Er is een duidelijke handleiding. De musicalliedjes en teksten spreken de kinderen aan. De liedjes liggen lekker in het gehoor. De mailtjes met tips en uitleg zijn ook erg bruikbaar.

• School: De westbroek
  • Functie: Groepsleerkracht

Positieve musical met vrolijke, up tempo liedjes.

Leerlingen vonden liedjes leuk om te zingen. Waren ook vrolijk en in lekker tempo. Het verhaal en de rollen hebben ze met plezier gespeeld. We hebben vanwege de tijd paar scènes en stukjes moeten schrappen. In de aangegeven tijd konden we de musical niet helemaal spelen. Er zijn ook enorm veel rekwisieten nodig (ook nog naast de rekwisieten die voorin het tekstboek zijn aangegeven). Dat vergt (te) veel tijd om het te verzamelen/maken. De leerlingen en hun publiek hebben een fijne afscheidsavond gehad.

• School: De Architect

Super leuk

Ik heb al een aantal musicals gedaan van Rep en Roer. Ze zijn iedere keer weer leuk en gebruiksvriendelijk. Ook nu weer. Wat gewoon super leuk maakt is het duidelijke verhaal, weinig decorwissel, veel verschillende rollen en mogelijkheid tot een leuk decor. Ik hou wel van woordgrapjes en die zitten er in. Maar weer niet te veel. Precies goed.

• School: OBS de Regenboog
  • Functie: Leerkracht gr 7/8

Het was weer een geweldige musical, waar kinderen en ouders enorm van hebben genoten.

Het verhaal van de musical en de karakters van de rollen zijn geweldig. Het werken met de app is ons heel goed bevallen. We hebben de liedjes en sommige dansjes ook aangeleerd aan de andere groepen, zodat het een meezingmusical werd. 'Doe de courgette' was een grote hit.

• School: C.B.S. De Rank
  • Functie: leerkracht groep 8

Goed script vlotte liedjes en geen verliefd-gedoe. Prachtig eindnummer

• School: De Schapendel
  • Functie: Leerkracht

Een leuke musical met een goed verhaal.

Wij hadden de musical voor 13 personen gekocht. Echter was het heel lastig om de bijrollen te verdelen. Dit is eigenlijk niet te doen met maar 13 kinderen. Het was daarnaast echt veel puzzelen, dus het zou fijner zijn als ook bij de bijrollen wordt aangegeven wie dat kan spelen. Ook de lijst van attributen is niet voor 13 spelers, maar voor de grote groep. Stond er niet duidelijk. De musical was verder echt top.

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: Juliana van Stolbergschool
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

Hoi Laura, Bedankt voor je beoordeling. Fijn dat Gewoon Super bij jullie in de smaak is gevallen. Dank voor de feedback over de rekwisieten, we nemen het mee. Ik vermoed dat je het document Rolverdeling bij meer of minder spelers niet hebt gevonden in het account. Daarin staat beschreven welke dubbelrollen je kunt doen bij jouw aantal spelers. Fijne vakantie! Hartelijke groet, Meike Veenhoven Rep en Roer Musicals

'Gewoon super' was gewoon SUPER!

Een eigentijdse musical die de kinderen zelf hebben uitgezocht. Het grappige verhaal, de pakkende liedjes en het goede eindlied zorgden ervoor dat de kinderen van groep 7/8 deze musical kozen en met zeer veel plezier hebben ingestudeerd en opgevoerd. Er zijn zeer veel verschillende soorten rollen, zodat er voor elk kind een passende rol te kiezen is. De ene rol heeft veel tekst, de ander juist weinig. Het niveau van de teksten is ook goed te doen. Al met al...het was Gewoon Super!

• School: De Meerkoet
  • Functie: Leerkracht

Goed in te oefenen, vol met humor en gewoon super leuk!

Goed in te oefenen, vol met humor en gewoon super leuk!

• School: OBS de Wegwijzer

Origineel verhaal

Het was een leuke musical weer veel kinderen hun ei in kwijt konden. Origineel verhaal waarbij een 'gewone' locatie toch een heleboel te bieden heeft.

• School: Radboudschool
  • Functie: Leerkracht

Wat een leuke musical vol humor.

We hebben genoten van de musical Gewoon super. Voor iedereen was er een leuke rol en de humor sprak de kinderen aan. De liedjes zijn toegankelijk en de kinderen waren erg enthousiast.

• School: dn Heiakker
  • Functie: leerkracht

Fantastisch en goed te volgen musical

Leuke, grappige musical. Goed aan te passen in aantallen. De APP is echt fantastisch! Voor kinderen heel makkelijk zo ook thuis te leren. Instructie filmpjes voor dans zijn perfect en de liedjes kunnen zo ook thuis geluisterd worden.

• School: st. Willibrordus
  • Functie: Leerkracht groep 8

Snel aangeleverd en erg duidelijk

Erg duidelijke handleiding, met genoeg suggesties voor kleding, dansjes en decor. Ook handig dat het per aantal spelers aangepast wordt, zodat er zo min mogelijk dubbelrollen zijn.

• School: KPO de Vlindertuin
  • Functie: Leerkracht groep 8

Super musical met leuke liedjes

Fijn script, met leuke rollen en leuke liedjes. Van sommige liedjes is er een dansclip gemaakt op youtube, die zou er voor ons zelfs van elk lied mogen zijn. De geluidjes tussendoor zijn een leuke toevoeging aan het geheel.

• School: Bs. EigenWijs
  • Functie: Leerkracht groep 8

heel fijn gestructureerd, eigen inbreng werd wel lastig

Ik heb erg genoten van de musical. Het gestructureerde format van de handleiding heeft mij meermaals gered en tijd bespaard waardoor ik mijn volledige aandacht kon richten op de kinderen.

• School: parcivalschool

Een feest om te spelen

Het is erg leuk om met deze musical aan de slag te gaan. Het instuderen is erg handig door ook de app te gebruiken. Het is fijn dat je de groepsgrootte kunt aangeven. Er is voldoende keuze, de filmpjes vooraf zijn leuk om te zien en dan een keuze te maken. het "echte" afscheidslied is ook een succes, een echte tranentrekker.

• School: obs Usquert

sprankelende musical

Vrolijke, levendige musical met een boodschap. Veel originele karakters, waardoor het een grappig verhaal wordt.

• School: Prinses Marijkeschool
  • Functie: groepsleerkracht

Een fantastisch, leuke musical!

De musical is qua verhaal goed opgebouwd, variatie qua liedjes en ruimte om eigen teksten in te verwerken. Een hele leuke musical!

• School: OBS De Boeier
  • Functie: Onderwijsassistente

Geen aanbeveler

Ik ben uren bezig geweest met de rollenverdeling. Wat een ellende! Er was een fout in het script waardoor ik zelf maar even moest uitzoeken in een lijst welke rollen in welke scene samen speelden. Niet te doen. Ik heb er zelf een half script naast gemaakt in welke scene welke rekwisieten het podium op moesten, want dat was er ook niet. Wel een leuke musical met leuke liedjes, fijne oefenapp en oefenmateriaal en fijn dat we de gekochte (niet gebruikte musical) nog een keer gratis konden gebruiken. Maar ondanks dat: deze musical heeft me veel éxtra werk bezorgd, dus ik zou het niet aanbevelen.

• School: Antoniusschool
  • Functie: Leerkracht groep 8

We hebben contact met Josien gehad n.a.v. haar review. We vinden het jammer dat ze zo’n slechte ervaringen heeft gehad met de rolverdeling. We hebben alles nog eens goed nagekeken. We vermoeden dat het te maken heeft met de herbestelling, waarbij er voor de versie voor 21 spelers is gekozen en daarbij een toelichting op de rolverdeling van de standaardversie is gebruikt. Inmiddels voegen we bij de rekwisietenlijst ook de scènes toe waarin de rekwisieten worden gebruikt.

geweldig!!

Ook dit jaar hebben de leerlingen van groep 8 weer een enorme prestatie neergezet en enorm genoten van de musical van Rep en Roer: Gewoon Super. Ga zo door!!

• School: Sint Willibrordus Riethoven
  • Functie: leerkracht groep 8

Leuke, afwisselende, enthousiaste musical

De kinderen van groep 8 (dit jaar 7 leerlingen) hebben enorm genoten van de musical Gewoon Super. De musicalwerkgroep moet de musical bij ons op school altijd aanpassen zodat het met zo'n kleine groep gespeeld kan worden (rollen weglaten/ samenvoegen, dubbelrollen). Deze musical leende zich daar goed voor. Leuke, afwisselende, enthousiaste musical met liedjes die blijven hangen.

• School: St. Servatius
  • Functie: Leerkracht groep 6/7/8

Wat gaat het leren van teksten en liedjes makkelijk met de digitale app voor de kinderen.

Ik heb nog nooit zo gemakkelijk een musical begeleid. Het ging bijna vanzelf!

• School: Fredericusschool Velp
  • Functie: Leraar groep 8

Geweldige musical met een lach en een traan

De bestelprocedure was erg duidelijk. Vrij snel was er de mogelijkheid om de materialen in te zien en te gebruiken. De site is erg overzichtelijk en de oefenapp is handig én is een extra stimulans voor de kinderen. Verder is het handig dat in de handleiding tips m.b.t. het decor en het oefenen gegeven worden. De musical is ook makkelijk aan te passen, bijvoorbeeld door teksten/zinnen erbij te schrijven of door woorden te veranderen (zo hebben wij in het solo lied van Fay vier namen uit onze groep gebruikt).

• School: OBS Wereldwijs Landgraaf

Fantastisch!

Het was heel geslaagd, de aangereikte downloads waren heel bruikbaar. Je kon er zelf een musical o maat van maken.

• School: St Bavoschool
  • Functie: Juf groep 8

Het was geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gewoon Super is echt een fantastische musical! - heel leuke verhaallijn die voor iedereen te begrijpen is - leuke liedjes, die snel blijven hangen en goed te zingen zijn. - grappige personages die leuk aan te kleden zijn - één decor was heel fijn - genoeg mogelijkheden voor eigen inbreng - tijd van 1,5 uur was perfect Dus zeker aan te raden deze musical!!!

• School: EBC Icarus

Enorm genoten!

Wij hebben dit jaar de musical gewoon Super gedaan en dat was gewoon Super! Voor alle kinderen zat er een leuke rol in, en de liedjes waren afwisselend en swingend. Wij hebben enorm genoten!

• School: D'n Heiakker

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.