapot waren. De zeilen die uit gezeild waren en gescheurd bij de zeillatten. Er stond water in de boot de elektronische bilgepomp werkte niet en de handpomp ook niet. Het glas van de snelheids/dieptemeter was kapot waardoor het in de zon slecht was af te lezen. Van een grote verhuurder als Ottenhome had ik beter verwacht ook was het bijna het einde van het seizoen. Het boeken van de boot en de manier waarop je op de hoogte wordt gehouden was prima voor elkaar.

Best!!!!

Beste service. Vriendelijk en bekwaam personeel. Goede en goed onderhouden boot. Wat wil je nog meer?

Heel prettig zeilweekend gehad, mede door het goede weer!

We hebben afgelopen weekend twee Foxjes gehuurd bij jullie. Onze boot was perfect, de andere boot had een onbetrouwbare motor die soms maar moeizaam aan de praat te krijgen was. Ook was op die boot het Grootzeil net het laatste stukje niet strak te krijgen. Dat laatste is niet zo erg, een onbetrouwbare motor werd echter als vervelend ervaren! Ontvangst en afhandeling van zaken aan de balie zijn als prettig en effectief ervaren, compliment aan de aanwezige medewerkers!

Prima service.

Leuke dag gehad met het bootje.

Alles volgens planning verlopen

Alles gemakkelijk geregeld. Brengen en ophalen van de boten was keurig verzorgd. Ook de waterkaarten zaten volgens afspraak bij de boten

4x een monteur om de boot ter plaatse te repareren is te veel .

Boot verkeerde in zeer slechte staat en had zo nooit verhuurd mogen worden . Vier maal pech gehad aan de motor , drie verschillende mankementen . Kap paste niet en kussens waren niet compleet .

Gut organisiert, rasche Bedienung und unkompliziert

Wir haben uns kurzfristig entschieden einen polyvalk für 1 Tag zu segeln. Alles lief rasch und reibungslos. Das Boot war klar. Leider sind die Außenbordmotoren oft ein bisschen problematisch... reagieren nicht immer sofort und ging nicht so gut an. Wir haben schon oft valken gesegelt. Das war immer so, auch bei anderen Vercharterern.

• Würden Sie uns weiterempfehlen? Ja

Kurzfristig 2 Polyvalks ausgeliehen, alles schnell und gut organisiert!

Kurzfristig 2 Polyvalks ausgeliehen, alles schnell und gut organisiert, freundliches Personal.

Prima service, vriendelijke medewerkers

Al vele jaren huur ik bij Ottenhome Heeg Polyvalk(en). In hoogtijdagen waren het er zelfs voor een weekend 25 stuks. Bij problemen wordt er snel een oplossing geregeld. Deze keer een andere Valk toen hij was omgeslagen.

Eine sehr schöne Tour durch Friesland

Die Einweisung in das Boot und Revier war mangelhaft. Am Boot funktionierten technische Einrichtungen nicht. Obwohl wir 2 Kabinen gebucht hatten, war bei der 2. keine Tür vorhanden. Die Rückgabe des Bootes war unkompliziert.

• Würden Sie uns weiterempfehlen? Nein

motoren defect, boten waren niet op afgesproken plaats, niet flexibel

Wij zouden de boten ophalen bij de stayokay. Die wisten van niets. Uiteindelijk kwam er een boot vanaf het butlan. Van de 3 boten hadden 2 een defecte motor. Een poging om te repareren lukte maar matig. Een motor bleef weigeren. Wel voor betaald. Geen flexibiliteit ten aanzien van uitruil.

Guter Service mit schneller Abwicklung

Sehr freundliches Personal, super Service und schnelle Bootsübergabe. Leider war das Boot nicht in einem sauberen Zustand. Sonst war das Boot in einem guten Zustand.

• Würden Sie uns weiterempfehlen? Ja

helemaal goed, behalve dat de aanhangmotor niet 100% was. Maar de service was snel.

Heb dit ook mondeling gedaan, maar het is niet juist om paspoorten te vragen als onderpand. Op alle mogelijke manieren wordt hiervoor gewaarschuwd. Ten tweede: ik kreeg de borg terug. Maar hoefde voor ontvangst niet te tekenen. Onjuist. Als ik morgen kom om mijn borg kunt u niet bewijzen dat ik deze al heb gehad.

Vieze boot

Was kampeer vakantie en de boot was vies. Cigaretten peuk, en veel smurry en levende larven etc in de hoos ruimtes in het midden van de boot aan beide zeiden. Dit is misschien ok voor een dag tocht maar voor 4 dagen kamperen en slapen in de boot mag het best schoon zijn. kap van de buitenboordmotor was half los.

Prima bootverhuur, precies wat je er van verwacht

Goedvoormekaarshow qua boten, personeel, jachthaven, dienstverlening ed. Alleen het extra materiaal is aan vervanging toe; watercans lek + te weinig, kooktoestelletjes kapot & te weinig (blauwe campingdingen). Verder zeer authentieke sfeer dankzij de plaatselijke friese jeugd die er werkt in t zomerseizoen 👌🏼👍. Al met al zeer tevreden en kom er al jaren.

Alles super

Es war alles super! Die Übernahme des Bootes, sowie die Rückgabe war top organisiert!!! Campingplatz und Sanitäranlagen perfekt und der gratis Café lecker ;) Wir kommen wieder!!!

Ruim voldoende, behulpzaam en vriendelijk

Zeilend materiaal was prima. De pannen uit de campingset incompleet (oa niet op pannen passende deksel en kapotte knijptang) Brandstof moet oplossing voor komen. In Terherne was brandstof bijna op en hoorden we pas dat we 2-taktbrandstof nodig hadden. Moesten toen terug naar Sneek. Bij terugkomst wel heel netjes opgelost door gemaakte kosten terug te krijgen. Overall: we komen zeker terug.

Top weekend

Vriendelijke ontvangst, flexibel , goeie service, fijne sfeer. Goed geoutilleerde boten, dus zeker voor herhaling vatbaar!

Ik kom al jaren bij Ottenhome. Hoewel een eigen bootje fantastisch zou zijn maak ik er toch onvoldoende gebruik van dus huren is een prima alternatief. En dan natuurlijk bij Ottenhome: vriendelijke ontvangst, goed georganiseerd, snel in de boot zonder poespas. Materiaal is prima dus eigenlijk vaar je binnen 20 minuten na aankomst. Terugbrengen is ook zonder gedoe. Als je de boot netjes achterlaat en je hebt geen brokken gemaakt ben je ook zo weer weg. Mijn ideale invulling voor een heerlijk weekendje weg in Nederland!

prima service, zowel bij vertrek als aankomst

goed materiaal, fijn vertrekpunt, goede parkeervoorziening

Eine abwechslungsreiche Woche an Bord der gut ausgerüsteten und bequemen Contessa 1200 "Sunrise" .

Die "Sunrise" wurde uns in vollgetanktem und sauberen Zustand pünktlich übergeben, die Einweisung beantwortete alle unsere Fragen ausreichend. Kartenmaterial und Revierführer (Almanach) waren aktuell, das Garmin GPS-Navi erleichterte die Navigation bei der Überquerung des Ijsselmeeres sehr. Die Unterstützung über das Störungs-Telefon funktionierte immer. Die Rückgabe des Bootes am Ende unseres Törns verlief rasch und ohne Probleme.

• Würden Sie uns weiterempfehlen? Ja

Top allen weinig wind op de dag

Prima boot vlotte service en scherp geprijsd. Wellicht een idee om wat borden langs de route naar het meer te zetten lastig te vinden. Nogmaals bedankt voor het snel sturen van mn vergeten rijbewijs.