een aanrader in alle opzichten !

Een mooie inzethaard aangeschaft. Schoorsteen gemoderniseerd. (flexibele buis) Prijs/kwaliteit OK ! Duidelijke en plezierige communicatie. Afspraken precies nagekomen. kortom een aanrader.

Mooie Barbas Kachel geleverd voor in de Mancave

Monteurs zijn kundig ! Top.

Top bedrijf

In mijn open schouw met daarin een 30 jaar oud gas gasblok, heb ik onlangs door Graus een gesloten gaskachel van Wanders laten plaatsen, de square 60G front. Marc was heel duidelijk in zijn advies en offerte. Vervolgens heel snelle levering en het per omgaande mooi passend plaatsen. En ook belangrijk heel betrokken bij vragen en nazorg. Hier wordt nu elke avond gestookt, centraal in de kamer, kijkend naar vlammen en de c.v houdt rust.

Aanrader goed advies en service.

Vrijdag in onze openhaard een Dik Geurts instyle 550 geplaatst door de firma Graus. Zeer tevreden over het gehele verloop van de installatie en aankoop. Eerst een goed advies,controle of alles kon zoals afgesproken en daarna een probleemloze installatie. Nu genieten van de nieuwe haard. Bedankt voor de goede service.

Perfecte service

Vandaag een prachtige haard door Graus geïnstalleerd. Een hele goede service en een perfecte afwerking. Komen alle gemaakte afspraken perfect na. Echt een aanrader. Kan deze zaak een ieder aanbevelen.

top bedrijf

Wij zijn zeer blij met onze aankoop van de slimfocus bij de broers Marc en Roger Derks. Het was even passen en meten.... Vakkundig aangepakt en echt een plaatje geworden.

Geachte Mevrouw Peeters, beste Josepine. Bedankt voor de mooie recensie, het is ook een plaatje geworden, zelfs nog mooier dan verwacht zo vrijhangend voor de stalen pui. Veel succes verder en doe de groeten aan uw man Fred.

Alles zoals afgesproken... én meer!

Mijn ervaring met Graus Haarden is 6 sterren waard, maar ik kan er maar 5 geven. We hebben twee MATS kachels van Harrie Leenders naar Frankrijk laten sturen door hun. Alles perfect volgens afspraak, goed verpakt.. en met een attentie! Alles via internet overigens. Nooit in de winkel geweest, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar als de service op afstand al zo goed is, dan klopt de rest zeker ook!

Waardeloos

Waardeloos bedrijf. Haard geplaatst in woning inclusief nieuw rook kanaal en na plaatsing blijkt er water naar binnen te lekken via schoorsteen. Roger en Marc komen wel meteen kijken na een telefoontje maar geven aan dat hun hier niets mee te maken hebben en beginnen een heel onvriendelijk gesprek waarbij ze elke betrokkenheid ontkennen. Achteraf blijkt dat de kit naad bij de schoorsteen los is geraakt tijdens deze werkzaamheden. 1+1=2 Er is gewerkt aan de schoorsteen door Graus haarden maar hun ontkennen aale betrokkenheid.... Nog een keer terug gebeld maar geven nog steeds niets toe. Zeer slecht. Blijf weg bij dit bedrijf als je ook na verkoop nog geholpen wil worden.

Helemaal zoals afgesproken .Super

Wij zijn zeer tevreden over de door Graus haarden geïnstalleerde houthaard van Kalfire Ik kan en zal hun aan iedereen aanbevelen . Van ons een dikke tien . Groetjes Karel.

Bedankt voor uw reactie en beoordeling , Graag gedaan en het was zeer prettige samenwerking met u als klant. Met vriendelijke groet, Marc Derks. Graus haarden.

In de december 2019 is door de firma Graus een gaskachel – een Dru Diablo Next - bij ons geplaatst. Dit naar onze volle tevredenheid. We hadden nooit kunnen bevroeden dat een gaskachel een zo enorm sfeer verhogend effect in onze woonkamer zou creëren. Bij het oriënteren van de aankoop zijn we prima geholpen door de eigenaar. Hij nam voor ons afdoende tijd en gaf daarbij goede adviezen en gaf ruimte voor onze ideeën. De plaatsing verliep nagenoeg vlekkeloos. Afspraken over data plaatsing ( 2 momenten ) werden nagekomen en een en ander ging gepaard met relatief weinig lawaai en rommel. Dat hadden we namelijk erger ingeschat. Toch moeten we een minpuntje vermelden. De monteur ging aanvankelijk in tegen de eerder afgesproken plannen betreffende aanleg en plaatsing van de gasleiding en dergelijke. Dit werd gelukkig na overleg met de eigenaar bijtijds rechtgezet. Uiteindelijk bleek de monteur een prima vakman te zijn en zijn we – zoals gezegd – erg blij met het resultaat. Over de nazorg maken we ons evenmin veel zorgen. Binnenkort komt de firma bijvoorbeeld langs om de vingervlekken binnen het glaswerk te verwijderen. Ook dat was geen probleem. Maurice Heerlen

prima vakkundig werk verricht .

vandaag 2 oude gashaarden nagekeken, goed ,vakkundig , en vriendelijk geholpen. Prima werk. deze waren minimaal 40 jaar oud en er was moeilijk iemand te vinden die zich over deze oudjes wilde ontfermen. tot dat ik contact zocht met graus..het bleek geen probleem.

Prima werk geleverd, vakmensen hebben de haard en ombouw keurig gemaakt.

Bedankt voor het mooie bericht , veel plezier met jullie mooie haard.

Graus Haarden heeft het verwijderen van een houtkachel en deze vervangen door een gaskachel met bijbehorende bouwkundige aanpassingen geheel naar wens en conform planning en budget gerealiseerd.

Prachtige haarden en vakkundige bediening. Service op hoog niveau!

Beste Daan, bedankt voor de leuke recensie. Veel plezier met je Harrie Leenders kachel .

Prima service, goede advisering. Fijn contact

Der Kamineinbau lief reibungslos und alle Gewerke waren perfekt aufeinander abgestimmt. Zumal die Kosten sogar etwas preiswerter sind als in Deutschland. Insgesamt sehr zu empfehlen.

Hallo Herr Brasse, danke für das nette review. Wir freuen uns dass Sie mit der Kalfire und uns als Firma zufrieden sind.

Wij hebben een prachtige Kalfire houthaard gekocht bij De gebroeders Derks van de firma Graus haarden. Zij hebben echt oog voor detail waardoor onze nieuwe haard er schitterend bij staat, wij zijn super tevreden. Marc en Roger bedankt voor de prettige samenwerking.

Fijn om te horen, graag gedaan ;-)

Zeer vakkundig en geduldig geholpen in de winkel. De uitvoering van het project was zeer goed verlopen .Alle werkzaamheden sloten perfect op elkaar aan waardoor onze nieuwe haard binnen de afgesproken tijd klaar was.We genieten met volle teugen van onze nieuwe haard. Marc en Roger nogmaals hartelijk bedankt voor de goede service.

Hallo Edwin. Graag gedaan en veel plezier met jullie haard Bedankt voor je feedback. Groet Marc en Roger

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Komen afspraken niet na. Onkundige monteurs. Na 4 maanden wachten haard zelf gemaakt zonder nieuwe onderdelen. Toch alle uren berekend. Schandalig.

Bedankt voor uw feedback, vervelend om te horen dat u ontevreden bent over onze diensten. Wij hebben u een mail gestuurd, u kunt met ons contact opnemen zodat wij er onderling uit kunnen komen.

Betrouwbare firma met deskundige vakmensen. Onze klanten zijn erg tevreden over het eindresultaat!

Wir sind außerordentlich zufrieden wegen 1. dem Verstehen unserer Wünsche und Vorstellungen sowie der guten Beratung 2. der Lieferung und Montage von Kamin und Schornstein aus einer Hand 3. der Qualität der Handwerkerleistung 4. der exakten Absprache mit dem Schornsteinfeger 5. dem tollen, flexiblen Service 6. der kurzfristigen und schnellen Realisierung inklusive der Abnahme durch den Schornsteinfeger. Der Kamin funktioniert hervorragend. Wir würden Graus Haarden jederzeit wieder beauftragen.

Aanschaffase: klantvriendelijke en professionele benadering. Uitvoering: uitstekend nakomen afspraken en hoge kwaliteit van eigen inzet en die van derden met oog voor precisie en duurzame afwerking.

Goede service en vriendelijk