Leuke liedjes, heldere verhaallijn!

Een goed werkbare musical, met haalbare dansjes. Het eindlied had meer de focus op het afscheid mogen hebben.

• School: Geert Groteschool
  • Functie: Leerkracht groep 8

Eigentijdse musical met goed verhaal en leuke muziek

We hebben de musical met twee groepen samen gespeeld waardoor we met 42 kinderen speelden. Toch was dit geen probleem omdat er meerdere versies beschikbaar zijn en dus ook voor grote groepen. De personages in de musical hebben een leuk eigen karakter. Het verhaal heeft een positieve invalshoek en natuurlijk een goed einde!

• School: Sterrebos

Prachtige musical

Musical was erg leuk, humor voor jong en oud. Mooi eindresultaat!

• School: MKC Montijn
  • Functie: Leerkracht bovenbouw

Erg leuke musical!

De musical 'Zo goed als nieuw' bestaat uit leuke liedjes, fijne handleidingen (inclusief video's met instructies voor dansjes) en de mogelijkheid tot het oefenen via een een oefenapp (betaald). Het leuke aan de musical zijn de spelingen in namen (Harry Bay i.p.v. Barry Hay, etc.). Tip: in een eerdere musical van Rep en Roer (Gewoon Super) kwamen nóg meer woordspelingen/grapjes en waren bekende liedjes vervormd. Dit konden we in deze musical minder duidelijk terugvinden.

• School: OBS Panta Rhei

Over alles is nagedacht!

De musicals van Rep en Roer zijn super fijn om mee te werken. Over alles is nagedacht. Ook als startende leerkracht in groep 8 waarbij musicals ‘zo goed als nieuw’ zijn, is het fijn dat het zo compleet is. Er is o.a. een app voor de leerlingen wat het oefenen leuk en gemakkelijker maakt, lijst met alle benodigdheden, voorbeelden van het decor. Écht onwijs fijn!

• School: SLC de Pionier
  • Functie: Leerkracht groep 8

Het was echt een geweldige musical met groep 7/8!

De musical was zeer geschikt voor met een kleine groep uit te voeren. Mijn complimenten aan Rep en Roer Musicals.

• School: basisschool Klavertje Vier

Top musical

Net als vele andere jaren dat we musicals van Rep en Roer speelden hebben we ook dit jaar weer enorm genoten van het verhaal en de typetjes.

• School: Sint Bavo Rijsbergen
  • Functie: Leerkracht

Ik blijf fan van de liedjes. Een goede musical valt of staat met goede muziek. Dat vind ik de kracht van Rep en Roer.

• School: OBS Den Bussel

Mooi verhaal

Leuk en divers verhaal met goede verdeling in rollen. Door ook voldoende kleinere (tekst)rollen kon iedereen deelnemen.

• School: Dalton Kindcentrum Talentrijk
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuke, kant en klare musical.

Het is makkelijk werken met de musical. Alles wordt aangeleverd. De musical is leuk waarbij vooral de liedjes goed in elkaar zitten.

• School: De Toermalijn
  • Functie: Leraar

super leuk

We hebben met veel plezier aan de musical gewerkt. Ouders waren erg enthousiast.

• School: De Toermalijn
  • Functie: leerkracht, bouwcoördinator

Fantastische rolverdeling met veel humor

Met mijn groep van 38 kinderen was het best een uitdaging om een geschikte musical te vinden. Rep en Roer bood de mogelijkheid om alle kinderen in hun kracht en in een fijne rol te zetten. Het verhaal van 'Zo goed als nieuw' was actueel en er zat veel humor in. Voor zowel kinderen als de ouders in de zaal. We hebben veel gebruikt gemaakt van alle tips online en het oefenlokaal. Er is meer dan genoeg ruimte om eigen invulling te geven aan het script, het decor en de dansjes.

• School: Sint Nicolaasschool
  • Functie: Leerkracht

Het was een hele leuke musical

De kinderen hebben met enthousiasme aan de musical gewerkt. Er waren leuke rollen en er was voor ieder wat wils. De liedjes waren ook leuk in het verhaal verwerkt.

• School: De Springbeek

Helemaal te gek

Beste Rep & Roer, Hoe is het toch mogelijk dat jullie er nu al jaren op rij in slagen om zo'n leuke musical te maken ! Echt knap. Net zoals voorgaande jaren waren het weer erg leuke liedjes, een leuke omgeving waarin het zich afspeelt (leuk onderwerp dus...de tweede hands winkel), veel humor, enz. Ik hoef nooit na te denken bij welke uitgever ik het volgend jaar weer een musical ga bestellen. Ga zo door !

• School: de Startbaan
  • Functie: lkr gr 8

een topmusical voor kinderen, ouders, en leerkrachten!

De voorbereidingen, het productieproces de uitvoeringen, iedereen was enthousiast. Het verhaal kwam wat langzaam op gang maar eenmaal op drift pakte de musical de hele zin in.

• School: jps de Kring
  • Functie: groepsleerkracht

Fantastisch, ouders kinderen en leerkrachten hebben enorm genoten

Mijn eerste keer een musical opzetten en het was een geweldige ervaring. Kinderen hebben ontzettend genoten.

• School: B’s Besoyen

fantastisch!

Leuke dialogen, goede hippe muziek. Super fijn in het oefenlokaal. De kinderen waren heel enthousiast. Decortips hielpen ook goed. We hebben de musical opgevoerd in het Chassé in Breda en het was een belevenis!

• School: Kbs St. Joseph
  • Functie: leerkracht

Hij is zo goed als nieuw, hij is oké... nja, meer dan oké! Wat een leuke, gave, grappige musical! De personages zijn hartstikke leuk verzonnen en de chemie tussen de karakters is zeer goed geschreven! Ook zeer laagdrempelig, een rol voor ieder wat!

• School: De Wilderen
  • Functie: Leerkracht 8

Hele leuke musical met 1 decor!

Goed uit te voeren musical met grapjes voor jong en oud. Het fijne eraan vind ik dat er maar 1 decor nodig is.

• School: KBS St Jozef
  • Functie: Leerkracht groep 8

Goed verhaal, maar minder humor

Het verhaal steekt goed in elkaar en de rollen zijn gevarieerd en kunnen groot(s) gespeeld worden. In tegenstelling tot 'oudere' musicals, heeft deze wat minder humor.

• School: ODS Daalhuizen
  • Functie: groepsleerkracht

De musical was weer een onvergetelijke ervaring waar iedereen enorm van heeft genoten.

De musical 'Zo goed als nieuw' was weer een groot succes. Een heerlijke musical met humor, boodschap en fantastische liedjes. Het oefenen ging heel vlot. Binnen 3 weken zat het erin en was het decor ook klaar. Alles door de kinderen zelf gedaan! Liedje 'Zorba' was 1 van de toppers met de dans uitgevoerd door heel de groep (36 leerlingen). En de kinderen hebben staan stralen op het podium. Een mooi afscheid van de basisschool.

• School: KC De Oude Vaart
  • Functie: leerkracht groep 8

Een hele leuke musical

Leuk onderwerp, teksten die goed in te prenten waren, goede liedjes en fijne humor.

• School: De Klimboom

Gebruiksvriendelijke musical

Heel duidelijk hoe het decor etc eruit moet zien. Maakt het heel gebruiksvriendelijk, waardoor wij goed het overzicht konden houden met 42 leerlingen. Fijne rollen en de kinderen waren erg enthousiast!

• School: Archipelschool Tweemaster-Kameleon
  • Functie: Leerkracht

Super leuk en heel handig om mee te werken.

Een hele handige en leuke manier om met de kinderen een musical te oefenen en op te voeren.

• School: Groen van Prinstererschool
  • Functie: leerkracht groep 7/8

Weer een supermusical!!

Onze groep heeft de musical fantastisch uitgevoerd. Alle tekst, grappen en liedjes tot hun recht laten komen. Het inoefenen ging net als andere jaren zeer soepel door de goede materialen, leuke muziek en app die lekker werkt.

• School: De Springplank Leiden
  • Functie: leerkracht/teamleider

Valkstraat 1

3514TG Utrecht

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.