Het was wederom een groot succes!

De kinderen vonden het weer geweldig en de handvatten vanuit Rep en Roer waren weer prima.

• School: De Regenboog
  • Functie: schoolleider

Het ouderwetse Kerstverhaal in een nieuw jasje!

We hadden een week of 5 de tijd om hem in te studeren en dat is makkelijk gelukt. Er zitten grappige rollen in, de welbekende 'smaakmakers' die het traditionele Kerstverhaal behoorlijk opleuken. Er komen ineens engelen op motoren voorbij, een herder die onwijs snurkt en Jozef en Maria die voor de geboorte van hun kind de kinderkamer aan het behangen zijn. Hilarisch toch? Er was voor elk kind een passende rol met niet al teveel tekst. De liedjes waren een leuke afwisseling tussen de scènes door. Uiteindelijk hebben we de voorstelling online gespeeld, vanwege de toen geldende RIVM maatregelen. We hebben de stream opgenomen en later teruggekeken. Met deze musical konden we toch een beetje kerstsfeer creëren. Het diner ging al niet door, dus dit was een welkom alternatief!

• School: De Springplank
  • Functie: Groepsleerkracht groep 8

We hadden erg veel plezier met het inoefenen van de musical.

Vanuit een kerk hebben wij deze musical gekocht. We hebben dit laten inoefenen en laten uitvoeren. Enkele teksten hebben we aangepast, het einde is vrij abrupt en vroeg nog wat aandacht. Verder zijn het leuke, vrolijke liedjes en hebben we genoten van de woordgrappen.

• School: VEG Wormerveer
  • Functie: Kindernevendienst

52 lln hebben genoten van het spelen in Volg die ster. En alle kids van de voorstelling

Ook dit jaar hebben we met 2 groepen een voorstelling ingestudeerd. Met 52 leerlingen in 2 groepen. Kinderen kwamen vanaf de herfstvakantie op woensdagmiddag naar school. We hebben gewerkt met gemixte groepen, kinderen van de groepen 5-8 door elkaar. Dat was superleuk. Volgend jaar heel graag weer ! Het script was leuk en de liedjes ook. Wondermooie nacht en Im wens je een vrolijk kerstfeest hebben we met alle kinderen ingestudeerd en gebruikt in een filmpje als kerstwens voor de ouders.

• School: ‘t Palet

Leuk

We hebben de musical gespeeld met het team. Voor kinderen en hun ouders. Prima te doen qua instuderen, fijne liedjes en een enorm succes

• School: De Snip
  • Functie: Directeur

Leuke musical!

De musical is goed bevallen.

• School: Fatimaschool
  • Functie: leerkracht en muziekspecialist

Praktisch en goed uit te breiden voor meererr kinderen

Goed materiaal Duidelijk script Prima liedjes Decor was goed te realiseren. Onze musical was een kerstmusical.

• School: Oosteinder
  • Functie: Leerkracht

Ondanks wat tegenstand over het "christelijke" verhaal op de openbare school was het een feestje op het podium en in de zaal.

• Functie: leerkracht groep 8 en ICC'er
  • School/instelling: 1960

Het was een leuke musical. Wel hadden een aantal rollen beperkte tekst. Bij bijvoorbeeld de versie die wij gebruikt hadden waren er 3 dienaren waarbij de eerste alleen tekst zou hebben. Dat hebben we zelf uit moeten breiden.

• Functie: leerkracht
  • School/instelling: De Bras

Het is het traditionele kerstverhaal, maar dan met wat grapjes. Wij hebben zelf wat rollen toegevoegd en nog wat grapjes erbij bedacht. We hebben met veel plezier deze musical gespeeld.

• Functie: leerkracht basisonderwijs
  • School/instelling: paschalis

Leuke musical, niet moeilijk om te leren. Wel hebben we sommige teksten aangepast.

• Functie: Penningmeester
  • School/instelling: Geloofsgemeenschap De fontein

Ik vond het een leuke musical, die voor een kerstviering niet te lang duurde en daar waren we precies naar op zoek. De verhaallijn vond ik wel een beetje te abrupt eindigen, maar heb ik heel eenvoudig aan kunnen passen. De liedjes vond ik erg leuk.

• Met welk cijfer beoordeel je deze musical?
  • Hoe heb je onze service ervaren? N.v.t.
  • Functie: Leerkracht groep 8
  • School/instelling: Basisschool de Ark

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

We hebben flink wat aan de teksten moeten sleutelen om het geschikt te krijgen. Ook heb ik voor een aantal scenes inleidende teksten geschreven om het beter tot zijn recht te laten komen. Daarna was de musical een groot succes! en hebben we veel positieve reacties gehad. De liedjes en de muziek waren erg mooi

• Functie: leiding knd
  • School/instelling: PKN De Goede Herderkerk

Leuke musical, sprak de kinderen aan, voor alle kinderen was er een rol, soms zelfs een dubbelrol

• School/instelling: Basisschool Het Spectrum

Erg leuk, vlot, maar toch overduidelijk het kerstverhaal. Sommige rollen hadden te weinig tekst voor deze groep, daar hebben we meer van gemaakt. Leuke liedjes.

• Functie: leerkracht
  • School/instelling: KBS De Boomgaard

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.