Grappig, makkelijk te leren, leuke rollen

Goed uitgedacht verhaal, superleuke liedjes. Alleen het einde was wat ingewikkeld. Dit werd waarschijnlijk heel 'bombastisch' bedoeld, met de redding van de oude dame voor de aanstormende tour terwijl iedereen vol spanning toekeek, maar dit was in de praktijk moeilijk te realiseren. Dat vroeg van mijn groep wat teveel acteervermogen.

• School: CBS de Linde
  • Functie: Leerkracht bovenbouw

Het was voor mij de eerste musical die ik heb mogen regiseren. De handleiding, de app en het boekje gaven zo veel bruikbare tips en suggesties. Erg prettig om mee te merken. De musical zelf zat er leuk in elkaar. Meerdere leuke / humoristische verhaallijnen die uiteindelijke mooi samenkomen. Leuke / mooie liedjes. Een prachtige eindemusical

• School: BS De Bleomaert

Ge-wel-dig

Een hele leuke musical met geweldige liedjes en leuke grapjes voor jong en oud. De weg naar de afscheidsavond toe werd makkelijk gemaakt door het gebruik van de app en het mooie overzicht van attributen en rollen. De app voor de kinderen was ook super leuk en makkelijk in gebruik.

• School: Wereldkidz Meent
  • Functie: Leekracht

Erg leuke musical, zit goed in elkaar!

Wat hebben we wederom genoten van een waanzinnige musical. Het verhaal zit zo goed in elkaar, ook als je de musical al een paar keer hebt geoefend, kom je nog grapjes tegen die je nog niet eerder hebt gehoord. Dat maakt dat het leuk blijft om de musical te oefenen. Het is superfijn dat het hele pakket zo compleet is. Er zijn tips voor het decor, bladmuziek, dansinstructies. Daardoor kun je als leerkracht veel meer aandacht hebben voor het echte oefenen en niet voor bijzaken. het enige aandachtspunt vind ik dat sommige dansinstructies wat moeilijk zijn, voor sommige kinderen is het lastig om te zingen én te dansen. Jullie hoeven de lat daarvoor wat mij betreft dus niet te hoog te leggen, want een dansje is al snel leuk als er een hele groep kinderen op het toneel staat.

• School: Montessorischool Maassluis
  • Functie: Leerkracht

Super leuke musical in een sfeervolle setting!

Wij hebben genoten.. Waar veel musicals nogal vergezocht zijn qua verhaal en setting bevat deze musical een heldere verhaal lijn en de setting leent zich goed voor een sfeervol decor zonder ingewikkelde wisselingen. Ook jullie bezoek aan ons mini schooltje in Drenthe vonden fijn! Het hele dorp heeft het nog steeds over ons Franse plein met echt dak platanen oleanders en geurende lavendel!

• School: OBS de Flint Ekehaar
  • Functie: Leerkracht

Prachtige musical, met voor elk kind een passende rol. We hebben erg ons best gedaan tijdens de voorbereidingen. Het publiek en wij als groep hebben genoten van de voorstelling.

• School: obs De Zeijer Hoogte

bijzondere spitsvondige musical

Deze musical had veel leuke onderdelen. De zaal werd meer dan ooit meegenomen in het verhaal. Dat maakt een musical nog leuker om te spelen. De leerlingen genoten, ondanks de aanwezige 'plankenkoorts' van het opvoeren en de reacties van het publiek.

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: De Zon

Geweldig leuke musical!

Wij hebben de musical met 38 leerlingen gespeeld. Veel rollen en allemaal genoeg te doen en ook goed verdeeld qua hoeveelheid tekst. Wij hebben het Laatste Level gespeeld. Decor was niet moeilijk om te bedenken. Leuke vlotte liedjes! Kortom een succes! Ouders heel enthousiast!

• School: De Trimaran
  • Functie: leerkracht groep 8

Het was weer een mooie musical. Herkenbare typetjes, leuke liedjes.

• School: IKC Erve Hooyerinck
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuk, maar wel een beetje chaotische verhaallijn.

De dansjes bij de liedjes zijn vrij moeilijk en hebben we daarom zelf vereenvoudigd.

• School: Beatrixschool

Hilarisch en zooooo herkenbaar

Mijn kinderen (en ik) hebben genoten van de musical. De scenes waren hilarisch en de typetjes kwamen voor de kinderen echt tot leven. Vooral de zeurende zus en blinde oudje zorgden voor veel gelach.

• School: Meester Kremerschool
  • Functie: Leerkracht

Leuke, grappige musical met duidelijke rollen.

De musical was erg leuk om te oefenen, met behulp van de handleiding heb ik voor het eerst een musical kunnen uitvoeren. Deze heeft duidelijke stappen waar prettig mee te werken valt. De grappen kwamen goed over, de kinderen begrijpen ook waar zij over spelen. Het sluit aan bij de belevingswereld.

• School: De Zefier
  • Functie: Leerkracht

Altijd leuk, eenvoudig en daardoor volgbaar

Erg leuke musical. Het verhaal was redelijk eenvoudig, maar dat is vaak ook de kracht van RepenRoer. Het is goed volgbaar voor alle partijen (de klas, ouders en leerkracht) Daardoor blijft er voldoende ruimte over om een eigen invulling te geven aan rollen en scènes. Leuke liedjes wederom! Vaak is dat voor mij de doorslaggevende factor.

• School: Kon. Wilhelminaschool

het was geweldig

Wij hebben genoten van de voorstelling en het uitvoeren ervan. Wij hebben wel ervoor gekozen om de musical in te korten. Dit hebben wij tot nu toe met alle rep en roer musicals gedaan die we hebben ingekocht omdat we vinden dat de musical voor onze kinderen te lang is. Mijn advies is om eens te kijken of de musicals iets beknopter kunnen zodat de spanningsboog beter is. Het kan zijn dat wij hierin de enige school zijn maar dit is wel wat ik met mijn team ervaar.

• School: Pieter Jelles Troelstraschool
  • Functie: Muziekdocent, ICC, ICB

Een voorstelling om nooit te vergeten!

Een musical met mooie liedjes, één decor, grappige dialogen en leuke personages.

• School: 't Bijenveld

Superleuk voor een groep van 36 kinderen

Een musical van rep en roer is heel fijn om mee te werken. Het resultaat is genieten.

• School: Groenschool
  • Functie: leerkracht

Een vrolijke, zeer eigentijdse, humoristische musical met een leuke verhaal

Er zaten best pittige rollen in de musical, maar dankzij de ondersteuning van Jochem en het voorbeeld van de Belgische collega's hebben ze een fantastische musical neergezet. Had in mijn klas een leerling in een rolstoel en kon daardoor niet op het podium. Aparte studio NOS achtergrond gemaakt waar zij Matje kon interviewen.

• School: St Bavo school
  • Functie: Leerkracht

Het was weer een echt rep en Roer spektakel!

De kinderen zijn heel enthousiast in het verhaal gedoken en hebben uiteindelijk de personages met glans neergezet. Dank voor weer een mooie musical.

• School: De Springplank Leiden
  • Functie: groepsleerkracht groep 8

Leuke musical, makkelijk in te studeren.

Dit is de 3de keer dat ik een musical van Rep en Roer heb gekozen. et bevalt altijd erg goed. Wat dit jaar wel opviel was dat het redelijk vrij was waar kinderen moesten staan en waar ze op of af moesten. Persoonlijk houdt ik ook erg van veel humor in de musical, dat mag van mij altijd meer. Al met al was het verder een leuke musical.

• School: PCBS De Parel

Hartstikke goed

Leuk onderwerp. Goede rollen en aanwezigheid goed verdeeld

• School: Valckesteyn

Grandioos!

De kinderen hebben prima kunnen oefenen in het oefenlokaal. We hebben een aantal rollen bijgeschreven omdat we de musical met 59 kinderen hebben gespeeld en dat ging super. Goed uitgewerkte rollen en voor iedereen een shine-moment. Ik was daarna op vakantie in Frankrijk en iedere keer als ik Fransen non non non non hoorde roepen moest ik er weer om lachen.

• School: kbs. st Joseph

Leuke, grappige,

Goede ervaring. Voor mijn eerste jaar als leerkracht en dan ook nog groep 8, heb ik de musical goed kunnen uitvoeren door jullie duidelijke handleiding. Ook het voorbeeldfilmpje op facebook heeft mij enorm geholpen. Ik heb veel informatie van de facebookpagina vandaan wat erg fijn werkt.

• School: Gevers Deynoot
  • Functie: Leerkracht groep 8

Wij hadden de musical het laatste level. De dubbelrollen waren alleen soms wat lastig.

• School: Titus Brandsmaschool
  • Functie: Leerkracht groep 8

Een heerlijk verhaal met leuke personages

Wij hebben de musical verfilmd. Met twee groepen 8 (totaal 38 leerlingen) hebben we een prachtige film gemaakt, die in de plaatselijke bioscoop is vertoond. Het was een groot succes!

• School: IKC De Horizon

Fantastische musical!

Wat hebben we weer genoten van jullie musical. De liedjes waren geweldig, de humor die erin zit is top en de rollen zijn weer eerlijk verdeeld. Iedere leerling heeft een ongeveer gelijke bijdrage. Het was erg geslaagd.

• School: De Wingerd

Valkstraat 1 3514TG Utrecht

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.