Een ontzettend gave musical met veel humor en betrokkenheid van publiek

Het heeft veel tijd en energie gekost maar het resultaat mocht er zeker zijn! Wat een prachtige musical! Iedereen was enthousiast!

• School: CBS Op Streek
  • Functie: Leerkracht

Verboden te voeren is een musical die voor elke leerling wel een geschikte rol heeft.

Onze groep 8 leerlingen hebben de musical geweldig gevonden. In het begin waren er flink wat leerlingen die liever een film hadden gemaakt, maar na een tijdje was iedereen enthousiast. Het thema van deze musical met veel dieren paste heel goed bij ze, en ze konden goed hun creativiteit kwijt met het zelf maken van het decor. De materialen en liedjes zijn goed beschikbaar, en heel toegankelijk. De kinderen vonden het leuk om middels de app te kunnen oefenen, een aantal hebben daar ook dankbaar gebruik van gemaakt.

• School: Obs De Veenvlinder
  • Functie: Groepsleerkracht

Zeer leuke en toegankelijke musical

De kinderen en wij hebben enorm veel plezier beleefd aan het voorbereiden en opvoeren van de musical. Er zit veel humor in, heeft een goed te volgen verhaal en er zijn voor alle kinderen passende rollen beschikbaar.

• School: Poseidon
  • Functie: Leerkracht

Een goed verhaal met aansprekende muziek!

De keuze van de klas bleek met 'Verboden te voeren' weer een geweldige keuze! Er was voor ieder kind een passende rol. En het instuderen maakte de klas nog hechter ... De reacties op de musicalavond waren superenthousiast!

• School: Prins Willem-Alexander School

Superleuk en vrolijke musical

Dit is een musical die heel geschikt is voor grote groepen. Ontzettend goed geschreven, veel humor en vrolijke liedjes. Wij hebben genoten van deze musical!

• School: Giraf

• School: Sint Bernardus

Topmusical om te spelen!

• School: De Hoeksteen

Super musical!

Hele leuke musical, kinderen waren erg enthousiast!

• School: Obs de Lindenboom

Strak voor elkaar

We werken eigenlijk al jaren met Rep en Roer. De scripts zijn overzichtelijk, het plot en de liedjes zijn aantrekkelijk en bevatten genoeg humor. De app is een leuke toevoeging voor kinderen maar niet noodzakelijk. Prettig werken met Rep en Roer.

• School: CBS De Spiegel
  • Functie: Leerkracht

Super leuk verhaal vol humor en interactie met het publiek!

Wij hebben met een klas van 20 de musical 'Verboden te voeren' uitgevoerd. We hebben gekozen voor de versie met de meeste rollen, waardoor er veel kinderen een dubbelrol hadden! Dit was heel prima te doen! Het verhaal leefde dicht bij de kinderen en de humor en interactie met het publiek waren geweldig! Ik zou deze zo weer uitkiezen, maar kijk ook zeker uit naar jullie andere musicals! Voor mij was het de eerste keer als leerkracht om een musical te repeteren, maar alles staat zó duidelijk beschreven dat ook ik ervan heb genoten.

• School: De Grondtoon

Wederom een fantastische musical

Ook dit jaar weer een mooie musical. Grappig voor kinderen maar ook voor volwassenen. Goed speelbaar voor de kinderen en de leerkracht. De liedjes en dansjes zijn met de instructie goed aan te leren. De bijbehorende app maakt het voor de kinderen makkelijker om de teksten goed te leren. Wat ook fijn is dat er geen decor veranderingen zijn, 1 decor en klaar. Deze musical is een echte aanrader!!

• School: rkbs De Paradijsvogel
  • Functie: leerkracht groep 8

Een super leuke musical voor jong en oud!

De musical Verboden te voeren is een erg leuke musical! Het is heel fijn en handig dat er maar 1 decor is. Hierdoor hadden de kinderen rust. Alle ouders en kinderen en collega's hebben genoten van de musical. De dansinstructies waren ook erg duidelijk! Grotendeels hebben wij die ook gebruikt.

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: OBS Dalton de Uitkijck
  • Functie: Onderwijsassistent/

Geweldige en vooral hilarische musical

Mooie rol verdeling, fijne liedjes en enorm veel humor.

• School: De Wissel
  • Functie: leerkracht

Te gekke musical met veel mogelijkheden.

Te gekke musical met veel mogelijkheden.

• School: Hubertusschool

Ontzettend leuk.

We hebben een ontzettend leuke musical gehad. handleiding en tekstboekjes waren duidelijk. Veel tips voor het decor erbij. Ook ideaal voor een kleine groep. De musical is leuk met veel humor. één tip: de muziek staat op cd, we hebben het liever digitaal omdat dit gemakkelijker af te spelen is op de hedendaagse apparatuur.

• School: De Pipegaal
  • Functie: leerkracht

Hoi Diana, Dankjewel voor je mooie beoordeling! Fijn te horen dat de musical bij jullie een succes was. De mp3's van de musical zijn ook in jullie account te vinden. Je kunt ze zelf afspelen via je laptop, telefoon of op usb zetten. Tegenwoordig sturen we zelfs niet meer standaard een cd mee, dat veel scholen die niet meer gebruiken. Hopelijk tot komend jaar weer! Hartelijke groet, Meike Rep en Roer Musicals

elke keer een feestje om te beleven

Afgelopen jaar hebben wij door de geldende maatregelen moeten kiezen voor een alternatieve wijze van opvoeren van de musical dan wij gewend waren. Vorig jaar hebben wij gekozen voor een filmscript en dit jaar hebben wij de musical van rep en roer volledig in scenes gefilmd en gemonteerd. de leerlingen vonden het erg leuk om als echte acteurs de film op te nemen.

• School: obs 't Kompas
  • Functie: leerkracht

De musical was voor zowel de ouders als het publiek erg leuk om te zien!

De kinderen hebben erg genoten van de musical. De leuke liedjes en de grappen die erin verwerkt zaten. Ook de ouders hebben hartelijk kunnen lachen om alles wat er te zien was. Ook de andere kinderen van onze school hebben met veel plezier gekeken naar de musical. De tekst was voor de kinderen niet te moeilijk om te onthouden en de liedjes waren erg leuk. De dansjes hebben we hier en daar wel aangepast.

• School: de lage weide
  • Functie: leerkracht

Musical met een aantal heel leuke scènes

Jullie bieden de musical aan voor een verschillend aantal personen. Top! De rolverdeling verliep vrij soepel. Er waren voldoende verschillende typetjes waaruit de kinderen konden kiezen. Diverse kinderen konden hun muziektalent laten zien in de solozang. Heel leuk. De liedjes konden de kinderen snel genoeg zingen en dansen. De dansinstructie was niet te moeilijk. Alle jongens deden enthousiast mee. Bij de liedjes stonden steeds alle kinderen op het podium. Het dierentuin decor zag er fantastisch uit. Ook het houten schot midden op het podium bleek een schot in de roos te zijn. De scènes met de zeeleeuw, de krokodil en de de dirigerende aap vielen bijzonder in de smaak. Het verhaal vond ik wat ver gezocht en de musical duurde vrij lang, vooral voor de jonge kijkende kinderen. Het instuderen nam ook veel tijd in beslag. Ondanks corona mochten the kids van groep 8 dit jaar de musical voor de ouders opvoeren, weliswaar in 2 delen. De ouders reageerden zeer lovend over de opgevoerde musical. Ik heb al vele musicals geregisseerd; dit was de eerste van Rep en Roer. Verboden te voeren vond ik een verrassende leuke musical!

• School: KC Puur Sang locatie Loeswijk te Mierlo
  • Functie: Leerkracht groep 8

Een leuke, vrolijke musical met pakkende liedjes.

De kinderen hebben van het begin tot het eind genoten van het oefenen. Ze vonden het heel leuk om het voor publiek te spelen, vooral omdat het publiek bij de musical betrokken werd.

• School: De Brucht

Leuke musical, duidelijk verhaal

Duidelijk verhaal voor alle leeftijden. Superfijn dat iedereen een rol heeft en kan oefenen met de app, ook de dansjes.

• School: KC De Matrix
  • Functie: Groepsleerkracht

Super leuke musical met humor.

Duidelijke handleiding en musicalboekje.

• School: basisschool de Sprongh
  • Functie: Groepsleerkracht 7-8

Musical voor alle leeftijden

De kleuters vonden het helemaal leuk maar ook de ouders vonden het een tof verhaal

• School: Bs de 4 Heemskinderen
  • Functie: Leerkracht groep 8

Een leuke, niet al te moeilijke musical (het verhaal)

Omdat de musical vorig jaar niet door was gegaan, heb ik jullie gemaild. Dit omdat ik dit jaar meer kinderen in groep 8 had en dus de rollen en personages niet meer klopten. Jullie deden nergens moeilijk over en ik mocht met een nieuw aantal kinderen nieuwe boekjes printen. Heel fijn. Je kunt de musical zo precies maken als je zelf wil. Laat ik nou een echte perfectionist zijn en per se willen dat de oelewapper er precies hetzelfde uitzag als het oelewapper pak. Maar alles was gelukt. We hebben de musical op het schoolplein opgevoerd, zodat alle ouders op afstand konden kijken en luisteren. Was wel een extra oefening om goed met microfoon te kunnen acteren en deze ook door te moeten geven. Niet alle ouders begrepen de hele musical, omdat zij anderstalig zijn. Toch hebben zij ook echt genoten!

• School: Basisschool De Appel
  • Functie: Leerkracht groep 8

Alle kinderen hebben een actieve rol!!

• School: De schakel
  • Functie: Leerkracht gr.8

Ontroerend, meeslepend en humoristisch

Het is een hele klus, zo'n musical instuderen, voorbereiden, decors ontwerpen en maken, kostuums regelen en ga zo maar door. Dan is het fijn om te werken met een musical van Rep en Roer! Een verhaal met inhoud en heel veel (vaak voor volwassenen) grapjes. Hierdoor is de musical als afscheid van de basisschool een groot succes. Ouders en collega's waren onder de indruk van de acteerprestaties van de kinderen - maar dit komt mede door de duidelijk beschreven rollen. De oefen-app werkt geweldig. De musical: Verboden te voeren is (net als vorig jaar Gewoon Super) een tekstueel en musicaal geweldige afsluiting van een bewogen schooljaar! Een aanrader dus!

• School: Willem van Oranjeschool, Haarlem

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.