Een ouderwets gezellige afscheidsmusical!

Mijn eerste indruk dit jaar was 'statische handeling', 'weinig spektakel' en 'niet flitsend' (kringloopwinkel), maar ik zat er volledig naast: de uitgesproken types en leuke dialogen vielen bijzonder in de smaak bij kinderen en publiek. De klas genoot in de voorbereiding van de mogelijkheid samen een winkel in te richten met kopjes, borden, kleding, boeken en bordspellen. Het resultaat was een ouderwets gezellige musical, gespeeld door enthousiaste en gemotiveerde kinderen!

• School: OBS De Zilveren Maan

Fantastisch

Goed scenario Leuke liedjes die kids makkelijk leren Fijne oefenapp

• School: De Schapendel

Leuke musical!

Leuke musical die met veel én weinig leerlingen te spelen is. Enige waar wij tegenaan liepen is dat we een aantal rollen door iemand met het andere geslacht lieten spelen, waardoor de geluidsfragmenten niet altijd kloppend waren. Dat ligt niet aan de musical, want die had meerdere rollen die je wél kon wisselen of uitbreiden. Musical had een leuk en 'makkelijk' decor en was weer heerlijk om met de kinderen uit te werken en te spelen.

• School: CNS Louise de Coligny
  • Functie: Leerkracht groep 8

Vrolijke en grappige musical met lekkere meezingers!

Het was een leuke musical om aan te werken en om naar te kijken! De liedjes waren prettig om mee te zingen en de rollen waren divers en humoristisch.

• School: KC de Telescoop

Geweldig!

Super toffe musical die de kinderen aanspreekt en enthousiasmeert. De woordgrappen zorgen ervoor dat de musical aantrekkelijk is voor jong en oud.

• School: Fridtjof Nansen

Leuke musical

Leuke musical met veel humor.

• School: AvO
  • Functie: Leerkracht

Veel blije gezichten bij de ouders en kinderen

Wat een geweldige en leuke musical was het weer dit jaar! De liedjes, de teksten met leuke woordgrappen voor kind en ouder, de personages: alles was weer fantastisch bedacht door Rep en Roer. Vooral om het duo Sjon en Sjan en stand-up comedian Peter Oliebol werd door de zaal hard gelachen. De oefenapp is ontzettend handig en werd veel gebruikt. Ik zal deze musical zeker aanraden aan andere scholen.

• School: De Plantage
  • Functie: Leerkracht groep 8

De musical was echt een succes. De materialen zijn prettig en leesbaar.

• School: Basisschool De Dijck

Top musical!

De musical was erg leuk. Er zaten veel leuke liedjes in. Zowel solo als met z'n allen.

• School: Obs Stellegors
  • Functie: groepsleerkracht groep 8

Ieder kind kan stralen

Leuke diverse rollen met hele gave liedjes. Leuke musical met een vleugje humor.

• School: IKC De Hofvijver
  • Functie: Adjunct directeur

Wederom een topmusical!

Afgelopen schooljaar hebben wij de musical opgevoerd met 52 kinderen in de aula van een middelbare school! Het oefenen was soms nog wel eens lastig, maar de uitvoering was weergaloos. Publiek van 300 man en we hebben erg gelachen. Met name het spel 'Wie is het?' werd met veel gelach begroet. We zijn benieuwd naar de komende musical van Rep en Roer!

• School: De Contrabas

Supermusical

De kinderen en ouders hebben genoten van het spektakel. De musical zit goed in elkaar met leuke liedjes en snelle wisseling van scene. De humor spreekt een ieder aan.

• School: OBS De Catamaran
  • Functie: leerkracht

Het was weer een feestje!

Leuke musical die veel ruimte biedt om zelf dingetjes aan te passen. Wederom een erg leuke musical om te spelen. Wel was de link naar 'afscheid, groep 8, nieuwe stap' wat minder groot dan in eerdere musicals was mijn mening.

• School: Camminghaschool
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

Iedere leerling in de spotlights

Ontzettend knap hoe iedere leerling zijn kans krijgt om te stralen! Fijn dat je uit zoveel verschillende aantallen rollen kunt kiezen.

• School: Oranje Nassauschool

Leuke musical

Zo goed als nieuw is een leuke musical, heeft veel overeenkomsten met Gewoon Super.

• School: De Baanbreker
  • Functie: Leerkracht

Wij hebben met veel plezier aan deze musical gewerkt dankzij het duidelijke materiaal.

De musicals van Rep en Roer zijn wat ons betreft inhoudelijk altijd mooi doordacht. Het zijn geen platte of flauwe teksten en er is voor elk kind wel een passsende rol te vinden. De handleiding is duidelijk, het oefenlokaal is erg prettig en de app is voor de kinderen vooral handig om te oefenen. Het is fijn dat het decor niet al te ingewikkeld is.

• School: BS de Fakkel
  • Functie: leerkracht groep 8

GEWELDIG!

Een super toffe musical met hele leuke liedjes, veel ruimte voor eigen inbreng, veel grapjes en uiteenlopende rollen.

• School: Wereldkidz Meent
  • Functie: Leerkracht groep 8

Een leuke musical met een rol voor iedereen

Wat ik zo leuk vind aan de musical van Rep en Roer is dat het aantal spelers heel erg kan variëren, waardoor wij - met onze grote groep - niets hoeven aan te passen en iedere leerling een rol kunnen geven. De musical zal vol humor en het publiek heeft ervan genoten!

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: Sint Maarten
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

De kinderen hebben enorm genoten bij de uitvoering van de musical

De musical zit erg goed in elkaar. De kinderen waren enorm gemotiveerd om te oefenen. Hij is ook goed naar eigen hand te zetten zodat alle kinderen plezier kunnen hebben met de rol die ze spelen. Het publiek heeft genoten!

• School: De Ruyter

Fantastisch

Leuk verhaal, passend bij deze tijd van duurzaamheid! Gezellige liedjes, makkelijk te zingen en klinkt allemaal leuk!

• School: Wij-land Westzaan
  • Functie: groepsleerkracht

Geslaagde musical

Wij zijn fan van de musicals van Rep en Roer: ze zitten vol humor en leuke, afwisselende liedjes. Daarnaast is de handleiding erg duidelijk en kun je makkelijk oefenen met het Oefenlokaal.

• School: OBS De Hobbitburcht

Het was weer geweldig!

Zoals ik inmiddels al enkele jaren doe, heb ik ook dit keer het verhaal gebruikt om er een speelfilm van te maken. In de klas is het decor neergezet en daar is alles gefilmd. Ook enkele opnames buiten de school, zoals de Gadget Queens die in slaapzakken voor de deur lagen en de aankomst van de scouts.

• School: IKC De Horizon
  • Functie: leerkracht groep 8

Fantastische musical

De musical Zo goed als nieuw heeft een heel duidelijk verhaal. Het verhaal is goed te volgen voor het publiek. Er zitten leuke anekdotes en leuke typetjes in. We hebben hem met 37 kinderen gespeeld en kregen na afloop heel veel complimenten.

• School: Radboud Kindcentrum

Prachtige musical

Ik had voor het eerst een groep 8, dus ook voor het eerst een eindmusical ingestudeerd met de groep. IK was erg blij met het materiaal at beschikbaar was. Mede daardoor was de musical uitvoering een groot succes!

• School: CbS de Borgschool
  • Functie: Groepsleerkracht

Wederom fantastisch!

'Zo Goed Als Nieuw' zat op een ontzettend goede en leuke manier in elkaar, eigenlijk zoals we dat al jaren op kwalitatief hoog gebied gewend zijn van Rep en Roer! Heel veel leuke types -die echt de musical de sfeer geven-, steengoede muziek, mooi verhaal, dansvideo's die uitdagend zijn, 1 decor en heel veel ondersteunende tips. Een genot om voor ons als leerkrachten mee te werken! Ook voor de kinderen ontzettend leuk om mee te werken, juist doordat elk type wel iets grappigs of leuks heeft. En voor de ouders echt een spetterende avond! Het overstijgt wat ons betreft het niveau van musical naar theater!

• School: Frits Bodeschool

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.